ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 15 شهريور 1403
پنجشنبه 15 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 15 آبان 1393     |     کد : 80310

اتحاديه اروپا:كشور مستقل فلسطين بايد تشكيل شود

رئيس جديد سياست خارجي اتحاديه اروپا خواستار تشکيل کشور فلسطين ظرف پنج سال آينده شد و گفت: اتحاديه اروپا بايد در خاورميانه نقش پيشرو داشته باشد.



 رئيس جديد سياست خارجي اتحاديه اروپا خواستار تشکيل کشور فلسطين ظرف پنج سال آينده شد و گفت: اتحاديه اروپا بايد در خاورميانه نقش پيشرو داشته باشد.

فدريکا موگريني که پيشتر وزير امور خارجه ايتاليا بود در نخستين مصاحبه خود در مقام جديد گفت: اميدوارم در پايان دوران رياستم بر سياست خارجي اتحاديه اروپا، فلسطين به عنوان يک کشور به رسميت شناخته و تشکيل شود.

موگريني افزود: اتحاديه اروپا بايد با هدف برداشتن گام‌هايي تاريخ ساز در خاورميانه حاضر باشد زيرا بحران موجود در منطقه براي مدت‌هاي مديد لاينحل باقي مانده است و تمامي نسل‌هاي فلسطيني با اين بحران رشد کرده‌اند.

موگريني افزود: از حالا به بعد من تمامي تلاش خود را به کار مي‌بندم تا اين مساله را با کمک اسرائيل، مقام‌هاي فلسطين، کشورهاي کليدي عرب و اتحاديه اروپا حل کنم. وي براي متعهد ماندن به اين برنامه اعلام کرد اولين سفرش به عنوان رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا به منطقه خواهد بود و در جريان اين سفر دو روزه قصد دارد به بيت المقدس، تل آويو، رام الله وغزه برود و با مقام هاي اسرائيلي و فلسطيني ديدار و گفت‌وگو کند.

از طرفي حزب حاکم سوسياليست فرانسه از مسئولان اين کشور خواهد خواست در راستاي حل و فصل نهايي درگيري ميان رژيم صهيونيستي با فلسطيني‌ها، کشور فلسطين را به رسميت بشناسند. منابع پارلماني فرانسه اعلام کردند: نمايندگان سوسياليست فرانسه پيش‌نويسي را آماده کرده اند که از دولت اين کشور مي‌خواهد کشور فلسطين را به رسميت بشناسد و ظرف چند هفته آتي نيز راي گيري درخصوص اين پيش‌نويس صورت مي‌گيرد. در اين پيش‌نويس آمده است: ما تهديداتي را که بر راهکار تشکيل دو کشور تاثير مي‌گذارد، در نظر داريم که از جمله اين تهديدها، ادامه غيرقانوني شهرک‌سازي‌هاي اسرائيل در اراضي فلسطين است که امکان حيات براي کشور آتي فلسطين را که داراي حاکميت باشد، از بين مي‌برد.

خبر ديگر اينکه مسئولان فلسطيني پيش نويس قطعنامه پايان اشغالگري رژيم صهيونيستي را تا پايان ماه جاري ميلادي تسليم شوراي امنيت سازمان ملل مي کنند. هرچند احتمال وتوي اين قطعنامه از سوي آمريکا بسيار زياد است اما به گفته مقام هاي فلسطيني، راي منفي آمريکا به اين قطعنامه مانع تلاش‌هاي آن ها در جهت تشکيل دولت فلسطين نخواهد شد. در اين حال آويگدور ليبرمن، وزير خارجه رژيم صهيونيستي تصريح کرد: ما با چالش‌هاي زيادي مواجه هستيم و شرايط سختي را تجربه مي‌کنيم و موجوديت ما در اسرائيل به خطر افتاده است. وي خطاب به مقامات اتحاديه اروپا گفت: شما به جاي حمايت از اسرائيل، هر روز آن را متهم مي‌ کنيد. ليبرمن با بيان اينکه اسرائيل هر روز با فشارهاي جديدي مواجه مي‌شود گفت: با توجه به شرايط پيچيده منطقه و شرايط ناآرام عراق، سوريه، يمن و ليبي بايد اروپا نسبت به بحران امنيتي اسرائيل حساس‌تر باشد. از سويي 105 تن از ژنرال‌هاي بازنشسته و روساي اطلاعاتي اسرائيل در نامه‌اي به نخست‌وزير اين رژيم تاکيد کردند روند ديپلماتيک با هدف صلح با فلسطيني‌ها را مد نظر قرار دهد.

اسرائيل، جنايتکار جنگي

سازمان عفو بين‌الملل در گزارشي اعلام کرد ارتش رژيم صهيونيستي با ارتکاب جنايت جنگي عليه شهروندان غزه در جنگ 50 روزه اخير، اقدامات جنايتکارانه اي را عليه غيرنظاميان مرتکب شده است. سازمان عفو بين‌الملل که مقر آن در لندن قرار دارد به هشت حمله ارتش رژيم صهيونيستي به خانه‌هاي مردم بدون هرگونه هشدار قبلي و کشته شدن 104 شهروند فلسطيني از جمله 62 کودک در اين حملات اشاره کرد. خبر ديگر اينکه سازمان ملل از آغاز برنامه بازسازي نوار غزه پس از حمله اخير رژيم صهيونيستي به اين منطقه خبر داد.

منع عفو زندانيان فلسطيني

پارلمان رژيم صهيونيستي (کنست) قانون منع عفو زندانيان فلسطيني را چه براساس توافقنامه‌هاي سياسي و چه در چارچوب تبادل اسيران تصويب کرد. اين قانون به دستگاه قضاي اين رژيم اين اختيار را مي‌دهد که زندانيان فلسطيني را به ارتکاب قتل در شرايط استثنايي متهم کند و به اين ترتيب اين اتهام مانع از آزادي اين افراد از سوي تل آويو مي‌شود. در تحولي ديگر روزنامه معاريو از موافقت رژيم صهيونيستي با طرح ساخت شهري جديد براي عرب‌هاي اسرائيلي در شمال سرزمين‌هاي اشغالي خبر داد و اعلام کرد که موافقت با اين طرح پس از شش سال مخالفت با آن صورت گرفته است.

عمليات استشهادي

يک جوان فلسطيني 10 صهيونيست از جمله چند نظامي را با خودرو در محله شيخ جراح شهر قدس زير گرفت. در اين عمليات، دو شهرک نشين صهيونيست کشته و 14 صهيونيست ديگر زخمي شدند. در اين عمليات شجاعانه جوان فلسطيني با شليک گلوله پليس نظاميان صهيونيست به شهادت رسيد. درتحولي ديگر انفجار يک خودروي بمب گذاري شده در شهر اشدود واقع در جنوب فلسطين اشغالي يک کشته و يک زخمي بر جا گذاشت. سخنگوي پليس رژيم صهيونيستي انگيزه اين حمله را جنايي دانست. دراين حال نتانياهو نخست وزير اسرائيل محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين را مسئول اين حادثه دانست.اين در حالي است كه پس از هلاكت دو صهيونيست در قدس، درگيري شديدي ميان جوانان فلسطيني و پليس اسرائيل در اردوگاه «شعفاظ» رخ داد.


نوشته شده در   پنجشنبه 15 آبان 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode