ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 15 شهريور 1403
پنجشنبه 15 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 28 مهر 1393     |     کد : 79616

برنامه حمايت از گروههاي آسيب پذير تحصيل كودكان و توسعه متوازن

رئيس جمهوري بر ضرورت ايجاد پايگاه اطلاعات جامع رفاهي در کشور به منظور سياستگذاري و پايش اقدام هاي اجرايي در حوزه رفاه اجتماعي تأکيد کرد و از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي خواست تا پايان سال با استفاده از منابع اطلاعاتي کشور، پايگاه اطلاعات جامع رفاهي کشور را راه‌اندازي كند.

دكتر روحاني در نخستين جلسه شوراي عالي رفاه اعلام كرد
برنامه حمايت از گروههاي آسيب پذير تحصيل كودكان و توسعه متوازن


رئيس جمهوري بر ضرورت ايجاد پايگاه اطلاعات جامع رفاهي در کشور به منظور سياستگذاري و پايش اقدام هاي اجرايي در حوزه رفاه اجتماعي تأکيد کرد و از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي خواست تا پايان سال با استفاده از منابع اطلاعاتي کشور، پايگاه اطلاعات جامع رفاهي کشور را راه‌اندازي كند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت‌الاسلام والمسلمين دکترحسن روحاني صبح ديروز در جلسه شوراي عالي رفاه که پس ازهشت سال تشکيل مي شد، گفت: حمايت ازاقشارآسيب‌پذيروگسترش برنامه‌هاي رفاهي درکشورنيازمند اطلاعات و آماردقيق است.

رئيس جمهوري از تجميع اطلاعات دستگاه‌هاي مختلف به منظور داشتن بانک اطلاعاتي پاسخگو به عنوان ضرورتي براي برنامه‌ريزي و تصميم‌گيري صحيح ياد کرد و گفت: دولت در سايه اين اطلاعات مي‌تواند در مبارزه با آسيب‌هاي اجتماعي، حمايت از اقشار آسيب‌پذير نظير کودکان و زنان بي‌سرپرست، بازنشستگان، سالمندان و بيکاران، موفق باشد.

روحاني با اشاره به اين که حمايت از گروه‌هاي آسيب‌پذير در صدر برنامه‌هاي دولت است، اظهار داشت: نبايد اقشار آسيب‌پذير جامعه در جريان رشد و توسعه کشور مورد غفلت قرار گيرند، لذا دولت براي کمک به اين افراد، نيازمند اطلاعات جامع است.

رئيس شوراي عالي رفاه تصريح کرد: دولت در زمينه بهداشت و درمان گام‌هاي بلندي برداشته است و بايد تلاش شود اين حرکت مهم و ارزشمند پايدار باشد.

رئيس جمهوري با بيان اين که در پيشبرد سياست امنيت غذايي، توزيع سبد کالا در ميان اقشار محروم جامعه ادامه خواهد داشت، بر حل ديگر آسيب‌هاي اجتماعي مانند درمان معتادان و آماده کردن شرايط بازگشت آن‌ها به جامعه تأکيد کرد.

روحاني در بخش ديگري از اين جلسه ،جهتگيري دولت را در رشد و توسعه متوازن درهمه استان‌هاي کشورخاطر نشان كرد و گفت: تعادل‌بخشي منطقه‌اي يک سياست اصولي در دولت تدبير و اميد براي فقرزدايي است.

رئيس جمهوري همچنين بر ارائه راهکارهاي تشويقي به منظور تحصيل همه کودکان در کشور تأکيد کرد و گفت: برخي موارد از عدم تحصيل کودکان، به مسائل فرهنگي باز مي‌گردد که بايد در اين زمينه کار فرهنگي شود و برنامه‌ريزي مشخصي داشته باشيم.

دکترعلي ربيعي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي هم در اين جلسه با اشاره به اين که دولت‌ها براساس سياست‌هاي رفاهي سنجيده مي‌شوند، گفت: دولت تدبير و اميد با برنامه‌ريزي، کار کارشناسي و هدفمند در زمينه سياست‌هاي رفاهي پيش مي‌رود و اين امر مي‌تواند، منجر به از بين رفتن فقر و نابرابري‌هاي اجتماعي شود.

و ي با ارائه شاخص‌هايي نظير توزيع فقر، سواد، طلاق، اعتياد، بيمه واميد به زندگي، گفت: توزيع رفاه سياست جبراني نيست، بلکه سياستي در کنار رشد اقتصادي است و هر حرکت خوب اقتصادي اگر با سياست‌هاي رفاهي آميخته نشود براي مردم ملموس نخواهد بود.

در اين جلسه، وزيران کشور، آموزش و پرورش، اقتصاد و دارايي و معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌ جمهوري، ديدگاه‌هاي خودرا درباره راه‌اندازي پايگاه جامع اطلاعاتي و سياست‌هاي لازم براي هماهنگي فعاليت دستگاه‌هايي که در زمينه رفاه فعاليت دارند، تبيين کردند.

استفاده از حساب ذخيره ارزي براي تداوم طرح‌هاي عمراني

براساس اين گزارش،رئيس جمهوري همچنين در جلسه ستاد هماهنگي اقتصاد مقاومتي از معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي خواست که با توجه به ظرفيت هاي قانون برنامه پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران، نسبت به استفاده از حساب ذخيره ارزي براي تداوم طرح‌هاي عمراني دولت اقدام کند.

روحاني دراين جلسه ، همچنين خواهان تسريع در روند تصويب لايحه قانوني "رفع موانع توليد، رقابت‌پذيري و ارتقاي نظام مالي کشور" با همکاري مجلس شد.

در اين جلسه همچنين پس از ارائه گزارش مهندس بيژن زنگنه وزير نفت از تحولات بازار جهاني نفت و تغيير در قيمت ها ، علل اقتصادي و سياسي اين تحولات مورد بررسي قرار گرفت.


نوشته شده در   دوشنبه 28 مهر 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode