ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 8 مهر 1393     |     کد : 78804

مفتی اعظم تاجیکستان، انتقاد از دولت سکولار را تحریم کرد!

یکی از بزرگترین عالمان کشور مسلمان تاجیکستان در اقدامی تامل برانگیز اعلام کرد: انتقاد از دولت دوشنبه جایز نیست.

یکی از بزرگترین عالمان کشور مسلمان تاجیکستان در اقدامی تامل برانگیز اعلام کرد: انتقاد از دولت دوشنبه جایز نیست.
به گزارش پایگاه خبریonislam؛ درحالی که حکومت تاجیکستان سکولار است، سیدمکرم عبدالکریم زاده مفتی اعظم این کشور فتوایی صادر کرده و در آن انتقاد از حکومت را گناه بزرگ خوانده است. مرکز اسلامی تاجیکستان به سرپرستی آقای عبدالکریم زاده فتوای ویژه ای صادر کرده و در آن انتقاد از حکومت این کشور را گناهی بزرگ دانسته و آن را جایز ندانسته است.
آقای عبدالکریم زاده که از سوی دولت تاجیکستان به عنوان رهبر مسلمانان این کشور برگزیده شده گفته است هرگونه انتقاد و نارضایتی از دولت در زمره گناهان کبیره محسوب می شود. وی اولین بار این فتوا را در مراسم نماز جمعه در مسجد جامع شهر دوشنبه به اطلاع همگان رسانده بود.
مفتی اعظم تاجیکستان در توضیح این فتوا گفته است، انتقادها از دولت مرکزی باعث از میان رفتن اعتماد و اطمینان مردم به دولت می شود. وی همچنین به مردم تاجیک هشدار داده از ارتباط گرفتن با سازمان ها و رسانه های خارجی اجتناب کنند چرا که این رسانه ها اصلی ترین تهدید کننده امنیت و ثبات کشور و جهان به شمار می روند.
عبدالکریم زاده در ادامه گفته است: کسانی که درهرگونه انتقاد یا ناآرامی علیه دولت شرکت می کنند باید منتظر مجازات الهی باشند.
این درحالی است که حزب مقاومت اسلامی تاجیکستان با رد این فتوا اعلام کرده است این موضوع از طرف حکومت به  عبدالکریم زاده تحمیل شده است. یک روزنامه نگار مخالف دولت نیز که نخواست نامش فاش شود با انتقاد از این فتوا اعلام کرد چنین صحبت هایی باعث نقض آزادی بیان در این کشور آسیای میانه خواهد شد. وی گفت حالا دیگر هرگونه انتقاد یا صحبتی در موردکشور بسیار خطرناک خواهد بود.
کشور تاجیکستان در سال 1991 از اتحاد جماهیر شوروی سابق استقلال یافت و 90 درصد جمعیت 2/7 میلیونی آن مسلمان هستند.
منبع: شفقنا


نوشته شده در   سه شنبه 8 مهر 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode