ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 24 شهريور 1393     |     کد : 78086

با دست‌ها آلوده آمریکا همکاری نمی‌کنیم

بیانات مهم حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، قبل از ترک بیمارستان:

بیانات مهم حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، قبل از ترک بیمارستان:
با دست‌ها آلوده آمریکا همکاری نمی‌کنیم

ولی امرمسلمین، قبل از ترک بیمارستان، با واحد مرکزی خبر به گفتگو پرداختند و در بیانات مهمی تأکید کردند: اینکه آمریکا از ایران برای حضور در یک کار خلاف و غلط دسته‌جمعی مأیوس می‌شود، مایه‌ی افتخار ما است و افتخاری بالاتر از این، برای خود نمی‌دانیم.
* از حجم عظیم محبت‌ها احساس شرمندگی می‌کنم

* اظهار لطف ملت‌های دیگر نشانه عمق راهبردی ملت ایران است

* قدردانی از کادر پزشکی و درمانی و پرستاران بیمارستان

* تفریح امام در روزهای بستری بودن در بیمارستان
* اداعای آمریکا برای مبارزه با داعش پوچ، توخالی و جهت‌دار است
* ایران از ابتدا مخالفت خود را با حضور در چنین ائتلافی اعلام کرده بود

* ردّ تقاضای سفیر آمریکا در عراق

* وزیر امور خارجه آمریکا، شخصاً به آقای دکتر ظریف درخواست داد

* معاون وزیر امور خارجه آمریکا درخواست را تکرار کرد

*  ائتلاف آمریکائی‌ها بر ضد سوریه هیچ غلطی نتوانستند بکنند

* ضربات نیروهای مردمی و ارتش عراق به داعش ادامه خواهد داشت

* هشدار امام خامنه‌ای به آمریکا
حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی، صبح دیروز (دوشنبه) پس از پایان دوران بستری در بیمارستان و بهبود کامل، از بیمارستان مرخص شدند.
همین صفحه
ادامه از بالا:
* از حجم عظیم محبت‌ها احساس شرمندگی می‌کنم
ولی امرمسلمین، قبل از ترک بیمارستان، در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر، ضمن ابراز رضایت از عمل جراحی و دوره‌ی درمانی پس از آن گفتند: اکنون با سلامت کامل جسمی و نشاط روحی در حال بازگشت به منزل هستم اما از حجم عظیم محبت‌ها و ملاطفت‌هائی که در این چند روز نسبت به این حقیر انجام شد، احساس شرمندگی و سنگینی بر دوش خود می‌کنم.
* اظهار لطف ملت‌های دیگر نشانه عمق راهبردی ملت ایران است
معظم‌له، با اظهار قدردانی و تشکر فراوان از محبت‌های فراوان قشرهای مختلف مردم، مراجع و علمای محترم، شخصیت‌ها، مدیران برجسته کشور، سیاسیون، هنرمندان و ورزشکاران افزودند: علاوه بر اظهار محبت مردم کشورمان، ملت‌های دیگر نیز اظهار لطف فراوانی کردند که بار دیگر نشان‌دهنده‌‌ی تأکید همیشگی بنده مبنی بر اینکه ملت ایران، در میان ملت‌های دیگر دارای عمق راهبردی است.
ولی امرمسلمین، تاکید کردند: هیچ نظام و کشوری را سراغ نداریم که خارج از مرزهای خود دارای چنین ریشه‌ها و پیوندهای عاطفی، اعتقادی و ایمانی با ملت‌های دیگر باشد.
* قدردانی از کادر پزشکی و درمانی و پرستاران بیمارستان
حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، همچنین با تشکر فراوان از کادر پزشکی و درمانی و پرستاران بیمارستان محل بستری خود، خاطرنشان کردند: انسان هنگامی که علم و دانش بالا و توانائی‌ها و تبحر پزشکان و کادر درمانی و پرستاران کشور را مشاهده می‌کند، به وجود چنین ثروت عظیم انسانی در بخش سلامت و بهداشت که یکی از اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین بخش‌های زندگی مردم و جامعه است، به خود می‌بالد و افتخار می‌کند.
* تفریح امام در روزهای بستری بودن در بیمارستان
معظم‌له، در بخش دیگری از این مصاحبه، نکته‌ی دیگری را نیز مطرح کردند و گفتند: من در این چند روزی که در بیمارستان بستری بودم، یک تفریح داشتم که عبارت بود از شنیدن صحبت‌های مقامات آمریکائی در زمینه‌ی مبارزه! با داعش، که واقعاً مایه‌ی تفریح بود.
* اداعای آمریکا برای مبارزه با داعش پوچ، توخالی و جهت‌دار است
ولی امرمسلمین،، اظهارات مقامات آمریکائی در خصوص مبارزه با داعش را پوچ، توخالی و جهت‌دار خواندند و با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه و سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که صراحتاً اعلام کردند از ایران برای مبارزه با داعش دعوت نخواهند کرد، افزودند: اینکه آمریکا از ایران برای حضور در یک کار خلاف و غلط دسته‌جمعی مأیوس می‌شود، مایه‌ی افتخار ما است و افتخاری بالاتر از این، برای خود نمی‌دانیم.
* ایران از ابتدا مخالفت خود را با حضور در چنین ائتلافی اعلام کرده بود
حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، سپس به منظور نشان دادن دروغ‌گوئی آمریکائی‌ها برای مبارزه با داعش، جزئیاتی را از پشت پرده‌ی این ماجرا بیان کردند.
* ردّ تقاضای سفیر آمریکا در عراق
معظم‌له، گفتند: در همان روزهای سخت حمله‌ی داعش به عراق، سفیر آمریکا در عراق طی درخواستی از سفیر ما در عراق می‌خواهد که ایران و آمریکا جلسه‌ای برای مذاکره و هماهنگی در خصوص داعش داشته باشند.
ولی امرمسلمین، گفتند: سفیر ما در عراق، این موضوع را به داخل کشور منعکس کرد که برخی مسئولان هم با این جلسه مخالفتی نداشتند اما من مخالفت کردم و گفتم، در این قضیه ما با آمریکائی‌ها همراهی نمی‌کنیم زیرا آنها نیت و دست آلوده‌ای دارند و چگونه امکان دارد که در چنین شرایطی ما با آمریکائی‌ها همکاری کنیم.
* وزیر امور خارجه آمریکا، شخصاً به آقای دکتر ظریف درخواست داد
حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای با اشاره به سخنان چند روز پیش وزیر امور خارجه آمریکا و اعلام این موضوع که ما از ایران برای ائتلاف بر ضد داعش دعوت نمی‌کنیم، خاطرنشان کردند: همین وزیر امور خارجه آمریکا، شخصاً به آقای دکتر ظریف درخواست داده بود که بیائید در قضیه داعش با ما همکاری کنید اما دکتر ظریف درخواست او را رد کرده بود.
* معاون وزیر امور خارجه آمریکا درخواست را تکرار کرد
معظم‌له، افزودند: حتی معاون وزیر امور خارجه آمریکا هم که یک زن است و همه او را می‌شناسند، در مذاکرات با آقای عراقچی، بار دیگر این درخواست را تکرار کرد اما آقای عراقچی نیز درخواست وی را رد کرد.
ولی امرمسلمین، با اشاره به مخالفت صریح جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با آمریکا در خصوص مبارزه با داعش، گفتند: اکنون آنها به دروغ می‌گویند که ما ایران را در ائتلاف شرکت نخواهیم داد در حالی که ایران از ابتدا مخالفت خود را با حضور در چنین ائتلافی اعلام کرده بود.
* ائتلاف آمریکائی‌ها بر ضد سوریه هیچ غلطی نتوانستند بکنند
حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای تاکید کردند: آمریکائی‌ها قبلاً نیز با سر و صدای فراوان و با حضور چندین کشور، یک ائتلاف بر ضد سوریه تشکیل دادند اما هیچ غلطی نتوانستند بکنند و در مورد عراق نیز وضعیت به همین‌گونه خواهد بود.
* نیروهای مردمی و ارتش عراق کمر داعش را شکست نه آمریکا
معظم‌له، با تأکید بر اینکه آمریکائی‌ها قصد اقدام جدی بر ضد داعش ندارند، افزودند: خود آمریکائی‌ها و حتی خود داعشی‌ها به خوبی می‌دانند حرکتی که در عراق، کمر داعش را شکست، اقدام آمریکا نبود، بلکه اقدام نیروهای مردمی و ارتش عراق بود که مبارزه با داعش را به خوبی فرا گرفته بودند و ضربات جدی به آن وارد کردند.
* ضربات نیروهای مردمی و ارتش عراق به داعش ادامه خواهد داشت
ولی امرمسلمین، با تأکید بر اینکه ضربات نیروهای مردمی و ارتش عراق به داعش ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کردند: واقعیت آن است که آمریکائی‌ها به دنبال بهانه‌ای هستند تا همان کاری را که در پاکستان انجام می‌دهند و با وجود دولت مستقر و ارتش قوی، بدون اجازه وارد خاک این کشور می‌شوند و نقاط مختلف را بمباران می‌کنند در عراق و سوریه انجام دهند.
* هشدار امام خامنه‌ای به آمریکا
معظم‌له، تاکید کردند: آمریکائی‌ها بدانند که اگر چنین کاری را انجام دهند، همان مشکلاتی که در ده سال گذشته بر سر راهشان در عراق به وجود آمد، بار دیگر به وجود خواهد آمد.

با نیت و دست‌ها آلوده آمریکا همکاری نمی‌کنیم
ادامه از صفحه اول:
ولی امرمسلمین، در پایان مصاحبه خود گفتند: به هر حال در این چند روز، صحبت‌های مقامات آمریکائی یک تفریح
 بر روی تخت بیمارستان بود.
حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای دیروز پیش از ترک بیمارستان با حضور در جمع کادر درمانی و پرستاران از نزدیک از آنان تشکر کردند.
ولی امرمسلمین، همچنین پیش از ترک بیمارستان، از آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان نیز عیادت کردند.
* بازخوانی  بیانات امام  خامنه‌ای، در مهرماه 1380 
در مورد حمله آمریکا
به  افغانستان
امام خامنه‌ای در روز سوم مهر ماه 1380، در جمع خانواده شهدای نیروهای مسلح در مورد تقاضای آمریکائی‌ها از ایران برای همکاری در حمله به افغانستان، بیانات ارزشمندی داشتند که نشانگر حاکمیت یک منطق قوی و آزموده و متکی به ارزش‌های انسانی و اسلامی در مورد همکاری با آمریکا است.
به بخشی از بیانات معظم‌له در
 3 مهر 1380 توجه فزمائید:
مجموعه قرائن و شواهد نشان میدهد که پشت این نمایشی که امروز در قضیه افغانستان وجود دارد، چیز دیگری است. افغانستانِ مظلوم و بدون حامی، در مقابل و دمِ چَکِ اینها قرار گرفته است؛ به خاطر این‌که یک نفر، یا ده نفر، یا صد نفر، یا هزار نفر در داخل این کشور متّهم اند که قضایای انفجارهای نیویورک و واشنگتن را آنها راه انداختند؛ اما پشت این صحنه، مسئله دیگری است. اوّلاً قرائن نشان میدهد که دولت آمریکا در صدد است همان کاری را که در خلیج فارس کرد، در این منطقه هم بکند؛ یعنی بیایند در آسیای میانه و شبه‌قارّه مستقر شوند و دست و پای خود را باز کنند و به بهانه این‌که در این‌جا امنیّت نیست، حضور داشته باشند. ثانیاً قصدشان این است، با کسانی که در قضیه فلسطین، از این مردمِ مظلوم دفاع کردند، تسویه حساب کنند. بقیه مسائل، صورت ظاهر قضایاست؛ باطن قضایا اینهاست.
نکته دیگر این است که اینها در اظهارات خود تکرار کردند که ایران در این قضیه باید به ما کمکهای گوناگونی بکند! من تعجّب میکنم که اینها چطور رویشان میشود از دولت جمهوری اسلامی و از ملت ایران تقاضای کمک کنند!؟ بیست‌وسه سال است که شما هرچه در توان داشتید، به این ملت و این کشور ضربه زدید؛ حال توقّع دارید به شما کمک کنند!؟ چه کمکی!؟ اگر ملت افغانستان، ملت مسلمانی هم نبود، مظلوم هم نبود، همسایه ما هم نبود، این درخواستِ کمک بیجا بود؛ چه برسد به این‌که این ملت، ملت مظلوم و محرومی است. واقعاً دل انسان به حال ملت افغانستان میسوزد. توقّع کمک از جمهوری اسلامی!؟ نه؛ در حمله آمریکا و متّحدانش به افغانستان، ما هیچ‌گونه کمکی نخواهیم کرد.
حاصل کلام این است که ما دولت آمریکا را در مبارزه با تروریسم، صادق نمیدانیم. آنها صداقت ندارند و راست نمیگویند؛ اهداف دیگری دارند. ماآمریکا را برای هدایتِ حرکتِ جهانی علیه تروریسم، صالح نمیدانیم. 
دست آمریکا به همه جنایاتی که رژیم صهیونیست در این چند سال انجام داده، آلوده است و در این روزها هم با کمال قساوت و وحشیگری، جنایات خود را دنبال میکند.
همه بدانند - مسئولان کشور ما در مجالس خصوصی و در دیدارها همین مطلب را گفته‌اند، بنده هم برای افکار عمومی ملت ایران و دنیا آن را تکرار میکنم - که ایران اسلامی در هیچ حرکتی که رهبری آن با امریکا باشد، شرکت نخواهد کرد. البته مبارزه با تروریسم و ناامنىِ فضای زندگی انسانها، یک مبارزه واجب و لازم و یک جهاد است. هر کس بتواند در این مبارزه شرکت کند، باید این کار را بکند؛ منتها این یک حرکت جهانی است و باید رهبرىِ صالحی داشته باشد.
مسئولان ما در این چند روز تکرار کردند که ما در قالب سازمان ملل حاضریم به این حرکت کمک کنیم و با آن همراه شویم. من عرض میکنم: بله؛ سازمان ملل خوب است؛ منتها یک شرط دارد و آن، این است که سازمان ملل زیر نفوذ آمریکا و دیگر قدرتهای بزرگ قرار نگیرد؛ والّا اگر قرار باشد سازمان ملل - چه شورای امنیّت و چه بخشهای دیگر آن - زیر نفوذ آنها قرار گیرد، نمیشود به آن اعتماد کرد. ما در گذشته تجربه خوبی در این مورد نداشته‌ایم.
دولتهای اسلامی در این خصوص وظیفه بزرگی برعهده دارند. هم به عنوان یک حرکت عظیم انسانی و جهانی علیه تروریسم و تعرّض به جان انسانها و خشونت علیه زندگی عادّی و روزمرّه شهروندان بشری باید وارد میدان شوند - که این خودش وظیفه‌ی بزرگی است و سازمان کنفرانس اسلامی در این مورد وظیفه دارد و ما نیز به عنوان عضو سازمان کنفرانس اسلامی، یکی از وظائف حتمی این سازمان را حضور مستقل در این میدان میدانیم - و هم چون ملت افغانستان، یک ملت مسلمان و جزء امّت اسلامی است، باید در این زمینه فعّال باشند. مردم مظلوم افغانستان گناهی نکرده‌اند. مگر خون کسانی که در ساختمان تجارت جهانی در نیویورک کشته شدند، رنگین تر از خون مردم افغانستان است!؟ چرا و به چه دلیل؟ چون یقه اینها چرکین است؟ چون از بهداشت و غذا و آسایش و امنیّت محروم مانده‌اند؛ آن هم به خاطر تسلّط کسانی که در طول سالهای متمادی، دست‌پرورده قدرتهای بزرگ بوده‌اند؟ قبل از کودتای بیست‌وچند سال پیش، کسانی که در رأس قدرت بودند، وابسته به قدرتهای بزرگ بودند. بعد هم که کمونیستها بر سرِکار آمدند، وابسته به شوروی بودند. بعد هم که خود مردم میدانند و میبینند. در این اواخر، همیشه سرنوشت مردم افغانستان را دخالت قدرتها رقم زده است. دلیل فقر و عقب‌ماندگی مردم افغانستان اینهاست؛ والّا مردم افغانستان، آزاده، شجاع و بسیار بااستعدادند و از فرهنگ بسیار عمیق و قدیمی برخوردارند. ما مردم افغانستان را میشناسیم و قرنها با هم زندگی کرده‌ایم. ما میدانیم اینها مردم بسیار بااستعدادی هستند. هیچ چیزِ اینها از مردم دیگر دنیا کمتر نیست؛ خیلی چیزهایشان بیشتر هم هست. این مردم چه گناهی کرده‌اند که باید قربانی اهداف و سیاستهای گوناگون شوند؟ در این زمینه، سازمان کنفرانس اسلامی و دولتهای اسلامی وظیفه دارند. باید عاقلانه و مدبّرانه وارد میدان شوند و نگذارند به این مردم لطمه بخورد. گیرم که چند تروریست در آن‌جا لانه کرده باشند - ما راست یا دروغِ این را نمیدانیم؛ ادّعای آمریکائی هاست - چرا باید گناه آنها به مردم افغانستان تسرّی پیدا کند؟ چرا مردم این کشور باید پایمال شوند؟



نوشته شده در   دوشنبه 24 شهريور 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode