ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 15 شهريور 1403
پنجشنبه 15 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 8 شهريور 1393     |     کد : 77268

لاوروف: تحريم‌ها عليه ايران بايد لغو شود

وزير خارجه روسيه: از ادامه مذاكرات هسته‌اي ايران بر مبناي عدالت حمايت مي‌كنيم...

فصل جديدي از روابط ايران و روسيه در راه است
لاوروف: تحريم‌ها عليه ايران بايد لغو شود
وزير خارجه روسيه: از ادامه مذاكرات هسته‌اي ايران بر مبناي عدالت حمايت مي‌كنيم


وزير امور خارجه با اشاره به اينکه روابط جمهوري اسلامي ايران و روسيه شامل مسايل هسته اي، روابط دوجانبه و موضوعات ديگر است، گفت: از موضوع روسيه در موضوع هسته اي قدرداني مي کنيم.

به گزارش ايرنا، محمدجواد ظريف روز جمعه در ديدار سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه افزود: ميزان رفت و آمدهاي سياسي دو کشور پس از انتخاب حسن روحاني به عنوان رييس جمهوري به طور بي سابقه اي افزايش يافته است.

وي ادامه داد: ما در طول روي کار آمدن دولت يازدهم دو ملاقات در سطح سران دو کشور داشتيم و دو ملاقات ديگر هم طي يکماه آينده در اين سطح خواهيم داشت.

ظريف بابيان اين که ر وسيه و ايران داراي سوابق تاريخي دراز مدت و منافع مشترک قابل توجه هستند ادامه داد: روساي جمهوري ايران و روسيه براي ما نقشه راه و يک رابطه دراز مدت ترسيم کرده اند و ما موظف به پيگيري آن به نفع دو ملت و صلح جهاني هستيم.

وي با بيان اينکه ما با تهديد مشترک در منطقه به نام افراط مواجهيم، اضافه کرد: تحولات چند ماه گذشته نشان مي دهد که ديدگاه مشترک ايران و روسيه در اين باره درست بوده است.

ظريف گفت: بسياري از اعضاي ديگر جامعه بين المللي نيز نگاه ديگري به اين پديده داشته اند که اين يک اشتباه راهبردي بوده است؛

لذا ايران و روسيه مي توانند در سطح بين المللي براي مبارزه با افراط نقش مهمي ايفا کنند که به ضرر هيچکس نيست و به نفع صلح و امنيت جهاني است.

وزير امور خارجه با بيان اين که مساله هسته اي وارد مرحله حساسي شده است، گفت: روسيه همواره نقش فعال و مثبتي در مذاکرات هسته اي داشته است.

ظريف با يادآوري اين نکته که روابط دوجانبه جمهوري اسلامي ايران و روسيه در يکسال اخير پس از دولت يازدهم تحول جدي به سمت روابط راهبردي بوده است، خاطرنشان کرد: در اين راستا روساي جمهور ي دو کشور سال گذشته دو ديدار داشتند و ديدار سوم نيز در آينده نزديک انجام خواهد شد.

رئيس دستگاه ديپلماسي تصريح کرد: فصل جديدي از روابط دوجانبه دو کشور در راه است که نيازمند گفتگوهاي مستمر و مرتب بين مقامات دو کشور است.

اميدواريم پرونده هسته اي ايران را به نتيجه برسانيم

وزير امور خارجه کشورمان باتشکر از مواضع مثبت دولت روسيه در موضوع هسته اي ايران گفت: اميدواريم با کمک دوستان روسي پرونده هسته اي ايران را به نتيجه برسانيم.وي اظهار داشت: ديدگاه هاي ايران و روسيه در مورد افراط درست از آب درآمد و ما شاهديم افراطي را که مردم سوريه را تهديد مي کرد امروز در عراق جنايت بيشتري را مرتکب مي شود و اين افراط مي تواند در گستره وسيعتري در امريکا و اروپا نيز جنايت به بار آورد.

رئيس دستگاه ديپماسي کشورمان يادآور شد: خوشحالم که ديدگاه هاي دو رئيس جمهور ي با توجه به توافقات نتيجه عملي به خود گرفته است.

وي با اشاره به اينکه برنامه هاي اتمي ايران به دليل تحريم ها متوقف نشده است گفت: تحريم ممکن است فشار بياورد ولي مردم ايران و روسيه براي حراست از هويت مليشان و حقوقشان حاضرند فشارها را بپذيرند ولي هيچگاه در برابر فشارها به زانو درنمي آيند.

وزيرخارجه بابيان اين که ايران حاضر است فشار را بپذيرد اما از حق و منافع خود عقب نمي رود افزود: اين موضوع نشانگر جنگ طلبي نيست. ما تمام تلاشمان را براي حل موضوع هسته اي به کار خواهيم برد.

ظريف ادامه داد: ما در حدود يکسال گذشته به دنيا ثابت کرديم به دنبال صلح جهاني و حل موضوع هسته اي هستيم و اين به معناي اين نيست که تحريم ها مي تواند در اراده ملت ما تاثير گذارد.

لاوروف:روابط روسيه و ايران از عوامل خارجي تاثير نمي گيرد

سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه هم با اشاره به روابط حسنه ايران و فدراسيون روسيه و روند رو به توسعه مناسبات دو کشور اعلام کرد: همکاري هاي روسيه و ايران از عوامل خارجي تاثيرپذير نيست و دو کشور در عرصه هاي گوناگون روابط خود را توسعه مي دهند.

وي در جريان ديدار با همتاي ايراني خود گفت: روابط ايران و روسيه سال هاست که شکل گرفته و ما داراي روابط تاريخي و حسن همجواري هستيم لذا عوامل خارجي هيچ تاثيري بر روابط دو کشور نگذاشته و مناسبات دو کشور پايدار و همه جانبه است.

لاوروف با بيان اين که گفتگوهاي سياسي بين دو کشور در عالي ترين سطح در حال پيگيري است، اظهار داشت:

کاملا مطمئنم بدون حضور ايران حل و فصل نهايي مسايل در اين مناطق ممکن نيست و به اين دليل از حضور ايران در آن حمايت مي کنيم. وزير خارجه روسيه دورنماي تعميق و توسعه روابط ايران و روسيه را مثبت توصيف کرد و با اشاره به موضع کشورش در مساله هسته اي ايران، گفت: از ادامه مذاکرات هسته اي ايران بر مبناي عدالت حمايت مي کنيم.

وي گفت: تمام تلاش خود را انجام مي دهيم تا فرايند مذاکرات هسته اي در چارچوب گروه 1+5 بر مبناي عدالت ادامه يابد و منافع تمام طرف ها در آن لحاظ شود.همچنين تلاش مي کنيم هيچ اقدامي براي خروج از اين چارچوب به نفع طرف خاصي صورت نگيرد.

رئيس دستگاه ديپلماسي روسيه خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستيم که هم برنامه هسته اي ايران شفاف و هم تحريم ها عليه اين کشور متوقف شود. تلاش مي کنيم روحيه همکاري در مذاکرات هسته اي ادامه بيابد و مذاکرات موفق باشد.

لاوروف با بيان اين که در مراحل پاياني مذاکرات خودداري از طرح مسائل جانبي بسيار مهم است، اظهار داشت: اما برخي از شرکا به دنبال طرح اين گونه مسائل هستند. هرچند هر کشوري به دنبال منافع خود است اما بايد تلاش شود منافع مشترک تامين و مفاد ان.پي.تي لحاظ شود.

وزير خارجه روسيه در ادامه سخنانش بر موضع کشورش در مورد همکاري کشورهاي ساحلي درياي خزر و استقبال از اين همکاري‌ها تاکيد کردو گفت: تاکيد داريم درياي خزر درياي دوستي و ثبات است.

وي اضافه کرد: در اين راستا آماده سازي اسناد براي اجلاس سران خزر در آستاراخان در پاييز آينده با موفقيت انجام شده است.


نوشته شده در   شنبه 8 شهريور 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode