ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 15 شهريور 1403
پنجشنبه 15 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 2 شهريور 1393     |     کد : 76974

دولت از خواست‌هاي ملت عدول نمي‌كند

رئيس جمهوري در تجديد ميثاق هيأت دولت با امام راحل:

رئيس جمهوري در تجديد ميثاق هيأت دولت با امام راحل:
دولت از خواست‌هاي ملت عدول نمي‌كند
مسير دولت راه ترسيم شده توسط ملت است


رئيس جمهوري با بيان اين که با تغيير يك نفر در دولت، مسير دولت تغيير نخواهد كرد، گفت : همان مسيري كه مردم و آراي مردم براي ما مشخص كرده‌اند، ادامه خواهد يافت.

رئيس جمهوري روز گذشته در مرقد بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، امام خميني (ره) را پدر دولت مدرن اسلامي ناميد و تصريح کرد: امام راحل نه تنها دولت اسلامي را تشكيل داد بلكه به اين دولت، قدرت لازم براي اداره كشور و توان لازم براي مقابله با قدرت‌ها و استكبار جهاني داد.

حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني که همزمان با آغاز هفته دولت،در صدر اعضاي هيات دولت براي تجديد ميثاق با آرمان‌هاي امام خميني (ره) و شهيدان انقلاب اسلامي، در مرقد امام راحل حضور يافته بود، گفت: امام خميني(ره) آموزگار آزادي، راهبر مسير استقلال و بنيانگذار نظام جمهوري اسلامي ايران است.

دکتر روحاني افزود: امام (ره) فقيه بزرگي بود كه براي نخستين بار در تاريخ ايران و همچنين تاريخ شيعه در چارچوب فقه حكومتي، فقه دولت و مقررات اسلامي توانست دولت مدرن اسلامي به وجود آورد.

رئيس جمهوري در ادامه افزود: البته نكاتي از قبيل تفكيك قوا و مقرراتي نظير ماليات، بانكداري، ارتش حرفه‌اي، تامين اجتماعي، آموزش و بهداشت عمومي، چيزهايي نبود كه در فقه ما باشد اما در عين حال اصول و چارچوب‌هايش در فقه بود و با استفاده از تجربه جهاني، امام در چارچوب مقررات ديني و موازين شرعي، دولت مدرن اسلامي را امضاء كرد.

دكتر روحاني با بيان اين كه امام خميني (ره) درس‌هاي فراواني به ما ياد داد، گفت: امام (ره)، تعادل را به ما آموخت و گفت از افراط، جمود و تحجر و خرافه بپرهيزيم و از تفريط، اباحه‌گري، غرب‌گرايي و غرب‌زدگي فاصله بگيريم؛ امام راه وسط و اسلام ناب را به ما ياد داد.

رئيس جمهوري گفت: بايد از راه ميانه امام در برابر افراط و تفريط‌ها بدون هيچ دغدغه‌اي با بيان و کلامي بسيار صريح دفاع كنيم.

دکتر روحاني افزود: امام تعامل ميان جمهوريت و اسلاميت را به ما ياد داد و گفت که نظام ما مردم‌سالاري ديني است و آراء و انتخاب مردم، ميزان است. امام همچنين اساس را اجراي فرمان خدا و قانون اسلامي دانست و چارچوب موازين اسلامي را به عنوان موازين هدايت‌گر بشر گوشزد كرد.

رئيس جمهوري ادامه داد: امام (ره)، جرات ايستادگي در برابر مستكبرين جهان و وظيفه حمايت از مستضعفين و مظلومين را به ما ياد داد كه با ادامه راه امام نبايد از قدرت‌هاي بزرگ بترسيم و آنجا كه مظلومين گرفتار ستمگران مي‌شوند نبايد در كمك به آنها ترديد كنيم. بنابراين امام راحل شجاعت براي جنگ و مقابله با متجاوزين، ايستادگي در برابر كساني كه به كشور و عزت ما تجاوز كردند و همچنين شهامت صلح و آشتي را به ما آموخت.

رئيس شوراي عالي امنيت ملي افزود: آنجا كه ضرورت در اجراي صلح بود امام ترديدي به خود راه نداد و همانگونه كه شجاعت جنگ و مبارزه را در زندگي امام مشاهده كرديم،‌ شهامت صلح را هم از امام ديديم. يعني از بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران هم كار حسيني را آموختيم و هم كار حسني را.

دكتر روحاني با بيان اين كه امام خميني (ره)، خودباوري، قانونگرايي و اخلاق‌مداري را به ما آموخت، تصريح كرد: سراسر زندگي،‌كلمات، سيره، راه، نهضت و دولت‌داري امام براي ما درس بود. معيار بزرگي كه امام براي اداره كشور برايمان گذاشت اين بود كه نبايد مديريت اسلام در دنياي مدرن امروز زير سئوال برود لذا كليد مصلحت را در اختيار ما گذاشت و احكام ثانويه را در كنار احكام اوليه براي مردم تببين و تشريح كرد.

رئيس جمهوري با بيان اين كه امام حق بزرگي بر گردن مردم ايران و جهان، آزاديخواهان و مسلمانان و دولت و حكومت اسلامي دارد، تاکيد كرد: همه بايد راه امام را ادامه دهند و مانند شاگردان و راهروانش چون رجايي، باهنر و بهشتي، لحظه‌اي از راه امام و اجراي دستوراتش غفلت نورزيم .

دکتر روحاني در ادامه ضمن تشكر از بيت امام راحل كه همواره حامي نظام، مردم و دولت بوده‌اند، درباره برخي مسائل روز توضيحاتي داد و اولويت اول دولت در زمينه مسائل اقتصادي را خروج از ركود و ايجاد رونق اقتصادي دانست.

رئيس جمهوري با ابراز اميدواري براي خروج اقتصاد کشور از ركود و شروع رونق اقتصادي،‌ گفت: پايان سال ??رشد اقتصادي كشور بعد از دو سال مثبت خواهد بود و دولت همچنان براي كاهش تورم به راه خود ادامه مي‌دهد به طوري كه بر اساس جديدترين اعلام بانك مركزي، تورم نقطه به نقطه به ??.?و تورم ??ماهه به ??.?رسيده است. يعني آنچه كه قول داده بوديم تا پايان سال به آن برسيم اكنون محقق شده و به حول و قوه الهي تا پايان امسال تورمي كمتر از ??درصد را تجربه خواهيم كرد.

رئيس شوراي عالي امنيت ملي درباره رويكرد دولت در حوزه سياست خارجي و مذاكرات هسته‌اي گفت: ايران در ادامه راه مذاكرات بر اساس منطق، حقوق ملت و تعهدات و قوانين بين‌المللي جدي خواهد بود كه اميدواريم در اين مسير موفقيتي به دست آوريم كه به نفع ايران، منطقه و جهان باشد.

رئيس جمهوري در ادامه با اشاره به گام‌هاي دولت در زمينه مسائل فرهنگي و اجتماعي، بيمه و تامين سلامت مردم، برقراري ثبات و نوعي آرامش در كشور و احترام به اخلاق و آزادي نقد و انتقاد، گفت: اينجا در محضر امام بايد بگويم دولت و رئيس جمهوري همواره تا پايان به منتقدين احترام خواهند گذاشت اما هرگز در برابر تخريبگران اين دولت و نظام ساكت نخواهند ماند.

دکتر روحاني با تاكيد بر اين كه با كمك مردم و هدايت‌هاي رهبري، پيگير مطالبات مردم خواهيم بود، گفت: دولت در مبارزه با فساد از جمله فساد در دانشگاه و فساد مدارك علمي يا فسادي كه در زمينه بورسيه‌ها بوده، جدي خواهد بود و اين مبارزه را ادامه خواهيم داد .

حاج سيد حسن خميني:دولت زمينه ساز اميد در جامعه شده است

حجت الاسلام و المسلمين سيدحسن خميني هم در مراسم تجديد بيعت اعضاي هيات دولت با آرمانهاي حضرت امام خميني(ره) در حرم مطهر، اظهارنظر کرد: دولت يازدهم زمينه ساز پيدايش اميدي پرارزش در جامعه ما شده است. اميدي که بزرگترين سرمايه دولت است و به همين جهت اين دولت بزرگترين مسووليت را بردوش دارد؛ چرا که مردم به دست ها و همت دولت در حوزه مشکلات اقتصادي و فرهنگي اي که آمار بالايي دارد، چشم دوخته اند .

يادگار امام اعتماد ملت به دولت را سرمايه بزرگي دانست که ملت ايران به دولت يازدهم بخشيده است و تأکيد کرد: ملت ايران به فکر، انديشه و بازوان مردان اين دولت و همت آن ها در برپايي کشوري بر پايه انديشه امام چشم دوخته است.

وي يادآور شد: پس از سپري روزهاي سختي که داشتيم، اميدي که مردم به شجاعت تصميم گيري و عمل برادران و خواهران خود در دولت دارند؛ نقطه کانوني پراهميتي در دل هاي مردم ايران است.

يادگار امام با اشاره به شجاعت امام خميني در تصميم گيري ها، شجاعت و کار بيشتر را انتظار مردم از دولت دانست و يادآور شد: شجاعت همان نکته اي است که امام خميني را از همه اغيار متمايز مي کرد. امام در برابر متحجران، دشمنان خارجي و دشمنان داخلي شجاعت داشتند.

به گزارش جماران سيدحسن خميني با اشاره به سخنان دکتر حسن روحاني در اين مراسم ادامه داد: همانطور که رئيس جمهوري محترم نيز اشاره کردند، شجاعت در صلح و شجاعت در جنگ يکي از درس هاي امام بود.

يادگار امام اظهار اميدواري کرد دکتر روحاني به عنوان رئيس جمهوري مورد اعتماد مردم، بتواند گامهاي موثري براي حفظ نظام از خطرات پيش رو بردارد و گفت: همانطور که مقام معظم رهبري اشاره کردند کشور در يک پيچ تاريخي قرار دارد و ما موظف هستيم کشورمان را از شرايطي که پيش روي منطقه است عبور دهيم.

سيد حسن خميني در پايان خاطرنشان کرد: اميدوارم بتوانم با حضور اين دولت، روزگار خوبي را به مردم مژده دهم.

در اين مراسم اعضاي هيات دولت با نثار تاج گل و قرائت فاتحه ضمن اداي احترام به مقام شامخ بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، بار ديگر با آرمان هاي معمار کبير انقلاب اسلامي ايران تجديد بيعت کردند .

رئيس جمهوري و هيات دولت همچنين با حضور بر سر مزار بانو خديجه ثقفي، همسر مکرمه امام خميني (ره) با قرائت فاتحه و اهداي گل از فداکاري و خدمات ايشان به انقلاب اسلامي تجليل کردند.

بر اساس اين گزارش ، رئيس جمهوري در اين آيين بر سر مراقد شريف حجت الاسلام و المسلمين سيد احمد خميني، فرزند امام راحل ، آيت الله توسلي، يار ديرين امام(ره) ،آيت الله سلطاني بروجردي و مرحوم دکتر بروجردي ، داماد امام راحل حضور يافته و فاتحه قرائت کرد.

دکتر روحاني و اعضاي دولت همچنين با حضور بر مزار شهيدان رجايي، باهنر و بهشتي و شهداي دولت به مقام شامخ شهداي انقلاب اسلامي اداي احترام کردند.

در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين سيد حسن خميني نوه امام(ره) و توليت حرم مطهر امام خميني (ره) ،رئيس جمهوري و اعضاي هيات دولت را همراهي مي کرد.


نوشته شده در   يکشنبه 2 شهريور 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode