ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 15 شهريور 1403
پنجشنبه 15 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 16 مرداد 1393     |     کد : 76252

رئيس جمهوري: با هم راه ترقي را طي مي‌كنيم

حداقل 7 ميليارد دلار از اموال مسدود شده مردم از چنگ قدرت‌هاي بزرگ درآمد...

در جمع مردم چهارمحال و بختياري
رئيس جمهوري: با هم راه ترقي را طي مي‌كنيم
حداقل 7 ميليارد دلار از اموال مسدود شده مردم از چنگ قدرت‌هاي بزرگ درآمد


رئیس جمهوری روز گذشته دراجتماع بزرگ مردم استان چهارمحال و بختیاری باتاکید بر این که وحدت، یکپارچگی و برادری ، راه تاریخی کشورمان است ، تصریح کرد: به عهدم با مردم وفادارم و با هم مسیر رفع فقر و رسیدن به پیشرفت ، تعالی و ترقی ایران عزیز را طی خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی که در ورزشگاه انقلاب شهرکرد صحبت می کرد ، با قدردانی از قهرمانی ها و دلاوری های مردم استان چهارمحال و بختیاری گفت: در سالروز پیروزی جنبش مشروطیت که سر آغاز آزادی از استبداد، قانونگرایی و تمدنی نوین در ایران عزیز بود، یادآوری می‌کنم که این دیار ، این سرزمین و عشایر این منطقه، در پیروزی جنبش بزرگ مشروطیت نقشی تأثیرگذار داشتند.

رئیس‌جمهوری با یادآوری نقش بزرگ علما، بزرگان، مجتهدین، مراجع، عشایر، ایلات و مردم فداکار این سرزمین در پیروزی انقلاب بزرگ مشروطیت، افزود: بیش از صد سال از آن زمان می‌گذرد اما عشایر و ایلات کشورمان همان ویژگی ایستادگی در برابر انواع استعمار و مداخلات خارجی و حرکت در مسیر قانونگرایی و اخلاق را دارند و ادامه خواهند داد. آن روز در برابر استبداد و استعمار ایستادید و سپس در انقلاب اسلامی نقش بزرگ خود را ایفا کردید و در دفاع مقدس همگان دلاوری‌های شما مردم، سرداران، جوانان و عشایر را مشاهده کردند .

دکتر روحانی با اشاره به مشکلات کشور و دنیای اسلام، حمایت‌های مردم ایران از مقاومت دلیرانه مردم بزرگ و صبور غزه و فلسطین در یک ماه گذشته را یادآور شد و گفت: مسلمانان غزه که کودکان و زنان‌شان در برابر بمب و موشک‌های استکبار به دست ظالمانه‌ترین گروه خونخوار یعنی صهیونیسم، ایستادگی و مقابله کردند، پیروز شدند و پیروز خواهند شد. رئیس جمهوری با تأکید بر همراهی مردم ایران با مظلومان عالم اعم از مردم فلسطین، لبنان، سوریه و عراق گفت: مردم بزرگ و دلیر و مقاوم ایران نه تنها برای دفاع ازمنافع ایران که برای دفاع از منافع جهان اسلام و مظلومین عالم همواره آماده بوده‌اند.

رئیس دولت یازدهم با یادآوری این که به روزهای سالروز آغاز کار دولت تدبیر و امید نزدیک می‌شویم، خاطرنشان کرد: این دولت برآمده از رأی و اراده ملت وبا پشتیبانی مردم کار را آغاز کرده و امروز افتخار می‌کند که گام‌های اولیه، روشن، آشکار و مشهودی را به کمک شما مردم، هدایت‌های رهبری و لطف و عنایت خداوند و توجهات حضرت ولیعصر (عج) در مسائل مهم کشور اعم از مسائل اقتصادی، سیاست خارجی و سیاست های فرهنگی و اجتماعی برداشته است.

آزادسازی ۷ میلیارد دلار اموال مردم

رئیس جمهوری در ادامه سخنانش با بیان این که امروز سیاست خارجی ایران با دیروز متفاوت است، گفت: در حالی که قدرت‌های بزرگ، ظالمانه اموال مردم را مسدود کرده بودند، حداقل هفت میلیارد دلار از چنگ آنها به در آمده است؛ این نخستین قدم است و قدم‌های بعدی را این ملت با قدرت برخواهد داشت. دنیا می داند دیگر تهدید و تحریم این ملت بزرگ ، اثرگذار نیست.

رئیس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد:ما نرمش قهرمانانه خواهیم داشت همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ نرمش ذلیلانه ممنوع است. تسلیم در برابر قدرت‌های بزرگ ممنوع است اما از طریق منطق ، استدلال و سخن گفتن از معیارهای اسلامی و قرآنی، سیره پیامبر (ص)، امام مجتبی‌(ع)، امام رضا (ع) و ائمه اطهار علیهم‌السلام است که ما با دیگران سخن می‌گوییم و با منطق و استدلال حقوق مردم را باز پس می‌گیریم و به همه حقوق این ملت دست خواهیم یافت. دکتر روحانی در تشریح وضع اقتصادی کشور گفت: در زمینه اقتصادی امروز نسبت به سال گذشته، ثبات و آرامش بیشتری وجود دارد. امروز مردم دیگراصراری برای خرید ارز خارجی و سکه ندارند و دیگر کسی آنها را به عنوان ذخیره به خانه و زیر تشک هدایت نمی‌کند. امروز مردم احساس ثبات می‌کنند؛ به کمک شما مردم ثبات و آرامش به اقتصاد کشورمان بازگشته است و این مهمترین پایه برای سرمایه‌گذاری در کشور است. همچنین گروه گروه از سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج یا سرمایه‌گذاران خارجی برای آمدن به ایران مراجعه می‌کنند؛ به طوری که در استان چهارمحال و بختیاری ده‌ها طرح در دست بررسی است تا سرمایه‌گذاری شود و شاهد شهرکردی جدید و استانی توسعه یافته باشیم.

رئیس جمهوری با اشاره به مشکلات کشور از نظر آب، خاطرنشان کرد: مردم ایران، مردمی عدالت‌جو و بزرگوار و همزیست با دیگران هستند که همه توجه به حقوق همدیگر خواهند داشت. بدانید اگر طرحی به مردم و چشمه‌سارهای این استان لطمه وارد کند، این دولت خود مانع خواهد بود. ما ملتی طرفدار حق و عدالت هستیم؛ همه باید از آب آشامیدنی استفاده کنند اما آنجا که استفاده‌های دیگر مطرح باشد، حساب و کتاب است و حقوق همه مردم است و عادلانه باید رعایت شود و این دولت بر مبنای عدالت و مساوات با حق آبه کشاورزان رفتار خواهد کرد.

وی افزود: مردم استان چهارمحال و بختیاری نسبت به مساله آب نگرانی نداشته باشند . شورای عالی آب ، دولت و رهبری نظام بر مبنای عدل و حق، کارها را پیش خواهند برد اما همه مردم ایران باید بدانند ما باید در مسأله آب هم صرفه‌جویی و هم به طریق علمی از آب استفاده کنیم.

رئیس جمهوری با اشاره به طرح مهم اتصال راه آهن اصفهان به اهواز از طریق استان چهارمحال و بختیاری، گفت: این طرح که با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد دلار اجرا خواهد شد علاوه بر آبادانی استان، تحولی بزرگ در کشور ایجاد خواهد کرد.

رئیس جمهوری همچنین از اجرای ۷۹طرح در سال‌های ۹۲و ۹۳در زمینه‌های مختلف با سرمایه ای بالغ بر ۲۰۶میلیارد تومان خبر داد که در سرتاسر استان اجرا خواهد شد.

رئیس شورای عالی سلامت، اهتمام دولت به مساله سلامت و اهمیت ویژه طرح بیمه همگانی را خاطرنشان کرد و با بیان این که امروز مردم شریف ایران می‌توانند با ثبت نام تحت پوشش بیمه همگانی قرار گیرند، گفت: بنا به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مردم تا دوماه پیش هنگام مراجعه به بیمارستان‌ها ۳۷درصد مخارج را از جیب خود پرداخت می‌کردند اما با اجرای طرح‌های حوزه سلامت، سهم مردم از هزینه‌ها در شهرها به هفت درصد و در روستاها به پنج درصد رسیده است.

دکتر روحانی با تاکید بر این که مردم نباید از بابت بیمه نگران باشند، گفت: دولت تدبیر و امید با قوت به مسیر خود در توسعه بیمه همگانی و فراگیر کردن طرح‌های مربوط به حوزه سلامت ادامه خواهد داد.

رئیس جمهوری در پایان سخنانش در جمع مردم خوب شهرکرد به برنامه ریزی دقیق دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: دولت سال گذشته در شهریور ماه قیمت تضمینی خوبی برای خرید گندم اعلام کرد و امروز شاهد هستیم که دولت بیش از هفت میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری کرده و خواهد کرد‌.

پیش از سخنان رئیس‌ جمهوری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد و استاندار استان چهار محال بختیاری گزارشی از وضع استان ارائه کردند.

استقبال گرم از رئیس جمهوری

دکتر روحانی که صبح دیروز برای سفری دو روزه وارد شهر کرد شد، در فرودگاه این شهر مورد استقبال استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد و دیگر مقام‌های ارشد محلی قرار گرفت.

در مراسم استقبال رسمی از کاروان تدییر و امید، پس از نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی، رئیس جمهوری از یگان حاضر در فرودگاه سان دید. دکتر روحانی همچنین در مسیر فرودگاه تا ورزشگاه انقلاب شهرکرد مورد استقبال گرم و پرشور مردم این استان قرار گرفت.

ازدحام حضور مردم به حدی بود که حرکت خودروی حامل رئیس جمهوری در بخش هایی از مسیر منتهی به محل سخنرانی و دیدار عمومی به کندی انجام می شد.

مردم با در دست داشتن شاخه های گل و با سر دادن شعار و صلوات مقدم رئیس جمهوری را به استان خود گرامی‌داشتند‌. در بخشی از مسیر عشایر استان با لباس محلی خودروی حامل رئیس جمهوری را تا محل سخنرانی همراهی کردند.

دیدار باعشایر و روستاییان استان چهار محال و بختیاری

رئیس جمهوری در دیدار جمعی از عشایر و روستاییان استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همه ما باید دست به دست هم دهیم و ایران را آبادتر و توسعه یافته تر از گذشته، به قله و اوج اعتلا برسانیم و این کار با وحدت ، اتحاد ، تلاش و ایثار امکان پذیر خواهد بود. روحانی با بیان اینکه دولت در این سفر برای پیشرفت استان چهار محال و بختیاری ، تصمیمات مهمی را اتخاذ کرده ، گفت: برنامه دولت بر مبنای تقویت کشاورزی در کنار صنعت و خدمات است . حرکت دولت به این سمت است که کشاورزی مدرنیزه شود تا با مصرف اندک آب ،محصول بیشتری بدست آوریم.

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه بی تردید اقدامات این دولت در مدت زمان یکساله در بخش آب ، بی نظیر بوده است، اظهارداشت: دولت ۱۰ میلیارد دلار طی ۱۱ ماه گذشته برای تحول در آب ، مهار منابع آبی کشور یا مدرن کردن سیستم آبیاری ، برنامه ریزی کرده و اعتبارش را کنار گذاشته است. دکتر روحانی با تاکید بر این که باید بتوانیم اخلاق خوب و فناوری مدرن خوب را بدون آثار سوء در کنار یکدیگر قرار دهیم، تصریح کرد: شرایط دنیای امروز عوض شده و باید بین سنت دیروز و مدرن شدن دنیای امروز تلفیق و آشتی برقرار کنیم به نحوی که هم از دانش و علم روز استفاده و هم از سنت‌های خوب دیروز خود به خوبی پاسداری کنیم .

دکتر روحانی اظهار داشت :امروز روستاییان ما به دانش و فرهنگ جدید نیاز دارند و نمی توان انتظار داشت که به طور مثال بخش کشاورزی با امکانات و شرایط صد سال گذشته به کار خود ادامه دهد. رئیس جمهوری، دل پاک ، روح با صفا ، ایثار و فداکاری ، وطن دوستی ، استحکام خانواده ، اخلاق و ایمان را از جمله ویژگی ها و خصوصیات روستاییان و عشایر ایران اسلامی توصیف کرد و گفت: عشایر و روستائیان در عین حال از لحاظ محیط زیست و طبیعت هم برای همه مردم درس آموز هستند.

دکتر روحانی در ادامه با اشاره به نیاز ها و مطالبات عشایر گفت: در دنیای امروز برای اینکه کشوری آباد شود، باید دولت تمام توان و امکانات خود را به میدان بیاورد و این دولت نیز خود را خدمتگزار مردم دانسته و معتقد است که از طرف مردم نیابت و وکالت دارد تا به امور آنها رسیدگی کند و از همه آنهایی که به نحوی می توانند کارآفرین باشند، دعوت می کنم که دولت را در این راه یاری کنند.

رئیس جمهوری با بیان اینکه باید اقدامات و تحولاتی در زندگی عشایر و روستاییان و بخش کشاورزی کشور ایجاد شود، گفت: باید تغییر و تحولاتی ایجاد شود که کار کشاورز و عشایر سودآور باشد.

دکتر روحانی کمبود آب و تخریب خاک را از مشکلات موجود در مسیر توسعه کشاورزی دانست و گفت: دولت به رفع معضل آب و مسایل کشاورزی توجه لازم را دارد و باید تا جایی که امکان دارد به سمت تولید محصولات ارگانیک حرکت کنیم و این استان از ظرفیت‌های زیادی در این زمینه برخوردار است.

همه تخم مرغ‌ها رادر سبد 1+5نگذاشته‌ایم

رئیس جمهوری تصریح کرد: این دولت اجازه نمی‌دهد که دستگاهی با دستگاه دیگر در حال جنگ و مرافعه باشد و من هم خودم مراقبت می کنم که تعامل بین دستگاه‌ها برقرار شود .

روحانی بعد از ظهر دیروز در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاران استان چهارمحال و بختیاری افزود: دولت در زمینه رشد و شکوفایی اقتصادی خود را مسئول می داند و در این رابطه قدمهایی برداشته و طی روزهای آینده قدم‌های بیشتری برخواهد داشت .

وی افزود: ما از شروع و آغاز کار شاهد بودیم که کشور ما با معضلات فراوانی مواجه بود و بی ثباتی به گونه‌ای بود که طی آن هر کس می خواست جنسی بخرد مطمئن نبود چه می‌شود و چه فردایی خواهد داشت.

بی ثباتی در زندگی اقتصادی نه تنها در کارآفرینان و سرمایه گذاران وجود داشت، بلکه برای مردم هم بود و در این راستا اولین تلاش کشور بازگشت ثبات بلاخص در بخش اقتصادی بود و ثبات توام با امید برای آینده را مدنظر قرار می‌داد و این موضوع هم مورد توجه قرار گرفت که ما برای تحرک اقتصادی نیازمند ثبات توام امید به آینده هستیم.در این راستا دولت مانع از این بود که هر روز یک تصمیم گرفته شود و این موضوع رئیس جمهوری را هم شامل می‌شود.بدین معنی که هر تصمیمی گرفته شده باشد با مشورت نه فقط وزرا، بلکه با کارشناسان و اساتید بوده است‌.

روحانی با بیان این‌که در اقتصاد علاوه بر ثبات و امید نیاز به تعادل و تعامل داریم، گفت: باید در بازار پول ، سرمایه و کار شاهد نوعی تعادل باشیم که ما در زمینه ایجاد تعادل قدم‌هایی را برداشته‌ایم، البته سیستم بانکی ما مشکلاتی دارد که همه آنها در کوتاه مدت حل نمی شود.

رئیس جمهوری خطاب به حاضرین گفت: شما می‌دانید مفاسد بانک بنگاه دار چه خواهد بود ما در بحث بانکی مشکلات ساختاری داریم که باید حل شود.

وی با بیان این‌که به زودی لایحه ای را به مجلس برای حل این مشکلات تقدیم می کنیم، افزود: این لایحه آماده است و مصوبات دولت در این راستا نیز ظرف چند روز آینده اعلام خواهد شد ضمن این‌که روز سه شنبه در تهران جلسه‌ای خواهیم داشت که در آن این تصمیمات مورد توجه قرار می‌گیرد. روحانی در بخش دیگر از سخنان خود ضمن این‌که خطاب به بخش خصوصی گفت که این بخش باید به آینده کشور مطمئن باشدو من از آن افرادی نیستم که تا وقتی پای حرفم عمل نباشد، شعار دهم اگر چیزی می‌گویم مطمئن باشید و بدانید که با اطلاعات دقیق از سیاست‌های داخلی و خارجی حرفی زدم.

وی در ادامه با بیان این‌که ما تا کنون طبق برنامه در مسیر سیاست های خارجی و داخلی قدم برداشته‌ایم، خاطر نشان کرد: شرایط ما شرایطی است که طی آن همانطور که از رکود خارج شده‌ایم، می توانیم از تحریم هم خارج شویم و به نظر من در حال خروج از تحریم هستیم.

روحانی افزود: همه تخم مرغ های ما در سیاست خارجی و رونق اقتصادی در یک سبد نیست، یکی از آنها 1+5 است. دو سه سبد داریم که 1+5 یکی از آنهاست.

وی در ادامه با بیان این‌که دولت هیچ وقت نباید خودش را رقیب بخش خصوصی بداند، اظهارنظر کرد: دولت باید با بخش خصوصی تعامل و از آن حمایت کند.

رئیس جمهوری با تأکید بر این که باید رانت و فساد از بین برود، اظهار کرد: ‌بخش خصوصی نمی تواند با رانت و فساد به آینده خود امید داشته باشد و ما هم در حد توانمان دولتی ها را کم و زمینه را برای فعالیت بخش خصوصی واقعی فراهم می کنیم.


نوشته شده در   پنجشنبه 16 مرداد 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode