ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 15 شهريور 1403
پنجشنبه 15 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 22 تير 1393     |     کد : 75138

نفرت جهاني از صهيونيسم

رئيس جمهوري اسلامي ايران و رئيس دوره اي جنبش عدم تعهد با صدور بيانيه اين جنبش، ضمن محکوميت شديد جنايات سازمان يافته صهيونيست ها عليه فلسطينيان، از همه نهادها و مجامع مسئول منطقه اي و بين المللي خواست تا در اسرع وقت به وظايف قانوني و انساني خود، در چارچوب لغو فوري و کامل محاصره نوار غزه و ارسال کمک هاي انساندوستانه به مردم فلسطين عمل نمايند.

نفرت جهاني از صهيونيسم
درخواست روحاني از شوراي امنيت براي خاتمه تجاوزات رژيم صهيونيستي


رئيس جمهوري اسلامي ايران و رئيس دوره اي جنبش عدم تعهد با صدور بيانيه اين جنبش، ضمن محکوميت شديد جنايات سازمان يافته صهيونيست ها عليه فلسطينيان، از همه نهادها و مجامع مسئول منطقه اي و بين المللي خواست تا در اسرع وقت به وظايف قانوني و انساني خود، در چارچوب لغو فوري و کامل محاصره نوار غزه و ارسال کمک هاي انساندوستانه به مردم فلسطين عمل نمايند.

در اين بيانيه که در مقر سازمان ملل متحد در نيويورک منتشر شد،آمده است: تهاجم گسترده نظامي به نوار غزه در روزهاي گذشته از جمله حملات هوايي به منازل مسکوني شهروندان که تا کنون به کشته شدن ده ها فلسطيني از جمله زنان و کودکان و زخمي شدن صدها تن انجاميده است، بار ديگر تراژدي غمناک ملت فلسطين و نقض آشکار اصول و قواعد مسلم حقوق بين الملل توسط صهيونيست ها را به جهانيان يادآور شده است. اقدامات تجاوزکارانه اخير، وضع بسيار نگران کننده و فاجعه آميزي را بوجود آورده و صلح و امنيت منطقه اي و جهاني را در معرض خطر جدي قرار داده است.

در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: حملات نظامي به نوار غزه، در شرايطي به وقوع مي پيوندد که اين منطقه همچنان به دليل ادامه محاصره ظالمانه و غيرانساني ساليان گذشته، وضع بغرنجي دارد و در نتيجه کمبود شديد امکانات بهداشتي و پزشکي، فلسطينيان حتي براي مداواي مجروحان حملات اخير با مشکلات عديده اي روبرو هستند و بيم آن مي رود با ادامه حملات و کمبود شديد امکانات انساندوستانه، شاهد وقوع يک فاجعه بزرگ انساني باشيم. ضمن ابراز نگراني عميق در مورد بحران گسترده انساني در نوار غزه بر ضرورت ارائه کمک هاي انساندوستانه فوري به مردم اين منطقه تاکيد مي کنم.

در ادامه بيانيه آمده است: اينجانب به عنوان رئيس جمهوري اسلامي ايران و رئيس دوره اي جنبش عدم تعهد، ضمن محکوميت شديد جنايات سازمان يافته، غير قانوني و ضد انساني عليه فلسطينيان، از همه نهادها و مجامع مسئول منطقه اي و بين المللي مي خواهم در اسرع وقت به وظايف قانوني و انساني خود، براي لغو فوري و کامل محاصره نوار غزه و ارسال کمک هاي انساندوستانه به مردم فلسطين، جلوگيري از تداوم اقدامات تجاوزکارانه و کشتار بيشتر مردم مظلوم فلسطين و تدارک مکانيسم موثر حقوقي بين المللي براي تعقيب و محاکمه جنايتکاران صهيونيست عمل نمايند.در پايان بيانيه رئيس جمهوري ضمن ابراز نا اميدي عميق از ناتواني شوراي امنيت در انجام اقدامات ضروري براي جلوگيري از تجاوزات جاري، از اعضاي اين شورا خواست تا سريعا و بدون قيد و شرط به وظايف شان در ارتباط با خاتمه دادن به اين تجاوزات ظالمانه اقدام نمايند.

دستور ويژه رئيس جمهوري به وزيرخارجه

رئيس جمهوري كشورمان در تماس تلفني با دكترظريف، وزيرامورخارجه که در وين حضور دارد ، از وي خواست تا همه امكانات جنبش عدم تعهد براي محكوميت و مقابله با جنايات صهيونيست ها درحمله نظامي بيرحمانه به نوارغزه به كارگرفته شود.

دكتر حسن روحاني با بيان ضرورت رسيدگي به وضع مردم درنوارغزه به ويژه امداد رساني به مجروحان ، خانواده شهدا وكمك به افراد آواره در اثر تهاجم بيرحمانه رژيم صهيونيستي، به عنوان رئيس جنبش عدم تعهد خواستار اقدامات لازم و فوري اعضاي اين جنبش دركنار شوراي امنيت سازمان ملل متحد براي خاتمه كشتار و خونريزي مردم بي گناه فلسطين شد.

رئيس جمهوري كشورمان از وزيرخارجه خواست تمامي توان غيرمتعهدها براي خاتمه فوري درگيري، ارسال كمك هاي انساندوستانه به مردم بي گناه فلسطين، امداد و رسيدگي به مجروحان، ارسال دارو و موادغذايي، و ساير اقدامات لازم به كارگرفته شده و زمينه براي اقدامات فوري شوراي امنيت سازمان ملل دراين ارتباط فراهم آيد.

گفتگوي تلفني با رئيس جمهوري اندونزي

دکتر حسن روحاني در گفتگوي تلفني با رئيس جمهوري اندونزي شرايط غزه را فوق العاده حساس دانست و با تاکيد بر ضرورت مشارکت و همکاري فعال کشورهاي اسلامي و اعضاي جنبش عدم تعهد مبني بر توقف فاجعه در غزه تصريح کرد: رژيم صهيونيستي نبايد احساس کند که جهان در برابر جنايات و اقدامات غير انساني اش سکوت مي کند و تماشاگر خواهد بود .

روساي جمهوري ايران و اندونزي در اين مکالمه تلفني درباره وضع غزه به رايزني پرداخته و با ابراز نگراني از فاجعه بزرگي که در غزه در حال وقوع است، بر ضرورت همکاري نزديک با يکديگر و استفاده از تمامي ظرفيت هاي موجود براي توقف خشونت و جنگ عليه مردم غزه تاکيد کردند.حجت الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني در اين تماس تلفني با بيان اين که فشارها و وحشي گري هاي فراواني نسبت به زنان و کودکان و مردم بي دفاع فلسطين در حال وقوع است، اظهار داشت: در چنين شرايط فوق العاده اي که براي مردم مسلمان فلسطين پيش آمده همه کشورهاي اسلامي بايد از هرگونه تواني که دارند براي جلوگيري از تداوم فاجعه استفاده کنند.

رئيس جمهوري تلاش دسته جمعي کشورهاي اسلامي براي جلوگيري از تجاوز و وحشي گيري رژيم صهيونيستي را مورد تاکيد قرار داد و تصريح کرد: معتقدم صداي واحد کشورهاي اسلامي مي تواند متجاوزان را متوجه کند که ادامه تجاوز به نفع آنان نخواهد بود.رئيس جمهوري خاطر نشان کرد: فلسطين همواره محور وحدت مسلمانان و هم زمان محور نگراني جهان اسلام بوده است و اندونزي در طول دهه هاي گذشته از کشورهاي مسلماني بوده که از حقوق مردم فلسطين دفاع کرده است .

دکتر روحاني با تاکيد بر ضرورت استفاده از همه ظرفيت ها براي جلوگيري از ادامه وحشي گري رژيم صهيونيستي گفت: اميدوارم با تلاش همه کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد و کشورهاي اسلامي جلوي اين فاجعه بزرگ گرفته شود.

رئيس جمهوري در بخش ديگري از اين گفتگوي تلفني، اندونزي را کشوري قدرتمند و دوست دانست و بر علاقه مندي جمهوري اسلامي ايران بر تقويت هرچه بيشتر روابط با اين کشور در همه زمينه ها تاکيد کرد.رئيس جمهوري اندونزي هم در اين مکالمه تلفني با بيان اين که، اندونزي هم درباره وضع غزه نگران و با ديدگاه ها و نظرات دکتر روحاني در باره غزه موافق است، گفت: بايد با همکاري يکديگر اقداماتي انجام دهيم تا خشونت و جنگ در غزه هر چه زودتر متوقف شود و معتقدم شما به عنوان رئيس جنبش عدم تعهد، مي توانيد رهبري اين اقدام را بر عهده گرفته و با همکاري کشورهاي منطقه به خشونت و جنگ در غزه خاتمه دهيد.سوسيلو بامبانگ يودهويونو تصريح کرد: اندونزي از ايران به عنوان رئيس جنبش عدم تعهد در انجام هرگونه اقدامي در اين جهت و ايجاد وحدت ميان مسلمانان ، به طور کامل حمايت مي کند

گفتگوي تلفني رئيس جمهوري با امير کويت

دکتر حسن روحاني، رئيس جمهوري شامگاه جمعه در گفتگوي تلفني با امير کويت، ضمن ابراز نگراني شديد از تهاجم بي‌رحمانه رژيم صهيونيستي به مردم غزه، خواستار اقدامي فوري از سوي مجامع بين‌المللي و کشورهاي منطقه بخصوص سازمان همکاري‌هاي اسلامي و اتحاديه عرب براي توقف حملات به غزه شد.

حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني در گفتگوي تلفني با شيخ صباح الاحمد الجابر الصباح، علت اين تماس تلفني را نگراني شديد از تهاجم بي‌رحمانه رژيم صهيونيستي به مردم غزه ذکر کرد.

دکتر روحاني گفت: ما احساس مي‌کنيم زنان و کودکان و مردم بي‌دفاع غزه در اين ماه مبارک رمضان در شرايط بسيار سختي قرار گرفته‌اند و محاصره مردم غزه اکنون به گونه‌اي است که مردم از امکانات پزشکي و غذايي کاملاً محروم هستند.

رئيس جمهوري افزود: لازم است که يک اقدام فوري از سوي مجامع بين‌المللي و کشورهاي منطقه، بخصوص از سوي سازمان همکاري‌هاي اسلامي و اتحاديه عرب انجام گيرد. حجت‌الاسلام والمسلمين روحاني با مثبت برشمردن مواضع امير کويت نسبت به مردم فلسطين، اين مواضع را با توجه به رياست امير کويت بر اتحاديه عرب، مهم خواند و تأکيد کرد: نياز است که گام‌هاي فوري و جدي برداشته شود. ما هم براي هر گونه تشريک مساعي براي دست يافتن به يک آتش‌بس فوري آمادگي داريم.

وي ضمن اعلام آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي هر گونه مشارکت براي کمک به مردم فلسطين، بر ايجاد راهي براي رساندن کمک‌هاي پزشکي و مواد غذايي به مردم غزه تأکيد کرد. دکتر روحاني گفت: همه بايد دست به دست هم دهيم تا آتش خانمان‌سوزي که در منطقه ايجاد شده است زودتر خاموش شود. رئيس جمهوري با تأکيد مجدد بر کمک‌رساني به افراد مجروح و نيازمند در غزه، يادآور شد که در کنار مساله فلسطين، امروز در عراق و سوريه هم شاهد نا امني و کشتار هستيم.

دکتر روحاني با ابراز آمادگي کامل براي همکاري، خاطرنشان کرد: وزير امور خارجه ايران براي تشريک مساعي در اين زمينه با وزارت خارجه کويت در تماس خواهد بود.

شيخ صباح الاحمد الجابر الصباح، امير کويت هم در اين گفتگوي تلفني وضع فعلي فلسطين را براي همگان دردناک و تأسف‌بار دانست و گفت: وزير امور خارجه را مأمور نمودم تا با اتحاديه کشورهاي عرب و سازمان ملل متحد ارتباط برقرار کند تا راهي براي حل و فصل اين مشکل وحداقل برقراري آتش‌بس بيابند.

امير کويت افزود: به جنابعالي اطمينان مي‌دهم که احساس ما نسبت به مساله فلسطين همان احساسي است که همگان نسبت به آن دارند. در ارتباط با ارسال کمک‌ها به مردم غزه هم در کويت کمک‌ها را جمع آوري کرده و براي ارسال آماده‌‎ايم. همچنين برادران ما در کشورهاي شوراي همکاري هم اقدام به ارسال کمک‌ کرده‌اند .

وي خواستار توجه بيشتر رهبران عرب نسبت به موضوع غزه شد و افزود: متأسفانه آنچه در غزه روي مي‌دهد بسيار دردآور و کشتار بي‌گناهان براي ما خيلي تأسف‌بار است.

امير کويت در خاتمه خاطرنشان کرد: اميدوارم امنيت در سراسر منطقه برقرار شود و توجه بين‌المللي به مسائل منطقه را شاهد باشيم

گفتگوي تلفني با نخست وزير ترکيه

دکتر حسن روحاني، رئيس جمهوري ايران و رجب طيب اردوغان، نخست وزير ترکيه شامگاه جمعه در گفتگويي تلفني، ظلم و جنايت رژيم صهيونيستي در نوار غزه را غير قابل تحمل دانسته و با انتقاد از سکوت شوراي امنيت سازمان ملل، لزوم فعال شدن دبير کل سازمان ملل در اين زمينه را مورد تاکيد قرار دادند.

دکتر حسن روحاني در اين گفتگوي تلفني با اظهار نگراني شديد نسبت به تشديد جنايات رژيم صهيونيستي در نوار غزه گفت: همه بايد کاري کنيم تا رژيم صهيونيستي بفهمد که جهان اسلام و کشورهاي منطقه پشت سر مردم فلسطين هستند و آنها را رها نکرده اند و اين رژيم سفاک بايد بداند در برابر جناياتي که انجام مي دهد پاسخ لازم را خواهد گرفت .دکتر روحاني افزود: ايران و ترکيه به عنوان دو کشور اسلامي بزرگ و تاثير گذار منطقه، مسئوليت بسيار سنگيني را در اين باره بر عهده دارند.

رئيس جنبش غير متعهد ها گفت: ايران آمادگي دارد تا از همه ظرفيت هاي خود و ظرفيت جنبش غير متعهد ها با همکاري ترکيه استفاده کند و همچنين ضرورت دارد کشورهاي اسلامي و سازمان کشورهاي اسلامي هم در اين زمينه فعال تر شوند.

رئيس جمهوري تصريح کرد: بايد به هر قيمتي شده توقف حملات صهيونيست ها را دنبال کرده و راهي پيدا کنيم تا کشورهاي منطقه بتوانند به مردم غزه کمک هاي نوع دوستانه به ويژه در زمينه پزشکي ارائه دهند.

دکتر روحاني با انتقاد از سکوت شوراي امنيت سازمان ملل در قبال جنايات رژيم صهيونيستي در نوار غزه گفت: متاسفانه شوراي امنيت سازمان ملل در اين زمينه هنوز اقدامي انجام نداده است و همه بايد بخواهيم که نقش فعالي را در اين باره ايفا کند. وي خاطر نشان کرد: منطقه ما از غزه تا سوريه و عراق دچار مشکل ناامني شده و اين بسيار نگران کننده است جمهوري اسلامي ايران براي ايجاد امنيت ، ثبات و جلوگيري از کشتار مردم مسلمان منطقه آماده هرگونه همکاري و تشريک مساعي است.

رئيس جمهوري همچنين لزوم همکاري مشترک دو کشور و رايزني هاي مداوم وزراي خارجه ايران و ترکيه در اين زمينه را مورد تاکيد قرار داد.

رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه هم در اين گفتگوي تلفني با تاکيد بر لزوم اتفاق و اتحاد تمامي جهان اسلام با يکديگر گفت: امروز زماني است که بايستي کشورهاي اسلامي همکاري و همياري و يکدستي خود را نشان دهند.

وي تصريح کرد: ظلم هايي که در فلسطين مي شود غير قابل تحمل است و ترکيه براي توقف آن آماده هرگونه همکاري مشترک است .

نخست وزير ترکيه گفت: ايران و ترکيه مي توانند يک برنامه و همکاري مشترکي را با يکديگر در اين زمينه داشته باشند و لازم است در اين زمينه از تمامي توانايي و امکانات خود استفاده کنيم.وي افزود: از دبير کل سازمان ملل هم بايد بخواهيم نقش فعال تري در اين زمينه داشته باشد.اردوغان گفت: بايد فورا وارد عمل شويم ظلم هايي که در نوار غزه در حال وقوع است بسيار حاد است و بايد آتش بس فوري در آنجا برقرار شود و بايد کاري کنيم که رژيم صهيونيستي وادار به پذيرش آتش بس شود زيرا اين رژيم فقط زماني که ملزم و مجبور به آتش بس شود، آن را مي پذيرد

ظريف: شوراي امنيت براي پايان حملات به غزه مسئول است

وزير خارجه توقف فوري حملات رژيم صهيونيستي را خواستار شد.

به گزارش ايسنا، محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه کشورمان در گفتگوي اختصاصي با شبکه ان‌بي‌سي نيوز گفت: آمريکا و ديگر اعضاي شوراي امنيت داراي مسئوليت حقوقي و اخلاقي هستند تا به حملات هوايي اسرائيل عليه نوار غزه پايان دهند.ظريف همچنين در پاسخ به اين سئوال که آيا پرتاب موشک‌هاي حماس به سمت اسرائيل را محکوم مي‌کند يا نه، اظهار داشت: ما مردمي که از خودشان دفاع مي‌کنند را محکوم نمي کنيم.وزير امور خارجه کشورمان همچنين در سخنانش توقف فوري حملات رژيم صهيونيستي را خواستار شد.وي ادامه داد: ما معتقديم اقداماتي که غيرنظاميان را در نوار غزه به مخاطره ‌انداخته و موجب فقدان دسترسي آنان به غذا و دارو شده با هدف گرسنگي دادن به مردم غزه انجام شده است.


نوشته شده در   يکشنبه 22 تير 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode