ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 15 شهريور 1403
پنجشنبه 15 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 18 تير 1393     |     کد : 74912

حملات رژيم صهيونيستي از هوا و دريا به غزه 14شهيد و 80 زخمي برجا گذاشت

حملات رژيم صهيونيستي از هوا و دريا به غزه 14شهيد و 80 زخمي برجا گذاشت...


تجاوز گسترده رژيم صهيونيستي به غزه
حملات رژيم صهيونيستي از هوا و دريا به غزه 14شهيد و 80 زخمي برجا گذاشت


سرويس خارجي: سخنگوي وزارت جنگ رژيم‌صهيونيستي با صدور بيانيه‌اي از آغاز عمليات هوايي گسترده عليه نوار غزه خبر داده و مدعي شد در اين عمليات زيرساخت‌هاي متعلق به حماس هدف قرار مي‌گيرد. «پيتر لرنر» گفت: اين عمليات «صخره سخت» نام دارد.

جنگنده‌هاي اين رژيم 70 حمله به چندين منطقه در مرکز و شمال غزه انجام دادند. در حملات هوايي رژيم صهيونيستي به پنج خانه در خان يونس و بيت حانون در نوارغزه 14 تن شهيد و 80 تن ديگر زخمي شدند.

اين درحالي است که نيروي دريايي رژيم صهيونيستي نيز به تجاوز عليه غزه پيوست. تلويزيون رژيم صهيونيستي اعلام کرد نيروي دريايي اين رژيم نقاطي در غزه را که متعلق به حماس بود، هدف قرار داد. در اين خبر ادعا شده که اين نقاط، اردوگاه‌هاي آموزشي وابسته به جنبش حماس بوده است.

گفته مي شود با افزايش تعداد مجروحان پس از حملات متعدد رژيم صهيونيستي به نوار غزه وزارت بهداشت فلسطين حالت فوق‌العاده اعلام کرد. از طرفي رژيم صهيونيستي «محمد شعبان» از فرماندهان حماس که مسئوليت آموزش کماندوهاي دريايي اين جنبش را بر عهده داشت ترور کرد. دراين حال يک مقام اسرائيلي از دستور بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي براي آماده‌باش ارتش جهت حمله تمام عيار به غزه خبر داد. به گفته وي، حمله زميني به غزه از جمله گزينه‌هاي مورد بررسي است.

«اسحاق آهارانوويچ» وزير امنيت داخلي رژيم صهيونيستي نيز اعلام کرد کابينه اين رژيم، دست ارتش را براي هرگونه اقدام و حمله‌ در نوار غزه باز گذاشته است. اين درحالي است که کابينه امنيتي رژيم صهيونيستي پس از جلسه اي سه ساعته اعلام کرد اين رژيم قصد ندارد حمله گسترده به غزه ترتيب دهد، اما حملاتش در اين منطقه را تشديد خواهد کرد. در اين جلسه همچنين سران رژيم صهيونيستي اعلام کردند ترور رهبران حماس را در اولويت قرار خواهند داد. رژيم صهيونيستي مدعي شده که ضرباتش به حماس شديد خواهد بود و روز به روز بر شدت آن افزوده مي‌شود.از سويي تلويزيون رژيم صهيونيستي از فراخوان 45 هزار نظامي ذخيره اين رژيم خبر داد . وزير جنگ رژيم صهيونيستي نيز هشدار داد که نبرد جديدعليه حماس که اين رژيم در صدد آغاز آن است طولاني خواهد بود. به گفته موشه يالون حملات صهيونيست ها چند مورد از منابع حماس را به شدت آسيب زده است. در اين حال اسماعيل هنيه معاون رئيس دفتر سياسي جنبش حماس از اتحاديه عرب و سازمان کنفرانس اسلامي خواست براي توقف تجاوزهاي رژيم صهيونيستي به نوار غزه، جلسه فوق العاده تشکيل دهند. محمود عباس، رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين هم از رژيم صهيونيستي خواست هرچه سريع‌تر حملات خود به نوار غزه را متوقف سازد.

از سوي ديگر اتحاديه عرب خواستار جلسه فوري شوراي امنيت براي اتخاذ تدابيري در قبال عمليات نظامي اسرائيل در غزه شد.

پاسخ موشکي مقاومت

گردانهاي «سرايا القدس» شاخه نظامي جنبش جهاد اسلامي در پاسخ به حملات مکرر رژيم صهيونيستي به نوار غزه از آغاز عمليات نظامي جديد به نام «بنيان مرصوص» خبر داد. «سرايا القدس»‌ بيش از 60 موشک و راکت به سمت شهرک‌هاي صهيونيستي شليک کرد که 11 صهيونيست بر اثر اصابت موشک‌هاي مقاومت به سرزمين‌هاي اشغالي زخمي شدند. گفته مي شود بندر شهر «اشدود» در جنوب فلسطين اشغالي از بيم پاسخ موشکي نيروهاي مقاومت، تعطيل شد. پيش از اين چندين دانشگاه و مرکز عمومي از جمله دانشگاه «بئر السبع» نيز تعطيل شده بودند. حرکت قطارهاي مسير «اشدود» به «اشکلون» هم از بيم پاسخ موشکي نيروهاي مقاومت، متوقف شده است. از طرفي تلويزيون رژيم‌صهيونيستي از شليک موشک‌هاي ضدهوايي مقاومت به سمت جنگنده‌هاي اسرائيلي بر فراز غزه خبر داد. اين اولين بار است که جنگنده‌هاي صهيونيست هدف قرار مي‌گيرند. گفته مي شود نتانياهو در تل آويو حالت فوق العاده اعلام كرده است . در اين حال نخست‌وزير رژيم‌صهيونيستي بار ديگر مقاومت فلسطيني را به تنش‌آفريني متهم کرد و گفت اکنون زمان آن است که اسرائيل براي مقابله با حماس دست به کار شود. نتانياهو گفت: حماس تشديد اوضاع را انتخاب کرد و بهاي سنگيني براي اين کار خواهد پرداخت. در چنين شرايطي جنبش حماس ضمن رد طرح رژيم صهيونيستي درباره آتش‌بس در غزه، شرايط خود را براي آتش بس اعلام کرد. حماس آزادي تمامي بازداشت شدگان فلسطيني که در جريان توافق آزادي «گلعاد شاليط» آزاد شده اما در پي موضوع ناپديد شدن سه شهرک نشين در الخليل مجددا به زندان اسرائيلي منتقل شده اند را خواستار شد.

دومين شرط حماس هم بازگشت به بندهاي توافقنامه سال 2012 بعد از جنگ هشت روزه اعلام شده است. در چنين شرايطي باراک اوباما، رئيس جمهوري آمريکا در مقاله‌اي نوشت: ما با لحظات خطرناکي در خاورميانه مواجهيم و تلاش‌هاي صلح آمريکا با خطر فروپاشي مواجه است.

خبر ديگر اينکه دادگاه قدس اعلام کرد عاملان شهادت محمد ابوخضير نوجوان فلسطيني، از يک خانواده صهيونيست هستند که به دو گروه تقسيم شده و اين جنايت را مرتکب شده‌اند.

منابع خبري نيز اعلام کردند يک صهيونيست شهرک نشين ديگر در نزديکي شهرک صهيونيست نشين «شاکيد» ناپديد شده است. در تحولي ديگر راديو رژيم صهيونيستي اعلام کرد رئيس سازمان اطلاعات مصر طي چند روز گذشته به تل‌آويو سفر کرده بود.

گفتني است دستگاه اطلاعات مصر از هفته گذشته ميانجيگري خود براي آتش بس ميان حماس و رژيم صهيونيستي را به حال تعليق درآورده است.

وزارت خارجه كشورمان نيز حملات رژيم صهيونيستي به غزه را محكوم كرد.


نوشته شده در   چهارشنبه 18 تير 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode