ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 15 شهريور 1403
پنجشنبه 15 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 14 تير 1393     |     کد : 74693

دعوت رئيس جمهوري از همه گروه‌ها و جناح‌ها براي حل مشكلات كشور




رئيس جمهوري در ديدار با جمعي از شخصيت‌هاي اصولگرا بر لزوم اتحاد همه گروه ها، جناح ها و مردم براي رويارويي با مخاطرات و حل مشکلات کشور تاکيد کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت الاسلام و المسلمين دکترحسن روحاني در اين ديدار که در محل نهاد رياست جمهوري برگزار شد، گفت: همه بايد براي حل و فصل مشکلاتي که کشور و نظام را در معرض آسيب قرار مي دهد دست به دست هم دهيم.

وي افزود: همه گروه ها ، جناح ها و همه ملت از مذاهب و اقوام گوناگون بايد زير يک چتر واحد براي حل مشکلات و رويارويي با مخاطرات و معضلات در کنارهم قرار گيرند.

رئيس شوراي عالي امنيت ملي تصريح کرد: اگر همه ما در مورد فهرست آسيب ها و مشکلات و دشمنان کشور و همچنين راهکارها و نقشه راه مواجهه با اين مسائل اتفاق نظر داشته باشيم ، بسياري از مشکلات که امروز پر رنگ ديده مي شود، کوچک جلوه خواهد کرد و تسامح با يکديگر هم آسان تر مي شود.

روحاني ضرورت بهره گيري عملي از سيره و سلوک پيامبر مکرم اسلام و ائمه هدي (ع) در طول 250 سال حيات طيبه آن‌ها را خاطرنشان کرد و گفت: بايد تا جايي که مي توان از اختلافات در داخل کشور کاست و دست در دست هم براي حفاظت از منافع ملي و صيانت از ارزش‌هاي انقلاب حرکت کرد.

رئيس جمهوري گفت : همه ما بايد تلاش کنيم تا از انشقاق و شکاف هاي اجتماعي در حوزه هايي نظير قوميت ، مذهب و جناح بندي هاي سياسي بکاهيم.

روحاني ضمن انتقاد از برخي ديدگاه ها که نسبت به هر نوع وحدتي نظر سوء دارند، گفت: نبايد غربالي در دست بگيريم که بر اساس آن بيشتر افراد کنار گذاشته شوند و فقط تعداد اندکي حائز شرايط براي ادامه کار باقي بمانند.

رئيس شوراي عالي امنيت ملي گفت: براي حل مشکلات بزرگي چون رکود تورمي و ايجاد اشتغال نياز به حضور همه افراد و گروه ها از جناح ها ، اقوام و مذاهب مختلف داريم و همه ما شاهد بوديم که در طول سال‌هاي دفاع مقدس، مردم اين مرز و بوم بي‌توجه به سليقه ، دين و جناح سياسي در دفاع از کيان کشور و انقلاب اسلامي جانفشاني کردند.

رئيس جمهوري با بيان اين‌که اين اشتباه بزرگي است که دشمن را فقط به دشمن خارجي محدود کنيم، گفت: نبايد دشمنان بزرگ داخلي نظير رکود تورمي، فساد اداري و بيکاري را از ذهن دور نگه داريم زيرا اين دشمنان، زندگي مردم را تحت فشار قرار داده و منجر به گسترش آسيب هاي اجتماعي مي شود و هيچ جناحي را نمي شناسد.

روحاني گفت: دولت يازدهم از همه جناح ها و گروه هاي سياسي تشکيل شده است و در يازده ماه گذشته ما هيچگاه در مسير حل مسائل اساسي کشور ميان سليقه هاي مختلفي که در دولت حضور دارند شاهد اختلاف نبوده ايم.

رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي در ابتدا و انتهاي سخنانش با ذکر آيه شريفه « وَقُل لِّعِبَادِي يَقُولُواْ الَّتِي هِيَ أَحْسَنُ إِنَّ الشَّيْطَانَ يَنزَغُ بَيْنَهُمْ إِنَّ الشَّيْطَانَ کَانَ لِلإِنْسَانِ عَدُوًّا مُّبِينًا » همه دست اندرکاران عرصه سياسي و مسئولان کشور را به تاسي از اين تعبير زيباي قرآن مجيد و بيان بهترين کلام و جمله در خطاب با يکديگر دعوت کرد.

پيش از سخنان رئيس جمهوري دکتر غلامعلي حداد عادل، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابي فرد ، دکتر لاله افتخاري ، مهندس محمدنبي حبيبي، مهندس حسين فدايي و حجت الاسلام سبحاني نيا ضمن ابراز خرسندي از برگزاري چنين نشست هاي صميمانه‌اي، به طور جداگانه ديدگاه هاي خود را در باره مسائل روز کشور بيان کردند.

حداد عادل ضمن اعلام حمايت از رويکرد اعتدال رئيس جمهوري ، ثبات در مديريت کشور را محصول اعتدال حقيقي خواند و با تشکر از دولت به خاطر استفاده از همه ظرفيت ها و نيروها فارغ از جناح بندي هاي سياسي ، به کارگيري افراد پاک و وفادار به نظام را زمينه ساز وفاق و حل مشکلات دانست.

حجت الاسلام ابوترابي فرد هم با بيان اين‌که دولت مي تواند نقش محوري در خلق فرهنگ توسعه سياسي ايفا کند، در باره مسائل مرتبط با سياست خارجي گفت: راه مقابله با صف آرايي 1+5 در برابر خواسته قانوني و مشروع دولت و ملت ايران در استفاده از انرژي صلح آميز هسته اي، صبر در برابر دشمن و يکپارچگي در داخل است.

دکتر لاله افتخاري هم با اشاره به نيازهاي بانوان کشور ، از همگرايي نمايندگان زن مجلس با معاونت امور زنان رياست جمهوري درمرتفع کردن نيازهاي اين قشرخبرداد وازدولت خواست تا با تامين بودجه، زمينه را براي تحقق فرمايشات رهبر معظم انقلاب در باره افزايش جمعيت و بيمه زنان خانه دار فراهم آورد.

در ادامه، مهندس محمدنبي حبيبي ضمن ارائه تحليلي از شرايط سياسي کشور گفت: برخي انتقادها از سوي کساني که پايبند نظام و انقلاب هستند مي‌تواند دست و فکر دولت را در حل مشکلات داخلي و روابط بين المللي باز کند.

حسين فدايي هم با بيان اين‌که بچه هاي حزب‌اللهي و نيروهاي ارزشي بر اساس اعتقاد ، باور ديني ، ولايت پذيري و عقلانيت خود را حامي دولت مي دانند، خواستار اتخاذ تدابيري موثر براي جلوگيري از تبديل شدن رقابت هاي درون گفتماني گروه هاي سياسي به رقابت با اصل نظام شد.

حجت الاسلام سبحاني نيا هم پيامدهاي اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه ها و ادامه حمايت از اقشار آسيب پذير در پي اجراي اين مرحله را خاطرنشان کرد و گفت: دولت و مجلس بايد با همکاري يکديگر، طرح يا لايحه اي را براي تحقق اقتصاد مقاومتي که مورد تاکيد رهبر معظم انقلاب است، ارائه کنند.


نوشته شده در   شنبه 14 تير 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode