ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 18 خرداد 1393     |     کد : 73351

تلاوت قرآن برای اولین بار در واتیکان

برای اولین بار در تاریخ واتیکان، دیروز– یکشنبه- صدای اذان، نماز و تلاوت آیاتی از قرآن کریم در واتیکان پخش شد و همزمان با آن دعای مسیحیت و همچنین خواندن بخش‌هائی از تورات و انجیل نیز انجام شد.

برای اولین بار در تاریخ واتیکان، دیروز– یکشنبه- صدای اذان، نماز و تلاوت آیاتی از قرآن کریم در واتیکان پخش شد و همزمان با آن دعای مسیحیت و همچنین خواندن بخش‌هائی از تورات و انجیل نیز انجام شد.
بر اساس گزارش پایگاه العربیه، هدف از برگزاری این مراسم ایجاد صلح و دوستی میان ادیان مختلف اعلان شده است.
پاپ فرانسیس اول در سفر خود به اردن، فلسطین، بیت لحم و قدس در  روزهای پایانی ماه گذشته، «محمود عباس» رئیس فلسطین و همتای اسرائیلی وی «شیمون پرز» را  با هدف گسترش صلح به دیدار از واتیکان دعوت کرده و از آنان خواست تا بعد از برگزاری مراسم دینی بدون انجام هیچ نوع نشست سیاسی و غیره با پاپ، هر کدام به کشور خود بازگردد.
واتیکان در مورد مکان برگزاری دعای ادیان سه گانه هیچ نوع توضیحی نداد اما امکان آن می رود که این مراسم در یکی از پارک‌های واتیکان و یا در محل زندگی پاپ برگزار شود.
یک روحانی مسلمان و یک عالم دینی مسیحی از فلسطین با محمود عباس همراه شد  همچنین «راسون اروسی» خاخام یهودی، شیخ فرقه درزی‌ها در اسرائیل «موفق طریف» و رئیس صنف مؤذنان و ائمه دینی با شیمون همراه می‌شوند.
هر کدام از سه طرف نماز و دعای خود را طبق آموزه‌های دینی خود برپا می‌کند و مراسم آن به طور مستقیم از شبکه‌های تلویزیونی پخش خواهد شد.
به دلیل همزمانی مراسم سوگند ریاست جمهوری جدید مصر «عبدالفتاح السیسی» که محمود عباس  نیز در آن شرکت خواهد کرد، وی صبح به قاهره و بعد از ظهر به واتیکان خواهد رفت و این نشان می‌دهد که مراسم دعا در واتیکان عصر و یا شب برگزار می‌شود.
* الازهراز تلاوت قرآن در واتیکان استقبال کرد
«محمود العزب»، مشاور شیخ الازهر از موافقت واتیکان با طنین صدای اذان و تلاوت قرآن در این دولت‌شهر استقبال کرد.
به گزارش پایگاه خبری «شعب مصر»، محمود العزب، در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای «المحور» در این باره گفت: موافقت مقامات واتیکان با طنین صدای اذان و تلاوت قرآن و ادعیه اسلامی در این دولت‌شهر کوچک، صفحه جدیدی از روابط واتیکان با جهان اسلامی و عربی می‌گشاید.
وی افزود: مسلمانان، پیروان تمامی ادیان را محترم می‌شمرند و مخالف خشونت و تندروی هستند.
 


نوشته شده در   يکشنبه 18 خرداد 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode