ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 12 ارديبهشت 1393     |     کد : 71508

امیدواری‌های مراجع تقلید به دولت یازدهم

در دیدار وزیر ارتباطات با مراجع تقلید و علما بیان کردند:

در دیدار وزیر ارتباطات با مراجع تقلید و علما بیان کردند:
امیدواری‌های مراجع تقلید به دولت یازدهم

* آیت الله العظمی وحید خراسانی:
* مردم تحمل کنند
تا خرابی‌‌های 8 سال گذشته جبران شود
* توصیه به قرائت دسته جمعی قرآن در وزارات خانه
* حضرت آیت الله صافی گلپایگانی:
* از خدا میخواهیم که دولت در همه زمینه‌‌ها بتواند با موفقیت پیش برود
* هدف ما اعتلای اسلام و اتحاد مسلمانان است
* آیت الله جوادی آملی:
* پس از روی کار آمدن دولت یازدهم
شاهد آرامش در داخل هستیم
* آیت الله مکارم شیرازی:
* اقلیت پرهیاهوی تندرو، به حرکت کلی نظام آسیب نرساند
* دولت افراد بی نیاز از یارانه را به تشخیص خود، حذف کند
* آیت الله العظمی شبیری زنجانی:
* نباید انتظار داشت که مشکلات کشور یکروزه حل شود
* حضرت آیت الله موسوی اردبیلی:
* مردم منتظرند گرانی تمام شود
سفر روز پنجشنبه وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات به قم و دیدار با تعدادی از مراجع و علما با استقبال گرم و حمایت مراجع تقلید از رویکرد دولت یازدهم همراه بود.
محمود واعظی در این سفر با حضرات آیات «حسین وحید خراسانی»، «لطف الله صافی گلپایگانی»،«عبدالله جوادی آملی» ، «ناصر مکارم شیرازی» و «سید عبدالکریم موسوی اردبیلی» از مراجع تقلید و نیز آیت الله «سید‌هاشم حسینی بوشهری» مدیر حوزه‌های علمیه و «نماینده تام الاختیار آیت الله العظمی سیستانی» و «حجت الاسلام سعیدی» تولیت آستانه مقدس حضرت معصومه(س) دیدار و گفت و گو کرد.
وی در این دیدارها، گزارشی از برنامه‌های دولت و وزارتخانه متبوع خود ارائه و رویکردهای اصلی در این زمینه را تشریح کرد.
واعظی، ضمن ابلاغ سلام دکتر روحانی به مراجع عظام، در این دیدارها از این که مراجع به دولت عنایت دارند و دعایشان شامل حال دولت می‌شود، تشکر کرد.
* آیت الله العظمی وحید خراسانی:
* مردم تحمل کنند تا خرابی‌‌های 8 سال گذشته جبران شود
آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید در قم گفت: مردم باید شرایط را تحمل کنند و صبر کنیم تا خرابی‌‌های هشت سال گذشته جبران شود.
این مرجع تقلید در دیدار محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با وی، با اشاره به شرایط کشور، افزود: البته توقعات مردم هم حدی دارد و مسئولان باید تلاش و رسیدگی کنند.
آیت الله وحید خراسانی با انتقاد از برخی رویه‌‌ها در روابط بین الملل، افزود: همانطور که برای سران کشور خود احترام قائلیم، مردم کشورهای دیگر هم برای سران خود احترام قائلند و باید حرمت آنها را نگه داریم تا آنان نیز حرمت سران ما را نگه دارند.
وی افزود: در عرصه بین الملل باید با همه مردم به زبان خوب صحبت کنیم و با دست خودمان دشمن تراشی نکنیم.
این مرجع تقلید بر تکریم نسبت به سایر ادیان تأکید کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) نیز نسبت به ادیان دیگر همواره احترام قائل بودند.
آیت الله وحید خراسانی در بخشی دیگری از سخنانش گفت: مسئولان کسانی را که به کار می‌گمارند، باید افرادی عالم به کار و امین باشند.
وی با بیان اینکه اگر توکل ما به خدا، قرآن و امام زمان باشد همه مشکلات حل خواهد شد، بیان کرد: نه به خود تکیه کنید نه به مردم و نه به مراجع، فقط توکل به خدا داشته باشید.
* توصیه به قرائت دسته جمعی قرآن در وزارات خانه
وی گفت: کارکنان وزارت ارتباطات و فناوری طلاعات با هم قرآن را بخوانند و به محضر مقدس امام زمان(عج) هدیه کنند تا شاهد آثار روحی و معنوی آن در زندگی خود باشند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در ابتدای این دیدار پیرامون وضعیت فناوری در سطح کشور و شهر قم توضیحاتی داد.
محمود واعظی افزود: ما می‌دانیم حوزه علمیه ندای اسلام در اقصی نقاط جهان است و باید برای ترویج و انعکاس این ندا کمک کنیم.
* آیت الله مکارم شیرازی:
* اقلیت پرهیاهوی تندرو،
به حرکت کلی نظام آسیب نرساند
این مرجع تقلید عصر پنجشنبه در دیدار محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با وی افزود: امروز ادبیات اصلاح شده و اهداف به سمت اعتدال و عدالت پیش می‌رود البته برخی تندروی‌‌ها هست که در هر جامعه ای وجود دارد.


وی ادامه داد: این تندروها اقلیتی هستند پرهیاهو و باید طوری شود که نتوانند به حرکت کلی نظام آسیب برسانند.
 *  دشمنان ما یا وسواس دارند و یا بهانه جوئی می‌کنند
این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود گفت: نسبت به سیاست خارجی و بحث هسته ای امیدواری‌‌هائی پیدا شده است که اگر طرف مقابل روی لج نیفتد، راه صاف است و مشکلات حل خواهد شد.
آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: وقتی
 رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید می‌گویند در دین ما بمب اتم حرام است، چیزی نیست که ما از آن استفاده کنیم آنها باید بپذیرند و در کنار آن، تشکیلاتی دارند که بازدید و بررسی می‌کنند.
وی اضافه کرد: دشمنان ما یا وسواس دارند و یا دنبال بهانه جوئی هستند وگرنه مشکلات تاکنون رفع شده بود و امید است که آنها سرعقل بیایند.
 * دولت افراد بی نیاز از یارانه را به تشخیص خود، حذف کند
این مرجع تقلید همچنین گفت: دولت باید به تشخیص خود و با مدیریت درست افراد
بی نیاز از دریافت یارانه را حذف کند و آن را به سمت قسمت‌‌های خاص و اقشاری که بیشتر نیازمند هستند هدایت کند.
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه یارانه نقدی برای کشور باتلاق و گرداب است، خاطرنشان کرد: دولت باید در زمینه هدفمندی یارانه‌‌ها شجاعت بیشتری را به خرج دهد و نسبت به خلاصی از این وضعیت چاره اندیشی کند.
وی با اشاره به دیدار یکی از مسئولان نظام با خود گفت: به این مسئول گفتم چرا زمانی که در دولت سابق هدفمندی یارانه‌‌ها اینگونه انجام شده سکوت کردید که حالا برای خلاصی از این وضعیت باید به فکر باشیم.
آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: حذف افراد غیرنیازمند از دریافت یارانه نقدی، نیاز به مدیریت دارد و باید این کار انجام شود و هزینه آن نیز پرداخت گردد، چراکه اگر وضعیت یارانه‌‌ها سامان پیدا نکند مشکلات زیادی گریبانگیر کشور می‌شود.
این مرجع تقلید خطاب به وزیر ارتباطات گفت: به دکتر روحانی بگویید وقتی ما گفتیم افراد غیرنیازمند یارانه دریافت نکنند، تعداد زیادی از مردم با تماس، پیامک و غیره به ما ایراد گرفتند که چرا این حرف را زدید، ولی گفتم، وظیفه شرعی من است و باید اعلام کنیم ولو اینکه کسی خوشش نیاید.
وی گفت: یارانه پول بیت المال مانند درآمد اراضی خراجیه، پول بیت المال نیست و پول‌‌های دیگر باید در راه مصالح کشور خرج شود.
 * شیب افزایش حامل‌‌های انرژی باید ملایم باشد
وی در بخش دیگر سخنانش گفت: افزایش حامل‌‌های انرژی باید با شیب ملایم باشد و باید به گونه ای عمل شود که به مردم فشار وارد نشود.
آیت الله مکارم شیرازی با تقدیر از اقدامات دولت در زمینه سلامت نیز گفت: باید کاری کرد که مردم دیگر دغدغه دارو، درمان و هزینه بالای بیمارستان را نداشته باشند.
وی ادامه داد : دولت باید نسبت به مسائل فرهنگی نیز حساس باشد و ما نیز برای رفع مشکلات در این حوزه امیدوار هستیم.
آیت الله مکارم شیرازی همچنین خاطرنشان کرد: کار مجازی شمشیر دو لبه است وباید به خوبی مدیریت شود که جنبه‌‌های مثبت آن تقویت و بعد منفی آن به حداقل برسد.
وی در ادامه با اشاره به حساسیت شهر قم گفت: شهر مقدس قم حساسیت ویژه ای دارد و باید به آن به عنوان شهر اسلامی نیازمند فناوری نگاه کرد و هر چه امکانات به این شهر مذهبی داده شود به جا می‌باشد.
آیت الله مکارم شیرازی از ارتباط 30 هزار تماس تلفنی در دفتر خود در برخی روزها خبر داد و گفت: با این حجم از درخواست‌‌ها و سؤالات مردم، هم جوابگو بودن کار مشکلی است و هم تشکیلات اینجا جواب نمی دهد.
  حضرت آیت الله موسوی اردبیلی:
  * مردم منتظرند گرانی تمام شود
 حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی در دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با او، خاطرنشان کرد: مردم بسیار امیدوارند مشکلات آنها خصوصا در زمینه گرانی در این دولت برطرف شود، چرا که آنها قبلاً با مشکلات گرانی دست و پنجه نرم کرده اند.
او تصریح کرد: وقتی مردم مشاهده کنند که گرانی وجود دارد تحت فشار قرار می‌گیرند و این مسأله با موعظه و نصیحت درست نمی شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این دیدار گفت: در دولت یازدهم سعی شده است با ادبیاتی با جهان حرف بزنیم که اسلام به ما یاد داده است و به عقیده ما محکم صحبت کردن به معنای فحاشی و پرخاشگری نیست.
او افزود: امروز شاهد همبستگی نظام و مردم در سطوح مختلف هستیم و این بهترین سرمایه اجتماعی است که به برکت دولت یازدهم ایجاد شده و باید حفظ شود.
واعظی ادامه داد: دولت با تمام وجود به دنبال رفع مشکلات مردم خصوصا در بعد معیشت است زیرا معتقدیم مسائل اقتصادی با مسائل خارجی پیوند مستقیم دارد.
  حضرت آیت الله صافی گلپایگانی:
  *هدف ما اعتلای اسلام
و اتحاد مسلمانان است
از خدا میخواهیم که دولت در همه زمینه‌‌ها بتواند با موفقیت پیش برود
حضرت آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی هم در دیداری که واعظی با او داشت با اشاره به وضعیت جهان و منطقه و عدم آرامش در کشورهای همسایه گفت: تحرکاتی علیه تشیع صورت می‌گیرد ولی ما نمیخواهیم علیه آنها کاری انجام دهیم بلکه هدف همه ما تبلیغ و فعالیت در
راستای نفع اسلام است.
این مرجع تقلید در دیدار با وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات و هیئت همراه با بیان اینکه خداوند کسانی را که در راه خدمت به اسلام و مسلمین و رسیدن به اهداف جامعه اسلامی و رفع مشکلات کشور قدم بر میدارند را در کارشان موفق میکند اظهار داشت: امیدواریم خداوند تمام مشکلات و گرفتاری های جامعه را حل کند.
او افزود: دعای ما برای حل مشکلات داخلی هم هست و از خدا میخواهیم که دولت در همه زمینه‌‌ها بتواند با موفقیت پیش برود.
آیتالله صافی گلپایگانی با بیان اینکه مجال نیست توضیح دهیم چه کسانی این مشکلات را ایجاد کردند که به اینجا رسیدیم گفت: در این میان باید به جزئیات و مطالب کوچک و ظریف هم توجه ویژه صورت بگیرد.
این مرجع تقلید ادامه داد: در برخی استان ها مسائلی وجود دارد و به دنبال گرفتن حق کسی نیستیم ولی میخواهیم همه مردم به حقشان برسند و مسائل اجرائی به درستی
حل و فصل شوند تا نقاط ضعف اصلاح گردند.
او خاطرنشان کرد: نیازمند تلاشی همگانی هستیم تا همه مشکلات جامعه رفع شوند، در حوزه علمیه همه مطالب را در نظر داریم و دعای ما هم حل مشکلات است؛ امیدواریم دولت جدید در همه امور به موفقیت نائل شود و در این شرائط اتحاد و همدلی لازمه امور است.
آیتالله صافی گلپایگانی با اشاره به وضعیت جهان و منطقه و عدم آرامش در کشورهای همسایه تصریح کرد: تحرکاتی علیه تشیع صورت میگیرد ولی ما نمیخواهیم علیه آنها کاری انجام دهیم بلکه هدف همه ما تبلیغ و فعالیت در راستای نفع اسلام است و اینکه همه مسلمانان زیر پرچم دین اسلام گرد هم آیند ولی برخی از آنها به فکر اسلام نیستند و گمان میکنند با شیعه مشکل دارند.
این مرجع تقلید افزود: درد دین باید درد همه ما باشد تا با احساس وظیفه نسبت به گسترش دین مبین اسلام تلاش کنیم و جامعهای مطلوب بسازیم.
 آیت الله جوادی آملی:
 * پس از روی کار آمدن دولت یازدهم شاهد آرامش در داخل هستیم
این مرجع تقلید در دیدار پنجشنبه شب علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با وی افزود: احکام اسلامی در کشور باید جدی گرفته شده و به آن عمل شود.
وی ادامه داد: اقتصاد کشور نیز با تکیه بر آموزه‌‌های اسلامی اصلاح شده و مشکلات حل می‌شود.
در ابتدای این دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از روی کار آمدن دولت یازدهم شاهد آرامش در داخل هستیم افزود: در زمینه اقتصادی هنوز شاهد رکود هستیم ولی ارکان نظام و وزارتخانه‌‌ها در حال تلاش برای رفع آن هستند.
علی لاریجانی با بیان اینکه جلوی شتاب تورم گرفته شده است و دولت تلاش دارد تا تورم را کاهش دهد افزود: نقطه ثقل مجلس شورای اسلامی اقتصاد بوده و به رغم برخی فعالیت‌‌های سیاسی در این نهاد نقطه اصلی فعالیت مجلس توجه به اقتصاد است.
وی گفت: تصمیماتی در مجلس نیز برای حمایت از صنعت و کارخانجات گرفته شد که برای حل مشکلات این بخش کمک شود.
آیت الله «عبدالله جوادی آملی» از دیگر مراجع تقلید نیز در دیدار وزیر ارتباطات با وی گفت: نظام اسلامی باید از ظرفیت انسانی، علمی و دانش مردم ایران بهترین استفاده را در جهت اعتلای کشور بکند.
وی با بیان اینکه مسئولان باید هنر استفاده کردن از ظرفیت را داشته باشند، افزود: مسئولان می‌توانند با مدیریت نیروی انسانی و دانش آن، مشکل بیکاری را مهار کنند.
آیت الله جوادی آملی بر ضرورت رسیدگی مسئولان به مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور تأکید کرد و افزود: اگر مردم دستشان تنگ و جیبشان خالی باشد، به سمت تملق و چاپلوسی می‌روند.
وی با بیان اینکه ملت ایران ملتی نجیب است، افزود: مسئولان کشور برای مقابله با تهدیدات دشمنان و مقابله با دشمنی آنان باید روی ملت ایران حساب کنند و با تکیه بر آنان در مقابل خطرات بایستند.
   آیت الله شبیری زنجانی:
 *  نباید انتظار داشت که مشکلات کشور یکروزه حل شود
این مرجع تقلید در دیدار پنجشنبه شب علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با وی با بیان اینکه برای موفقیت دولت و مجلس همواره دعا می‌کنم افزود: مشکلات در کشور وجود دارد اما خوشبختانه مسیر درست است.
آیت الله شبیری زنجانی گفت: اینکه روند و حرکت دولت رو به بهبود باشد مطلوب است.
در ابتدای این دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از روی کار آمدن دولت یازدهم شاهد آرامش در داخل هستیم افزود: در زمینه اقتصادی هنوز شاهد رکود هستیم ولی ارکان نظام و وزارتخانه‌‌ها در حال تلاش برای رفع آن هستند.
علی لاریجانی با بیان اینکه جلوی شتاب تورم گرفته شده است و دولت تلاش دارد تا تورم را کاهش دهد افزود: نقطه ثقل
مجلس شورای اسلامی اقتصاد بوده و به رغم برخی فعالیت‌‌های سیاسی در این نهاد، نقطه اصلی فعالیت مجلس توجه به اقتصاد است.
وی گفت: تصمیماتی در مجلس نیز برای حمایت از صنعت و کارخانجات گرفته شد تا برای حل مشکلات این بخش کمک شود.
 آیت الله «سید‌‌هاشم حسینی بوشهری»
 *مراجع و علماء دولت را در رفع مشکلات همراهی می‌کنند
آیت الله «سید‌‌هاشم حسینی بوشهری» در دیدار وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات اظهار داشت: هر قدر دولت در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و تقویت معنویت و حل مشکلات معیشتی مردم گام بردارد حوزه‌‌های علمیه، مراجع و علماء همراهی خواهند کرد و دعا گوی دولت هستند.
وی افزود: مدیران دولتی که در رأس تصمیم گیری‌‌های کلان کشوری هستند با تلاش در سال‌‌ها اولیه خدمت به مردم گام‌‌های بلندی بردارند و با پشتوانه توکل بر خدا، مشکلات را مرتفع سازند.
مدیر حوزه‌‌های علمیه ادامه داد: مردم ولی نعمت ما هستند و اگر دولتی از حمایت مردم برخوردار باشد تهدیدها کارساز نخواهد بود ضمن اینکه مردم کشورمان از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در تمام عرصه‌‌ها وارد میدان شده و از دین و نظام دفاع کرده اند.
بوشهری، خواستار تقویت زیرساخت‌‌های فضای مجازی در قم شد و گفت: 150 مرکز تحقیقاتی و پژوهشی حوزه‌‌های علمیه در قم فعال است که نیازمند انتقال اطلاعات و مباحث علمی و دینی به سایر جهان است.
وی افزود: طلاب غیر ایرانی در این استان مشغول به تحصیلات علوم حوزوی هستند و با تقویت ارتباطات و اینترنتی می‌توانند در عرصه بین المللی تأثیر گذار باشند
وی ادامه داد: حوزه‌‌های علمیه نسبت به سال‌‌های پیش تغییر و تحول بسیاری کرده است و در احیاگری مکتب اهل بیت(ع) پیشتاز عمل کرده است.
 *  دیدار با نماینده تام الاختیار حضرت آیت الله العظمی سیستانی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی دیدار و گفت و گو کرد. واعظی در جریان دیدار خود با نماینده تام الاختیار حضرت آیت الله العظمی سیستانی از موزه حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی بازدید به عمل آورد.
 حجت الاسلام سعیدی:
 * ملت و دولت راه صحیح
 را یافته‌اند
 تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) نیز در دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با او اظهار داشت: اینکه مدیران و مسئولان نظام اسلامی با علماء و مراجع تقلید دیدار میکنند یک سرمایه عظیم معنوی است.
او افزود: لازم است چنین سرمای های حفظ و حراست شود چون سفارشاتی که علماء به مدیران میکنند از روی خیرخواهی و نگاه ارزشمند و دینی آنهاست؛ شما هم با آغوش باز از این نصایح استقبال میکنید و امیدواریم که مؤثر واقع شود.
سعیدی با بیان اینکه در آستانه ماه رجب هستیم و در دعاهای این ماه روح عزت و توجه به حق تعالی متجلی است عنوان داشت: استفاده مسئولان و مدیران کشور از این ادعیه موجب بهرهمندی از برکات آنها شده و مسیر را روشن خواهد کرد.
امام جمعه قم با اشاره به توصیف دولت کریمه برای دولت جمهوری اسلامی گفت: این توصیفات عین واقعیت است زیرا در هیچ کشوری نمیتوان نمونه دولت در نظام اسلامی را پیدا کرد که همواره زیر سایه ولایت فقیه و رهبری برای پیشرفت تلاش میکند.
او اضافه کرد: مسئولیتی که مدیران کشور بر عهده میگیرند در حقیقت
رزق الهی برای آنهاست.
سعیدی با تأکید بر شکرگزاری به دلیل این نعمت الهی خاطرنشان کرد: باید این مسئولیت ها را قدر بدانید و به بهترین وجه از آن استفاده کنید؛ برخی افراد قدردان چنین نعمتی نیستند و فرصتی که خداوند در اختیارشان قرار داده را از دست میدهند.
تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) افزود: دعای ما باید این باشد که موقعیت خدمت رسانیمان سلب نشود؛ در حال حاضر ملت و دولت ایران راه را به خوبی یافته اند زیرا زیر سایه امام عصر(عج) ولایت فقیه و مراجع تقلید به سر میبرند، شرائط خدمت به خوبی فراهم است بنابراین باید خدمت صادقانه را در پیش بگیریم.
او تصریح کرد: قم حرم اهل بیت(ع) محمد و   آل محمد(ص) است بنابراین در انجام خدمت و مسئولیت در این شهر تلاش بیشتری داشته باشیم تا به میزان قدرت و توانمان در نشر و ترویج علوم آل محمد(ص) نقشآفرینی کنیم.
   حضور در اختتامیه جشنواره
«شیوه‌های تبلیغ نوین» و بازدید از
 جامعه المصطفی و مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر ارتباطات در قم بود.




نوشته شده در   جمعه 12 ارديبهشت 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode