ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 8 ارديبهشت 1393     |     کد : 71248

معافیت مالیاتی مؤسسات قرآنی هنوز به تصویب نهائی نرسیده

دکتر افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی درباره معافیت مالیاتی مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور، گفت: در این رابطه از قبل نیز اقداماتی انجام شده بود، اما هنوز به تصویب نهائی نرسیده‌ است و امید داریم که بتوانیم این کار را به نتیجه نهائی برسانیم.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی:
معافیت مالیاتی مؤسسات قرآنی هنوز به تصویب نهائی نرسیده

دکتر افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی درباره معافیت مالیاتی مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور، گفت: در این رابطه از قبل نیز اقداماتی انجام شده بود، اما هنوز به تصویب نهائی نرسیده‌ است و امید داریم که بتوانیم این کار را به نتیجه نهائی برسانیم.
به گزارش روابط عمومی رادیو قرآن، برنامه «افق» این هفته رادیو قرآن با موضوع «بررسی مصوبات مجلس درباره تسهیلات ارائه شده به جامعه قرآنی» و «ادغام دو اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور» با حضور حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور و خرمدل، عضو هیئت مدیریه اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور به روی آنتن شبکه رادیوئی قرآن رفت.
*  در سال‌های 91 و 92 هیچ بهره‌ای از بودجه قرآنی نبرده‌ایم
بر اساس این گزارش، محمدجعفر خرمدل، عضو هیئت مدیریه اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور در ابتدای این برنامه تلویزیونی با اشاره به بودجه قرآنی سال 93 اظهار کرد: مدت دو سال است که به عنوان اتحادیه به دنبال مسائل مربوط به بودجه بوده‌ایم و پیگیری‌های لازم با مجلس را در این زمینه انجام داده‌ایم. اولین بودجه قرآنی کشور در سال 90 اختصاص پیدا کرد و دومین بودجه نیز برای سال 91 بود که هیچ رقمی از آن تخصیص پیدا نکرد؛ در سال 92 نیز هیچ بهره‌ای از بودجه قرآنی نبرده‌ایم.
* رقم 200 میلیارد تومان برای بودجه قرآنی سال 93 کافی نیست
حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور نیز درباره میزان بودجه قرآنی سال 93 و کافی بودن آن گفت: اگر بخواهیم نسبت به سال‌های گذشته روند تصویب بودجه قرآنی را بررسی کنیم؛ با توجه به اینکه سال 92 بودجه ناچیزی محقق شد و در سال 90 و 91 نیز بودجه قابل توجهی به فعالیت‌های قرآنی اختصاص پیدا نکرد، امیدواریم 200 میلیارد تومان که برای سال 93 در نظر گرفته شده، به موقع اختصاص پیدا کند؛ هر چند که این رقم برای فعالیت‌های قرآنی کشور کافی نیست.
وی با اشاره به فرمایشات امام خامنه‌ای مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور، عنوان کرد: اگر بنا باشد که رقم 10 میلیونی برای حافظان قرآن در کشور محقق شود، نیازمند بودجه‌های زیادی هستیم و رقم 200 میلیونی قطعاً برای فعالیت‌های قرآنی ناکافی است و نیازمند بودجه‌های بسیار بیشتری برای صرف در این حوزه هستیم.
* مؤسسات مردم‌نهاد قرآنی، نمونه بارز عزم ملی
محمدی ادامه داد: مقام معظم رهبری در مسائل فرهنگی کد را داده‌اند و فرموده‌اند که «عزم ملی و مدیریت جهادی» مهم‌ترین نمونه بارز عزم ملی، مؤسسات مردم‌نهاد قرآنی هستند؛ ما هم یک دخالتی در روند بودجه خواهیم داشت، اما قطعاً اولویت با حمایت از مؤسسات مردم‌نهاد است و اگر این بودجه به مؤسسات قرآنی اختصاص پیدا کند، به طور یقین نتیجه بهتری از این بودجه 200 میلیاردی حاصل خواهد شد.
* رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی میهمان تلفنی
معافیت مالیاتی مؤسسات قرآنی هنوز به تصویب نهائی نرسیده
در این بخش از برنامه «افق»؛ لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی میهمان تلفنی بود که درباره معافیت مالیاتی مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور، گفت: در این رابطه از قبل نیز اقداماتی انجام شده بود، اما هنوز به تصویب نهائی نرسیده‌ است و امید داریم که بتوانیم این کار را به نتیجه نهائی برسانیم.
در ادامه سخنان رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس، مجری‌ برنامه با اشاره به اعلام خبر قطع بیمه فعالان قرآنی و با بیان این که قطع بیمه فعالان قرآنی یک خسارت‌های بدی به همراه خواهد داشت، از دکتر افتخاری خواست تا در این زمینه مطالبی را عنوان کند و افتخاری گفت: مذاکراتی در این زمینه انجام شده و مشکلات پیش‌رو تا حدودی حل شده است؛ امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسیم. ما پیگیر تمامی امور مربوط به فعالان قرآنی هستیم.
*  بودجه‌های قرآنی سال 93 از جمله اولویت‌های
ما است
افتخاری در ادامه عنوان کرد: همچنین بحث معافیت‌ مالیاتی مؤسسات قرآنی ـ مردمی، بحث اینکه همه بودجه‌های قرآنی باید در صندوق توسعه مشارکت‌های قرآنی قرار بگیرد و بحث‌های مربوط به بودجه‌های قرآنی سال 93 به ویژه اینکه با اولین تخصیص بودجه، بودجه‌های قرآنی هم تخصیص پیدا می‌کند، از جمله اولویت‌های ما در فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی است که پیگیری‌های لازم برای تحقق این امور را در دستور کار داریم و از دولت نیز خواسته‌ایم تا این امور را هر چه سریع‌تر محقق کند.
* تأکید بر بهره‌گیری دستگاه‌های قرآنی از ظرفیت‌های مردمی
وی درباره بودجه قرآنی سال 93، گفت: ما دوست داشتیم که بودجه قرآنی بیش از 200 میلیارد تومان باشد، اما این اتفاق رخ نداد؛ با این حال از دستگاه‌ها و مؤسسات قرآنی می‌خواهیم که با توجه به این رقم بودجه، بسیاری از فعالیت‌های خود را برون‌سپاری کنند و از ظرفیت‌های بیرونی و از ظرفیت‌های مردمی نیز برای پیگیری امور خود استفاده کنند.
*  «مالیات تکلیفی»
برای مؤسسات قرآنی بخشیده نشده
در این بخش از برنامه رادیوئی «افق»، خرمدل، عضو هیئت مدیره اتحایه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور درباره تکلیف مالیاتی مؤسسات قرآنی گفت: هر چند که بحث بخشودگی مالیاتی مؤسسات قرآنی ـ مردمی مطرح شده، اما مؤسسات قرآنی باید بدانند که پرداخت «مالیات تکلیفی» برای مؤسسات قرآنی بخشیده نشده است، بلکه مالیاتی که بخشیده شده مربوط به «مالیات بردرآمد» است و بر اساس مصوبه مجلس، مؤسسات می‌توانند مالیات بر درآمد را پرداخت نکنند، اما مالیات تکلیفی را باید پرداخت کنند.
* قرآنیان با عنوان قرآنی بیمه شوند
خرمدل درباره بحث بیمه فعالان قرآنی افزود: توقع ما از مجلس و مسئولان این است که قرآنیان را به عنوان قرآنی بیمه کنند و این مشکل حل شود؛ زیرا مؤسسات قرآنی با یک مشکل اساسی روبه‌رو هستند که معلمان و مدیران آنها سال‌ها در راه قرآن زحمت کشیده‌اند، اما بیمه نیستند و این قشر مظلوم جامعه باید بیمه شوند.
همچنین حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور درباره بیمه فعالان قرآنی گفت: به هر حال بیمه فعالان قرآنی، یک روزنه‌ای را در سال‌های اخیر ایجاد کرد؛ وزارت ارشاد صندوقی را از مدت‌ها قبل با عنوان حمایت از نویسندگان، هنرمندان، روزنامه‌نگاران راه‌اندازی کرد و با پیگیری‌هائی که دلسوزانه انجام دادند، مقرر شد فعالان قرآنی هم در این صندوق لحاظ شوند؛ که این اتفاق افتاد و در سال 90 امور اجرائی و معرفی بیمه‌ها به اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت سپرده شد.
* بیمه فعالان قرآنی
تا زمان تأسیس صندوق
محمدی ادامه داد: اما در چند ماه اخیر، بیمه فعالان قرآنی به دلیل اختلافات مالی و مشکلات موجود متوقف شد؛ در حال حاضر این بیمه علیرغم وعده‌هائی که داده شده، برنگشته است و وزیر ارشاد نیز رسماً اعلام کرده‌ تا تأسیس صندوقی برای فعالان قرآنی فعلاً بیمه فعالان قرآنی متوقف می‌شود؛ این در حالی است که انتظار داشتیم بیمه فعالان قرآنی متوقف نشود تا زمانی که آن صندوق تأسیس شود.
*  توقع ما چند برابر است
خرمدل درباره بیمه فعالان قرآنی گفت: هر چند که نسبت به چند سال پیش پیشرفت‌های خوبی در حوزه حمایت از فعالان قرآنی داشته‌ایم، اما توقع ما چند برابر است و از دولت تدبیر و امید انتظار داریم که در این زمینه بهتر از قبل وارد شود و مشکلات بیمه فعالان قرآنی را برطرف کنند.
*  ورود به بحث ادغام دو اتحادیه
مجری برنامه در این بخش از برنامه «افق» از میهمانان حاضر در برنامه خواست تا مطالبی را درباره ادغام دو اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی بیان کنند که خرمدل، گفت: دو اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی در شرایط فعلی هیچ مشکلی برای ادغام ندارند، اما آن چه که مطرح است، مجوزدهنده‌ها و سازمان‌های مسئول این دو اتحادیه هستند که باید هماهنگی بیشتری بین این سازمان‌های مسئول ایجاد شود.
وی افزود: به طور مثال اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان دارالقرآن‌الکریم فعالیت دارند و فعالیت اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت نیز زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اما به هر حال باید یک هماهنگی خوب بین این دو بخش ایجاد شود؛ اینکه این دو سازمان چگونه می‌خواهند مسئولیت‌ها را بین هم تقسیم کنند، نکته مهمی است که باید مورد توجه باشد.
* بحث ادغام اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی را یک‌طرفه دنبال نکنیم
خرمدل ادامه داد: در بحث ادغام دو اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی نباید یک طرفه عمل کنیم، بلکه باید هر دو سازمان مسئولیتی را در اتحادیه کشوری که در نتیجه ادغام ایجاد می‌شود، داشته باشند، مسئولیت‌ها باید بین دو سازمان تقسیم شود تا کار به نحو مطلوب‌تری پیش برود.
*  جلسات مشترک در اواخر سال گذشته ادامه پیدا نکرد
همچنین در این بخش از برنامه «افق» حسن محمدی درباره ادغام دو اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی عنوان کرد: در جلسات مشترک اتحادیه‌ها مصوب شد که یک کمیته مشترکی برای تعیین نقشه راه و اساسنامه تشکیل شود و کار تا جاهائی خوب پیش رفت، اما به دلایلی جلسات مشترک در اواخر سال گذشته ادامه پیدا نکرد.
*  روند ادغام دو اتحادیه سریع‌تر دنبال شود
وی ادامه داد: یک جلسه مشترک هفته گذشته تشکیل شد و به دنبال آن هستیم که فرآیند ادغام دو اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی را با سرعت دنبال کنیم؛ خواهشی که دارم این است که سریع‌تر و چابک‌تر این روند را دنبال شده و به نتیجه برسد.


نوشته شده در   دوشنبه 8 ارديبهشت 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode