ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 13 اسفند 1392     |     کد : 68388

هیچ قانونی نباید استقلال حوزه را خدشه دار کند

اعضای شورای مرکزی اساتید سطوح عالی و خارج حوزه، با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف دیدار کردند.

آیت الله العظمی صافی در دیدار اعضای شورای نشست اساتید سطوح عالی و خارج حوزه:
هیچ قانونی نباید استقلال حوزه را خدشه دار کند

اعضای شورای مرکزی اساتید سطوح عالی و خارج حوزه، با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف دیدار کردند.
در ابتدای این دیدار، برخی از اساتید محترم حاضر در جلسه، گزارشی از برنامه ها و طرح های آتی این شورا ارائه دادند.
معظم له نیز با تشکّر و قدردانی از ایشان فرمودند: امیدوارم همه بتوانیم در این دوره و زمانی که قرار گرفته ایم طوری عمل کنیم که اسباب افتخار دین و مکتب و پیشرفت مقاصد دینی فراهم شود.
ایشان با اشاره به برخی برنامه های مطرح شده در این جلسه بیان کردند: برنامه ها باید طوری اجرا شود که تمام اساتید حوزه بتوانند فعالیت کنند و فضا برای همه مدرسین که می خواهند همکاری بکنند باز باشد.
حضرت آیت الله العظمی صافی در قسمت دیگری از رهنمودهای خود با اشاره به لزوم حفظ استقلال حوزه افزودند: یکی از نکات مهم این است که در تمامی برنامه ها، استقلالی که حوزه داشته و دارد حفظ شود و اگر کسی در این مسیر خدمتی بکند، ما هم از آنها حمایت می کنیم.
این مرجع عالیقدر، اهتمام به حفظ مسیر سلف حوزه را لازمه کار در مسیر پیشرفت دانست و فرمودند: باید به دنبال حوزه با همان کیفیتی که علمای بزرگ ما بر آن بودند باشیم و طوری نشود که مسیر و راهمان تغییر کند، بافت قدیمی حوزه ها باید محفوظ بماند و روش و سیره علماء بزرگوار، الگو و روش و سیره ما باشد.
معظم له یکی از نشانه های استقلال در حوزه ها را حضور از کشورها و ملیت های مختلف در آن دانستند و اضافه کردند: در حوزه و مرجعیت، ملّیّت و مملکت خاصی مطرح نیست. حوزه از قدیم این طور نبوده که فقط ایرانی یا عرب باشند، بلکه از کشورهای مختلف مانند ایران، عراق، افغانستان و ... مجتهد و مرجع تقلید داشته اند و دارند؛ و اکنون هم باید مراقب بود از کارها و برنامه هایی که به استقلال در حوزه ضربه می زند جلوگیری شود.
ایشان با اشاره به اینکه صاحب اصلی حوزه ها حضرت ولی عصر علیه السلام هستند فرمودند: در تمام اهداف و سیاست هایی که برای فعالیت ها در نظر می گیرید، رضایت و خشنودی وجود مبارک حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را در نظر بگیرید و برای خاطر مبارک ایشان گام بردارید.
حضرت آیت الله العظمی صافی در پایان این دیدار فرمودند: من هم نسبت به آقایان محترم اعتماد دارم و مورد تأیید می باشند و از خداوند متعال توفیق خدمت به دین و حوزه های علمیه را برای شما مسألت می نمایم.
یادآوری می‌شود این دیدار صبح شنبه 10/12/92 انجام شد


نوشته شده در   سه شنبه 13 اسفند 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode