ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 30 بهمن 1392     |     کد : 67621

ورود 374 قاری و حافظ منتخب استان‌ها به شیراز

از امروز؛ برای شرکت در بزرگترین رخداد قرآنی ایران آغاز می‌شود...

از امروز؛ برای شرکت در بزرگترین رخداد قرآنی ایران آغاز می‌شود
ورود 374 قاری و حافظ منتخب استان‌ها به شیراز

سی‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از فردا بنج‌شنبه اول اسفند 1392 در استان فارس آغاز می‌شود و شیرازی‌ها امروز در فرودگاه، راه‌‌آهن و پایانه اتوبوسرانی این شهر با شاخه‌های گل به استقبال 374 قاری و حافظ قرآن می‌روند و این دوره از مسابقات از ساعت 15 فردا آغاز خواهد شد.
بعداز مغرب فردا قرعه‌کشی بین 374 زن و مرد قرآنی انجام و ساعت 8:30  صبح جمعه، 2 اسفند‌ماه رقابت‌ها آغاز می‌شود، و هر روز تا ساعت 21 ادامه خواهد داشت.
شرکت‌کنندگان مسابقات از امروز چهار‌شنبه وارد شهر شیراز می‌شوند و گروه‌هائی از مردم و مسئولین برگزارکننده این رقابت‌ها در ایستگاه‌راه‌آهن، فرودگاه و ترمینال اتوبوس‌رانی شهر شیراز و با اهدای شاخه گل از نخبگان قرآنی کشور استقبال می‌کنند، همچنین پس از آن شرکت‌کنندگان آقا در هتل پرسپولیس و شرکت‌کنندگان خانم در هتل بزرگ شیراز اسکان پیدا می‌کنند.
این مسابقات در رشته‌های حفظ کل، حفظ 20 جزء و تلاوت ترتیل، تلاوت تحقیق و مفاهیم قرآن کریم طی چهار روز در شیراز برگزار و آیین اختتامیه مسابقات ساعت 9 صبح روز ششم اسفند‌ماه در تالار حافظ برگزار خواهد شد، همچنین از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس قوه قضاییه برای حضور در آیین افتتاحیه و اختتامیه مسابقات دعوت شده است.
به گزارش فارس، ستاد برگزاری مسابقات با چاپ هزاران کار دعوت از عموم قرآن دوستان برای حضور در این رقابت‌ها دعوت کرده‌ است، همچنین به منظور سهولت دسترسی مردم شیراز تعدادی اتوبوس از نقاط مختلف این شهر به سمت سالن مسابقات در نظر گرفته شده است.
* طرح طاووس به‌عنوان زیباترین دکور مسابقات طراحی شده
امیر اعصاری، طراح دکور مسابقات سراسری قرآن کریم دیروز، 29 بهمن در جمع خبرنگاران گفت: طرح طاووس به‌عنوان زیباترین دکور مسابقات اوقاف، برای مسابقات سراسری قرآن کریم طراحی شده و 30 بهمن در تالار حافظ رونمایی می‌شود.
وی با اشاره به طراحی سازه دکور با چوب افزود: شیراز معدن هنر است به همین منظور تلاش کردیم تا طرح‌های استفاده شده با فرهنگ شیراز و معماری اسلامی مطابقت کند.
اعصاری به رنگ‌آمیزی دکور با رنگ آبی فیروزه‌ای اشاره کرد و گفت: قاریان در هنگام تلاوت قرآن به آرامش روحی نیاز دارند به همین منظور رنگ‌های استفاده شده در این دکور رنگ‌هایی کاملاً آرام‌بخش هستند.
یادآور می‌شود، سی و ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم با حضور 470 نفر از قاریان و حافظان قرآن کریم و اساتید قرآنی از یکم تا ششم اسفندماه در شهر مقدس شیراز برگزار می‌شود


نوشته شده در   چهارشنبه 30 بهمن 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode