ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 23 دي 1392     |     کد : 65534

برنامه‌ها و اهداف «سوره‌های سرخ» تشریح شد

مسئول سازمان قرآن و عترت سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ گفت: روز 25 دی‌ماه از ساعت 8 ـ 12 اولین یادواره شهدای قرآنی- که با عنوان «سوره‌های سرخ» - در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود و در حاشیه این همایش، نمایشگاهی با موضوع اُنس شهدا با قران در 8 سال جنگ تحمیلی برپا می‌شود.

دیروز در نشست خبریِ یادواره شهدای قرآنی:
برنامه‌ها و اهداف «سوره‌های سرخ» تشریح شد

اعتدال:  مسئول سازمان قرآن و عترت سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ گفت: روز 25 دی‌ماه از ساعت 8 ـ 12 اولین یادواره شهدای قرآنی- که با عنوان «سوره‌های سرخ» -  در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود و در حاشیه این همایش، نمایشگاهی با موضوع اُنس شهدا با قران در 8 سال جنگ تحمیلی برپا می‌شود.
دیروز، 22 دی رحیم قربانی، مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ در نشست خبری اولین یادواره شهدای قرآن که در لانه جاسوسی سابق برگزار شد، به تشریح چگونگی برپایی این یادواره پرداخت.
قربانی،با بیان اینکه اولین یادواره شهدای قرآنی به همت تمامی دستگاه‌هائی که در زمینه قرآن فعال هستند، برگزار می‌شود، اظهار کرد: شهدای قرآنی با معیارهایی از قبیل فعال قرآنی، حافظ، قاری، مربی یا پیشکسوت قرآنی، برگزیده شده‌اند. در ابتدای شروع این کار، تنها 23 شهید قرآنی در سطح شهر تهران شناسایی شدند که به مرور زمان، شمار آنها به 72 شهید رسید. همین امر باعث شد تا دست‌اندرکاران اولین یادواره شهدای قرآنی با دقت و جدیت بیشتر به این امر اهتمام ورزند و این یادواره را با 114 شهید قرآنی، آماده برگزاری کنند.
* همکاری بسیار خوبی بین نهادهای اجرا کننده
قربانی ادامه داد: برنامه‌های مدونی برای برگزاری این یادواره در نظر گرفته شد؛ از همان ابتدا همکاری بسیار خوبی بین نهادهای اجرا کننده این یادواره برقرار شد و همگی بر این موضوع که شهدا ناظر بر اعمال ما هستند، تأکید کردند و با تمامی توان در راستای هر چه بهتر برگزار شدن این یادواره قدم برداشتند. شهدا با بینش الهی و بصیرت، پای در راهی گذاشتند که سعادت را به همراه داشت. شهدا با بصیرت ویژه‌ای که داشتند در تمامی برهه‌های حساس تاریخ و در میان فتنه‌های گوناگون، سربلند بیرون آمدند.
* باید سال‌ها پیش از این برگزار می‌شد
وی با اشاره به اینکه این یادواره باید سال‌ها پیش از این برگزار می‌شد، اظهار کرد: سازمان قرآن و عترت سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ با همکاری نهادهایی از قبیل شورای عالی قرآن، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شبکه قرآنی و معارف سیما، رادیو قرآن، سازمان دارالقرآن الکریم، خبرگزاری بین‌المللی قرآن، مرکز فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، اتحادیه تشکل‌های قرآنی، اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی، فرهنگسرای قرآن، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان بسیج شهرداری، اولین یادواره شهدای قرآنی برگزار می‌شود.
* اهداف برگزاری یادواره شهدای قرآنی
مسئول سازمان قرآن و عترت بسیح تهران بزرگ اهداف این یادواره به این شرح برشمرد: نشر و ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت در جامعه، معرفی الگوها و اسوه‌های عینی و عملی، سبک زندگی اسلامی و قرآنی، تجلیل و تکریم خانواده‌های شهدای قرآنی و زمینه‌سازی جهت معرفت و بصیرت قرآنی در بین جامعه قرآنی، از جمله اهداف برگزاری این یادواره محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: در روز 25 دی‌ماه از ساعت 8 ـ 12 اولین یادواره شهدای قرآنی در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود و در حاشیه این همایش، نمایشگاهی با موضوع اُنس شهدا با قران در 8 سال جنگ تحمیلی برپا می‌شود و علاوه بر ساختن 25 تیزر برای شهدای قرآنی، کتابی در زمینه سیره عملی، زندگی و وصیت‌نامه شهدای قرآنی تحت عنوان «سوره‌های سرخ» چاپ شده که در این آئین از آن رونمایی می‌شود.


نوشته شده در   دوشنبه 23 دي 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode