ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 17 آذر 1392     |     کد : 63697

کاخ الیزه مجبور به میزبانی از قرآن کریم شد

در حالیکه یکی از سازمان‌های مدافع حقوق مسلمانان در فرانسه از یک مجله چاپ این کشور به اتهام اهانت به قرآن کریم شکایت کرده است؛ رئیس‌جمهور گامبیا که همراه با دیگر مقامات عالی‌رتبه آفریقا در پاریس حضور دارد...

درحالیکه شکایت مسلمانان از توهین به قرآن در فرانسه مطرح است، با تدبیر رئیس‌جمهور گامبیا،
کاخ الیزه مجبور به میزبانی از قرآن کریم شد
اعتدال: در حالیکه یکی از سازمان‌های مدافع حقوق مسلمانان در فرانسه از یک مجله چاپ این کشور به اتهام اهانت به قرآن کریم شکایت کرده است؛ رئیس‌جمهور گامبیا که همراه با دیگر مقامات عالی‌رتبه آفریقا در پاریس حضور دارد، هنگام ورود به کاخ الیزه، نسخه‌ای از قرآن‌ کریم را آشکارا و بصورتی که قابل تصویربرداری عکاسان باشد به دست گرفت.
رسانه‌‌های فرانسه با انتشار عکس‌هائی از لحظه ورود «یحیی جامع»، رئیس‌جمهور گامبیا به کاخ الیزه و دیدار وی با فرانسوآ اولاند، توجه مخاطبان را به نسخه‌ای از قرآن‌کریم در دست چپ وی جلب کردند.
رئیس‌جمهور گامبیا که برای شرکت در همایشی درباره صلح و امنیت در آفریقا به پاریس سفر کرده است، در تمام مدتی که با مقامات عالی‌رتبه فرانسه دیدار و ملاقات داشت، این نسخه قرآن‌ کریم را نیز در دست چپ خود نگاه داشته بود.
همچنین، یکی دیگر از حاشیه‌های برگزاری این همایش، حضور نخست‌وزیر الجزایر در مسجد بزرگ پاریس بود. وی دیروز، پانزدهم آذرماه، نماز جمعه را در این مکان عبادی اقامه و با مقامات مسلمان فرانسه دیدار کرد.
به گزارش ایکنا، «دلیل بوبکر»، رئیس شورای مسلمانان فرانسه و مدیر مسجد بزرگ پاریس در این دیدار گزارشی از فعالیت‌های اسلامی و مشکلات مسلمانان الجزایری‌تبار مقیم پاریس به نخست‌وزیر الجزایر ارایه کرد.
* شکایت از یک مجله فرانسوی
به خاطر اهانت به قرآن کریم
در همین حال یکی از سازمان های مدافع حقوق مسلمانان در فرانسه از یک مجله چاپ این کشور به اتهام اهانت به قرآن کریم شکایت کرد.
به گزارش العالم، وکیل مدافع مجله فرانسوی طنز «شارلی ایبدو» به خبرگزاری فرانسه گفت: یک سازمان مدافع حقوق مسلمانان در فرانسه از مجله شارلی ایبدو در شهر استراسبورگ بعد از انتشار عنوان اهانت آمیز به قرآن کریم به اتهام «توهین به مقدسات» شکایت کرد.
این شکایت نظیر شکایت مشابهی است که به تازگی علیه این مجله به اتهام تحریک به خشونت نژادی به خاطر انتشار عنوانی اهانت آمیز به قرآن کریم در شماره 10 ژوئیه گذشته مطرح شد.
«توهین به مقدسات» در فرانسه به جز در منطقه الزاس و موزیل در مرز با آلمان جرم محسوب نمی‌شود.
ماده 166 قانون مجازات ها در منطقه الزاس و موزیل تا سه سال زندان را برای کسی که ثابت شود به مقدسات توهین کرده، تعیین کرده است.
در نوامبر سال 2011 میلادی، یکی از دفاتر مجله شارلی ایبدو به دلیل انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز به ساحت مقدس پیامبر اکرم آتش زده شد و پایگاه اینترنتی آن هک و مدیر مجله تهدید به قتل شد.
انتشار تصاویر کاریکاتوری اخیر مجله شارلی ایبدو همچنین موج محکومیت و انتقادهای شدیدی را در کشورهای اسلامی به همراه داشته است.



نوشته شده در   يکشنبه 17 آذر 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode