ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 8 آذر 1392     |     کد : 63353

پاداش بزرگ آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) به ظریف

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، به افتخار خادمی افتخاری حرم حضرت معصومه(س) نائل آمد.

اعطای خادمی افتخاری حرم حضرت معصومه(س) به وزیر خارجه؛
پاداش بزرگ آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) به ظریف
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، به افتخار خادمی افتخاری حرم حضرت معصومه(س) نائل آمد.
وی در جریان سفر به قم و زیارت حرم حضرت معصومه(س)، نشان خادمی افتخاری حرم حضرت معصومه(س) را از آستان مقدس حرم مطهر دریافت کرد.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیروز جمعه در سفر به قم به زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) مشرف شد و پس از مفتخر شدن به خادم افتخاری حرم حضرت معصومه(س)؛ با تنی چند از مراجع و علمای حوزه علمیه مقیم این شهر دیدار و گفت و گو کرد.
ظریف با آیات عظام مکارم، صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، نوری همدانی و سبحانی دیدار کرد.
محمدجواد ظریف که دیروز به قم سفر کرده در ادامه دیدارهای خود با علما و مراجع تقلید با حضور در دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی با این مرجع تقلید هم دیدار کرد.
این دیدار بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.
ظریف صبح دیروز همچنین با حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی در قم هم دیدار کرده بود.
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که پنج شنبه شب برای زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) و دیدار با مراجع عظام تقلید و علماء وارد شهر مقدس قم شده بود دیروز(جمعه) با مراجع تقلید حضرات آیات عظام مکارم شیرازی ، وحید خراسانی ، صافی گلپایگانی ، جوادی آملی ، موسوی اردبیلی ، نوری همدانی و سبحانی دیدار و گفت‌وگو کرد.
ظریف در این دیدارها، ضمن تشریح رویکرد سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران، موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی، به ویژه دستاوردهای گفت‌وگوهای جمهوری اسلامی ایران با گروه 3+3 در خصوص مذاکرات هسته‌ای بر اهمیت پشتیبانی و حمایت مراجع عظام تقلید و همچنین ارائه رهنمود در خصوص موضوعات سیاست خارجی تأکید کرد .
* حمایت آیت الله مکارم شیرازی از مذاکرات هسته‌ای
آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در این دیدار با حمایت از اقدامات اخیر کشورمان در گفت‌وگوهای هسته‌ای با گروه 3+3 بر ضرورت استمرار تلاش‌های وزارت امور خارجه در زمینه خنثی‌سازی دیدگاه‌های مبتنی بر شیعه هراسی در منطقه و جهان اسلام تأکید کرد.
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: از مذاکرات هسته ای و رویکرد دولت یازدهم در این زمینه حمایت می‌کنیم.
این مرجع تقلید روز جمعه هنگام دیدار وزیر امور خارجه با وی بر تلاش و رایزنی وزارت امور خارجه با کشورهای مختلف جهان به ویژه کشورهای اسلامی برای همکاری های بیشتر تاکید کرد. وی همچنین خواستار وحدت جهان اسلام شد و از مسوولان وزارت خارجه خواست که برای شکل گیری این وحدت تلاش کنند. ضرورت دارد که وزارت امور خارجه و مسوولان عالیرتبه آن در جهت خنثی سازی شیعه هراسی در منطقه و جهان اسلام تلاش کنند.
* حمایت آیت الله صافی گلپایگانی از مذاکرات هسته‌ای
آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید نیز از اقدامات انجام شده و توفیقات حاصل شده از سوی گروه مذاکره کننده هسته ای تشکر کرد.
این مرجع تقلید روز جمعه در دیدار وزیر امور خارجه با وی ابراز امیدواری کرد که مذاکره کننده هسته ای موفقیت های بیشتری در آینده کسب کند.
آیت الله صافی گلپایگانی بر در نظر گرفتن عنایات خداوند و توجهات حضرت ولیعصر(عج) در انجام امور تاکید کرد و افزود: اگر کارها برای جلب رضایت خدا باشد خداوند خود به انسان کمک می‌کند.
این مرجع تقلید شیعیان نیز در این دیدار، از تلاش‌های هیئت مذاکره کننده تقدیر و تشکر کرد و اظهار امیدواری کردکه نتایج این توافق برای کشور و مردم شریف ایران و منطقه بسیار سودمند باشد و گفت: از اینکه دل مردم را شاد کردید ما هم خوشحالیم.
وی در ادامه با بیان اینکه مردم پشتیبان شما هستند تا انشاء‌الله بتوانید امور را اصلاح کنید افزود که انشاء الله این توفیقات ادامه داشته باشد و با حفظ حقوق و منافع مردم، عزت و سربلندی کشور اسلامی بیشتر شود.
در این دیدار که به صورت محرمانه برگزار گردید، معظم له رهنمودها و مطالب مهمی را ایراد فرمود و در پایان برای توفیقات ایشان و هیئت همراه دعا کرد.
وزیر امور خارجه در ادامه دیدار با مراجع معظم تقلید با حضور در موسسه اسراء با آیت الله العظمی جوادی آملی نیز دیدار و گفتگو کرد.
در دیدار با آیت الله جوادی آملی، خانواده وزیر امور خارجه نیز پس از دقایقی تأخیر حضور پیدا کردند.
دیدار از جامعه المصطفی العالمیه، دیدار با آیات عظام موسوی اردبیلی، وحید خراسانی، نوری همدانی و سبحانی برنامه عصر جمعه وزیر خارجه ایران بود.
محمد جواد ظریف در ادامه سفر خود به قم و دیدار با مراجع تقلید و علما با حضور در دفتر آیت‌الله وحید خراسانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.
* ظریف: به اتاقی که نماینده صهیونیست‌ها در آن باشد وارد نمی‌شویم
وزیر امور خارجه با اشاره به شایعه حضور اسرائیل در دور بعدی مذاکرات گفت: مذاکره‌کنندگان ایرانی در اتاقی که نماینده رژیم صهیونیستی در آن حضور داشته باشد وارد نمی‌شوند.
محمدجواد ظریف دیروز در حاشیه دیدارهای خود با علما و مراجع تقلید در جمع خبرنگاران با اشاره به شایعه حضور نماینده رژیم صهیونیستی در دور بعدی مذاکرات اظهار داشت: این رژیم به اعتقاد جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین خطر منطقه‌ای و بین‌المللی است و به یقین در مذاکرات حضور نخواهد داشت.
وی افزود: مذاکره‌کنندگان ایرانی در اتاقی که نماینده رژیم صهیونیستی در آن حضور داشته باشد وارد نمی‌شوند.
وزیر امور خارجه با بیان اینکه قدرت‌های جهانی به جای فشار بر ایران باید به دنبال خلع سلاح رژیم صهیونیستی باشند عنوان داشت: در این صورت شاهد منطقه‌ای عاری از سلاح‌های کشتار جمعی خواهیم بود.
وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی سلاح‌های شیمیایی و هسته‌ای در اختیار دارد در حالیکه این نوع سلاح‌ها هیچ امنیتی ایجاد نمی‌کنند و در عین حال به خطر در منطقه دامن می‌زنند.
ظریف در ادامه به دیدارهای خود با علما و مراجع تقلید اشاره کرد و خاطرنشان کرد: قرار بود دو ماه قبل به قم سفر کنم ولی کمردرد مانع از این امر شد؛ حوزه‌ علمیه و مراجع تقلید نظریه‌پردازان اصلی علوم انسانی و اسلامی ما هستند به همین دلیل باید از رهنمودهای آنها استفاده شود.
وزیر امور خارجه با بیان اینکه در مذاکرات بین‌المللی نمی‌توان همواره لبخند زد گفت: در مورد اختلاف میان آنچه کشورهای طرف توافق با ایران از این مسئله عنوان کرده‌اند باید گفت گروه‌های فشاری در میان آنها وجود دارند که ناچار به جلب رضایت آنها هم هستند.
وی با اشاره به فرصتی که برای جلب اعتماد مردم ایران نسبت به کشورهای غربی فراهم شده تصریح کرد: حقیقت این است که ملت ما به غرب بی اعتماد هستند.
ظریف همچنین در پاسخ به سوالی در مورد نقش ایران در سطح بین‌المللی برای حمایت از مسلمانان و شیعیانی که زیر ستم دیگران هستند گفت: دشمنان دو پروژه اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی را به صورت تنیده در هم پیاده می‌کنند تا به اهداف استکباری خود دست یابند به همین دلیل جمهوری اسلامی تلاش می‌کند این توطئه‌ها را خنثی و در حد توان از حقوق مسلمانان دفاع کند.
وزیر امور خارجه برنامه‌های دولت یازدهم در زمینه هم‌افزایی میان مسلمانان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به حضور در مجامع بین‌المللی، خنثی کردن تبلیغات خارجی، استفاده از تمام ابزارها در روابط دو و چندجانبه اشاره کرد ضمن اینکه نباید در این حوزه‌ها از دیپلماسی عمومی و تنویر افکار عمومی غافل باشیم.
وی تاکید کرد: نباید اجازه داد دشمنان چهره‌ای غلط از مسلمانان و شیعیان را در سطح جهان ترویج کنند زیرا هر جا به مسلمانان ظلم می‌شود در کنار آن با دروغ پیروان آیین اسلام را خشونت‌طلب معرفی می‌کنند که البته این مسئله با روح دین مبین اسلام(ص) سازگار نیست.
* نظر حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای درباره ظریف، از زبان ناطق نوری
حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر ناطق نوری، در بخشی از سخنان خود در جمع طلاب حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) در لواسان و در پایان درس ماهانه اخلاق درباره مذاکرات ژنو و توافقنامه ایران با گروه 1+5 تأکید کرد: هیچ مذاکره‌ای بدون اذن ایشان رخ نمی‌دهد. هر جا بدون اذن بوده ایشان تذکر دادهاند. مثل برخی از کارهای سفر به نیویورک که ضمن تقدیر و تشکر از دولت محترم برخی کارها را به‌جا ندانسته‌اند و تذکر داده‌اند. در مذاکرات ژنو هم همینطور تایید فرمودند.
حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر ناطق نوری با اشاره به خاطرهای درباره سفر رهبری به سازمان ملل گفت: در سفر رهبری معظم انقلاب در زمان ریاست‌جمهوری ایشان به نیویورک که بنده هم همراه ایشان بودم، وقتی با آقای ظریف روبه‌رو شدیم فرمودند این آقای ظریف را می‌بینید، او عمیقاً متدین است.


نوشته شده در   جمعه 8 آذر 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode