ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 17 آبان 1392     |     کد : 62310

مادران شیعه، نوزادان خود را بیمه کردند

گردهمایی شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم به منظور گرامیداشت یاد و خاطره حضرت علی اصغر(ع)، صبح دیروز همزمان ...

دیروز با توسل به حضرت «علی اصغر(ع)» در همایش شیرخوارگان حسینی(ع)؛
مادران شیعه، نوزادان خود را بیمه کردند
اعتدال: گردهمایی شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم به منظور گرامیداشت یاد و خاطره حضرت علی اصغر(ع)، صبح دیروز همزمان با دو هزار و 500 نقطه در ایران و 32 کشور جهان اسلام برگزار شد و مادران در ترنمی مهربانانه همنوا با رباب لالایی خواندند و نذر کردند تا فرزندانشان پیرو مکتب اهلبیت و امام حسین(ع) باشد و زمزمه کردند حسین جان شیرخواره‌ام نذر قیام و آرمان‌هایت باشد که او بیمه علی اصغرت می‌کنم.
مادران و زنان عاشق اهل بیت (ع) در این همایش مقدس و نورانی گردهم آمدند تا نام شیرخواران خود را در خیل سربازان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) جاودانه کنند و با چشمان گریان، پسران و دختران خود را زیر پرچم حضرت علی‏اصغر (ع) بیمه سازند.
مادرانی که فرزندان خود را با سربندهای مزین به نام مقدس حضرت علی‏اصغر (ع) و سرپوش‏های سبز رنگ، روی دستان خود بالا گرفته بودند و سر به آسمان و با تضرع از خداوند خواستند که این کودکان را به عنوان سربازان امام حسین (ع) و نذر و بیمه حضرت علی اصغر(ع) بپذیرد.
همایش شیرخوارگان که همنوایی با رباب در لالایی بر شش ماهه کربلاست آئینی نمادین است که قلبها را به سمت میدان کربلا و تشنگی شش ماهه دشت نینوا حضرت علی اصغر (ع) می کشد.
همایش شیرخوارگان بیعتی مجدد با مظلومترین شهید نینوا، باب الحوائج، حضرت علی اصغر (ع) است ولالایی های حزن آلود مادران به یاد علی اصغر مرهم دردی خواهد بود بر عطش طفل شش ماهه‌ای که هرگز فراموش نخواهد شد.
همایش شیرخوارگان با حضور مادران و شیرخوارگان معصوم حال و هوای خاصی داشت‌، به‌طوری که مادران با پوشاندن لباس‌های سبز و مشکی بر تن فرزندان نوزاد و خردسال خود، به یاد حضرت علی اصغر، باب الحوائج و طفل شش ماهه سالار شهیدان حسین ابن علی (ع) عزاداری کردند.
حضور خانواده‌ها در این مراسم معنوی چشم گیر بود و آنچه به صورت نمادین مشاهده می‌شد گهواره‌های حضرت علی اصغر(ع) در میان خانواده‌هایی بود که با حمل آن سعی می‌کردند به یاد مصایب دشت نینوا و کوچکترین سرباز سالار شهیدان گریه و ناله سر دهند.
در این مراسم که در حال و هوای معنوی و عطر خوش وفاداری و هم نوایی با حضرت رباب (س) و حضرت سید الشهدا (ع) برگزار شد، مادران با نذر و نیاز از باب الحوائج حضرت علی اصغر(ع) خواستند تا به زنانی که هنوز طعم مادری را نچشیده‌اند فرزندی عطا کند تا گرمابخش خانه آنها باشد.


نوشته شده در   جمعه 17 آبان 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode