ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 1 آبان 1392     |     کد : 61620

اهل ایمان چراغ جشن‌های غدیر را روشن نگه دارند

همزمان با برگزاری «همایش غدیر 1434 ه.ق در مشهد مقدس»، علاوه بر جشن‌های ایام عید غدیر در جای‌جای ایران اسلامی، همایش‌های ملی و بین المللی متعددی نیز تدارک دیده شده است.

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، در پیامی به «همایش غدیر 1434 هق:
اهل ایمان چراغ جشن‌های غدیر را روشن نگه دارند 
همزمان با برگزاری «همایش غدیر 1434 ه.ق در مشهد مقدس»، علاوه بر جشن‌های ایام عید غدیر در جای‌جای ایران اسلامی، همایش‌های ملی و بین المللی متعددی نیز تدارک دیده شده است.
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی خطاب به شرکت کنندگان و برگزار کنندگان همایش غدیر 1434 ه.ق پیامی صادر کرد.
متن پیام مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی صافی به همایش غدیر 1434 ه.ق به این شرح است.
بسم اللّه الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین والصلوة والسّلام علی أشرف الأنبیاء و المرسلین حبیب إله العالمین أبی القاسم محمد و آله الطیبین الطاهرین سیما بقیة الله فی الأرضین و اللعن علی اعدائهم أجمعین الی یوم الدین.
قال الله تبارک و تعالی فی کتابه الکریم: «الیَوْمَ أکْمَلْتُ لَکُم دینَکُم وَأتْمَمْتُ عَلَیکم نِعْمَتی و رَضیتُ لَکُمُ الاسلام دیناً» صدق الله العلی العظیم
عید سعید غدیر خم را که بزرگترین عید تاریخ بشریت است به آستان ملک پاسبان حضرت مولی الموالی ذخیره بزرگ انبیاء الهی و با عظمت‌ترین ثمره جاودانی غدیر، حضرت بقیة الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء و به همه شیعیان با اخلاص و به ویژه به شما غدیریان حاضر در مجلس، حضرات علماء اعلام و مؤمنین ذوی العزة و الکرام تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و از راه دور از کنار بقعه منوره کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه علیها السلام به ساحت مقدس ولیّ نعمت عظمی حضرت ثامن الائمة علیه آلاف التحیة عرض تبریک و ادب و بندگی و چاکری و غلامی زائران و مجاورانش دارم.
حضّار محترم! غدیریان عزیز!
این افتخار بزرگ که برای شما و برگزار کنندگان این جشن آسمانی فراهم شده است را قدر بدانید و بر این نعمت بزرگ به خود ببالید که شما هم از چشمه زلال غدیر جرعه‌ای نوشیده و حیات جاودانی یافته و در رساندن پیام حیات بخش وتاریخ‌ساز غدیر، نقشی به عهده گرفته‌اید؛هنیئاً لکم هذه السعادة العظمی.
حقیقت این است که شیعه برای غدیر و غدیر برای همه چیز است. شیعه با غدیر معنی پیدا می‌کند و با غدیر هویّت خود را می‌یابد.هویّت و شخصیت شیعه غدیری است؛ غدیر، رمز پایداری و استقامت آزادمردان جهان در طول تاریخ است. غدیر، حقیقت اسلام و حقیقت ادیان الهی است.
* برکه جوشان غدیر است که درخت تنومند توحید و نبوّت را آبیاری می‌نماید
برکه جوشان غدیر است که تشنگان حقیقت و عدالت را در طول تاریخ سیراب می‌کند و درخت تنومند خداپرستی و توحید و نبوّت را آبیاری می‌نماید. آنان که از این چشمه گوارا نوش جان کردند حیات ابدی یافته و زندگی برایشان معنی پیدا می‌کند و آنان که قطره‌ای از غدیر با برکت نوشیدند به حوض کوثر نبوی اتصال پیدا نموده که لا ظَمَأ بعدَها.
* کتاب غدیر با امضای آخرین خورشید به سرانجام می‌رسد
آری! آنان که سر مست جام ولای غدیر شدند از هر آنچه داشتند در این راه گذشتند و خود را فدا نمودند. ورق پایانی کتاب تنومند غدیر هنوز نوشته نشده است که تا ظهور موفور السرور آخرین خورشید سلاله غدیر این کتاب مفتوح و باز است و با امضای آن امام عزیز به سرانجام می‌رسد.
* امام رضا علیه السلام فرمودند: غدیر، روز شادی و لبخند زدن بر شیعیان و روز نشاط و سرور است
غدیر، روز میثاق و روز بیعت تازه با مولای انسانیت و با یگانه امام دادگستر و بر پا کننده حکومت عدل واحد جهانی است و ما چه بگوئیم درباره غدیر که هر چه بگوئیم و هزاران کتاب در وصف آن نوشته شود هنوز هم چیزی گفته نشده و عقول و افکار انسان‌ها عاجز و ناتوان از آن می‌باشند؛ صاحب این قبه سامیه مبارکه حضرت امام رضا علیه السلام فرمودند: غدیر، روز شادی و لبخند زدن بر شیعیان و روز نشاط و سرور است.
* اهل ایمان چراغ جشن‌های غدیریه روشن نگه دارند
اینجانب از همه اهل ایمان می‌خواهم که چراغ جشن‌های غدیریه را در سراسر جهان همیشه روشن نگه دارند و تا روز قیامت به نسل‌های آینده برسانند و قلب مقدس قطب عالم امکان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را از خود خوشنود نموده و مشمول دعای خیر آن حضرت باشند که ما هر چه داریم از غدیر است و عزّت، شرف و اعتبار دین و مملکت و نظام، همه و همه در سایه غدیر است.
دوری از غدیر، ظلمت، جهل، بدبختی، بیچارگی و ذلّت و زبونی است و نزدیکی به غدیر، حیات طیّبه انسانی و رشد و شکوفایی و سعادت دنیا و آخرت است. در پایان از مجمع محترم علمی فرهنگی غدیر که چند سالی است این افتخار را دارد که در مشهد مقدس با حمایت‌های معنوی علماء اعلام و با تشکیل همایش‌های غدیری و خدمات مهم مذهبی، اندکی از دینِ خود را نسبت به این عید آسمانی اداء می‌کنند تشکر نموده و توفیق روز افزون آنان را در خدمت به اسلام و ترویج معارف نورانی اهل البیت علیهم السلام از خداوند متعال مسألت دارم.
و السلام علیکم و رحمةالله
لطف الله صافی/عید سعید غدیر خم1434 ه.ق
قم، عش آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین
یادآوری می‌شود: علاوه بر جشن‌های ایام عید غدیر در کوشه و کنار میهن اسلانی ایران، همایش‌های ملی و بین المللی متعددی تدارک دیده شده است که برخی از آن‌ها به این شرح است:
* نخستین همایش بین المللی غدیر در آبادان
امام جمعه آبادان از برگزاری نخستین همایش بین المللی غدیر در این شهر خبر داد.
حجت الاسلام حاج علی ابراهیمی پور، با اشاره به اینکه این همایش برای نخستین بار در آبادان و برای دومین بار در اهواز برپا می شود به مهر گفت: در این همایش 150 میهمان از 28 کشور خارجی حضور خواهند داشت.
وی افزود: همایش مذکور 12 آبان ماه امسال در محل سینما نفت آبادان برگزار می شود.
وی با اشاره به حضور میهمان داخلی اعم از شعرا، خطبا و روحانیون در این همایش اظهار کرد: علاوه بر بیان دیدگاهها و تبیین جایگاه و زوایای مختلف این واقعه تاریخی و مقام حضرت علی(ع) در این همایش مقاله خوانی و شعرخوانی توسط شعرا و خطبا منطقه نیز انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: برپایی مطلوب و در خور شان این همایش نیاز به همکاری و مشارکت خوب و چشمگیر دستگاههای اجرایی شهر دارد.
* همایش ملی «فرهنگ غدیر، الگوی تمدن و سبک زندگی اسلامی» در دانشگاه تبریز برگزار شد
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، همایش ملی «فرهنگ غدیر، الگوی تمدن و سبک زندگی اسلامی» با حضور جمعی از مسئولان کشوری، استانی، اندیشمندان و اساتید این حوزه در دانشگاه تبریز برگزار شد.
* تفسیر حقیقی غدیر
دکتر پرویز آژیده رئیس دانشگاه تبریز در این همایش با بیان اینکه تکمیل دین و تثبیت اسلام و تضمین استمرار آن تفسیر حقیقی غدیر است و باور ما این است که تمدن حقیقی در پایبندی به فرهنگ غدیر است، تصریح کرد: در غدیر هدف پیامبر اسلام انجام یک مأموریت مهم بود و این هدف قطعا برای تکمیل دین و تثبیت اسلام و تضمین استمرار آن بود و این تفسیر حقیقی غدیر است.
وی با بیان اینکه امروز در دانشگاه‌های ما به اشاعه فرهنگ غدیر اهتمام وجود دارد و این اتفاق مبارکی است که دانشگاه‌های ما امروز به این مهم عنایت دارند، افزود: دشمنان ما همیشه تلاششان بر این بوده که قرآن را از ما بگیرند و یا بین مسلمانان و قرآن فاصله ایجاد کنند.
رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه مسلمانان واقف هستند که عزت و سعادت مسلمانان و بشریت در انس به قرآن و عمل به آن است، خاطر نشان کرد: عمل به قرآن و بازگشت حقیقی به قرآن بهترین و مهم‌ترین تذکر به مسلمانان است تا به دلیل مهجور کردن قرآن در روز قیامت مورد شکایت حضرت رسول قرار نگیریم.
* حضرت علی(ع) الگوی سبک زندگی اسلامی در تمامی زمینه‌ها است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نیز در آئین افتتاحیه این همایش با تأکید بر اینکه حضرت علی(ع) الگوی سبک زندگی اسلامی در تمامی زمینه‌ها است، گفت: امام علی(ع) دومین شخصیت برجسته جهان بشریت است و باید همه انسان ها و بویژه شیعیان از این امام پیروی کنند.
آیت‌الله مجتهد شبستری با اشاره به سایر ویژگی‌های بارز حضرت علی(ع) و اینکه باید ساده زیستی را از مکتب علوی و فاطمی فرا بگیریم، افزود: شیعیان حضرت علی(ع) و به خصوص مسئولان باید از زندگی امام علی(ع) درس بگیرند.
امام جمعه تبریز تصریح کرد: حضرت علی(ع) در حفظ بیت‌المال بسیار دقیق بود و اجرای عدالت در رأس همه برنامه هایش قرار داشت.
* همایش بین المللی غدیر در فارس
در همایش بین المللی غدیر در جهرم بیش از 200 نفر از اندیشمندان داخلی و خارجی از جمله محمد نور عالم و یوسف قیس اف از کشورهای بنگلادش و روسیه حضور دارند.
شیوه و منش حضرت علی (ع) ، زندگانی و سیرت آن حضرت ، واقعه غدیر و وحدت شیعه و سنی از محورهای اصلی این همایش است.
مدیر بنیاد پژوهشی فرهنگی پیمان غدیر جهرم گفت : در این همایش بیش از 200 نفر از اندیشمندان داخلی و خارجی از جمله محمد نور عالم و یوسف قیس اف از کشورهای بنگلادش و روسیه حضور دارند.
جلال الدین مقدم جهرم افزود : این برنامه صبح روز عید غدیر با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین خاتمی امام جمعه موقت تهران به کار خود پایان می دهد.
* همایش ملی غدیرپژوهی در کرمانشاه برگزار می‌شود
بهروز همتی به فارس گفت: سومین همایش ملی غدیرپژوهی به‌مناسبت عید سعید غدیر خم با سخنرانی آیت‌الله محمدحسن شفیعی‌شاهرودی مدرس حوزه و دانشگاه و مترجم کتاب گران‌قدر الغدیر علامه امینی در کرمانشاه برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: این همایش با همکاری بنیاد بین‌المللی غدیر استان کرمانشاه در اول آبان ماه سال‌جاری در مجتمع فرهنگی هنری انتظار شهر کرمانشاه با حضور تحلیل‌گران برجسته با محوریت واقعه غدیر در کرمانشاه برگزار می‌شود.
همتی تصریح کرد: در راستای تبیین زوایای مختلف واقعه غدیر، دو همایش بزرگ ملی با عناوین غدیرپژوهی و همایش ملی نجات‌بخشی در آینده جهان برگزار خواهد شد.
دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر موضوعاتی از قبیل نقش پیامبر اسلام (ص) در جهت‌دهی واقعه غدیر و واکاوی مقایسه‌ای نظام ولایی با نظام خلافتی و دموکراسی و نفی حکومت بدون دین در واقعه غدیر را از محورهای مورد بررسی در همایش ملی غدیرپژوهی عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: این موضوعات با حضور کارشناسان برجسته مهدویت و اساتید حوزه و دانشگاه در همایش غدیرپژوهی مورد واکاوی قرار می‌گیرد.
* همایش «غدیر از دیدگاه اهل سنت» در محل بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی
به مناسبت دهه امامت و ولایت در راستای عمل به اهداف بنیاد بین المللی غدیر در رساندن پیام غدیر، ،ساعت 9:30 صبح امروز، چهارشنبه، یک آبان‌ماه همایش «غدیر از دیدگاه اهل سنت» برگزار می‌شود.
در این همایش در محل بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی با حضور طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه و علمای اهل تسنن برگزار خواهد شد،


نوشته شده در   چهارشنبه 1 آبان 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode