ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 14 مهر 1392     |     کد : 60710

شیعیان عراق، 190 شهید و جانباز تقدیم امام جواد(علیه‌السلام) کردند

در شب و روز شهادت حضرت جواد الائمه(ع)؛ درپی اقدامات شرارت‌بار عَمَله‌های اسرائیل،...

در شب و روز شهادت حضرت جواد الائمه(ع)؛ درپی اقدامات شرارت‌بار عَمَله‌های اسرائیل،
شیعیان عراق، 190 شهید و جانباز تقدیم امام جواد(علیه‌السلام) کردند
اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْکُو إِلَیْکَ فَقْدَ نَبِیِّنَا صَلَوَاتُکَ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ غَیْبَةَ وَلِیِّنَا وَ کَثْرَةَ عَدُوِّنَا وَ قِلَّةَ عَدَدِنَا، وَ شِدَّةَ الْفِتَنِ بِنَا وَ تَظَاهُرَ الزَّمَانِ عَلَیْنَا فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَعِنَّا عَلَى ذَلِکَ بِفَتْحٍ مِنْکَ تُعَجِّلُهُ وَ بِضُرٍّ تَکْشِفُهُ وَ نَصْرٍ تُعِزُّهُ وَ سُلْطَانِ حَقٍّ تُظْهِرُهُ وَ رَحْمَةٍ مِنْکَ تُجَلِّلُنَاهَا وَ عَافِیَةٍ مِنْکَ تُلْبِسُنَاهَا بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ .
اعتدال/ حسین صابری: شب و روز شهادت امام جواد(ع)، مناطق مختلف عراق به ویژه مناطق مملو از زائران آنحضرت هدف حملات اروریستی مستخدمین اسرائیل قرار گرفت. به طوری که در جنایت وحشیانه شب شهادت، دهها نفر شهید و زخمی شدند و دیروز نیز در حمله مسلحانه تروریست‌ها، چهار زائر در جنوب غربی بغداد زخمی شدند.
روز شنبه، یکی از مستخدمین اسرائیل در میان گروهی از زائران شیعه که با پای پیاده برای گرامیداشت سالروز شهادت نهمین جانشین رسول خدا(ص) رهسپار شهر کاظمین مرقد مطهر امام جواد(ع) بودند، روی پل الائمه خود را منفجر کرد که بر اثر شرارت این عَمَله‌ اسرائیل بیش از 70 نفر در شب شهادت نهمین جانشین رسول خدا(ص) توفیق شهادت یافتند و بیش از 120 نفر جانباز شدند.
این جنایت تروریستی روی پل «الائمه» که اعظمیه را به شهر کاظمین (مدفن امام جواد«ع»‌ و امام موسی کاظم«ع») وصل می کند، رخ داد.
روزهای شنبه 13 و یکشنبه 14مهرماه جاری در حملات مسلحانة کاردستی‌های اسرائیل و بمب گذاری‌های شهرهای مختلف عراق جمع کثیری از شیعیان به فیض عظمای شهدات نائل آمدند و ده‌ها تن دیگر مجروح شدند. از این تعداد 190 نفر از زائران حرم مطهر امام محمد تقی(ع) بودند.
بنابر این گزارش، به علت انفجار خودروی بمب گذاری شده در مقابل یک قهوه‌خانه، در منطقه «قضاءبلد» در بغداد، دست کم 15 نفر کشته شدند.
در یکی دیگر از محله‌های بغداد در پی انفجار بسته‌ای بمب گذاری شده یک پلیس کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.
اسکای نیوز نیز گزارش داد که در پی انفجاری تروریستی در روی پل «ائمه» کاظمین در میان زائرانی که رهسپار زیارت امام جواد «ع» بودند ، دست کم 50 نفر کشته و 100 تن دیگر زخمی شدند.
سایت عراقی شفق نیوز نیز شمار شهدا و مجروحان این حمله تروریستی را بیش از 160 نفر اعلام کرد.
به گفته یک مقام امنیتی این انفجار شدیدترین انفجار از آغاز سال جاری تاکنون بوده است.
* انفجار تروریستی دیگری علیه زوار امام جواد (ع)
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ پلیس بغداد گفت: عصر دیروز انفجاری دیگر زوار امام جواد(ع) را در مرکز شهر بغداد هدف قرار داد.
در این انفجار که در مسیر بازگشت زوار از کاظمین در منطقه حی القاهره نزدیک مسجد الندا صورت گرفت حداقل پنج زائر شهید و هفده تن زخمی شدند.
* 15 کشته 44 زخمی در انفجار شمال عراق
دیروز، در دو انفجار انتحاری دیگر در روستای ترکمن های شیعه در شمال عراق نزدیک مرز سوریه دست کم 15 نفر کشته و 44 تن دیگر زخمی شدند.
* شهادت ده کودک مدرسه ابتدائی
یک عامل انتحاری با یک کامیون به یک مدرسه ابتدایی حمله و آن را منفجر کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کرکوک، عبدالعال عباس مسئول منطقه تلعفر گفت :« دو عامل انتحاری دو خودروی بمب گذاری شده را با فاصله کمی از یکدیگر در مرکز پلیس و مدرسه ابتدایی نزدیک این مرکز در روستای قبت منفجر کردند که به کشته شدن ده کودک، پنج مامور پلیس و زخمی شدن 44 تن دیگر منجر شد.
وی افزود عامل انتحاری اول با یک خودروی بمب گذاری شده به مرکز پلیس در روستای قبت یورش برد پس از چند دقیقه عامل انتحاری دوم با یک کامیون به مدرسه‌ای ابتدایی نزدیک این مرکز حمله و آن را منفجر کرد.
* اجساد کودکان شیعه زیر آوار
این مسئول عراقی افزود هنوز ده ها تن از کودکان زیر آوار هستند و همه نیروهای امنیتی در این منطقه به حال آماده باش در آمده‌اند و ده‌ها نیروی امنیتی و دفاع ملی در تلاش برای بیرون آوردن اجساد کودکان از زیر آوار هستند.
* حمله افراد مسلح به زائران در عراق
به گزارش الشرق الاوسط، این منبع امنیتی عراقی گفت: افراد مسلح ناشناس صبح روز یکشنبه به سوی زائرانی که به سمت شهر کاظمین برای شرکت در مراسم سالروز شهادت امام جواد(ع) حرکت می کردند، تیراندازی کردند که بر اثر آن چهار زائر زخمی شدند.
* اقدامات دولت عراق
در مقابله با تروریست‌ها
* انهدام مقر آموزش تروریست‌های
منابع امنیتی عراق از کشته شدن هفت تروریست در عملیات نیروهای ارتش و امنیتی و بازداشت 14 نفر دیگر و همچنین انهدام مقر آموزشی تروریستهای القاعده خبر دادند.
به گزارش «المدی پرس»، یک منبع امنیتی عراق گفت در عملیات بازرسی منطقه البهبان تابع ناحیه جرف الصخر در شمال بابل، مقر آموزش تروریست‌های گردان موسوم به الفاروق وابسته به گروه تروریستی دولت اسلامی عراق وابسته به القاعده منهدم شده است، در داخل این اردوگاه، مقادیری سلاح و مواد منفجره کشف شد.
استان بابل یکی از ناآرام ترین استان‌های مرکزی عراق به شمار می‌رود و مناطق شمالی آن که همجوار بغداد و الانبار است، مخفیگاه و جولانگاه تروریست‌های القاعده در عراق و مکانی برای آغاز حملات این شبکه به مناطق دیگر عراق به شمار می رود.
* هلاکت 7 تروریست و بازداشت 14 نفر دیگر در صلاح الدین و نینوی
خبر دیگر اینکه وزارت دفاع عراق از کشته شدن هفت تروریست و بازداشت 14 نفر دیگر در عملیات انتقام شهداء در استانهای صلاح الدین و نینوی در عملیات نیروهای مسلح عراق خبر داد.
این عملیات با پشتیبانی جنگنده‌های ارتش عراق در شمال تکریت و موصل انجام شد.
همچنین در این عملیات، یک کارگاه بمبگذاری خودروها و ساخت بمبهای دست ساز کشف شد.
نوری المالکی نخست وزیر عراق اخیرا بر ادامه عملیات نابودی تروریسم و سرکوب تروریست‌ها تاکید کرده بود.
* بازداشت 13 نفر
خبر دیگر اینکه نیروهای مشترک فرماندهی عملیات استان الانبار و پلیس صلح، دیروز در عملیاتی ویژه 13 نفر را در منطقه النخیب حد فاصل کربلا و الانبار بازداشت کردند.
یک منبع امنیتی عراق در این رابطه گفت: افراد بازداشت شده متهم به کشتن سربازان عراقی و غیر نظامیان در کربلا هستند.
* هیچ زائر ایرانی در انفجارها اخیر عراق مجروح نشده است
مسعود اخوان مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: در انفجارهایی که در کاظمین عراق رخ داد هیچ یک از زائران ایرانی آسیب ندیده‌اند و همگی در سلامت کامل بسر می برند.
* واکنش ایران به انفجار تروریستی در کاظمین
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران انفجار تروریستی در کاظمین را به شدت محکوم کرد.
مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه وقوع انفجار تروریستی در کاظمین که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از زائران حرم امام جواد (ع) در شب شهادت این امام بزرگوار شد را به شدت محکوم کرد.
افخم تأکید کرد: عملیات تروریستی و کشتار مردم بیگناه و زائران بی دفاع، غیر انسانی بوده و سبوعانه‌ترین اقدامی است که از سوی گروه‌های تکفیری و تروریستی مورد حمایت برخی کشورهای خارجی صورت می‌گیرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این اقدامات تروریستی در راستای تداوم توطئه دشمنان کشور و مردم عراق و با هدف خدشه به امنیت و بی ثبات کردن این کشور اسلامی صورت می‌گیرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان مراتب همدردی جمهوری اسلامی ایران با آسیب دیدگان این حادثه را ابراز و از اقدامات دولت و مسئولان ذیربط عراقی برای برخورد و ریشه کنی تروریسم حمایت کرد.
* انفجار کاظمین، خطر بازگشت جریان‌های تکفیری و تروریستی به کشورهای اسلامی را نشان داد
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به انفجارهای دو روز گذشته در کاظمین گفت: این انفجار بار دیگر خطر بازگشت جریان‌های تکفیری و تروریستی به کشورهای اسلامی را نشان داد.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق قبل از دستور امروز (یکشنبه، 14 مهر) صحن علنی ضمن تسلیت شهادت امام جواد (ع) گفت: گرچه امام جواد (ع) 25 سال بیشتر از عمرشان نگذشته بود، اما در این مدت کم از دو حیث، جلسات علمی پرباری داشت.
وی افزود: نخست از طرف شیعیان بود که با توجه به سن کم در جلسات ایشان حضور پیدا می‌کردند، در مراسمی و جلسات علمی ترتیب می‌دادند و دوم از طرف حکومت‌ها که می‌کوشیدند مناظره علمی برگزار کرده و حضرت را مقابل دانشمندان قرار دهند.
لاریجانی افزود: اما در این مناظره‌ها اخلاق و کرامت از ویژگی‌های امام بود.
رئیس مجلس با بیان اینکه 220 حدیث از عمر کوتاه و با برکت امام وجود دارد گفت: یکی از احادیث این است که مومن چند ویژگی دارد، از جمله آنها خود، واعظ خودش باشد و نصیحت دیگران را نیز گوش کند.
لاریجانی افزود: امیدواریم پیرو این امام همان باشیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر از نطق خود به انفجار کاظمین اشاره کرد و گفت: انفجار روز گذشته کاظمین بار دیگر خطر بازگشت جریان‌های تکفیری و تروریست در کشورهای اسلامی را نشان داد.
وی افزود: سرویس‌های جاسوسی و اطلاعاتی چند کشور و برخی کشورهای کج اندیش از سالها پیش از این نیروها حمایت می‌کردند، اما در ظاهر با آنها مخالفت می‌کردند.
لاریجانی افزود: امروز خون این افراد به عهده کسانی است که جریان‌های تروریستی پشتیبانی می‌کنند.


نوشته شده در   يکشنبه 14 مهر 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode