ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 1 مهر 1392     |     کد : 59954

نگاه تحسین‌آمیز 2 مرجع عالیقدر تقلید به سپاه پاسداران

فرماندهان سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم، با برخی از مراجع تقلید دیدار کردند.

آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی:
سپاه سنگر مستحکم کشور و مردم است
آیت الله العظمی صافی:
قدرت سپاه پاسداران مایه دلگرمی دوستان است
اعتدال: فرماندهان سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم، با برخی از مراجع تقلید دیدار کردند.
آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: در این دیدار، با تبریک هفته دفاع مقدس، افزود: مردم اطمینان دارند که سپاه در مشکلات مهم، حامی کشور و سنگری مطمئن بوده است و می‌دانند که دشمن از سپاه زخم خورده و می‌ترسد و به همین دلیل علیه سپاه سم پاشی می‌کند.
وی اظهار امیدواری کرد: سپاه همواره در همین جایگاه برای مردم بماند و این امر میسر نمی‌شود مگر با رعایت شراطی که یکی از آنها، حفظ خاطرات دفاع مقدس و ارائه آن‌ها برای جوانان و مردم است.
وی افزود: باید حال و هوای دفاع مقدس را از راه‌های مختلف برای نسل جدید تشریح کرد تا اگر دشمن دوباره قصد نامربوطی داشت، با سد آهنین سپاه و ملت مواجه شود.
وی با بیان این‌که «ارتباط سپاه با مسایل دینی از جمله ویژگی‌های این نهاد انقلابی است» خاطرنشان کرد: آن چیزی که سپاه را پیروز کرد، اعتقادات دینی است؛ سپاهیان از شهادت نمی‌هراسند و زنده بودن شهیدان را نزد خدا، با تمام وجود باور کرده‌اند.
این مرجع تقلید با اشاره به ضرورت توجه به ساده زیستی، بیان کرد: ساده زیستی، تقوا و پرهیزگاری در عمل، جزو سیره امامان معصوم(ع) بوده است و این مسائل باید بازگو شود و در سپاه باقی بماند تا امتیاز اصلی سپاه همچنان به قوت خود پابرجا باشد.
وی خاطرنشان کرد: این هفته فرصت خوبی برای طرح این مسایل است.
آیت‌الله مکارم شیرازی ابراز امیدواری کرد: سپاه روز به روز قوی‌تر، آماده‌تر و مستحکم‌تر در برابر دشمنان باشد تا هیچ دشمنی خیال تعدی به جمهوری اسلامی را در سر نپروراند.
آیت الله العظمی صافی:
قدرت سپاه پاسداران مایه دلگرمی دوستان است
* از مهمترین راه‌های منحرف‌کردن جامعه، بی‌حجابی است
حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در این دیدار با تشکر و قدردانی از فعالیت‌ها و برنامه‌های سپاه پاسداران، فرمودند: امیدوارم شما سپاهیان عزیز در مقاصد بلندی که از ابتدا داشتید تحت توجهات حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف موفق و سربلند باشید.
ایشان با اشاره به نقش سپاه در به هراس‌انداختن دشمنان اسلام، بیان داشتند: قدرت روز افزون سپاه پاسداران مایه دلگرمی دوستان و ترس دشمنان است و باید قدردان این عزّت بود.
حضرت آیت الله العظمی صافی با اشاره به اهداف تأسیس سپاه پاسداران افزودند: هدف از تأسیس سپاه پاسداران، حفظ اهداف اسلام و انقلاب بود و هست و باید شما عزیزان به سمتی بروید که اهداف اسلام در جامعه پیاده شود و همه در خط قرآن واهل بیت علیهم السلام سیر کنند.
* از مهمترین راه‌های منحرف‌کردن جامعه، بی‌حجابی است
معظم له با توجه به وجود مفاسد فرهنگی در جامعه و لزوم نهی از منکر فرمودند: از مفاسدی که از روز اول، حضرت امام(ره) و علما و بزرگان با آن مخالف بودند و واقعاً فداکارانه مبارزه کردند بی‌حجابی بود.
از مهمترین راه‌های منحرف‌کردن جامعه، بی‌حجابی است. شما سپاهیان به عنوان کسانی که هدفتان حفظ اسلام عزیز است در مبارزه با انحرافات، باید در خط مقدم امر به معروف و نهی از منکر باشید.
* همیشه به سپاه، حُسن ظن داشته و دارم
ایشان در قسمتی دیگر از بیانات خود فرمودند: اینجانب همیشه به سپاه، حُسن ظن داشته و دارم و آن را برای حفظ اصول و ارزش‌های اولیه انقلاب که همان حفظ دستورات شرع مقدس و احترام به اوامر و نواهی الهی است لازم می‌دانم. البته سپاهیان هم باید قدر خود را بدانند و همیشه سعی کنند که اعتماد علما و افراد با ایمان را برای خود سرمایه‌ای بزرگ بدانند و آن را با کارها و رفتارشان حفظ نمایند.
این مرجع عالیقدر در پایان با مسئلت توفیق برای حاضرین در جلسه، بیان داشتند:‌ توفیقاتی که در خدمت به اسلام و ولایت اهل بیت علیهم السلام نصیب شما شده است را قدردان باشید و بدانید بالاتر از این چیزی نیست که انسان کاری بکند که آقا امام زمان علیه السلام خوشحال و مسرور باشند. 



نوشته شده در   دوشنبه 1 مهر 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode