ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 27 شهريور 1392     |     کد : 59683

منطق انقلاب اسلامی، «ظلم ستیزی» و «پرهیز از ظلم» است

طرح اهتزاز پرچم بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) تحت عنوان زیر سایه‌های نور خورشید طرحی است که از سوی آستان قدس رضوی در 110 شهر ایران و شش کشور خارجی به اجرا در می‌آید که دیروز در 58 میدان مزین به نام مبارک حضرت علی ‌بن ‌موسی‌ الرضا(ع) در سراسر کشور به اهتزاز در آمد.


حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، در دیدار فرماندهان و پیشکسوتان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

منطق انقلاب اسلامی، «ظلم ستیزی» و «پرهیز از ظلم» است



طرح اهتزاز پرچم بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) تحت عنوان زیر سایه‌های نور خورشید طرحی است که از سوی آستان قدس رضوی در 110 شهر ایران و شش کشور خارجی به اجرا در می‌آید که دیروز در 58 میدان مزین به نام مبارک حضرت علی ‌بن ‌موسی‌ الرضا(ع) در سراسر کشور به اهتزاز در آمد.

نصب پرچم‌های متبرک، از نخستین ساعات دیروز در میادین مختلفی که به نام امام رضا(ع) مزین شده‌اند به اهتزاز در آمد و به همین مناسبت صبح دیروز مراسم‌های ویژه‌ای همراه با مدیحه‌سرایی و قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) در 58 میدان سراسر کشور برگزار شد.

58 پرچم متبرک شده به نام امام رضا(ع) دیروز، سه‌شنبه 8 صبح همزمان با خجسته سال‌روز میلاد امام رضا(ع)، در 58 میدان مزین به نام مبارک حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در سراسر کشور به اهتزاز در آمد.

آیین متبرک کردن 58 پرچم مزین به نام مبارک حضرت رضا(ع) در آستانه میلاد فرخنده آن حضرت در رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در پایان این مراسم، نمایندگان 20 سپاه از سراسر کشور، پرچم‌های منطقه خود را از حجت‌السلام و‌المسلمین ماندگاری، سرهنگ بابا احمدی و عباس سعادت، معاون فرهنگی سپاه امام رضا(ع) دریافت کردند.

بعد از متبرک شدن این پرچم‌ها به نام حضرت ثامن الحجج(ع)، ساعت 8 صبح دیروز، 26 شهریور، همزمان با سالروز میلاد امام رضا(ع) این پرچم‌ها، با رمز مقدس یا علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع)، طی تشریفات خاص نظامی همزمان با برافراشته شدن پرچم جدید بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) با حضور نیروهای مسلح استان‌ها و آحاد جامعه در میادین متبرک به نام حضرت به اهتزاز در آمد.

گزارش این مراسم از برخی نقاط کشور را دریافت کرده‌ایم که تقدیمتان می‌کنیم

* اهتزاز پرچم‌رضوی‌ برفراز گنبد حضرت‌معصومه(س)

سه شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۰

پرچم متبرک حرم امام علی بن موسی الرضا (ع) سه شنبه، ۲۶ شهریور ماه، ساعت ۷:۳۰ دقیقه صبح در مراسمی در قم در حرم حضرت معصومه (س) به اهتزار در آمد.

مراسم اهتزاز پرچم متبرک رضوی در حرم حضرت معصومه (س) همزمان با میلاد حرم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) همراه با مراسم ویژه برگزار شد.

همچنین دیروز در قم در حرم مطهر فاطمه معصومه(س) مراسم خطبه‌خوانی با حضور خادمان حرم و جمکران و مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار شد.

تمام زائران حاضر در این مراسم با در دست داشتن شاخه‌های گل، سالروز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را به حضرت معصومه(س) خواهر بزرگوار ایشان تبریک و شادباش گفتند و پس از آن پرچم سبز رضوی در میدان آستانه در نزدیکی حرم مطهر به اهتزار در آمد. مدیحه‌سرایی و قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) از دیگر بخش‌های این مراسم بود که صبح دیروز در مقابل ایوان آینه حرم مطهر فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

* نصب پرچم علی ابن موسی الرضا(ع) در ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) دراصفهان

همزمان با میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) پرچم مقدس بارگاه ملکوتی ثامن الحجج امام رضا (ع) دیروز در اصفهان نصب شد.

معاون فرهنگی ناحیه امام رضا(ع) گفت: بر روی این پرچم سبز رنگ درابعاد 2متر طول و 3 مترعرض القاب واسامی امام رضا (ع) طلاکوبی شده است. زمانی افزود: پرچم مقدس بارگاه ملکوتی علی ابن موسی الرضا(ع)6 ماه بر روی گنبد مطهر آقا امام رضا (ع) نصب بوده که امروز در آئینی باحضور قشرهای مختلف مردم در ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) دراصفهان نصب شده است.

پرچم بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در گناباد به اهتزاز درآمد

پرچم متبرک بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) با حضور جمع کثیری از نیروهای نظامی و انتظامی، مسئولین محلی و عاشقان اهل‌بیت(ع) در میدان امام رضا(ع) گناباد به اهتزار درآمد.

امام جمعه گناباد صبح دیروز در این مراسم با تبریک سالروز ولادت امام رضا (ع) اظهار داشت: امام رضا (ع) حقیقتی نورانی است که انوار درخشان شخصیت و دانش او نه تنها مکتب شیعه را نورانی کرده بلکه شعاع نورش، سایر فرق و مذاهب را نیز فراگرفته به گونه‌ای که آنان را به بیان سخنانی در ستایش و مدح آن حضرت وادار کرده است.

حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب افزود: امام رضا (ع) در برخورد با مردمان، آن هم در عصری که جلال و شکوه پوشالی دستگاه خلافت از این آیین سیمای دیگری ارائه می‌داد، چهره راستین اسلام را ترسیم می‌کرد.

وی تصریح کرد: وجود بارگاه مطهر امام رضا (ع) در ایران نشان می‌دهد که این کشور سرزمین اهل‌بیت (ع) است.

امام جمعه گناباد ادامه داد: تبعیت از ولایت در ایران اسلامی تاکنون برکات و پیروزی‌های بسیار برای اسلام و ایران داشته است.

صادقی‌نسب افزود: در برخی جنبش و حرکت‌های انقلابی محروم بودن از نعمت ولایت و رهبری موجب شده است انقلاب‌های آن‌ها به سرانجام نرسد و یا بعد از پیروزی به عقب برگردد.

وی خاطرنشان کرد: افتخار ما این است که زیر چتر و پرچم ولایت زندگی می‌کنیم و هرچه داریم از ولایت است.

* برافراشته شدن پرچم حضرت امام رضا (ع) در استان یزد

صبح دیروز (26 شهریورماه)همزمان با ولادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت پرچمی که چندی پیش توسط خدام حرم مطهر رضوی متبرک شده بود در میدان امام رضا (ع) استان یزد به اهتزاز در آمد.

در این مراسم که با حضور مسولین ،نیروهای مسلح و همچنین مردم ولایت مدار استان یزد برگزارشد پرچم متبرک به نام حضرت رضا (ع) توسط سادات حمل و با تشریفات خاص در میدان امام رضا (ع) برافراشته شد.

حجت الاسلام میررحیمی رئیس سازمان حج و زیارت استان یزد در این مراسم با تبریک دهه کرامت و میلاد مسعود ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا به معنی عمیق واژه کرامت اشاره کرد و اظهار داشت: واژه کرامت یعنی خوبی ها و زیبایی ها که در مقابل دناعت و پستی ها قرار می گیرد. حجت الاسلام میر رحیمی به معرفی انسان کریم از دیدگاه حضرت رضا (ع) پرداخت و افزود:نخستین نشانه کرامت در انسان خدمت با عشق و افتخار به مردم است بطوری که امام خمینی (ره) به عنوان نمونه ای بارز از این نشانه، افتخارشان این بود که نوکر و خدمتگذار مردم هستند.

وی دومین نشانه کرامت در انسان را شاکر بودن در تمامی حالات دانست و اظهار داشت:بزرگترین بهانه برای شکر گذاری خداوند برای مردم و مسولین وجود همین انقلاب اسلامی می باشد که با حضور دشمنانی تا دندان مسلح و علیرغم تمامی جنگ ها ،تحریم ها و توطئه نتوانسته اند در این انقلاب نفوذ کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت استان یزد افزود: سومین نشانه انسان کریم حل مشکل مردم قبل از درخواست است و چهارمین نشانه هم نادیده گرفتن خطای دینی است که این مهم امروز با همدلی، تلطف، مهربانی و یار یگدیگر بودن در تمام صحنه ها میسر است.

ایشان با اشاره به دستاوردهای گوناگون انقلاب اسلامی ایران در زمینه های علمی، اقتصادی و نظامی گفت:هنگامی که شهید تهرانی مقدم هنگام بازدید از روسه از آن ها جهت همکاری پاسخ منفی دریافت نمود به حرم مطهر رضوی رفت و با دو رکعت نماز و استعانت از امام رئوف تمام آنچه که نیاز داشت و امروز موجب اقتدار و عزت ملت ایران است را از این امام بزرگوار دریافت نمود.

* اهتزاز پرچم بارگاه امام رضا(ع) در خانه جوان ارومیه

رئیس ستاد برگزاری جشن های مردمی زیر سایه خورشید در آذربایجان غربی گفت: به مناسبت فرارسیدن سالروز میلاد امام رضا(ع) پرچم بارگاه آن حضرت روز (۲۶ شهریور) در خانه جوان ارومیه به اهتزاز در می آید.

مهدی کاتب، رئیس ستاد برگزاری جشن های مردمی زیر سایه خورشید آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار شبستان، گفت: مراسم جشن میلاد امام رضا(ع) با نام «زیر سایه خورشید» امروز (26 شهریور) در سالن 2 هزار نفری خانه جوان ارومیه برگزار می‌شود.

وی، حضور در قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع)، مجمع خیرین سلامت و مراسم افتتاح مجمع خیرین مدرسه ساز از مهم ترین برنامه های امروز خادمان حرم امام رضا(ع) عنوان کرد.

کاتب، با اشاره به اینکه امروز آخرین روز حضور خادمان رضوی در شهرستان ارومیه می باشد، افزود: اشاعه اندیشه های رضوی، ارتقاء فرهنگ آداب زیارت، ترویج مناظرات علمی امام رضا(ع) و نشر معارف قرآنی و رضوی از اهداف برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید به شمار می آیند.

این مسئول ادامه داد: ترویج سبک زندگی امام رضا(ع) می تواند گامی برای اصلاح زندگی افراد جامعه باشد و نحوه ی تعاملات خانوادگی را تصحیح کند.

وی، با بیان اینکه جشنواره زیر سایه خورشید موجب افزایش نشاط معنوی در جامعه می شود، اظهار داشت: جشنواره زیر سایه خورشید می تواند در اعتقادات جوانان تاثیر بسزایی داشته باشد.

کاتب اضافه کرد: جشنواره زیر سایه خورشید در استان با همکاری مؤسسه دارالحافظین قرآن کریم و خانه جوان ارومیه برگزار شده است.

* اهتزاز پرچم امام رضا(ع)

در زابل

همزمان با ۱۱۰ شهر ایران و ۶ کشور خارجی، پرچم امام رضا(ع) پرچم متبرک به نام حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در میدان امام رضا(ع) زابل به اهتزار درآمد.

سیل کثیری از عاشقان مشتاق زیارت پرچم متبرک به نام حضرتش در این مراسم حضور داشتند.

این پرچم به لحاظ ظاهری با سایر پرچم های مرقد ایشان تفاوتی ندارد ، اما به خاطر انتصاب و متبرک بودنش به نام حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مورد احترام مردم است.

* اهتزاز پرچم سبز رضوی بر بلندای دهکده قرآنی چارک

صبح دیروز با حضور خدام امام رضا (ع) در مراسم جشن زیر سایه خورشید در دهکده قرآنی چارک شهرستان دشتی استان بوشهر،‌ بیرق تبرک شده حرم مطهر رضوی در محل مسجد روستای چارک برافراشته شد.

همزمان با بر افراشته شدن این بیرق؛‌ چاوش خوانان چاوش می‌خواندند و مردم اشک شوق می‌ریختند.

مرید اسعدی یکی از خدام حرم مطهر رضوی در این مراسم اظهار داشت: مشتاقان زیادی هستند که بنا به دلایلی امکان حضور در کنار حرم مطهر رضوی را ندارند اما سالانه 23 میلیون نفر زائر به حرم بارگاه ملکوتی علی ابن موسی الرضا (ع) مشرف می‌شوند.

وی افزود: آستان قدس رضوی همه ساله خدام بارگاه علی ابن موسی الرضا (ع) را به شهرها و استان‌های مختلف اعزام می‌کند و با اهدا هدایای متبرک در جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید شرکت می‌کنند.

اسعدی یادآور شد: امسال جشن‌های زیر سایه خورشید در 6 کشور، 122 شهر و 22 استان کشور با حضور خدام برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: حضور خدام در استان‌ها و کشورهای مختلف با هدف گسترش سیره و فرهنگ رضوی است.

لازم به ذکر است، روستای چارک از توابع شهرستان دشتی، واقع در 16 کیلومتری غرب خورموج مرکز شهرستان دشتی و در حاشیه کوه‌مند قرار دارد.

230 خانوار و یک هزار نفر جمعیت دارد، قدمت آن به 350 سال پیش می‌رسد ولی آثار باستانی باقیمانده از اقوام گذشته در حوالی روستا نشان‌گر آن است که حدود 2 هزار سال پیش از میلاد اقوامی در آن جایگاه زندگی می‎کرده‎اند.

از همان ابتدا این روستا به یمن سادات و غیرسادات خاستگاه مبلغان و عالمان و قاریان و حافظان قرآن بوده است و هم اکنون نوادگان و عموم مردم این روستا قریب به 95 درصد آن‌ها با قرآن آشنا بوده و هستند.

به طوری که از گذشته تا به حال سراسر منطقه استان بوشهر و به ویژه منطقه دشتی و تنگستان از نعمت وجود تعالیم سادات و شاگردان آن‌ها بهره‌ها برده و می‌برند.

این گونه فعالیت‌ها هم‌اکنون در قالب تشکیلات قرآنی و مذهبی بعد از انقلاب نمود بیشتری پیدا کرده است به گونه‌ای که فرزندان این روستا به ویژه سادات در زمینه‌های مختلف با ارائه جلوه‌های بسیار زیبایی از تلاوت و حفظ، تواشیح، روضه خوانی، مداحی و در زمینه‌های علمی و هنری در سطح کشور و حتی بین‌المللی توانسته‌اند معرف بسیار خوبی از کشور و نظام جمهوری اسلامی باشند.

* پرچم متبرک بارگاه حضرت ثامن الحجج (ع) در رفسنجان

به اهتزاز درآمد

در روز میلاد با سعادت امام رضا(ع)،طی مراسم باشکوهی با حضور جمع کثیری از عاشقان ولایت و اهل بیت عصمت و طهارت پرچم متبرک آستان قدس رضوی با حضور مسئولین شهرستان رفسنجان در میدان قدس این شهر برافراشته شد .

در این مراسم علی سلطانی جانشین فرمانده سپاه شهرستان ضمن خیر مقدم به حاضران بیان داشت: این مراسم همزمان با چندین نقطه از کشور رأس ساعت ۸ و با همکاری سازمان های فرمانداری، شهرداری، راهنمایی رانندگی و ناجا و آستانه قدس رضوی انجام خواهد شد.

در بخش دیگری از مراسم، رضا رضوی سرپرست سازمان موقوفات یزد و کرمان آستان قدس رضوی از عنایات امام رضا(ع) به شهرستان رفسنجان سخن گفت و ازمسئولین درخواست نگاه ویژه به این آستان را کرد و اشاره ای به مراسمات و اقدامات انجام شده توسط این آستانه نمود.

پس از پایان سخنرانی، با همراهی حاضرین پرچم متبرک بارگاه امام رضا(ع) در میدان قدس برافراشته شد و صلوات خاصه آن حضرت توسط احمدی خادم حرم ثامن الحجج(ع) قرائت گردید.

* لشکر ۳۰ گرگان

با پرچم رضوی متبرک شد

همزمان با ولادت با سعادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، امام رضا(ع) لشکر 30 پیاده گرگان، صبح دیروز (26 شهریور) میزبان پرچم مبارک بارگاه رضوی توسط خدام حریم رضوی بود.

در این مراسم، که با استقبال گرم فرماندهان و کارکنان پایور و وظیفه و خانواده کارکنان در مسجد امام محمد باقر(ع) لشکر 30 پیاده گرگان برگزار شد، مراسم ویژه زیر سایه خورشید برگزار و این مکان به حضور کاروان و پرچم رضوی متبرک شد.

بر اساس این گزارش، اجرای صلوات خاصه امام رضا(ع)، مولودی خوانی توسط یکی از خدام حرم رضوی و تجلیل از خدام رضوی از برنامه های این مراسم بود.


* پیام انقلاب اسلامی خودداری از ظلم و مظلوم واقع نشدن است

حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، صبح دیروز (سه شنبه 26 شهریور) در دیدار فرماندهان، پیشکسوتان و پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کارنامه درخشان سپاه را نشان دهنده عمق هویت، شخصیت و تجربیات موفق یک ملت خواندند و در تبیین مفهوم پاسداری عمومی از انقلاب اسلامی تأکید کردند: پیام اصلی و جذاب انقلاب اسلامی خودداری از ظلم و مظلوم واقع نشدن است و همه مسائل از جمله رفتارها و گفتارهای سلطه گران باید در چارچوب چالش اساسی نظام سلطه با این پیام، تحلیل و تفسیر شود.

* مقامات معنوی ائمه هدی(ع)، فراتر از درک عقلانی و توصیف زبانی است

ولی امر مسلمین، با تبریک عید سعید میلاد مبارک عالِم آل محمد حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام خاطر نشان کردند: مقامات معنوی ائمه هدی(ع)، فراتر از درک عقلانی و توصیف زبانی است اما زندگی این بزرگواران، درسی عملی و جاودانه است.

* دستگاه خونخوار وقت از مواجهه با تدبیر

امام هشتم(ع)عاجز ماند

معظم‌له، با اشاره به عمر 55 ساله امام هشتم و امامت حدوداً بیست ساله آن امام همام افزودند: حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام در همین مدت نسبتاً کوتاه و در دوران اختناق شدید ‌هارون با نگاهی بلند مدت، به گونه‌ای حقیقت اسلام، تفکر ولایت و مکتب اهل بیت پیامبر را گسترش و عمق بخشیدند که دستگاه خونخوار دیکتاتور وقت از مواجهه با آن عاجز ماند و مجبور شد بر خلاف نقشه‌های اولیه خود آن امام بزرگوار را به شهادت برساند.

* تدفین امام هشتم در مشهد مقدس

یک تدبیر و مهندسی الهی است

ولی امر مسلمین، روند شهادت و تدفین امام هشتم در مشهد مقدس را یک تدبیر و مهندسی الهی خواندند و افزودند: باید با همان انگیزه و نگاه امام رئوف، به کارهای بلند مدت نگریست و برنامه ریزی کرد.

* تجلیل از کارنامه حقیقتاً درخشان سپاه پاسداران

معظم‌له، در بخش دیگری از سخنانشان با تجلیل از کارنامه حقیقتاً درخشان سپاه پاسداران خاطر نشان کردند: سپاه از عمق ایمان و اعتقاد، وارد میدان مجاهدت و مقاومت شد و به موازات تربیت با هوش‌ترین و قوی‌ترین فرماندهان و استراتژیست‌های نظامی، در عرصه‌های غیر نظامی نیز با تدبیرترین و بهترین مدیران را تربیت کرد و در اختیار دستگاه‌های حاکمیتی قرار داد.

* سپاه هیچ‌گاه از راه اصلی و صحیح منحرف نشد

حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، «انقلابی زیستن و انقلابی ماندن» و «ثبات قدم» را از جلوه‌های زیبای سپاه پاسداران خواندند و خاطر نشان کردند: این تشکیلات قوی بنیه، هیچ‌گاه به بهانه‌هائی نظیر بروز تغییرات در جهان و ضرورت تغییر در داخل، از راه اصلی و صحیح منحرف نشد.

* تغییر دنیا بهانه‌ای برای تغییر اهداف نیست

ولی امر مسلمین، با اشاره به بهانه جوئی برخی برای توجیه وادادگی و پشیمانی افزودند: اینکه دنیا تغییر کرده است نمی‌تواند بهانه‌ای برای تغییر آرمان‌ها و اهداف شود و راه درست طی شده را تغییر دهد.

حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، افزودند: سپاه برای حفاظت از انقلاب، حتماً باید از تحولات و جریان‌های عرصه‌های مختلف شناخت کافی و کامل داشته باشد.

ولی امر مسلمین، در همین زمینه به یک خَلط مبحث جاری در مباحث سیاسی اشاره کردند و افزودند: ضرورتی ندارد سپاه در عرصه سیاسی فعالیت کند، اما پاسداری از انقلاب نیازمند شناخت دقیق واقعیت‌هاست بنابراین نمی‌شود مجموعه‌ای که بازوی نگهبان انقلاب است درباره جریان‌های گوناگون انحرافی، غیر انحرافی وابسته و یا دیگر جریان‌های سیاسی، چشمی بسته و نابینا داشته باشد.

حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، در ادامه در تبیین مفهوم دقیق پاسداری از انقلاب به بحث مهم چالش اصلی و اساسی انقلاب پرداختند.

* چالش اصلی، مقابله نظام سلطه با پیام شوق آفرین انقلاب اسلامی است

معظم‌له، با تأکید بر این که نباید چالش اصلی را به چالش‌های خطی، رویاروئی‌های جناحی و تقابل‌های فردیِ این و آن تقلیل داد خاطر نشان کردند: چالش اصلی، مقابله نظام سلطه با پیام شوق آفرین انقلاب اسلامی یعنی خودداری از ظلم و مظلوم واقع نشدن است.

* منطق انقلاب اسلامی،

«ظلم ستیزی و پرهیز از ظلم» است

ولی امر مسلمین، با اشاره به نظم جدیدی که انقلاب اسلامی به بشریت ارائه می‌کند خاطر نشان کردند: نظام سلطه دنیا را به دو بخش ظالم و مظلوم تقسیم کرده، اما انقلاب اسلامی منطق ظلم ستیزی و پرهیز از ظلم را همراه آورده و این منطق باعث شد پیام انقلاب در مرزهای ایران محصور نماند و مورد استقبال ملت‌ها قرار گیرد.

* «جنگ افروزی»، «فقر آفرینی» و «فساد انگیزی» سه سیاست اصلی نظام سلطه است

معظم‌له، دولت‌های جبّار، حکومت‌های وابسته‌ی به نظام سلطه و شبکه‌های غارتگر بین المللی را از جمله مخالفان پیام انقلاب ملت ایران برشمردند و افزودند: نظام سلطه و وابستگان آن، سه سیاست اصلی «جنگ افروزی، فقر آفرینی و فساد انگیزی» را دنبال می‌کنند و اسلام با همه این سیاست‌ها مخالف است و این مخالفت، مبنای چالش اساسی با انقلاب است.

حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، با تأکید بر اینکه همه تحرکات و توطئه‌های دشمنان در 34 سال اخیر را باید در چارچوب این چالش اساسی تحلیل کرد، افزودند: موضوع هسته‌ای نیز باید با این نگاه ارزیابی شود.

* بعلت اعتقاداتمان سلاح هسته‌ای را قبول نداریم

معظم‌له، خاطر نشان کردند: ما نه بخاطر آمریکا و غیر آمریکا، بلکه به‌علت اعتقاداتمان سلاح هسته‌ای را قبول نداریم و وقتی می‌گوئیم هیچ کس نباید سلاح هسته‌ای داشته باشد قطعاً خودمان نیز دنبال آن نیستیم اما هدف حقیقی مخالفان ایران در این زمینه، چیز دیگری است.

ولی امر مسلمین، افزودند: این چند کشور البته نمی‌خواهند انحصارشان در زمینه انرژی هسته‌ای شکسته شود اما بخاطر این موضوع غوغا راه نمی‌اندازند. بنابراین غوغا و جنجال آفرینی آمریکا، غرب و جریان‌های وابسته و دلبسته به آنها را در بحث هسته‌ای باید در چارچوب چالش عمیق نظام سلطه و انقلاب اسلامی درک و تحلیل کرد.

حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، در تبیین عمق خصومت مستکبران با انقلاب اسلامی تأکید کردند: عظمت امام خمینی(ره) به‌گونه‌ای بود که دشمنان نیز برای ایشان احترام قائل بودند اما در عمق نگاه دشمنان هیچ کس مبغوض‌تر از آن آفتاب فروزان نبود چرا که امام راحل با بصیرت کامل، اهداف خصمانه آنها را درک می‌کرد و همچون سدی مستحکم، قاطعانه در مقابل آنها می‌ایستاد.

حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، افزودند: امروز هم همین طور است و هر کس به پیام اصلی انقلاب پایبندتر باشد و توطئه‌ها و رفتارهای دشمنان را در چارچوب چالش نظام سلطه با انقلاب اسلامی تحلیل کند در چشم مستکبران بیش از دیگران مورد خشم و غضب قرار دارد.

معظم‌له، با اشاره به پیچیدگی‌های دنیای دیپلماسی افزودند: عرصه دیپلماسی، عرصه لبخند و درخواست مذاکره و مذاکره است اما همه این رفتارها باید در چارچوب چالش اصلی فهم و درک شود.

ولی امر مسلمین، ضمن موافقت با حرکت‌های صحیح و منطقی در سیاست‌های خارجی و داخلی افزودند: با مسئله‌ای که سال‌های پیش نرمش قهرمانانه خواندم موافقم چرا که این حرکت در مواقعی بسیار خوب و لازم است اما با پایبندی به یک شرط اصلی.

معظم‌له، درک ماهیت طرف مقابل و فهم صحیح هدفگذاری او را، شرط اصلی استفاده از تاکتیک نرمش قهرمانانه اعلام کردند و افزودند: یک کُشتی‌گیر فنی نیز برخی مواقع به‌دلیل فنی نرمش نشان می‌دهد اما فراموش نمی‌کند که حریفش کیست و هدف اصلی او چیست؟

ولی امر مسلمین،در بخش دیگری از سخنانشان با تأیید سخنان فرمانده کل سپاه پاسداران درباره وظائف این نهاد افزودند: این وظائف را با تکیه بر درک صحیح از موضوعی که پاسداری آن را به‌عهده دارید و با ثبات قدم دنبال کنید.

معظم‌له، با توصیه مؤکد به سپاهیان پاسدار، برای تکیه بر معنویات افزودند: البته تکیه بر معنویات هیچ منافاتی با پرداختن به اصول مادی کار و تنظیم درست آن ندارد.

* تأکید بر آینده درخشان انقلاب اسلامی

معظم‌له، برای تبیین این موضوع که آینده درخشان انقلاب یک واقعیت است نه یک دلخوش‌کنک دو استدلال مطرح کردند که اولین آن استدلالِ تجربه بود.

* هیچ مانعی نمی‌تواند ملتی مؤمن،

منسجم و مصمم را متوقف کند

ولی امر مسلمین، با اشاره به تفاوت حیرت‌انگیز موقعیت کنونی کشور در عرصه‌های علمی، نظامی، مدیریتی و اقتصادی و دیگر عرصه‌ها، با اوضاع کشور در اوائل پیروزی انقلاب افزودند: همه این پیشرفت‌ها در کوران فشار و توطئه‌های دشمنان به‌دست آمده و این تجربه گرانبها نشان می‌دهد که هیچ مانعی نمی‌تواند ملتی مؤمن، منسجم و مصمم که راه خود را می شناسد متوقف کند.

* بیداری بی‌سابقه اسلامی کار خود را خواهد کرد

ولی امر مسلمین، در همین زمینه افزودند: خساراتی که دنیای اسلام در حوادث اخیر منطقه متحمل شد ناشی از آن بود که برخی راه را بلد نبودند و نمی‌دانستند، البته اوضاع اینگونه نمی‌ماند و بیداری بی‌سابقه اسلامی کار خود را خواهد کرد.

معظم‌له، دومین استدلال خود را برای اثبات آینده روشن انقلاب اسلامی بر پایه منطق و محاسبه علمی استوار کردند.

ولی امر مسلمین، خاطر نشان کردند: ملت ایران با منطق و محاسبه علمی به پیش می‌رود اما دشمن به علت ساخت متناقض درونی حتّی اگر بر زبان نیاورد در حال عقب نشینی و ضعف است و در این رویاروئی، طبعاً آینده از آن کسی است که با حساب و کتاب به پیش می‌رود.

* تأکید بر استحکام ساخت درونی نظام،

استمرار پیشرفت علمی، رشد تولید داخلی

تأکید بر استحکام ساخت درونی نظام، استمرار پیشرفت علمی، رشد تولید داخلی و تکیه بر استعداد داخلی، آخرین نکات سخنرانی ولی امر مسلمین، در این دیدار بود.

* تحقق آینده درخشان انقلاب به عملکرد ملت و مسئولان بستگی دارد

معظم‌له، تأکید کردند آینده درخشان انقلاب حتمی است اما تحقق دیر یا زود آن بستگی به عملکرد ملت و مسئولان دارد اگر متحد، مستحکم و مصمم باشیم این آینده زودتر محقق می‌شود و اگر دچار تنبلی، خودخواهی و مشکلات دیگر شویم دیرتر به سراغمان می‌آید.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در گزارشی مهمترین محورهای عملکرد حوزه‌ی نمایندگی ولی فقیه در سپاه را بیان کرد.

سردار سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در گزارشی با تبیین دستاوردهای ارزشمند سپاه در عرصه‌های نظامی و فرهنگی تأکید کرد: امروز سپاه پاسداران با بهره‌مندی از تجارب انقلاب اسلامی قادر است قدرتمندانه از همه چالش‌های فراروی انقلاب عبور کرده و با نگاه به آرمان‌های انقلاب اسلامی عزتمندانه مسیر پیشرفت را بپیماید.

سردار جعفری تعهد انقلابی سپاه در دفاع همه جانبه از آرمانهای نظام، امام و شهیدان را مورد اشاره قرار داد و گفت: سپاه پاسداران با قدرت بازدارندگی و همه جانبه، قدرت تهاجمی خود را در همه ابعاد در معرض نوسازی و آمادگی‌های بیشتر قرار داده است.


نوشته شده در   چهارشنبه 27 شهريور 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode