ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 5 شهريور 1392     |     کد : 58593

گسترش دهه کرامت در سراسر جهان

روز گذشته (5 شهریور) اعضای شورای مرکزی برگزاری جشن های دهه کرامت با حضور در قم، با تعدادی از علما و مراجع تقلید دیدار کردند.


آیت الله العظمی علوی گرگانی، از مراجع تقلید شیعه، خواستار شد:

گسترش دهه کرامت در سراسر جهان

روز گذشته (5 شهریور) اعضای شورای مرکزی برگزاری جشن های دهه کرامت با حضور در قم، با تعدادی از علما و مراجع تقلید دیدار کردند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی، از مراجع تقلید سیعه، پیش از ظهر دیروز در دیدار اعضای شورای مرکزی برگزاری جشن‌های دهه کرامت، با اشاره به لزوم تعظیم شعائر اسلامی، اظهار داشتند: گرامیداشت دهه کرامت تعظیم شعائر‌الله است؛ از این رو باید شعائر اسلامی را در سراسر دنیا ترویج داد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی، با اشاره به جایگاه بسیار رفیع اهل بیت(ع)، افزودند: اهل بیت(ع) و در رأس آنها نبی مکرم اسلام (ص) و حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) بهترین الگوهای بشریت هستند و باید با الگوگیری از سیره ائمه(ع)، در مسیر سعادت و تکامل حرکت کنیم.

ایشان، وجود بارگاه ملکوتی علی بن موسی الرضا(ع) و حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) را نعمت و برکت برای ایران اسلامی دانسته و تأکید کردند: دست اندرکاران برگزاری جشن‌های دهه کرامت مردم را با آموزه‌های اهل بیت(ع) آشنا نمایند.

معظم له خاطرنشان کردند: گرامیداشت دهه کرامت تعظیم شعائر‌الله است؛ از این رو باید این کار را در سراسر کشور و حتی سراسر جهان گسترش داد.

* اجرای برنامه‌های دهه کرامت در 8000 امامزاده

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: امسال بیش از 8000 امامزاده در سراسر کشور در دهه کرامت ارائه کننده برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی و آیین‌های جشن و سرور هستند.

سید جواد جعفری ‌در دیدار اعضای ستاد مرکزی جشن‌های دهه کرامت با مدیر حوزه‌های علمیه گزارشی از روند برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام ارائه داد.

وی با اشاره به انتخاب روز پنجم ذی‌القعده به عنوان روز بزرگداشت امامزادگان گفت: امسال بیش از 8000 امامزاده در سراسر کشور در دهه کرامت ارائه کننده برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی و آیین‌های جشن و سرور هستند.

‌مدیر عامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با اشاره به برگزاری آیین‌های جشن و برنامه‌های مختلف در امامزاده احمد بن موسی علیه‌السلام ادامه داد: آغاز دهه کرامت و جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام با حضور اساتید و بزرگان حوزه و مسئولان کشوری و لشگری در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار می شود.

وی اظهار داشت: در دهه کرامت در 31 استان و 200 نقطه در کشورهای مختلف شاهد اجرای برنامه‌های مختلف خواهیم بود.

جعفری با اشاره به بخش‌های مختلف جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام گفت: از جمله بخش‌های این جشنواره بین‌المللی، بخش علمی است که دارای دست‌آوردهای علمی مختلفی بوده است که از جمله مهم‌ترین آنها صحیفه رضویه که جمع آوری و به زبان فارسی ترجمه شد و در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

وی رویکرد جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام را سبک زندگی و توجه به نهاد خانواده دانست وافزود: سبک زندگی با توجه به اهمیت زیادی که در پیشبرد اهداف جامعه اسلامی دارد و مورد تأکید مقام معظم رهبری است، مورد توجه قرار گرفت.

‌مدیر عامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع )در ادامه با اشاره به برگزاری بیش از 300 هزار جشن مردمی با محوریت مساجد گفت: در عرصه بین‌المللی نیز نهاد‌هایی چون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت خارجه نیز به صورت فعال حضور دارند که موجب برگزاری مراسماتی در 78 کشور است.

* امام جمعه قم:

* دهه کرامت سکوی فرهنگی جهانی درباره حضرت معصومه(س) باشد

امام جمعه قم گفت: دهه کرامت باید یک سکوی فرهنگی جهانی درباره دختر نمونه در جهان اسلام باشد و ما این خصوصیات را در حرکات حضرت معصومه(س) مشاهده می‌کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد سعیدی، اما جمعه قم، دیروز (5 شهریور) در دیدار با اعضای شورای بزرگداشت دهه کرامت، گفت: دهه کرامت یک فرصتی است که باید قدر آن را دانسته و در معرفی فرهنگ اهل بیت(ع) بپردازیم.

وی تصریح کرد: در این دهه باید با تدبیر به سمت شناخت واقعی حضرات معصومین(ع)بپردازیم و هدف آنها و راه و روش زندگی آنها را ترسیم کنیم.

امام جمعه قم تصریح کرد: راه و روش زندگی ائمه معصومین(ع) راه سعادت و نجات بشریت است که باید مد نظر همگان قرار گیرد و دهه کرامت فرصت مناسب برای معرفی این بزرگواران است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی افزود: هجمه های گسترده‌ای امروزه در دنیا مشاهده می‌شود که یکی از این هجمه‌ها در خصوص عفاف و حجاب است که باید در این دهه به این هجمه ها پاسخ داد و با معرفی عفت و حجاب فاطمی جامعه را با فرهنگ فاطمی آشنا کنیم.

وی عنوان داشت: دهه کرامت باید یک سکوی فرهنگی جهانی درباره دختر نمونه در جهان اسلام باشد و ما این خصوصیات را در حرکات حضرت معصومه(س) مشاهده می‌کنیم.

امام جمعه قم با بیان اینکه حضرت معصومه(س) تنها دختر با این همه کرامات در جهان اسلام هستند، افزود: باید در مورد شناساندن ایشان به طور کامل و نه به صورت شناسنامه‌ای به نسل جوان کارهای تخصصی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی تاکید کرد: دهه کرامت، زمان معرفی شخصیت‌های معصومین بوده و باید علاوه بر شناخت به فرامین آنها عمل کنیم.

* دبیر شورای مرکزی دهه کرامت

نقش آفرینی 30 نهاد در شورای مرکزی دهه کرامت

گفت : دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور گفت: از 30 دستگاه و نهاد دولتی و مردمی تشکیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب‌سلیمانی در دیدار شورای مرکزی برگزاری دهه کرامت با آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه محوریت دهه کرامت مساجد و امامزاده‌ها هستند گفت: باید به دهه کرامت و به تمام مناسبت‌های این دهه توجه ویژه شود و از وجود 8000 امامزاده و مسجد فعال در کشور برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی استفاده شود.

وی ضمت اشاره به قسمتی از برنامه‌های پیش رو در دهه کرامت گفت: شورای مرکزی دهه کرامت با همکاری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) فعالیت‌های گسترده‌ای را در سطح کشور و جهان انجام خواهند داد که می‌توان به برگزاری 500 نشست در ایران در مورد اشاره کرد.

رئیس بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) نیز در این دیدار با بیان اینکه دهه کرامت از سه قله تشکیل شده است گفت: تولد حضرت معصومه(ص)، میلاد امام رضا(ع) و تعیین روز 6 ذی‌القعده به عنوان روز شاه چراغ با عنایت شورای عالی انقلاب فرهنگی نشان از بزرگی و کرامات این دهه دارد.

جعفری با اشاره به اینکه بیش از 100 مجموعه داخلی و 35 سازمان خارجی روی این مجموعه بالاتفاق کار می‌کنند گفت: با شروع دهه کرامت 31 استان وارد بحث فرهنگی می‌شوند که این همکاری بین این همه مجموعه داخلی و خارجی کاملاً بی نظیر است.

وی ضمن تشکر از تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (ص) به دلیل آغاز برنامه‌های دهه از حرم حضرت معصومه توجه همگان به قم در شروع این دهه گفت: وجود 30 سازمان مردمی در شورای مرکزی دهه کرامت نشان از مردمی بودن این شورا و علاقه مردم به این دهه دارد.


نوشته شده در   سه شنبه 5 شهريور 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode