ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 30 مرداد 1392     |     کد : 58244

سرمایه گذاری ویژة‌ دشمنان علیه جامعه قرآنی ایران

رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور با بیان اینکه قرآن، شاکله اصلی تمامی اعتقادات است، گفت: باید با آگاهی از اینکه زمینه تفسیر به‌ رأی قرآن فراوان است، به این حقیقت باور داشته باشیم که به جز اهل قرآن، کسی نمی‌تواند فتنه‌انگیزی‌ها را در جوامع اسلامی خاموش کند.


رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان،در نشست هم‌اندیشی فعالان و نخبگان قرآنی استان زنجان تصریح کرد:

سرمایه گذاری ویژة‌ دشمنان علیه جامعه قرآنی ایران

رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور با بیان اینکه قرآن، شاکله اصلی تمامی اعتقادات است، گفت: باید با آگاهی از اینکه زمینه تفسیر به‌ رأی قرآن فراوان است، به این حقیقت باور داشته باشیم که به جز اهل قرآن، کسی نمی‌تواند فتنه‌انگیزی‌ها را در جوامع اسلامی خاموش کند.



حجت‌الاسلام سید‌مهدی تقوی، رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور دیروز، 29 مردادماه در نشست هم‌اندیشی فعالان و نخبگان قرآنی استان زنجان، با اشاره به این‌که سلامت معنوی مردم استان زنجان با توجه به نام‌گذاری آن به پایتخت شور و شعور حسینی، بی‌حساب و دلیل نیست، گفت: ارادت عمیق مردم این استان نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) می‌تواند بزرگ‌ترین عامل موفقیت زنجان در عرصه‌های مختلف فرهنگی باشد.



وی در خصوص نقاط برجسته همکاری‌های جهاد دانشگاهی زنجان با سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور، ابراز کرد: جهاد‌ دانشگاهی زنجان در سال‌های اخیر حداکثر همکاری را با این سازمان داشته و به‌عنوان مجموعه‌ای منسجم، منظم، بدون حاشیه و به‌دور از افراط و تفریط، فعالیت‌های مستمر و منظمی در عرصه دین و قرآن داشته است.



* سیره اهل بیت(ع)،



تفسیر واقعی قرآن است



رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور با تأکید بر این‌که قرآن کریم، سنگ‌بنا و شاکله اصلی تمامی اعتقادات است، اظهار کرد: سیره اهل بیت(ع)، تفسیر واقعی قرآن بوده و باید در راستای نهادینه‌شدن منویات قرآن و اهل بیت(ع) تلاش مستمر داشت.



رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور افزود: دیدگاه‌ها و نگرش جامعه قرآنی باید فراتر از برنامه‌های تفسیر و اطلاع رسانی بوده و بیش از گذشته فعال باشند و نگاه مردم به کتاب آسمانی قرآن را شبکه‌ای و مهندسی‌تر کنند، چون دشمنان سرمایه گذاری ویژه‌ای علیه جامعه قرآنی و نخبگان کشور دارند و بر این اصل برنامه‌های گسترده‌ای را مورد توجه قرار داده‌اند.



حجت‌الاسلام تقوی با بیان این‌که بسیاری از جریانات انحرافی در داخل جوامع اسلامی، پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) از سوی افرادی شکل گرفت که در ظاهر، متمسک به قرآن بودند، تصریح کرد: بسیاری از این افراد در ظلّ قرآن کریم، نقشه‌ها، افکار و عقاید منحرف خود را عملی می‌کردند و این داستان و رویه، تاکنون در صدها و هزاران شکل خودنمایی کرده است.



وی ادامه داد: روایات متعددی که مؤید تحلیل‌های عقلانی است، بیان می‌کنند که این روند در زمان ظهور حجت خدا(عج) نیز ادامه داشته و مبارزه با جاهلان این زمان، بسیار دشوارتر از مقابله با جاهلان صدر اسلام است.



این مقام مسئول گفت: نخبگان قرآنی باید بیش از گذشته نسبت به آسیب‌های موجود شناخت لازم را داشته باشند و در این مسیر تلاش کنند. زیرا، گاهی افرادی که به ظاهر عضو جامعه قرآنی هستند، دیدگاه و تلقی خاصی را القا می‌کنند که متفاوت با تفکرات بزرگانی همچون امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است و باید با آگاهی از این امر که زمینه تفسیر به‌رأی قرآن فراوان است، به این حقیقت نیز باور داشته باشیم که به جز اهل قرآن، کسی نمی‌تواند فتنه‌انگیزی‌ها را در جوامع اسلامی خاموش کند.



* اعضای امروز جامعه قرآنی کشور، سرافراز، انقلابی و مؤمن هستند



مدیرعامل خبرگزاری ایکنا با بیان این‌که اعضای امروز جامعه قرآنی کشور، سرافراز، انقلابی و مؤمن هستند، تأکید کرد: باید توجه داشت که این جامعه، استعداد برخی آسیب‌ها را نیز دارد و فعالان قرآنی کشور باید با رصد این آسیب‌ها، تدابیر به‌موقع و جدی برای مبارزه با آن‌ها بیاندیشند.



آسیب‌های جامعه قرآنی رصد شود



تقوی بر لزوم ورود جامعه قرآنی به عرصه سیاست اشاره و تصریح کرد: این قشر از جامعه باید در این بخش مشارکت و ظهور جدی داشته باشد و به‌عنوان نیروهایی جهادی و انقلابی، در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی کشور، همچون محکوم کردن اهانت‌هایی که از سوی دشمنان به آموزه‌های دین مبین اسلام می‌شود، حضور فعال داشته و از آن‌جایی که قرآن مایه بیداری و مبارزه با جهالت است، در این عرصه پیش‌قدم باشند.



* توجه به منافع مادی



در فعالیت‌های قرآنی آن را به حجابی تبدیل می‌سازد



وی با اشاره به این‌که نباید به فعالیت‌های قرآنی به‌عنوان یک شغل و تخصص نگاه کرد، عنوان کرد: اگر در فعالیت‌های قرآنی به‌دنبال تأمین منافع مادی خود باشیم و از جنبه‌های خودسازی و هدایت‌گری آن غفلت کنیم، این فعالیت‌ها به‌ حجابی تبدیل خواهد شد.



رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور همچنین برداشت‌های محدود و سطحی از مبانی قرآنی را از جمله آسیب‌های موجود در این بخش عنوان کرد و گفت: هم اکنون با ایجاد بسترها و زیر ساخت‌های لازم زمینه اجرای برنامه‌های گوناگون فرهنگی و قرآنی توسط جهاد دانشگاهی در سطح کشور فراهم شده است.



رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور با اشاره به پی‌گیری موضوع وحدت جامعه قرآنی از سوی خبرگزاری بین‌المللی قرآن، یادآور شد: امیدواریم این موضوع، مؤثر واقع شده و شاهد وحدت بیشتری میان قرآنیان کشور باشیم.



حجت‌الاسلام تقوی در پایان عنوان کرد: باید به سمت کیفیت‌بخشی و نظام‌سازی در عرصه قرآن کشور حرکت کنیم و همین امر سبب خواهد شد تا جذب دانشجویان و اقشار مختلف جامعه به فعالیت‌های قرآنی افزایش یابد.


نوشته شده در   چهارشنبه 30 مرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode