ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 27 مرداد 1392     |     کد : 58101

واگذار ادارة حرمین شریفین به نمایندگان کشورهای اسلامی

مرجع تقلید شیعیان گفت: آن زمانی را انتظار می‌کشم که علمای جهان اسلام بیدار شوند و به عربستان فشار وارد کنند تا اداره حرمین شریفین از نظر جنبه‌های فرهنگی به نمایندگان کشورهای اسلامی در عربستان واگذار شود.


آیت الله العظمی مکارم شیرازی در جمع زائران بارگاه رضوی خواستار شد:

واگذار ادارة حرمین شریفین به نمایندگان کشورهای اسلامی


مرجع تقلید شیعیان گفت: آن زمانی را انتظار می‌کشم که علمای جهان اسلام بیدار شوند و به عربستان فشار وارد کنند تا اداره حرمین شریفین از نظر جنبه‌های فرهنگی به نمایندگان کشورهای اسلامی در عربستان واگذار شود.
آیت ا... ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید جهان تشیع، پنج شنبه شب در جمع زائران و مجاوران حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در صحن جامع رضوی به ایراد سخنرانی پرداخت.
* آیا پیغمبر(ص) مقام یک شهید معمولی را هم ندارد؟
آیت ا... مکارم شیرازی، در بخش نخست سخنانش به اهانت فرقه ضاله وهابیت نسبت به تخریب قبور ائمه بقیع اشاره کرد و گفت: این فرقه ضاله بر این باور است که پیغمبر اکرم(ص) نعوذباا... بعد از وفاتش دیگر متوجه هیچ چیز نمی‌شود. لذا از ما سؤال می‌کنند که چرا به سراغ مرقد مطهر ایشان می‌روید؟
وی با طرح این پرسش که این چه اهانت عظیمی است که به ساحت قدسی پیغمبر می‌شود، پاسخ داد: این جمعیت، افراد نادان، لجوج و متعصب هستند. خداوند متعال در قرآن کریم بیان می‌کند «وَلَا تَحْسَبَنَ الذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ ا...أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِهِمْ یرْزَقونَ» ذات مقدس باری تعالی در این آیه ذکر می‌کند که شهدای معمولی زنده‌اند و نزد پروردگار هستند و پیام می‌فرستند؛ «وَیَسْتَبْشِرُونَ بِاالذِینَ لَمْ یَلْحَقُواْ بِهِم...». آیا پیغمبر اکرم(ص) مقام یک شهید معمولی را هم ندارد؟
این مرجع تقلید در ادامه خطاب به وهابیت بیان کرد: اگر چنین است، چرا در تشهد نمازهایتان بر پیامبر(ص) سلام می‌فرستید؟ اگر پیامبر خدا(ص) بعد از وفات متوجه چیزی نیست، چرا به ایشان سلام می‌کنید؟ به چه کسی سلام می‌کنید؟
وی سپس به خاطره‌ای از هنگام تشرف به حج اشاره و خاطرنشان کرد: در سال‌های نخست که به بیت ا... الحرام مشرف شده بودم، ملاحظه کردم که در کنار قبر پیغمبر اکرم آیه «لَا تَرْفَعُوا أَصْوَاتَکُمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِیِّ؛ صدایتان را در برابر پیغمبر بلند نکنید» نوشته شده است.
در همان سفر با امام جماعت مسجدالنبی ملاقات کردم و به او گفتم «شما می‌گویید، پیامبر پس از رحلتش چیزی متوجه نمی‌شود! پس نوشتن این آیه برای چیست؟» او در پاسخ بیان کرد «این که گفته شود پیغمبر بعد از وفات متوجه چیزی نمی‌شود حرف انسان‌های احمق و نادان است». پیغمبر اکرم(ص) حیات برزخی دارند و مانند شهدا سخنان ما را می‌شنوند و پاسخ ما را می‌دهند.
* اهمیت میراث فرهنگی برای همه جوامع
آیت ا... مکارم شیرازی با بیان این که خداوند متعال در قرآن کریم بیان می‌کند «به سراغ پیغمبر بروید و نزد او استغفار کنید تا او بین من و شما واسطه شده و گناهانتان آمرزیده شود» گفت: بدین جهت است که تشیع به زیارت قبر مطهر رسول اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) اهمیت می‌دهد این چه معنا دارد که وهابیت قبور ائمه را تخریب می‌کند؟ واقعا جای تأسف دارد که بخش عمده عالم اسلام گرفتار چنین انسان‌هایی شده اند.وی با اشاره به این که همه جوامع بشری به میراث فرهنگی شان اهمیت می‌دهند و از تخریب آن‌ها جلوگیری می‌کنند، اظهار داشت: تمام دنیا برای میراث فرهنگی شان اهمیت قائل هستند، اما وهابیت میراث گرانبهای جهان اسلام را تخریب می‌کنند؛ یا باید بگوییم تمام دنیا نمی‌فهمند یا این که وهابیت نمی‌فهمد که میراث تاریخی اسلام را از بین می‌برد.
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در ادامه وهابیون را خطاب قرار داد و گفت: تمامی مردم دنیا، اعم از مسلمان، غیر مسلمان، دیندار و بی‌دین برای میراث‌های فرهنگی خود ارزش قائل هستند؛ چرا این آثار را از بین برده‌اید و مسلمانان را از آن‌ها بی‌بهره کرده‌اید؟
ما سؤال می‌کنیم که آیا آثار اسلامی متعلق به یک گروه اندک است که در عربستان زندگی می‌کنند؛ حرمین شریفین به همه مسلمانان تعلق دارد؛ با چه افرادی مشورت کرده‌اید، که به سبب آن این آثار را تخریب کرده اید؟
* انتقاد از نسل کشی در سوریه
آیت ا... مکارم شیرازی در ادامه یادآور شد: محمد بن عبدالوهاب، انسان بی سواد است که به این امر دستور داده! بنده بارها این سخن را گفته ام که آن زمانی را انتظار می‌کشم که علمای جهان اسلام بیدار شوند و به عربستان فشار وارد کنند تا اداره حرمین شریفین از نظر جنبه‌های فرهنگی به نمایندگان کشورهای اسلامی در عربستان واگذار شود، نه زیر نظر یک جمعیت با یک فکر خاص و غلط که مخالف افکار همه علمای اسلام اعم از شیعه و سنی است.
وی با بیان این که گروه‌های سلفی و تکفیری با پشتوانه وهابیت در سوریه مسلمان می‌کشند و بعد با طرز فجیعی او را تکه تکه می‌کنند و جگر برادران مسلمان را در زیر دندانشان می‌فشارند، خطاب به امت‌های اسلامی گفت: آیا چنین جمعیتی با این سطح فکر، خطا و اشتباه و با این سنگدلی و بی رحمی حق دارد بر حرمین شریفین حکومت کند و حرمین شریفین به دست آنان باشد؟
وی در پایان این بخش از سخنانش به گذشت حدود 90 سال از واقعه اسف بار تخریب قبور ائمه اشاره کرد و ابراز داشت: ما آن حادثه تلخ را هرگز فراموش نخواهیم کرد؛ ما به انتظار روزی هستیم که دست این گروه نادان از حرمین شریفین قطع شود و آن بقعه نورانی و باشکوه بار دیگر با عظمت بیشتر انشاءا... برپا شود. همان گونه که در سامرا این امر واقع شده است و به کوری چشم دشمنان اهل بیت و دشمنان پیشوایان اسلام، این حرم مطهر بسیار بهتر از سابق در مراحل پایانی ساخت و ساز است.
* تذکری به آموزش و پرورش
این مرجع تقلید در بخشی دیگر از سخنانش گفت: برای ما نوشته‌هایی آورده اند که نشان می‌دهد آموزش و پرورش، کتاب موسیقی را به عنوان کتاب درسی برای آموزش به جوانان تهیه کرده است.
محیط ـ جامعه ـ پر از موسیقی است دیگر آموزش موسیقی برای چه؟ آیا ما باید همه چیز را از غرب تقلید کنیم؟ حتی برای ما نوشته‌اند که در آیین نامه آن ذکر شده است که استاد ابزار موسیقی را سرکلاس ببرد تا جوانان آموزش ببینند.
وی سپس به مسؤولان توصیه کرد: تفکری که بر تنظیم کتاب‌های درسی حاکم است، باید یک تفکر اسلامی باشد؛ نه یک تفکر غربی.
آیت ا... مکارم شیرازی در ادامه ابراز امیدواری کرد: من امیدوارم دولت جدید جلوی این گونه افکار را بگیرد، تا این گونه افکار بر نظام‌های آموزشی ما حاکم نشود.
* برنامه‌ای جامع، برای سعادت
وی در سومین بخش از سخنانش به
 ویژگی‌های سوره «والعصر» اشاره کرد و گفت: برخی از مفسران در خصوص این آیه می‌گویند که این سوره برنامه ای کامل و جامع برای سعادت است؛ در بخش نخست خداوند به عصر قسم یاد می‌کند و بعد قانونی کلی را بیان می‌کند که همه انسان‌ها در حال خسران هستند؛ سپس برنامه ای چهار ماده ای را استثنا می‌کند، ابتدا این که کسانی که ایمان دارند، دوم آن که عمل صالح انجام می‌دهند، سوم طرفدار حق وعدالت بوده و در نهایت طرفدار شکیبایی و صبر هستند.
این مفسر قرآن کریم همچنین بیان داشت: در حدیثی از امام صادق(ع) در خصوص فضیلت سوره والعصر بیان شده است «کسی که این سوره کوتاه را در نافله‌هایش بخواند، خداوند روز قیامت با چند امتیاز او را مبعوث می‌کند، نخست آنکه در محشر صورتی نورانی و درخشنده دارد؛ صورتش خندان و متبسم می‌شود؛ چشمانش به جهت پاداش الهی روشن است تا داخل بهشت شود». 


نوشته شده در   يکشنبه 27 مرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode