ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 15 مرداد 1392     |     کد : 57605

گذشت 33 سال از انقلاب ؛ هنوز نظام اقتصادی، اجتماعی و سیاسی قرآن تدوین نشده است

رئیس بیست ویکمین نمایشگاه بین المللی قرآن در مراسم اختتامیه نمایشگاه:



رئیس بیست ویکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در سخنانی در مراسم اختتامیه نمایشگاه گفت: متأسفانه پس از گذشت 33 سال از انقلاب اسلامی هنوز نظام جامع قرآنی در مباحث اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در کشور تدوین نشده است و امیدواریم دولت یازدهم این موضوع مهم را در اولویت‌های کاری خود قرار دهد.
مراسم اختتاميه بيست‌‌‌ويكمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم، يكشنبه‌شب، 13 مردادماه، مصادف با 26 ماه مبارك رمضان، با حضور سيدمحمد حسينی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام تقوی، رئيس شورای سياستگذاری ائمه جمعه سراسر كشور، لاله افتخاری، رئيس فراكسيون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، حجت‌السلام حميد محمدی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام سيد محمدرضا ميرتاج‌الدينی، جمعی از معاونان اين وزارتخانه، مديران بخش‌های مختلف نمايشگاه و علاقمندان به قرآن و عترت برگزار شد و از تعدادی از اعضای جامعه قرآنی كه در بين آنها خادمان نهج‌البلاغه و صحيفه سجاديه نيز بودند، تجليل شد.
از تعدادی از اعضای جامعه قرآنی كه در بين آنها خادمان نهج‌البلاغه و صحيفه سجاديه نيز بودند، تجليل شد.
در بخش ديگری از مراسم از قرآن به خط نستعليق اثر استاد پورسرشت رونمائي شد و يك نسخه از آن به سيدمحمد حسينی و سيدرضا تقوی اهداء شد.
تجليل از فعالان و حاميان فعاليت‌های قرآنی نيز از جمله‌ برنامه‌های تجليل در مراسم اختتاميه نمايشگاه قرآن بود. در اين بخش حجت‌الاسلام عليرضا پناهيان به دليل حضور در برنامه «شب‌های نورانی» نمايشگاه، محمدحسين صوفی، معاون صدای سازمان صدا و سيما، حسن گروسی، مدير شبكه قرآن و معارف سيما، اصغر عبداللهی، معاون امور مجلس و فراسازمانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، سيدمهدی شجاعی، مديرعامل صندوق حمايت از نويسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان با اهدای لوح يادبود تجليل شدند.
همچنين در اين مراسم از خادمان نهج‌البلاغه و صحيفه سجاديه، نيز تجليل شد، در اين مراسم در بخش‌های ترجمه، پژوهش، آموزش، تبليغ و ترويج، اطلاع‌رسانی و نشريات و حفظ نهج‌البلاغه از حسين استادولی، مصطفی دلشاد، حجت‌الاسلام والمسلمين احمد بهشتی، محمدمهدی عليقلی، محمدجواد عليقلی، مهدی دشتی، حجت‌الاسلام رضازاده، پيام صدريه، محمد حداد و حجت‌الاسلام حسن‌زاده تجليل به عمل آمد.
در بخش خادمان صحيفه سجاديه نيز از آيت‌الله حسن ممدوحی، سيدعلی موسوی‌گرمارودی، محمدبهرام محمديان، فريده مهدوی، منصوره يوسفی، طاهره دوست، انتشارات انصاريان، انتشارات المهدی، پژوهشكده باقرالعلوم(ع) قم و بنياد بين‌المللی دعا، تجليل به عمل آمد.
* تجليل اتحاديه مؤسسات مردمی قرآنی از وزير ارشاد
همچنين اتحاديه مؤسسات مردمی قرآنی كشور و اتحاديه مؤسسات و مراكز قرآنی كشور با اهدای لوح يادبودی از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم تجليل كردند.
به گزارش اعتدال به نقل از ستاد خبری بیست ویکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، در ابتدای اين مراسم پس از پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ايران، آياتی از كلام‌الله مجيد توسط «احمد ابوالقاسمی» قاری برجسته كشور تلاوت شد و سپس حجت‌الاسلام محمدی، معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد و رئيس نمايشگاه بيست‌ويكم گزارشی از روند برپايی نمايشگاه ارائه كرد.
وی در گزارش خود با تبريك آغاز دوره رياست جمهوری حسن روحانی، گفت: ايشان به دليل حضور مهمانان خارجی و ملاقات‌های كاری فرصت حضور در نمايشگاه را پيدا نكردند و از طرف خودم و به نيابت از ايشان از همه حاضران عذرخواهی می‌كنم و اميدوارم در اولين فرصت ممكن رئيس‌جمهور منتخب در بين جامعه قرانی حضور به هم رساند.
گزارش سخنان رئيس بيست و يكمين نمايشگاه بين المللي قرآن را پس از گزارشي از سخنان وزير ارشاد مي‌آوريم.
* وزیر ارشاد:
* قرآن کریم تنها معجزه ماندگار و نامحدود الهی است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به عظمت قرآن کریم، این کتاب الهی را تنها معجزه ماندگار دانست که از پیامبران به ما رسید و در آن تحریف نشده است.
به گزارش اعتدال به نقل از ستاد خبری بیست ویکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه نمایشگاه که شامگاه 13 مرداد ماه برگزار شد درباره عظمت قرآن اظهار کرد: هنر برگزارکنندگان نمایشگاه این بود که توانستند بخشی از عظمت قرآن را به نمایش گذاشتند.
وی ادامه داد: در مقایسه بین قرآن و دیگر معجزات الهی باید گفت که معجزه قرآن زمان‌مند نیست زیرا قرآن نامحدود است. کتاب‌های دیگر ادیان تحریف شدند ولی قرآن معجزه‌ای تحریف نشده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: تمام معجزات پیامبران مختص به زمان خود آنها بوده است و فقط روایت و داستانی از آنها سینه به سینه نقل شده است ولی هر آنچه که در قرآن بیان شده است کاملا ناب و تحریف نشده است و درباره وقایع آن هیچ شک و تردیدی نیست. 


نوشته شده در   سه شنبه 15 مرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode