ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 11 مرداد 1392     |     کد : 57431

ديروز، شرافتمندان جهان انزجار خود را اعلان كردند

پيش از ظهر ديروز راهپيمايی روز جهانی قدس با حضور مراجع بزرگوار تقليد، مردم و مسئولان روزه‌دار ايران اسلامي و بسياري از كشورهاي جهان در حمايت از مردم مظلوم فلسطين برگزار شد.

 پيش از ظهر ديروز راهپيمايی روز جهانی قدس با حضور مراجع بزرگوار تقليد، مردم و مسئولان روزه‌دار ايران اسلامي و بسياري از كشورهاي جهان در حمايت از مردم مظلوم فلسطين برگزار شد.

در اين مراسم كه ساعت 10 و 30 صبح شروع شد، خيل كثيری از مردم و مسئولان روزه‌دار شهرهاي كشور حضور داشتند.

در اين راهپيمايی مردم روزه دار شعارهای «مرگ بر اسرائيل» و «مرگ بر آمريكا» سر دادند و به سمت محل اقامه نمازه‌هاي جمعه رهسپار شدند.

در دانشگاه تهران، قبل از شروع خطبه‌هاي نماز جمعه، احمدي نژاد با ايراد سخنانی به واكاوی حساسيت روز جهانی قدس پرداخت.

همچنين در اين مراسم قطعنامه پايانی روز جهانی قدس قرائت شد كه با تكبير و اعلام انزجار حاضران از فجايع اسرائيل غاصب مواجه شد.

در جاي جاي اين مراسم پرچم اسرائيل و آمريكا توسط راهپيمايان به آتش كشيده شد و راهپيمايی كنندگان پس از راهپيمائي رهسپار محل‌هاي اقامه نماز جمعه شدند.

* حضور مراجع عظام تقليد در راهپيمايی روز جهانی قدس در قم

در ‌راهپيمايی پرشور روز قدس، در شهر قم، حضرات آيات ناصر مكارم شيرازی، حسين نوری همدانی، سيدمحمود هاشمی شاهرودی، مرتضی مقتدايی، سيدهاشم حسينی بوشهری، حضور داشتند.

راهپيمايان قمی با تأسی به رهبر كبير انقلاب و لبيك‌گويی به فرمايشات و منويات مقام معظم رهبری ضمن اعلام حمايت قاطع خود از مردم مظلوم فلسطين، خشم وانزجار خود را از جنايت‌های رژيم غاصب صهيونيستی اعلام و خواهان آزادی قدس شريف از چنگال جنايتكاران شدند.

راهپيمايان همچنين ضمن اعلام محكوميت سكوت مجامع جهانی در قبال جنايات بی‌رحمانه اسرائيل، بيداری ملت‌های اسلامی را خواستار شدند.

* آيت الله هاشمی رفسنجانی:

مردم ما با شعور از مردم فلسطین حمایت می‌کنند

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از شرکت در راهپیمایی روز قدس گفت: مردم ما با شعور در راهپیمایی روز قدس حضور پیدا کرده و از مردم فلسطین حمایت می‌کنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مورد اهمیت روز قدس و حضور باشکوه مردم در راهپیمایی این روز گفت: حمایت از مردم فلسطین و شرکت در راهپیمایی روز قدس از اقدامات ضروری است و مردم ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس از سوی امام خمینی(ره) همواره در این روز در راستای حمایت از مردم فلسطین در راهپیمایی شرکت کرده‌اند.

وی به تحولات منطقه از جمله مصر و سوریه اشاره کرد و با بیان اینکه «امروز شرایط فلسطین سخت است»، اظهار کرد: وقتی مردم فلسطین این حمایت‌ها و حضور را می‌بینند انرژی می‌گیرند و مردم ما با شعور از مردم فلسطین حمایت می‌کنند و روز جهانی قدس برای حمایت از مردم فلسطین است. این راهپیمایی هر سال با شکوهتر از قبل برگزار می‌شود و در زمان فعلی که فلسطینی‌ها در شرایط سختی به سر می‌برند، این حمایت‌ها برای آنان روحیه‌بخش است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با قدردانی از حضور گسترده اقشار مختلف مردم در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، در برابر صحبت یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه «برخی قصد دارند مساله فلسطین را ملی - عربی قلمداد کنند»، اظهار کرد: این راهپیمایی مختص به فلسطین و حمایت مسلمانان جهان از آرمانهای فلسطین برای کشورهای اسلامی است و ابعاد دینی و ملی دارد.

* رییس‌جمهور منتخب:

رژیم صهیونیستی زخمی بر بدن دنیای اسلام است

رییس‌جمهور منتخب مردم ایران بر ضرورت وحدت دنیای اسلام برای مقابله با رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در حاشیه راهپیمایی روز قدس در تهران، در جمع خبرنگاران بر ضرورت وحدت دنیای اسلام برای مقابله با رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت: رژیم صهیونیستی زخمی است که سال‌ها بر بدن دنیای اسلام نشسته است و این زخم باید از بین برود.

* قطعنامه پايانی راهپيمايی

در پايان راهپيمايی سراسری روز جهانی قدس، قطعنامه‎ای 10 ماده‎ای صادر شد كه متن آن به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحيم

سبحان الذی اسری بعبده ليلا من المسجد الحرام الی المسجد الاقصی الذی باركنا حوله لنريه من آياتنا انه هو السميع البصير

(سوره اسرا آيه 1)

حمد و سپاس بيكران خداوند سبحان قادر متعال را كه به ما توفيق داد با درك ماه مبارك رمضان و ليالی قدر، به يمن ميراث ارجمند و تاريخ ساز حضرت امام خمينی (ره) قطره‌ای از اقيانوس خروشان و توفنده امت بزرگ اسلام و خيل انسان‌های آزاده و حق طلب جهان گرديم و با حضور حماسی و باشكوه در آزمون سترگ روز جهانی قدس، نمايش دشمن شكن و خيره كننده‌ای از اراده پولادين خود در حمايت از آرمان قدس شريف و انتفاضه ملت مظلوم فلسطين را رقم زده و با مشت‌های گره كرده بار ديگر نابودی رژيم غاصب و اشغالگر صهيونيستی و بيزاری از جبهه استكبار و حاميان صهيونيسم بين‌الملل را فرياد زنيم.

اكنون با گذشت 34 سال از ابتكار معجزگون و راهبردی معمار كبير انقلاب اسلامی حضرت امام (ره) و راهبری حكيمانه و تداوم مدبرانه آن توسط خلف صالح ايشان مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، آرمان آزادی قدس و حمايت از ملت مظلوم فلسطين، فراتر از جغرافيای جهان اسلام، ملل و جوامع آزاديخواه و حق‌طلب در اقصی نقاط عالم و حتی در قلب اروپا و امريكا را با خود همراه و همصدا ساخته و رؤيای تسلط از نيل تا فرات و تحقق خاورميانه بزرگ رنگ باخته است و زرادخانه رسانه‌ای غرب و اتاق‌های فكر وابسته به صهيونيسم و نظام سلطه، برغم تلاش سردمداران جنگ‌افروز و فتنه‌گر خود، تماشاگر عظمت و اقتدار روزافزون جبهه مقاومت اسلامی و ضد صهيونيستی و عبور هوشمندانه آن از پيچ تاريخی و حصول آمادگی برای بازيگری در ساختار آتی جهان شده‌اند، ما ملت روزه‌دار ايران اسلامی كه با تضرع به درگاه خداوند متعال و اميد به عنايات خاصه حضرت ولی الله الاعظم امام زمان (عج) و الهام از آموزه‌های جاودان بنيانگذار جمهوری اسلامی و لبيك به ندای وحدت‌بخش و اقتدارآفرين ولی امر مسلمين و مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در اين راه‌پيمايی پرشور و دشمن شكن حضور يافته‌ايم، با تأكيد به اينكه روز قدس، روز اسلام و فرياد بيداری اسلامی و نماد وحدت و اراده امت اسلامی در حمايت از آرمان قدس و فلسطين و عرصه‌ای برای نمايش عمق استراتژيك و دامنه نفوذ مكتب مقاومت و گفتمان انقلاب اسلامی در پهنه گيتی است، با بانگ رسای تكبير، مواضع خود را به جهانيان اعلام می‌داريم:

1- ما ملت روزه‌دار و انقلابی ايران، آزادی بيت‌المقدس – قبله نخستين مسلمانان – و رهايی ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطين را آرمان مسلّم انقلاب اسلامی و راهبرد سرنوشت‌ساز حضرت امام راحل (ره) و خلف صالح و حكيم ايشان مقام عظمای ولايت و رهبری (مدظله العالی) برای جهان اسلام دانسته و رمز تحقق آن را وحدت و يكپارچگی آحاد مسلمين و حمايت و پشتيبانی همه جانبه و فراگير از مقاومت اسلامی و ضد صهيونيستی و انتفاضه فلسطين می‌دانيم. و در عرصه اين جهاد خطير و مسير الهی، حتی برای لحظه‌ای درنگ نخواهيم كرد.

2- ما ملت مقاوم و استكبار ستيز ايران، آرمان آزادی قدس شريف و حمايت همه جانبه از مقاومت اسلامی در سرزمين‌های اشغالی و نيز سوريه و لبنان و تلاش برای محو غده سرطانی اسراييل را همچنان اولويت اول جهان اسلام دانسته و با محكوميت شديد جنايات تروريستی در منطقه و اقداماتی كه در راستای انحراف توجه امت اسلامی از موضوع فلسطين و احياء روند رو به زوال مذاكرات سازش با ترفند طرح‌های اقتصادی امريكا! صورت می‌پذيرد، به جهانيان اعلام می‌داريم تنها راه حل مسأله فلسطين انحلال رژيم غاصب صهيونيستی، بازگشت فلسطينيان به سرزمين آباء و اجداديشان و برگزاری يك انتخابات سالم آزاد و فراگير برای تعيين سرنوشت اين كشور مسلمان و مظلوم می‌باشد.

3- ما ملت مسلمان و روزه‌دار ايران، تلاش‌های رژيم صهيونيستی در راستای نابودی هويت ملی و تاريخی فلسطين و يهودی‌سازی سرزمين‌های اشغالی و معرفی بيت‌المقدس بعنوان پايتخت دولت جعلی صهيونيستی، كه متأسفانه در سكوت و بی‌توجهی محض مجامع جهانی مدعی حقوق ملت‌ها! و نيز برخی دولت‌های عربی – اسلامی منطقه پی‌گيری می‌شود را به شدت محكوم و از سازمان‌ها و نهادهای بين‌المللی و منطقه‌ای می‌خواهيم با اتخاذ مواضع قاطع و عملی مانع اجرای اين توطئه خطرناك شوند.

4- ما ملت يكپارچه و متحد ايران، تحولات و حوادث جاری در كشور اسلامی مصر را قطعه‌ای از نقشه شوم و شيطانی نظام سلطه و استكبار – بويژه امريكای جنايتكار – در راستای امنيت سازی برای رژيم صهيونيستی و تضعيف جبهه مقاومت اسلامی و تهديد روند بيداری اسلامی دانسته و از ملت‌ مسلمان و انقلابی مصر به‌ويژه علما، جريان‌ها و شخصيت‌های مرجع و تأثيرگذار سياسی و مذهبی اين كشور می‌خواهيم با هوشمندی و هوشياری مراقب دسيسه‌های قدرت‌های سلطه‌گر بوده و با جبران اشتباهات پس از پيروزی انقلاب و حركت به سوی آرمان بلند آن، امكان هرگونه دخالت قدرت‌های بيگانه و استكباری در امور داخلی كشورشان را سلب نمايند.

5- ما ملت روزه‌دار و انقلابی ايران، جنگ‌افروزی و جنايات تروريستی در سوريه را طرح مشترك نظام سلطه و ارتجاع عرب برای شكستن سنگرهای مقدم مقاومت اسلامی و جبهه ضدصهيونيستی در جهان اسلام دانسته و با تأكيد بر اينكه اين توطئه خطرناك به شكست قطعی نزديك شده است، به امريكا، ارتجاع عرب و ديگر حاميان تروريست‌های اجاره‌ای، سلفی و تكفيری اعلام می‌كنيم تنها راه برون رفت سوريه از اوضاع دردناك فعلی، عدم دخالت بيگانگان و پايان بخشيدن به تجهيز تروريست‌ها توسط قدرت‌های سلطه‌گر و اطمينان به اراده و ظرفيت‌های دولت و ملت سوريه برای اصلاحات و بهبود وضعيت اين كشور بوده و گزينه‌ی دخالت نظامی افتادن در باتلاقی است كه متجاوزان گريز و نجاتی از آن نخواهند داشت.

6- ما ملت مقاوم و بيدار ايران، اقدام مضحك اتحاديه اروپا در قرار دادن نام شاخه نظامی حزب الله قهرمان و سرافراز لبنان در فهرست گروههای تروريستی را محكوم و آن را نشانه رويكرد منتاقض غرب دغل‌باز به مقوله تروريسم و جابجايی ظالمانه مدافعان حقوق انسان‌ها با تروريست‌های اسراييلی، سلفی و تكفيری و سند رسوايی اروپای مدعی دفاع از حقوق ملت‌ها می‌دانيم.

7- ما ملت مسلمان و مجاهد ايران اسلامی، با ستايش موفقيت‌های افتخارآميز جبهه مقاومت و ره‌آوردهای فرهنگ و تفكر جهادی عليه صهيونيسم بين‌الملل بر ضرورت هوشياری بيشتر امت اسلامی برابر توطئه دشمنان اسلام در به انحراف كشيدن بيداری اسلامی، شكستن مقاومت ضداستكباری و ضد صهيونيستی، توسعه اقدامات تفرقه‌افكنانه بين شيعه و سنی و حمايت مزورانه از فرقه‌های وهابی، سلفی و تكفيری در جهان اسلام تأكيد می‌نماييم.

8- ما ملت انقلابی و روزه‌دار ايران ضمن حمايت از انقلاب‌های مردمی ملت‌های منطقه، اقدامات وحشيانه عليه مردم عراق، پاكستان و افغانستان و نيز جنايات آل خليفه و آل سعود عليه شيعيان مظلوم بحرين را به شدت محكوم كرده و آنرا دام شيطان بزرگ و سناريوی دشمنان اسلام برای تأمين اهداف و منافع نامشروعشان می‌دانيم.

9- ما ملت مسلمان و مقاوم ايران، با تأكيد بر لزوم رعايت حقوق انسانها و صيانت از كرامت آنان توسط دولت‌ها و زمامداران كشورها، تبرئه قاتل نوجوان سياه‌پوست در امريكا را مظهر نژادپرستی و روحيه تبعيض و بی‌عدالتی نزد سردمداران اين كشور مدعی حقوق بشر دانسته و با محكوميت اين اقدام سخيف از دولتمردان امريكا می‌خواهيم با پرهيز از شعارهای پرطمطراق و ادعاهای اغواكننده به گرايشات نژادپرستانه و رنج و بی‌عدالتی حاكم بر جامعه امريكايی پايان بخشيده و با محترم شمردن قانون اساسی ايالات متحده امريكا از تداوم تحقير، تبعيض و ستم به رنگين‌پوستان جلوگيری نمايند.

10- ما ملت مسلمان و ولايت‌مدار ايران، اين حضور حماسی و دهها ميليونی را حلقه مكمل حماسه سياسی 24 خردادماه در عرصه بين‌المللی و فرصتی بسيار ارزشمند برای ابلاغ پيام قاطع و شفاف نظام اسلامی به دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دانسته و به آنان بويژه امريكای جنايتكار و خبيث كه نماد ظلم، جنايت، خيانت، جنگ افروزی و مولد تروريسم دولتی است و نيز رژيم مفلوك و منفور صهيونيستی هشدار می‌دهيم ايران اسلامی هيچگاه از حقوق مسلم خود در عرصه‌های مختلف چشم‌پوشی نكرده و در كنار نيروهای مسلح مقتدر و سلحشور، هرگونه تهديد و تعدی عليه تماميت ارضی و منافع و امنيت ملی كشور را تحت فرامين مقام معظم رهبری و فرماندهی كل قوا (مدظله العالی) فراتر از جغرافيای منطقه با پاسخ سخت، قاطع و پشيمان كننده‌ای مواجه خواهيم ساخت.

وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزيز (سوره حج آيه 40)

والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته

جمعه يازدهم مردادماه سال 1392 هجری شمسی، مصادف با بيست و چهارم رمضان المبارك 1434 هجری قمری، برابر با دوم آگوست 2013ميلادی

مرگ بر امريكا – مرگ بر اسرائيل


نوشته شده در   جمعه 11 مرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode