ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 15 تير 1392     |     کد : 56156

از 20 پيشكسوت قرآني تجليل شد

چرا كسی كه حافظ قرآن است،

20 پيشكسوت قرآني تجليل شد 

گزارش اعتدال از مراسم افتتاحيه نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم؛ 

احمدی‌نژاد:

* چرا كسی كه حافظ قرآن است،

بمب به خودش می‌بندد و قاريان قرآن را قطعه، قطعه مي‌كند؟

* نمی‌دانم چه رمزی است كه از فعاليت‌های قرآنی بيش از فعاليت‌های مهدوي استقبال می‌شود

اعتدال/ محمدحسين صابري: بيست و يكمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم، 14 تيرماه، با حضور رئيس‌جمهور در مصلای امام خمينی(ره) تهران افتتاح شد و به مدت يك ماه در قالب 40 بخش دائر خواهد بود.

* از 20 پيشكسوت قرآني تجليل شد

نوزدهيمن مراسم تكريم خادمان قرآن كريم، ضمن افتتاحيه نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم برگزار شد كه با حضور محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهور، سيدمحمد حسينی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمين حميد محمدی، معاون قرآن و عترت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئيس اين دوره از نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم از 20 نفر از پيشكسوتان قرآن كريم، در بخش‌های آموزش، پژوهش، حفظ قرآن، قرائت قرآن و مديريت، به شرح زير، با اهداء لوح يادبود و هدايايی تجليل به عمل آمد.

در بخش‌ آموزش؛ از استادان، «علی‌اکبر حنیفی»، «علی سیاح گرجی»، «محمد بنیادی»، «محمد‌صادق صالحی» و «محمد‌هادی شفیق»

در بخش‌ پژوهش؛ «محمدعلی آذرشب»، «حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمدرضا صفوی»، «سيدعلی‌اكبر ربيع‌نتاج»،

در بخش مديريت قرآني؛ «ولی يار‌احمدی»، «رقيه هراتی»، «سيدمحمد‌رضا نيكزادحسينی»،

در حوزه حفظ قرآن کریم؛ «امير آقايايی»، «غصون مسلمی»،

در بخش تبلیغ و ترویج؛ «حجت‌الاسلام والمسلمين حميد‌رضا ارباب‌سليمانی»، «سعيد طوسی»، «فريبا علاسوند»، «جهانبخش فرجی»، «رضا محمد‌پور» و «مجيد يراق‌بافان»

همچنين از سال‌ها تلاش دعا‌خوان معروف «سید‌قاسم موسوی قهار» نيز تجليل بعمل آمد. وی هم آخرین اثر خود که شامل لوح فشرده دعا‌های سحر و ابو‌حمزه ثمالی بود را به رئیس جمهور تقدیم کرد.

در اين مراسم پس از پخش سرود جمهوري اسلامي ايران و تلاوت قرآن، ابتدا حميد محمدي و پس از او حسيني وزير ارشاد و در خاتمه رئيس جمهور به ايراد سخن پرداختند كه در اين گزارش گزيده‌اي از سخنان ايشان را مي‌خوانيد.

* بخش‌هائي از سخنان احمدی‌نژاد:

بخش پايانی اين مراسم، به سخنرانی احمدی‌نژاد، رئيس جمهور كشورمان اختصاص يافت و وی در بخش از سخنان خود به بيان ويژگي‌هاي انسان پرداخت و اظهار كرد: مهم‌ترين مأموريتی كه بر عهده انسان قرار داده شده، نيازمند دو بال است، گفت:

بال اول كتاب و برنامه حركت و تعالی و راهنمای مسير و منزلگاه‌های گوناگون است؛ حركت انسان نيازمند برنامه، قانون و كتاب است و هيچ حركت هدفمندی بدون برنامه ممكن نيست و قرآن كتاب حركت انسان از خاك تا خدا است و برنامه حركت و كمال و برنامه به فعليت درآمدن همه استعدادهای الهی و فطری انسان است؛ بدون كتاب، قانون و برنامه محال است كه انسان به قله‌ها برسد.

وی ادامه داد: انسان همچنين نيازمند راهنما، ياور و مفسر حقيقی و كسی است كه خود مسير را پيموده باشد؛ انسان نيازمند كسی است كه خود به بالاترين قله‌ها رسيده باشد، والا حركت انسان به سمت كمال و قله‌ها ابتر خواهد بود.

* چرا كسی كه حافظ قرآن است، به خود بمب می‌بندد؟

احمدی‌نژاد عمل به قرآن بدون داشتن راهنما را ناممكن دانست و گفت: همين امروز چند صد ميليون مدعی پيروی از قرآن وجود دارد و حافظان، مفسران و قاريان قرآن زيادی در جهان اسلام هستند، اما شرايط به گونه ديگری است؛ قرار بود انسان به سعادت برسد و حيات طيبه داشته باشد، اما چه شده كه الان كسی كه حافظ قرآن است، به خود بمب می‌بندد و داخل اجتماعی از مؤمنان می‌شود كه آنها نيز در حال خواندن قرآن هستند و خود و ديگران را قطعه قطعه می‌كند و تصورش اين است كه با اين كار خود به اعلی عليين می‌رسد و با پيامبر(ص) محشور می‌شود.

* قرآن به تنهائي نمی‌تواند انسان را

به كمال برساند

وی خاطرنشان كرد: معلوم است كه تمسك صرف به قرآن نمی‌تواند انسان را به كمال برساند و ما نيازمند عامل دوم هستيم؛ كسی كه قرآن را آن طور كه خدا خواسته بفهمد و عمل كند؛ اگر كسی تصور می‌كند بدون انسان كامل و معصوم می‌توان به قله‌ها رسيد و منظور از خلقت خود را محقق سازد، قطعاً در اشتباه است.

* بشريت به قرآن و امام

توأمان نياز دارد

احمدی‌نژاد با اشاره به حديث ثقلين گفت: پيامبر اسلام(ص) تكليف همه بشريت را روشن كرده‌اند و عنوان كرده‌اند كه بشريت نياز به قرآن و امام دارد؛ اين دو، دو جلوه از يك حقيقت، لازم، ملزوم و جدانايی ناپذير هستند.

* اظهار تأسف رئيس‌جمهور از كم توجهي به امام عصر(عج)

رئيس جمهور اهتمام جوامع اسلامی به امر قرآن را ستودنی دانست و گفت: خوشبختانه در مورد قرآن حركت‌های بسيار خوب و فعاليت‌های گسترده‌ای در تمام جهان اسلام انجام شده و اهتمام و توجه و احترام خاصی به قرآن وجود دارد؛ در جمهوری اسلامی ايران نيز قرآن امروز جايگاه بسيار ممتاری دارد؛ بودجه، نمايشگاه‌ها، انتشارات، معارف، مفاهيم و هيئت‌های قرآنی به خوبی شكل گرفته است، اما بايد اظهار تأسف كنم كه به عنصر دوم كم توجهی شده است.

وی با طرح اين سؤال كه تاكنون چند نمايشگاه هم‌چون نمايشگاه بين‌المللی قرآن برای امام برگزار شده است، گفت: امامی كه زنده است و عينيت و حقيقت قرآن محسوب می‌شود و بدون او سعادت و كمال محال است و بدون استقرار امام جامعه بشری به آرامش و سعادت و امنيت نمی‌رسد؛ اما متأسفانه از اين بخش غافل هستيم.

* نمی‌دانم چه رمزی است كه از فعاليت‌های قرآنی بيشتر استقبال می‌شود

احمدی‌نژاد تصريح كرد: البته دولت نهم و دهم به سهم خود اقداماتی انجام داده و سعی كرده به هر دو جلوه و به هر دو بال توجه كند، اما نمی‌دانم چه رمزی است كه از فعاليت‌های قرآنی بيشتر استقبال می‌شود، اما به سمت بال دوم، يعنی نسبت به امام تمايل كمتری وجود دارد؛ البته امام در فطرت‌ها و آرزوها وجود دارد، اما شايد نگرانی و دريافتن حقيقی نيست.

* شياطين امام را خانه‌نشين كرده‌اند

رئيس جمهور با تأكيد بر اين كه بيش از هزار سال است كه شياطين امام را خانه‌نشين كرده‌اند، اظهار كرد: ما در عصر اين امام و متعهد به اين امام و مدعی پيروی از امام هستيم و می‌دانيم بدون ياری، حضور و مديريت امام نمی‌توانيم حقيقت قرآن را در عرصه زندگی پياده كنيم؛ بنابر اين وقتش شده است كه در جمهوری اسلامی همان طور كه قرآن تا حدودی از مظلوميت و مهجوريت خارج شده، امام را نيز از مظلوميت و مهجوريت خارج كنيم و اين شدنی است.


نوشته شده در   شنبه 15 تير 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode