ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 4 تير 1392     |     کد : 55611

اجتماع عظيم شفيتگانِ امام عدالت‌گستر در مسجد مقدس جمکران

در سالروز ميلاد حضرت بقيه حجت ابن الحسن العسكري(ارواح العالمين له الفدا) سراسر جهان تشيع غرق در سرور و شادماني شد.

در سالروز ميلاد حضرت بقيه حجت ابن الحسن العسكري(ارواح العالمين له الفدا) سراسر جهان تشيع غرق در سرور و شادماني شد.
ايران اسلامي كه كانون محبت و ولايت آل الله است اين روز را به جشن و شادماني سپري كرد و عده‌ کثیری از مردم ازسراسر میهن اسلامی و از گوشه گوشه جهان به قم سفر کرده‌اند تا در سالروز میلاد امام مهدی منتظَر(عج) در این شهر مقدس حضور داشته باشند و مراسم احیای نیمه شعبان را در مسجد مقدس جمکران بگذرانند.
در سالروز میلاد امام مهدی(عج) سراسر شهر قم نيز غرق در شادی و سرور بود و مردم ولایی این شهر با چراغانی خانه‌ها، مساجد و تکایا به جشن نشستند.
مجاوران و زائران کریمه اهل بیت(س) در حرم مطهر آن حضرت حضور پیدا کردند تا در کنار بارگاه نورانی آن حضرت به جشن و شادمانی بپردازند.
همچنین مردم با پخش شیرینی در معابر، این عید بزرگ را به یکدیگر تبریک می‌گفتند و به صورت خودجوش با برپایی ایستگاه‌های صلواتی و آذین‌بندی در نقاط مختلف شهر، عید نیمه شعبان را به شادی گذراندند.
همچنین عده‌ کثیری از مردم از سراسر میهن اسلامی نیز
به قم سفر کردند تا در سالروز میلاد امام مهدی(عج) در این شهر مقدس حضور داشته باشند و مراسم احیای نیمه شعبان را در مسجد مقدس جمکران گذراندند .
مسجد مقدس جمکران نیز به مناسبت سالروز ولادت آن حضرت مملو از زائرانی بود که از شب قبل از آن به این مکان مقدس آمده تا این میلاد فرخنده را به ساحت مقدس امام زمان(عج) تبریک بگویند. به همين مناسبت، در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران برنامه‌هایی از جمله مداحی، سرودخوانی و سخنرانی برگزارشد.
* حماسه‌ای معنوی در ايران رغم خورد
هر ساله در ایام ماه شعبان که مصادف با ولادت چند تن از ذریه رسول خدا (ص) و ائمه اطهار (ع) و در نیمه شعبان مصادف با ولادت امام عصر (عج) است، در سراسر ايران مراسم‌های ویژه‌ای برگزار می‌شود که امسال نیز نمود این مراسم‌ها و ویژه برنامه‌ها، بسیار قابل توجه بود. در این مراسمات که محل اجتماع اصلي آن در مسجد مقدس جمکران بود، در سرتاسر ایران اسلامی در روز نیمه شعبان دست‌ها برای دعا جهت تعجیل در فرج امام زمان (عج) به سوی آسمان بلند شد.
در شب نیمه شعبان شهر تهران نيز حال و هوای شور و سرور به خود گرفته است.
از چند روز پیش شاهد جنب و جوش و شور و اشتیاق مردم برای برپایی جشن بزرگ نیمه شعبان در سالروز ولادت آخرین منجی عالم بشریت امام مهدی(عج) بودیم.
از چند روز پیش مردم مومن و متدین در سراسر کشور و به ویژه پایتخت کشورمان با چراغانی کردن کوچه‌ها، خیابان‌ها و معابر و آذین بستن حسینیه‌ها، مساجد و اماکن متبرکه تلاش می‌کردند تا این مناسبت هر چه باشکوه‌تر و مردمی‌تر برگزار شود.
مردم با پخش شیرینی و شربت و با پخش صدای مولودی‌خوانی در اکثر خیابان‌های تهران تلاش کردند علاقه و محبت خود را به خاندان عصمت و طهارت در آستانه ولادت حضرت بقیه‌الاعظم (عج) به نمایش بگذارند.
پخش صندوق خیرات و صدقات برای کمک به مؤسسات خیریه و تلاش کودکان برای جمع کردن کمک‌های مردمی جهت تزیین کوچه‌ها و محله‌ها از دیگر نکات قابل توجه این ایام بود که نشان از شور و اشتیاق و علاقه مردم به خاندان رسول الله (ص) و حضرت امام مهدی (عج) هستیم.
همچنین شاهد بنرها، اعلامیه‌ها و اطلاعیه‌های فراوانی در سطح شهر برای برگزاری جشن‌ نیمه شعبان، در حسینیه‌ها، جلسات خانگی، مساجد، امامزادگان و بقاع متبرکه بوديم.


نوشته شده در   سه شنبه 4 تير 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode