ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 16 ارديبهشت 1392     |     کد : 53395

باید واكنش مسلمانان نسبت به تخریب قبر صحابی جلیل القدر ادامه یابد

اما احترام به بزرگان را شرك می‌شمارد * جریان تكفیری خبیث، دارای تفكری باطل و روحیه‌ای پلید هستند...


حضرت آیت الله العظمي امام خامنه‌ای، در دیدار دست اندركاران برگزاری انتخابات:

* شرك، آلت دست انگلیس و آمریكا شدن است
* اطاعت و عبودیت و خاكساری در مقابل طواغیت زنده را شرك نمی‌دانند
اما احترام به بزرگان را شرك می‌شمارد * جریان تكفیری خبیث، دارای تفكری باطل و روحیه‌ای پلید هستند
* جریان تكفیری خبیث، یك مصیبت واقعی برای اسلام به شمار می‌رود

حضرت آیت الله العظمي امام خامنه‌ای، در دیدار دست اندركاران برگزاری انتخابات با معظم‌له، واكنش مسلمانان به تخریب قبر صحابی جلیل القدر و محكوم كردن این اقدام باید ادامه یابد
این چگونه تفكری است كه اطاعت و عبودیت و خاكساری در مقابل طواغیت زنده را شرك نمی‌داند اما احترام به بزرگان را شرك می‌شمارد
آلت دست سرویس‌های جاسوسی انگلیس و آمریكا شدن شرك است، نه، احترام به بزرگان
حضرت آیت الله العظمي امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح ديروز (دوشنبه) در دیدار دست اندركاران «انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا»، حضور پرشور و عمومی مردم در انتخابات 24 خرداد را مصونیت بخش و تضمین كننده استمرار و پیشرفت كشور خواندند و بر پایبندی نهادهای نظارتی، مجریان و داوطلبان بر رعایت دقیق قانون در همه مراحل تأكید كردند.
*نخبگان و بزرگان اسلام مانع از گسترش آتش فتنه شوند
معظم‌له، همچنین با اشاره به حادثه تلخ و غمبار اهانت به مزار صحابی جلیل القدر حُجر بن عَدی تأكید كردند: مسلمانان بویژه نخبگان و بزرگان علمی، سیاسی و دینی جهان اسلام باید وظیفه خود را در مقابل این تفكر پلید انجام دهند و مانع از گسترش آتش فتنه شوند.
*انتخابات «امانت بزرگ و ارزشمند ملی و اسلامی» است
ولي امرمسلمين، انتخابات را «امانت بزرگ و ارزشمند ملی و اسلامی» برشمردند و افزودند: شورای نگهبان، مجموعه‌های نظارتی و اجرایی و دستگاه‌های حفظ فضای امن و سالم انتخاباتی، امانت دار این امانت بزرگ هستند و كارهای مهم، با ارزش و ماندگاری را بر عهده دارند.
*حضور مردم در همه انتخابات‌ها، مجموعه‌ای از بلاها را از كشور دفع كرده حضرت آیت الله العظمي امام خامنه‌ای، با اشاره به نقش اساسی انتخابات در تجدید حیات كشور و نظام خاطرنشان كردند: حضور مردم در همه انتخاباتی كه در 34 سال اخیر برگزار شده، هر بار، مجموعه‌ای از بلاها را از كشور دفع كرده و روح و نیروی تازه‌ای در كالبد كشور، ملت و انقلاب جاری ساخته است.
* انتخابات 24 خرداد از انتخابات‌هاي گذشته مهمتر است
معظم‌له، انتخابات 24 خرداد را از برخی جهات از پاره‌ای از انتخابات گذشته مهمتر دانستند و افزودند: برگزاری همزمان دو انتخابات بسیار مهم ریاست جمهوری و شوراها، از جمله عوامل اهمیت فراوان انتخابات آتی است.
* تأكيد بر اهمیت انتخابات شوراها حضرت آیت الله العظمي امام خامنه‌ای، تشكیل شوراها را در همه روستاها و شهرهای كشور، تجلی حضور عینی و مستمر مردم در تصمیم گیریها و كارها خواندند و به مسئولان، مردم و نخبگان توصیه كردند: توجه به انتخابات ریاست جمهوری، اهمیت انتخابات شوراها را از چشم آنها دور نكند.
* انتخابات ریاست جمهوری فوق العاده مهم است
ولي امرمسلمين، در تبیین ابعاد دیگر اهمیت فراوان انتخابات 24 خرداد، به امكانات، اختیارات و وظایف بسیار گسترده ریاست جمهوری در قانون اساسی و دیگر قوانین اشاره كردند و افزودند: این جایگاه قانونی نشان می‌دهد انتخابات ریاست جمهوری فوق العاده مهم است.
* امام خمینی (رض) را مبتكر، طراح و مهندس «بنای عظیم حضور نقش آفرین ملت در نظام اسلامی» است
حضرت آیت الله العظمي امام خامنه‌ای، امام خمینی (رض) را مبتكر، طراح و مهندس «بنای عظیم حضور نقش آفرین ملت در نظام اسلامی» خواندند و با اشاره به اصرار و پیگیری قاطعانه امام برای برگزاری همه پرسی تعیین نظام و دیگر انتخابات خاطرنشان كردند: حضور و انتخاب تعیین كننده و جهت دهنده ملت در صحنه‌های مختلف، طبیعت جمهوری اسلامی است كه بحمدا... این طبیعت جذاب و شوق انگیز تاكنون حفظ شده است.
معظم‌له، با اشاره به برخی تلاش‌های بی نتیجه برای كمرنگ كردن حضور مردم در صحنه خاطرنشان كردند: بعضی‌ها سعی كردند انتخابات بی رونق شود و یا در موعد مقرر برگزار نشود اما به توفیق الهی ناكام ماندند و بعد از این هم راه به جایی نمی‌برند.
* دشمن تلاش می‌كند حضور مردم را كمرنگ و بی رونق سازد
ولي امرمسلمين، حضور مردم در صحنه را عامل قوام جمهوری اسلامی برشمردند و افزودند: جمهوری اسلامی یعنی «حضور همگانی ملت و حركت عمومی مردم به سمت آرمانها و آرزوهای بزرگ و عملی»، و دشمن با درك همین نكته تلاش می‌كند حضور مردم را كمرنگ و بی رونق سازد.
* اگر حضور مردم نبود سلطه گران جمهوری اسلامی را زنده نگذاشته بودند
حضرت آیت الله العظمي امام خامنه‌ای، در همین زمینه افزودند: اقتدار جمهوری اسلامی به «دلها، عواطف، خرد، اندیشه، بصیرت و حضور مردم» متكی است و اگر این پشتوانه قدرتمند نبود سلطه گران خبیث جهان، نظامی با داعیه‌های جمهوری اسلامی را زنده نگذاشته بودند.
معظم‌له، تأكید كردند: البته به فضل الهی و همت مردم عزیز انشاءالله انتخاباتی كه در پیش است از بهترین و پرشورترین انتخابات خواهد بود.
* اهمیت پایبندی به قانون در همه مراحل و همه شرایط
ولي امرمسلمين، بخش دیگری از سخنانشان در دیدار با دست اندركاران انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا را به تبیین اهمیت پایبندی به قانون در همه مراحل و همه شرایط اختصاص دادند.
حضرت آیت الله العظمي امام خامنه‌ای، در همین زمینه با اشاره به تلاش همیشگی بیگانگان برای خنثی كردن آثار مبارك حضور ملت در پای صندوقهای رأی افزودند: در سال 88 نیز آنها، كسانی را وادار كردند كه برخلاف قانون «عمل و توقع» كنند تا شاید مردم تحریك شوند و در مقابل نظام قرار گیرند كه به لطف الهی نتوانستند.
معظم‌له، با اشاره به اقداماتی كه در سال 88 برای روشن شدن برخی ابهامات انجام شد افزودند: كسانی كه آن خسارات و هزینه‌ها را برای كشور و ملت به بار آوردند از پذیرش قانون و عمل به راه‌های قانونی سرباز زدند كه البته نظام با توجه به ماهیت مردمی خود بر آن مزاحمت‌ها فائق آمد.
* هركس هر حرفی می‌زند و هر توقعی دارد فقط بر اساس قانون باشد
ولي امرمسلمين، التزام كامل به قانون را، راه اساسی جلوگیری از بروز مشكلات انتخاباتی دانستند و تأكید كردند: آحاد مردم در همه روستاها و شهرها، به دنبال این باشند كه هركس هر حرفی می‌زند و هر توقعی دارد فقط بر اساس قانون باشد.
* همه دست اندركاران باید با امانت داری كامل، فقط براساس قانون عمل كنند
معظم‌له، همچنین با تأكید به مسئولان انتخاباتی برای عمل به مُرّ قانون افزودند: در همه مراحل از جمله بررسی صلاحیت‌ها، برگزاری انتخابات، شمارش آرا، حفظ آرا و صندوق‌ها و دیگر مراحل، همه دست اندركاران باید با امانت داری كامل، فقط براساس قانون عمل كنند كه بحمدالله تاكنون همین جوربوده است.
* نباید تعابیر غربی و مادی مثل برنده و بازنده را وارد مباحث انتخاباتی كرد
حضرت آیت الله العظمي امام خامنه‌ای، با تأكید بر اینكه یادگیری صبر و تحمل انقلابی، ضرورتی عمومی است افزودند: البته نباید تعابیر غربی و مادی مثل برنده و بازنده را وارد مباحث انتخاباتی كرد اما بهرحال در انتخابات بطور طبیعی انتظار عده‌ای درباره نامزد مورد نظرشان برآورده نمی‌شود كه باید با رفتار درست، فقط بر مبنای قانون عمل كرد.
* هركس با نیت صادق وارد میدان شود، خدا او را هدایت خواهد كرد
معظم‌له، در تشریح ضرورت دقت در انتخابات 24 خرداد به تأثیرگذاری مثبت یا منفی هر حرف یا اقدام منتخب ملت در اوضاع آتی كشور، اشاره كردند و افزودند: باید تعهد، تدین، آمادگی، و توانایی‌ها را دقیق بسنجیم و طبق تشخیص عمل كنیم و بی تردید هركس با نیت صادق و برای ادای وظیفه و برای آینده كشور وارد میدان شود، خدا نیز قلب او را هدایت خواهد كرد.
* ویژگی‌های ضروری رئیس جمهوری حضرت آیت الله العظمي امام خامنه‌ای، بار دیگر انتخابات را حق و وظیفه مردم دانستند و افزودند: باید صلاحیت‌ها را در كنارهم و بصورت مجموعه‌ای مورد ملاحظه قرار داد و در انتخاب كسی كه می خواهیم كلید اجرایی كشور را به دست او بسپاریم، ویژگی‌هایی نظیر «كاری بودن، مردمی و ارزشی بودن» را در نظر گرفت.
معظم‌له، همچنین مقاوم بودن در مقابل دشمنان، برخورداری از تدبیر، پایبندی به قانون، توجه به طبقات مختلف مردم و درك مشكلات و دردهای مردم را از دیگر ویژگی‌های ضروری ریاست جمهوری برشمردند.
* كسی نگوید یك رأی من در سرنوشت انتخابات تأثیری ندارد
ولي امرمسلمين، رأی فرد فرد مردم را در نتیجه انتخابات، تأثیرگذار دانستند و تأكید كردند: كسی نگوید یك رأی من در سرنوشت انتخابات تأثیری ندارد چرا كه همین آرای فردی، در نهایت آرای میلیونی و سرنوشت انتخابات را رقم می‌زند. 


نوشته شده در   دوشنبه 16 ارديبهشت 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode