ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 15 ارديبهشت 1392     |     کد : 53336

آتش زدن آرامگاه «جعفر طيار» تکذيب شد

حجة الاسلام و المسلمين شيخ «جلال الدين الصغير» روحاني و سياستمدار سرشناس عراقي با صدور بيانيه‌اي رسمي،‌ اين خبر را تکذيب کرد.



حجة الاسلام و المسلمين شيخ «جلال الدين الصغير» روحاني و سياستمدار سرشناس عراقي با صدور بيانيه‌اي رسمي،‌ اين خبر را تکذيب کرد.
روز شنبه سايت «عرب پرس» با انتشار خبري مدعي شد که آرامگاه «جعفر طيار» برادر أميرالمؤمنين علي عليه السلام در جنوب اردن به آتش کشيده شد و به دنبال آن رسانه‌هاي داخل ايران به نقل از اين پايگاه عربي اين خبر را پوشش دادند.
اعتدال نيز خبر آتش زدن بارگاه جعفر طيار را به نقل از ايسنا، از عرب پرس منتشر كرد.
اين خبر در حالي منتشر شد که تنها دو روز از نبش قبر صحابي جليل القدر «حجر بن عدی» از یاران با وفاي امام علی(ع) در حومه دمشق، توسط وهابی‌ها مي‌گذشت.
يك روز پس از انتشار خبر آتش زدن آرامگاه «جعفر طيار»،‌ حجة الاسلام و المسلمين شيخ «جلال الدين الصغير» روحاني و سياستمدار سرشناس عراقي و امام جمعه مسجد براثاي بغداد، با صدور بيانيه‌اي رسمي؛ بدون ذكر ارتباط و چگونگي كسب اطلاع از اردن؛ با قرار دادن دو تصوير يكي با عنوان «عکس واقعي آرامگاه جعفر طيار» و ديگري «همان تصويري كه روز شنبه در بسياري از خبرگزاري‌ها و روزنامه منتشر شد». در سايت خود؛ اين خبر را تکذيب و انتشار آن را با هدف بازي کردن با احساسات افکار عمومي مسلمانان عنوان کرده و آورده است:
«ما این خبر را بی اساس و تصاویر منتشر شده را بی ارتباط با مقام جعفر ابن ابی طالب(ع) می‌دانیم و به مؤمنان توصیه می‌کنیم که درباره انتشار این اخبار نهایت احتیاط را به عمل آورند زیرا با این کار به تحقق خواسته‌های گروه‌های تکفیری وابسته به صهیونیست‌ها و خدام عرب آنها کمک می‌کنند.»
اين روحاني عراقي که از سخنرانان سرشناس شيعيان عراق نيز به شمار مي‌رود، ‌در ادامه اين بيانيه خود افزود:‌ اگر به عکس منتشر شده درباره خبر آتش زدن آرامگاه «جعفر طيار» نگاه کنيد و آن را با تصوير واقعي اين آرامگاه مقايسه کنيد،‌ خواهيد ديد که تصوير منتشر شده در مورد آتش سوزي اصلا مربوط به آرامگاه برادر حضرت علي عليه السلام نيست.
شيخ «جلال الدين الصغير» در پايان افزود:‌ در چنين اوضاع بحراني و وقت حساسي همگان را به دقت بيشتر در دريافت و نشر اخبار دعوت مي‌نمائيم زيرا ممکن است انتشار برخي اخبار در راستاي سياست ها و برنامه هاي تکفيري ها باشد که در نهايت به نفع صهيونيست خواهد بود. 


نوشته شده در   يکشنبه 15 ارديبهشت 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode