ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 9 ارديبهشت 1392     |     کد : 52956

وحشت سلفي‌ها از مواجه مردم مصر با شيعيان

سلفی‎گرایان که شیعیان را دشمن اصلی خود می‎دانند، به صورت گسترده در حال برگزاری همایش‎های ضد شیعه در شهرهای مختلف مصر است.



سلفی‎گرایان که شیعیان را دشمن اصلی خود می‎دانند، به صورت گسترده در حال برگزاری همایش‎های ضد شیعه در شهرهای مختلف مصر است. این جریان در آخرین همایش خود از انتخاب محمد مرسی به دلیل اجازه حضور گردشگران ایرانی در مصر ابراز پشیمانی کرد.
سلفی‎گرایان مصر که همچنان از بهبود روابط این کشور با جمهوری اسلامی ایران و حضور گردشگران ایرانی در مصر به شدت ناراحت هستند، از انتخابات محمد مرسی به عنوان رییس جمهور ابراز پشیمانی کردند.
شیخ احمد فرید از رهبران سلفی‎گرایان مصر در همایشی که با عنوان «شیعیان دشمن ما هستند، نسبت به آنان هوشیار باشید» در شهر کفر شیخ برگزار شد، گفت: حزب حاکم و محمد مرسی به توافقهای صورت گرفته با ما خیانت کردند، شیعیان خط قرمز به شمار می آیند.
وی افزود: اگر می دانستیم که قرار است محمد مرسی اجازه حضور شیعیان را در مصر می داد، هیچگاه به وی رأی نداده و احمد شفیق (از بازماندگان نظام دیکتاتوری حسنی مبارک) را انتخاب می کردیم.
احمد فرید، ورود شیعیان به مصر را در کنار ورود ابتذال به این کشور قرار داد و اظهار داشت: مسؤولان باید درهای کشور را به روی برهنگی، شرک و گردشگری ایرانی ببندند و در برابر نفوذ تشیع ایستادگی کنند.
سلفی‎گرایان مصر که از حمایت عربستان سعودی بهره می گیرند به شدت در برابر تشیع ایستادگی کرده و حتی از دولت می خواهند که اجازه ورود گردشگران ایرانی به این کشور را ندهند.
این جریان به شدت در حال هجمه علیه تشیع است، به گونه ای که همایش و نشستهای فراوانی در شهرهای مختلف این کشور علیه تشیع برگزار می شود و رهبران وهابیت از مردم می خواهند در قبال گسترش تشیع هوشیار باشند. منبع: رسا
شیخ الازهر هم به دام سلفی‌ها افتاد
به گزارش شفقنا، به نقل از روزنامه «الاتحاد» امارات، احمد طیب در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه الاتحاد امارات که از وی پرسید، «نحوه برخورد الازهر با تشیع در منطقه و جهان اسلام چگونه است»، اظهار داشت: الازهر با هیچ مذهب و دینی دشمنی ندارد اما مخالف گسترش تشیع در جهان عرب به طور کلی و مصر به طور خصوصی است.
وی که برای دریافت جایزه کتاب زاید به این کشور سفر کرده است، افزود: گسترش تشیع در مصر و جهان عرب به مثابه خروج از وحدت در بافت عقیدتی و فقهی –ملی بوده و تجاوز به مذاهب سنی محسوب می شود که مذهب اکثریت مسلمانان جهان را تشکیل می دهد.
برنده جایزه کتاب زاید، تصریح کرد: ما با صراحت و به دور از هرگونه مجامله ای می گوییم که با هرگونه تلاش فکری و علمی برای نفوذ به صفوف اهل تسنن در هر کشور اسلامی و عربی مقابله خواهیم کرد و در نظر ما چنین اقدامی بازی با آتش است.
براساس گزارش پایگاه روزنامه «الاتحاد» امارات، احمد طیب افزود: مصر در طول تاریخ خود هیچگاه به یک جامعه شیعی تبدیل نشده و نخواهد شد!. هرچه در زمینه شیعی بودن مصری ها گفته می شود، توهم صاحبان آن مذهب است زیرا این موضوع با حقایق و واقعیت ها سازگاری ندارد!
این سخنان در حالی است که گرایش به اهل بیت عصمت و طهارت (علهم السلام) گرایشی رو به رشد در میان جوانان مسلمان است و حقانیت و مظلومیت شیعه روز به روز وجه روشن تر و غالب تری می گیرد. شیخ الازهر توضیح نمی دهد اگر گرایش به مکتب اهل بیت (علیهم السلام) یک توهم است چرا تا این اندازه نسبت به آن نگران است و دلیل این سخنان تفرقه افکنانه چیست؟ شیخ الازهر در ابتدای پذیرش این مسئولیت مواضع ملایمتری داشت و تلاش داشت حساب خود را از تندروی های وهابیون و شخصیت هایی چون یوسف قرضاوی جدا کند اما اخیرا مواضعی از او شنیده می شود که با روح وحدت امت اسلامی چندان سازگار نیست. چه بسار رسانه های تندروی سلفی نیز تا حدی به مسئله دامن زده باشند. 


نوشته شده در   دوشنبه 9 ارديبهشت 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode