ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 20 اسفند 1391     |     کد : 50892

امام زمان(عج) در این کشور نائب دارد

آیت الله یزدی ضمن اعلان نارضايتي جامعه مدرسين از مواضع اخیر احمدی نژاد:


آیت الله یزدی ضمن اعلان نارضايتي جامعه مدرسين از مواضع اخیر احمدی نژاد:

* سخنانی امروز من موضع جامعه مدرسین است
* احمدی نژاد در مسائل اعتقادی اظهار نظر نکند
* احمدی نژاد موجب تنش نشود
* امام زمان(عج) در این کشور یک نائب زنده، حاضر، مدیر و مدبر دارد
* درباره رجعت چقدر مطالعه کردید؟
* جامعه مدرسین معترض است
جامعه مدرسین معترض است
آیت‌الله یزدی،‌ ضمن اعلان نارضايتي جامعه مدرسين حوزه علميه قم از به پیام تسليت رییس جمهور براي درگذشت چاوز تصریح کرد: امام زمان(عج) که آقای رئیس جمهور سخنان خود را با نام آن حضرت شروع و ختم می‌کند در این کشور یک نائب زنده، حاضر، مدیر و مدبر دارد که تصمیم‌گیرنده است؛ کسی نمی‌تواند بگوید تابع امام زمان(عج) هستم ولی از نظرات ولی فقیه بالفعل تبعیت نکند.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اعلام نارضایتی علما و اعضای این تشکل برجسته حوزه از مواضع اخیر احمدی نژاد به وی توصیه کرد که در مسائل اعتقادی اظهار نظر نکند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد یزدی، صبح ديروز در گفت وگو با خبرنگاران به پیام تسلیت احمدی نژاد در پی فوت هوگو چاوز واکنش نشان داد.
سخنانی امروز من موضع جامعه مدرسین است
وی با بیان این که سخنانی که بنده در این نشست بیان می‌کنم موضع جامعه مدرسین است، افزود: در جلسه جامعه مدرسین اعضای این نهاد برجسته نسبت به مواضع آقای احمدی نژاد اعتراض داشتند.
احمدی نژاد در مسائل اعتقادی اظهار نظر نکند
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که رجعت از اعتقادات مسلم شیعه به حساب می‌آید به احمدی نژاد توصیه کرد با توجه به عدم تخصصش در مسائل اعتقادی اظهار نظر نکند.
احمدی نژاد
موجب تنش نشود
استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: بهتر است آقای احمدی نژاد در مدت باقی مانده از عمر دولت به گونه‌ای عمل کند که شاهد تنش و جنجال در کشور نباشیم.
در مسائل دینی هر فردی نمی‌تواند اظهار نظر کند
وی با بیان این که سیاست باید در چارچوب دیانت باشد و اظهارات مسئولان نیز باید در همین راستا باشد، یادآورشد: در مسائل دینی هر فردی نمی‌تواند اظهار نظر کند بلکه باید به کارشناسان فن آن مراجعه کرد و فلسفه حوزه‌های علمیه نیز بررسی همین منابع است تا تصمیم گیران بتوانند در این چارچوب عمل کنند.
امام زمان(عج) در این کشور یک نائب زنده، حاضر، مدیر و مدبر دارد
آیت‌الله یزدی با تأکید بر این که همه کارها و اظهار نظرهای ما در امور سیاسی و اجتماعی کشور بایستی بر مبنای احکام اسلام باشد،‌ به پیام رییس جمهور درپی درگذشت چاوز اشاره و تصریح کرد: امام زمان(عج) که آقای رییس جمهور سخنان خود را با نام آن حضرت شروع و ختم می‌کند در این کشور یک نائب زنده، حاضر، مدیر و مدبر دارد که تصمیم‌گیرنده است؛ کسی نمی‌تواند بگوید تابع امام زمان(عج) هستم ولی از نظرات ولی فقیه بالفعل تبعیت نکند.
نایب رییس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شما که همیشه اسم امام زمان(عج) را می‌برید، مراجع تقلید نمایندگان امام زمان(عج) و ولی امر و فرمانده کل قوا نایب امام زمان(عج) هستند و تصمیم ایشان تصمیم امام زمان(عج) است.
درباره رجعت چقدر مطالعه کردید؟
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نوشتن پیام تسلیت در پی درگذشت چاوز را امری طبیعی و عرفی دانست و در عین حال مطرح کردن بازگشت وی همراه حضرت عیسی(ع) و حضرت ولی عصر(عج) را جای تعجب و سؤال دانست و تأکید کرد: آقای چاوز هرچند ویژگی‌های مثبت و امتیازاتی داشته، اما از نظر مذهب یک مسیحی کاتولیک بود و نظر آنها نیز این است که حضرت عیسی کشته شده و در دین مسیحیت نیز این مطلب وجود ندارد که رجعت صورت می‌گیرد؛ شما درباره رجعت که یکی از اصول مسلم شیعه است چقدر مطالعه کردید؟ بحث رجعت از نظر منابع و فروعات دارای حساسیت ویژه‌ای است.
نارضایتی علما از اظهارنظرهای اخیر احمدی نژاد
وی بخش‌هایی از سخنان احمدی نژاد در پیام تسلیتش را اختلاف‌انگیز و مورد بحث و اظهار نظر در حوزه‌های علمیه دانست و با اشاره به نارضایتی و گلایه علما و حوزویان از اظهارنظرهای اخیر احمدی نژاد درباره مسائل مذهبی و دینی، به وی توصیه کرد در این گونه مسائل اظهار نظر نکند. 


نوشته شده در   يکشنبه 20 اسفند 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode