ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 18 بهمن 1391     |     کد : 49387

علل سرعت مسلمان شدن جمعيت فرانسه

عليرغم اينكه در فرانسه، دولت نگاه منفي و حتی گاهی خصمانه نسبت به اسلام دارد و با توسل به شيوه‌هاي گوناگون، از جمله با به تصوير كشيدن ...

علل سرعت مسلمان شدن جمعيت فرانسه
روزنامه آمریکائی نیویورک تایمز تحلیل كرد: 

1 - عليرغم اينكه در فرانسه، دولت نگاه منفي و حتی گاهی خصمانه نسبت به اسلام دارد و با توسل به شيوه‌هاي گوناگون، از جمله با به تصوير كشيدن رفتار سلفي‌ها و وهابيون، افکار عمومی را نيز به دشمني با مسلمانان هدايت مي‌كند و به شيوه‌هاي ناجوانمردانه و با وحشيگريِ خاصه فرهنگ غربي، از سر زنان مسلمان حجاب را برمي‌دارند و تقریبا یک سوم زندانیان فرانسه مسلماناني هستند كه به جرم مسلمان بودن در زندان به سرمي‌برند و... هر سال، حداقل 150 نفر، دین خود را به اسلام تغییر می‌دهند. تا جائي كه . برنارد گودارد مسئول فعلی مسائل مذهبی در وزارت کشور فرانسه، پدیده تغییر دین به اسلام به خصوص بعد از سال 2000 را چشمگیر و جالب توجه می‌داند.

2 - به هرحال؛ از بین حدود شش میلیون مسلمان فرانسه، حدود دویست هزار نفر از آن‌ها کسانی هستند که مسلمان نبوده‌اند و دین خود را به اسلام تغییر داده‌اند. از طرفي، بسیاری از گروندگان جدید به اسلام، جوانتر از 40 سال هستند که در مستعمرات سابق فرانسه و یا قلمروهای خارجی فرانسه به دنیا آمده‌اند.
3 - در بسیاری از محله‌ها، اسلام نه تنها به صورت هنجار اجتماعی در آمده، بلکه پناهگاهی در مقابل مشکلات است.
4 - از دید امغار، اسلام راهی برای رد کردن مدرنیسم و بازگشت به جامعه‌ای است که در آن ارزش‌های خانوادگی اهمیت بیشتری دارد و تمایز روشن‌تری بین زنان و مردان وجود دارد.
5 - عبدالرحمن غول از امامان جماعت در فرانسه، مي‌گويد: تنها در مسجد وي، كه در مارسی، در جنوب فرانسه واقع شده است، فقط در سال 2012، حدود 130 گواهی تغییر دین صادر شده است.


نوشته شده در   چهارشنبه 18 بهمن 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode