ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 3 بهمن 1391     |     کد : 48661

تکریم امام، از خادم قرآن

با صدور پيامي از سوي حضرت آیت‌الله العظمي امام خامنه‌ای صورت گرفت:


با صدور پيامي از سوي حضرت آیت‌الله العظمي امام خامنه‌ای صورت گرفت:

حضرت آیت‌الله العظمي امام خامنه‌ای با صدور پیامی رحلت استاد استاد تلاوت و تجوید و ابوالشهید آقای حاج محمدعلی اوحدی را تسلیت گفتند.
پیام تسلیت ولي امرمسلمين، در مراسم گرامیداشت و ترحیم خادمان قرآن، استاد تلاوت و تجوید و ابوالشهید و خادمان قرآن محمد علی اوحدی قرائت شد.
متن پیام معظم‌له به این شرح است:
بسمه تعالی
درگذشت استاد تلاوت و تجوید و ابوالشهید مرحوم آقای حاج محمدعلی اوحدی رحمةالله‌علیه را به جامعه‌ی قرآنی مشهد و خانواده‌ی مكرم و بازماندگان ایشان تسلیت می‌گویم.
ایشان در طول سالیان دراز در خدمت آموزش قرآن و سبك‌های دلنشین تلاوت بود و در شمار خادمان قرآن محسوب می‌شوند. از خداوند متعال مسألت می‌كنم كه ایشان را مأجور و با قرآن محشور فرماید.
سیدعلی خامنه‌ای / 30 دی ماه
پیام تسلیت رئيس‌حمهور
متن این پیام به شرح زیر است:
«انا لله و انا الیه راجعون»
خبر درگذشت محمدعلی اوحدی ابوالشهید و استاد پیشکسوت قرآن کریم موجب تاثر و تالم خاطر شد.
این استاد بزرگوار و پدر شهید والامقام در طول عمر خود برای ترویج دانش قرآن و فهم تعالیم آسمانی زحمات زیادی متقبل شد و شاگردان زیادی در محضر ایشان تلمذ کردند.
درگذشت این استاد بزرگ و پدر فداکار و ایثارگر را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، جامعه قرآنی کشور و خانواده محترم آن مرحوم و ملت بزرگ ایران اسلامی تسلیت گفته و از خدای متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان معزز صبر و شکیبایی مسالت می نمایم.
محمود احمدی‌نژاد
پيام تسلیت رییس مجلس
رییس مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در پیامی درگذشت استاد محمدعلی اوحدی را تسلیت گفت.
به گزارش اداره اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی در این پیام از درگذشت ابوالشهید گرانقدر، پیشکسوت و خادم قرآن مرحوم استاد محمدعلی اوحدی ابراز تاسف کرده است.
در ادامه پیام لاریجانی آمده است: آن مرحوم که از بنیانگذاران هنر تلاوت قرآن کریم بود، در سراسر عمر خویش به ترویج فرهنگ قرآن در کشور پرداخت و فوت ایشان ضایعه‌ای بزرگ برای جامعه قرآنی است. لاریجانی در این پیام از سوی خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی این مصیبت را به جامعه قرآنی کشور و خانواده آن فقید سعید تسلیت گفت و برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای بازماندگان، صبر و شکیبایی از درگاه خداوند متعال مسئلت کرده است.
پیام تسليت وزیر ارشاد
همچنین مراسم گرامیداشت و ترحیم خادمان قرآن، متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز قرائت شد؛ در این پیام آمده است:
««لقاحُ الایمانِ تِلاوَهُ القُران»
مردی از تبار معرفت و صاحب‌عیار تلاوت، ساحت حیات به وادی باقی کشید و به لقاء حضرت حق رسید. فرزند خلف شیخ علی خراسانی به توفیق حضرت سبحانی در نوجوانی به شوق و کشش نورانیت قرآنی، به آموزش روخوانی و روان‌خوانی‌ ام‌الکتاب، شتاب نمود و در محضر حضرات مستطاب شعشاعی و شعیشع زانوی ارادت زد و زیادت گرفت و سعادت برد.
شنیده بود «لِکُلِّ شیءٍ حلّیَهً و حلیَهُ القرآنِ الصَّوتُ الحَسَنِ» و خوانده بود از رسول گرامی اسلام که فرمود «لیسَ منا مَن لَم یَتَغَنَّ بالقُرآنِ» هرکه قرآن به آهنگ نخواند از ما نیست؛ صدای زیبا و شیوای شعشاعی و شعیشع شیفته‌اش کرد. مصریان سرآمد تلاوت و تجوید بودند؛ به آن خطه خیز برداشت و قدم بر مکتب بزرگان و نام‌آوران این عرصه گذاشت! قبول فحول، این شاگرد را در دیار غیرعرب ممتاز کرد.
دوران درخشان قاریان جاودان آثار، عیار این جوان را محکی به اقبال زد و فرصتی به افضال! «مصطفی اسماعیل»، «منشاوی»، «شحات محمد انور»، «عبدالباسط»، «طوخی» و «بدرحسین» ستارگان درخشان آسمان قرائت، اختران بی‌افول و آینه‌های مصقول به قاعده و اصول عشقبازی با کلام خدا! و تحفه‌اش از سفر مصر، مِسکی از نفحات و تفحات احیاگرانه تغنّی بود. هنوز شمیم نسیم «اذا الشّمس کوّرت» از سوغات او به مشام می‌رسد.
ابوالشهید استاد محمدعلی اوحدی فقط قاری نبود؛ قرآن در وجودش جاری بود و در روحش ساری! خداوند با قرآن و مهبط آن محشورش فرماید.
هجرانش بر خاندانش به همدردی یارانش، آسان باد و شاگردانش، رهروان و پاسبان خدمات کم‌نظیر این خادم آستان عشق و کمال، تا روز وصال باشند. بعونه و کرمه»
مراسم گرامیداشت و ترحیم استاد محمد علی اوحدی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی و جامعه قاریان قرآن مشهد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی؛ این مراسم با حضور سید سعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، حجت السلام و المسلمین گنابادی نژاد مدیر کل اوقاف و امور خیریه، سید علی سرابی دبیر شورای عالی قرآن کشور و حجت السلام و المسلمین حسینی معاون تبلیغات وارتباطات آستان قدس رضوی و جمعی از قاریان و مدیران استانی و شاگردان استاد برگزار شد.
در این مراسم آقایان سادات فاطمی، میثم محمدی و چند تن از قاریان برجسته و جوان آیاتی چند از کلام وحی را قرائت کردند و همچنین دکتر صادق علمی در خصوص شخصیت برجسته این پیشکسوت و خادم قرآن سخنرانی کرد.


نوشته شده در   سه شنبه 3 بهمن 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode