ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 4 دي 1391     |     کد : 47743

این روزها در کربلا چه می گذرد

موکب‌های عزای حسینی برپا شده است و زائران را به سوی خود فرا می‌خواند؛ گویا برای پذیرایی از قدوم مبارک زائران اربعین اعلام آمادگی می‌کنند.

موکب‌های عزای حسینی برپا شده است و زائران را به سوی خود فرا می‌خواند؛ گویا برای پذیرایی از قدوم مبارک زائران اربعین اعلام آمادگی می‌کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بعثه مقام معظم رهبری، در روزهای منتهی به اربعین، موکب‌های عزای اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در نقاط مختلف کربلای معلی برپا شده‌اند.
هر موکبی را که می‌بینی یا محل استراحت زائران شده است یا محل پذیرایی از زائران.
ساعت ۷:۳۰ صبح است. برای گرفتن تصویر راهی شارع قبله امام حسین علیه‌السلام می‌شوم. به هر موکب که می‌رسم از فردی که آنجا ایستاده و نمی‌دانم چه ارتباطی با آن دارد، برای گرفتن عکس اجازه می‌گیرم. اغلب استقبال می‌کنند و حتی برخی من را داخل موکب‌ها می‌برند تا از آنجا هم عکس بگیرم.
آنجایی هم که کسی را نمی‌بینم، دیگر دنبال صاحب آن نمی‌گردم.
بیشتر موکب‌های عزای حسینی در شارع قبله کربلای معلی برپا شده‌اند و این خیابان گویا محل رفت و آمد زائران حسینی است. چشم تا کار می‌کند موکب می‌بیند که البته تا رسیدن اربعین، هر روز هم به تعداد آنها اضافه می‌شود، چون هنوز بسیاری در حال برپا شدن هستند.
موکب‌ها با آدم حرف می‌زنند، می‌خواهند بگویند که ما پیشاپیش به عزاداری سیدالشهدا علیه‌السلام آمده‌ایم؛ این سخن از نوشته‌هایی که با خود دارند، به خوبی مشخص است،
مثل این موکب
افرادی هم از فرصت استفاده کرده، پای موکب‌هایی که هنوز کامل نشده است، می‌نشینند و دستفروشی می‌کنند،
برخی موکب‌ها هم ویژه پذیرایی از زائران بنا شده‌اند و دیگ‌های طبخ غذایشان را آماده کرده‌اند؛ فکر می‌کنم، اینجا می‌شود دلی از عزا درآورد.
مثل این یکی
برخی موکب‌ها هم هنوز برای پذیرایی از زائران آماده نشده‌‌اند، اما مواد لازم را به همراه دارند.
و موکب‌های دیگر …
كاروان پياده «از حرم تا حرم» رهسپار كربلای معلا شد
كاروان پياده «از حرم تا حرم» با دلی آكنده از عشق به اباعبدالله‌ الحسين(ع) با حضور 72 نفر از اهالی شهرستان نصرآباد رهسپار كربلای معلا شدند.
كاروان انصارالحسين(ع) نصرآباد كه از جوار بارگاه ملكوتی ثامن‌الحجج حضرت امام علی‌ابن‌موسی الرضا(ع) به قصد تشرف به زيارت مضجع شريف سرور آزادگان عالم و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) با پای پياده عازم كربلای معلا هستند، چهارشنبه، 29 آذرماه با استقبال مردم و مسئولان وارد شهر نيك‌آباد از توابع بخش جرقويه سفلی در شهرستان اصفهان شدند.
پس از استقرار در بيت‌العباس اين شهر و ادای فريضه نماز و صرف ناهار و استراحت كوتاه، با بدرقه مردمی به سمت محمدآباد حركت كردند و در بين مسير مورد استقبال اهالی روستاهای حسين‌آباد و آذرخواران قرار گرفته و غروب همان روز وارد شهر محمدآباد شده و نماز مغرب و عشاء را در مسجد جامع اين شهر به جا آوردند.
رجبی، مسئول كاروان پياده «از حرم تا حرم» در جمع نمازگزاران ضمن تبيين اهداف تبليغی مذهبی سفر، گفت: اين كاروان متشكل از 72 نفر به تعداد شهدای دشت كربلاست كه كم‌سن‌ترين آنها 14 سال و مسن‌ترين 73 سال دارد و در جمع آنها جانبازان و روشندلان نيز حضور دارند. مسيری كه طی می‌‌شود بيش از دو هزار كيلومتر است.
وی افزود: هزينه سفر توسط خود افراد تأمين شده و هر نفر مبلغ 14 ميليون ريال پرداخت كرده‌اند. مواد غذايی را خودمان تهيه كرده‌ايم و نيروهای خدماتی قبل از رسيدن كاروان به محل استراحت طبخ و آماده می‌كنند. اين كاروان روز پنجشنبه، 30 آذرماه پس از اقامه نماز صبح به سمت شهر نصرآباد حركت كرده و ساعت 8 مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفت و خيل مشتاقان با چشم‌های اشك‌بار و دل‌های اميدوار به كرم خاندان عصمت و طهارت و دود كردن اسفند و كندر زائران حرم حسينی را تا انتهای بلوار امام رضا(ع) همراهی كردند.
وی ادامه داد: اين كاروان در ميدان امام علی(ع) شهر نصرآباد، ميدان خروجی سمت شهرضا توقف كوتاهی داشت كه رئيس شورای اسلامی شهر ضمن خوشامدگويی و خيرمقدم به اين عاشقان و دلباختگان آقا اباعبدالله الحسين(ع) برای آنها آرزوی سلامتی و سفر بی‌خطر و توفيق زيارت مقبول كرد و از آنها خواست سلام گرم اين خيل مشتاق و دلباخته را به امام بزرگوار مدفون در عتبات عاليات برسانند و دعاگوی همه شيفتگان خاندان پيامبر اعظم(ص) باشند.
پس از آن مسئول كاروان در سخنانی از استقبال مردم مذهبی و ولايتی منطقه به ويژه مسئولان و اهالی شهر نصرآباد كه يكی از بی‌نظيرترين استقبال‌ها را در طی مسير داشتند تقدير و تشكر كرد و از اين كه به علت بُعد مسافت و برنامه‌ريزی و لزوم حضور به موقع در مقصد بعدی امكان توقف بيشتر در شهر نصرآباد را ندارند، عذرخواهی كرد و قول داد در سال آينده شب را در نصرآباد حضور يابند تا جوابگوی ارادت مردم به امام حسين(ع) و زائران آن حضرت باشند و از طرفی فاصله تا مقصد بعدی كمتر باشد و كاروان راحت‌تر به مقصد برسد.
يادآور می‌شود، كاروان پياده «از حرم تا حرم» 28 صفر مصادف با 22 دی‌ماه به كربلای معلا خواهند رسيد.
ورود کاروان پیاده انصارالحسین(ع) از شهر بروجن گذشت
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: مراسم استقبال از دوازدهمین کاروان پیاده انصارالحسین(ع) ديروز در شهر بروجن برگزار ‌شد.
حجت الاسلام «رحمت‌الله اروجی» با بیان این‌که این کاروان ديروز وارد استان شد، خاطرنشان کرد: مراسم استقبال از این کاروان از ساعت 15 در میدان فرمانداری بروجن برگزار شد.
وی ادامه داد: این کاروان پس از عبور از شهرها و روستاهای مسیر جاده‌ی خوزستان، روز سه‌شنبه پنجم دی وارد شهر لردگان شد.
حجت‌الاسلام اروجی گفت: کاروان أنصارالحسین(ع) از 21 آذر از مشهدمقدس به راه افتاد و طی 49 روز به مرز شلمچه می‌رسد و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که این کاروان هم‌زمان با اربعین حسینی وارد شهر مقدس کربلا شود.
وی گفت: افراد حاضر در این کاروان به تعداد شهدای کربلا یعنی 72 نفر هستند که جوان‌ترین آنان 16 ساله و مسن‌ترین فرد حاضر در کاروان 70 ساله است ضمن این‌که یک فرد نابینا نیز در این کاروان حضور دارد.
حجت الاسلام اروجی یادآور شد: برنامه این کاروان طی مسیر حرم حضرت امام رضا(ع) تا حرم امام حسین(ع) در کربلا است و همه‌ی مخارج این سفر توسط شرکت‌کنندگان تأمین شده است.
کاروان زائران پیاده امام حسین (ع) وارد شهرضا شد
اصفهان-کاروان زائران پیاده امام حسین (ع)، وارد شهرستان شهرضا در جنوب اصفهان شد.
این کاروان 26 آبان پس از حضور در دعای ندبه و نماز جمعه مشهد به سمت کربلا حرکت کرده است.
محمد رجبی، مسئول کاروان پیاده امام حسین (ع) افزود: با توجه به مسائل موجود در خاک عراق، حرکت در این کشور با هماهنگی سازمان حج و زیارت و با وسیله نقلیه صورت می گیرد.
وی در خصوص هزینه های این سفر گفت: هر عضو کاروان، مبلغ 14 میلیون ریال هزینه سفر خود را پرداخت کرده است.
مسئول کاروان زائران پیاده امام حسین (ع)، حضور یک فردنابینا و نوجوان 14 ساله را از ویژگی های افراد کاروان اعلام کرد.
رجبی که دربین نمازگزاران شهرضا صحبت می کرد با گلایه از نحوه اطلاع رسانی صدا و سیمای مرکز اصفهان گفت: صدا و سیمای اصفهان همکاری لازم را در زمینه اطلاع رسانی مناسب نداشته است و بسیاری از مردم این استان از حضور کاروان پیاده امام حسین (ع) بی اطلاع هستند.
وی ضمن قدردانی از معاون سیاسی و معاون اجتماعی وزیر کشور افزود: این کار 11 سال است انجام می شود و هدف صرفا حضور در کربلا و در آغوش گرفتن ضریح مطهر امام حسین (ع) نیست که این کار را می توان بسیار آرام و راحت انجام داد.
رجبی، استقبال مردم و مسئولان شهر طبس و استان یزد و شهرهای ورزنه و اژیه اصفهان را مطلوب خواند و از آنها تشکر کرد.
در مراسم استقبال از این کاروان، فرماندار شهرضا گفت: حرکت های اینچنین، حاصل مقاومت آزادگان و رزمندگانی است که عزاداری امام حسین (ع) را در زندانهای مخوف بعثی ها فراموش نکردند.
سید محمد باقر محمدی افزود: باید قدر و منزلت این چنین حرکت های فرهنگی و مذهبی دانسته شود و از این عزیزان می خواهیم تا نائب الزیاره شهدا، رزمندگان، جانبازان و آزادگان عزیز باشند.
شهرستان شهرضا با 152 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب غربی اصفهان واقع است.


نوشته شده در   دوشنبه 4 دي 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode