ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 25 آذر 1391     |     کد : 47283

ضریح اباعبدالله(ع) به جوار بارگاه آن‌حضرت منتقل شد

مرز مهران؛ یک وجب مانده به نینوا ...


پس از 20 روز استقبال و بدرقه‌ي عاشقان حسيني(ع) در ايران زمين؛



مرز مهران؛ یک وجب مانده به نینوا
خدا را سپاس كه اگر نه با پاي تن، با پاي دل و جوهر قلم‌مان با مستقبلين و بدرقه كنندگان ضريح حسيني(ع)، از آغاز حركتِ پيكي كه به سوي آن آنحضرت مي‌رفت با تمام وجود همراهمان كرد و اينك آخرين گزارش اعتدال از همراهي ايرانيان با نشانه‌اي از اباعبدالله(ع) را تقديم مي‌كنيم
آري؛ اینجا گذرگاه کربلا و شاهراه رسیدن به مراد دل است؛ تنها باید 180 دقیقه طی شود که چشمانت به باغ و بر علی (ع) بیفتد آنگاه در مقابلت حرمی که دلت را مشتقانه صدا زده رؤیت خواهی کرد.
اینک حتی بوی سیب از سمت کربلا به مشام می‌رسد؛ وجودت سرشاز از غربت می‌شود و صحنه هولناک تل زینبیه، سوختن خیمه‌ها و گریه کودکان و ناله زنان و دستانی بریده و سری بر سر نیزه همچون تله فیلمی همه در مقابل چشمانت به تصویر کشیده می‌شود.
مهران؛ مرز میان دل و جان‌های گدازه گرفته‌ای که در دوری یار می‌سوزند،‌اینجا راه رسیدن به دیار عاشقی و جواز عبوز به بهشت است.
اینجا کوی سرگشتگان عاشقی است که تشنه و مشتاق پای در رکاب مهجوری و دلدادگی نهادند و نوای «هر که دارد هوس کرب و بلا بسم الله» را تا عرش سر دادند و تا آخرین قطره خون برای لمس خاک گلگونش کربلایی دیگر ساختند.
و اکنون دوباره دل‌های مشتاق قفس سینه را می‌شکافتند و بی مهابا پر می‌گیرند برای طواف ضریح شش گوشه‌اش تا خود را فدای عزیز زهرا (س) کنند.
اينجا همه جان‌ها غرق نیاز می‌شود، احساسات درون قلیان می‌کند و جوشش عشق حسین (ع) و جان‌ها به سوي كوي حسين پر مي‌كشد.
براستی‌ «این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست» و گردا گرد شمع وجودش پرو بال فدا می‌کنند؟
این چه عشقی است که از پس قرن‌ها و سال‌ها هنوز شعله‌های سوزانش به جان‌ها می‌افتد و گوی آرامش از دل‌ها می‌رباید.
عليرغم پايان محرم، مردم چندين استان ايران هنوز هم پیراهن‌هاي سیاه از تن به در نکرده‌اند و کوچک و بزرگ، زن و مرد با وجودی مملو از عشق عزیز زهرا (س) راهی همراهي با كارواني به نام «سفيتة النجاة» می‌شدند تا جامی برگیرند و سیراب شوند از ولایت عشق.
ای حسین (ع) تو بغض گلوی تمام ستمدیدگانی که در کرب و بلا در فاصله‌ای به اندازه یک نیم روز به یک باره ترکید.
ای حسین (ع) براستی که تو خون دل و دیده روزگارانی که با خنجر کینه توز ستم، بر زمین ریخت.
ای سفینه نجات و کشتی امن، تو خون خدایی که با خاک آمیخت تو شبرنگ سرخی، که در سالیان سیاهی درخشید و زمان تا زمان بر تلالو و درخشندگی جمالت افزوده شد.
کرب و بلای حسین، سرزمینی بی آب نیست؛ بلکه بغض فرو خفته و خشم گره خورده سالیان سال را در دورن خویش نهفته که سوز و گدازش جان را به آتش می‌کشد.
اینجا نه کربلا بلکه آتشفشانی با شعله‌های گدازان و برافروخته است که از بیداد و ظلم یزید بر دُردانه فاطمه (س) به جوش آمده و باراش نورانی ذرات حقانیت راه را بر پویندگان و جویندگان راستی و درستی نشان خواهد داد.
ای حسین(ع) تو و یاران با وفایت هفتاد و دو نور، بلکه والاتر هفتاد و دو رمز حیاتید که پیغام سرخ زمان را در تن ندادن به ذلت در اوج آزادگی در همه روزگاران فریاد می‌کشید.
و چقدر دلم می‌گیرد از سكوت نا اهلانی که ندای ملکوتی «هل من ناصر ینصرنی» ات را شنیدند و خود را به خواب زدند.
مرز بین المللی مهران یکی از کوتاه ترین، نزدیکترین و امن ترین راه‌های عبور زائران و مشتاقان زیارت عتبات عالیات عراق در فاصله 80 کیلومتری شهر‌ایلام واقع است.
آري؛ اينجا همانجائي است كه کاروان سفینه النجاة با عبور از آن به خاک عراق وارد شد.
ضریح مرقد اباعبدالله (ع) تحویل مقامات عراقی شد
ضریح مرقد اباعبدالله‌الحسین(ع) روز پنجشنبه از طریق مرز مهران تحول مقامات عراقی شد.
روز پنجشنبه صبح مردم خرمشهر و آبادان، زائران و مهمانان همچنین راهیان نور با قرائت زیارت عاشورا و مراسم سوگواری حسینی(ع) ضریح مطهر بارگاه ملکوتی امام سومشان را بدرقه کردند.
این مهمان عزيز و فراموش ناشدني تحویل مقامات عراقی شد تا پس از ماه محرم و صفر بر روی مرقد امام حسین(ع) نصب و مستقر شود.
مردم استان‌های مختلف عراق نیز با حضور در مرز شلمچه و برگزاری مراسم استقبال به پیشواز ضریح مطهر آمده و در قالب تکایا و هیئات عزاداری ورود این مهمان ارزشمند را به خاک کشورشان خوش‌آمد گفتند.
ضریح امام حسین(ع) در جوار بارگاه آنحضرت مستقر شد
برخي از گزارش‌ها حاكي از آن است كه ضریح مطهر از ايران خارج شده و در شهر بدره مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفت و عاشقان امام حسین (ع) کیلومترها به دنبال ضریح مطهر حرکت کردند.
کاروان سفینه النجاة که از مرز مهران به خاک عراق وارد شده بود دقایقی وارد کربلا شده و در جوار بارگاه مطهر امام حسین (ع) مستقر شد.
اين گزارش مي‌افزايد: پنجشنبه شب با وارد شدن کاروان سفینة النجاة به عراق مردم این کشور که متوجه ورود ضریح شده بودند به استقبال کاروان ضریح مطهر امام حسین (ع) شتافتند.
در شهر بدره ضریح مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفت و عاشقان امام حسین (ع) کیلومترها به دنبال ضریح مطهر حرکت کردند.
صبح ديروز نیز ضریح مطهر امام حسین(ع) با استقبال مسئولان عتبه حسینی(ع) به سلامت وارد کربلای معلی شد.
گذر خاموش ضریح حسینی از مرز ایران تا کربلا
در گزارش ديگري آمده است: اگرچه در برخي نقاط داخل عراق استقبال‌هاي اندكي از ضريح مطهر اباعبدالله (ع) صورت گرفت ولي مشکلات و مسائل امنیتی، امکان ایجاد کاروان برای انتقال ضریح جدید حرم مطهر امام حسین (ع) از مرز ایران تا کربلای معلی را سلب کرده است .
یک مقام مسئول در عتبه مقدس امام حسین (ع) با اعلام این خبر گفت : مشکلات امنیتی و احتمال اقدامات تروریستی هنگام اجرای مراسم استقبال از قطعات ضریح جدید حرم حسینی به ما اجازه نمی دهد که همچون ایران بتوانیم در مسیر انتقال مراسم ویژه اجرا کنیم .
«علا احمد ضیاء الحسین» از مسئولان آستان مقدس حضرت امام حسین (ع) امروز گفت: یک گروه از مسوولان و مهندسان عتبه مقدس حسینی برای دریافت و انتقال ضریح جدید حرم مطهر سالار شهیدان در مرز ایران و عراق حضور یافتند تا آن را به کربلای معلی منتقل کنند.
ضریح مطهر و جدید امام حسین (ع) ششمین ضریح بارگاه نورانی امام سوم شیعیان به مدت چهار سال در شهر قم ساخته شده و جایگزین ضریح 75 ساله فعلی می شود.
كارواني كه
در ايران حكايت‌ها داشت
حکایت عشق و انتظار در دیار خوزستان سخن دیگری از ارادت مردم این دیار به اهل البیت علیه السلام است. انتظاری مجنون وار که هشت سال دفاع مقدس سندی گویا بر این دل دادگی است
مردم و عشایر عرب خوزستان با جان و دلشان از ضریح مقدس مولا و سرورشان حسین بن علی استقبال کردند استقبالی که ساعتها انتظار چشم بر ورودش دوختند و این انتظار کوچک و بزرگ نمیشناخت.
مردم دارخوین یک شبانه روز تمام در این انتظار بسر بردند دقیقا در نقطه ای که در سال 67 توسط دشمن بعثی مورد حمله شیمیائی قرار گرفت و سالها معبر عبور بهترین های این ملت بود یعنی شیدائیانی که در آرزوی زیارت مزار مولایشان در این دشت بلا سر و جان باختند.
آبادان بلوار امام حسین(ع) بنای یاد بود مي‌شود
رئیس شورای اسلامی شهر آبادان از نصب بنای یاد بود ضریح امام حسین (ع) در بلوار ساحلی بهمنشیرآبادان (محل استقرار ضریح) که آن نیز به نام بلوار امام حسین(ع) تغییر نام یافته، خبر داد.
سید فیاض موسوی با بیان اینکه این تغییر نام به پیشنهاد امام جمعه آبادان صورت گرفته است، گفت: امام حسین(ع) و یاران باوفایش با نثار جان خود نام اسلام را همواره زنده نگه داشته اند و امروز ما نیز سعی خواهیم کرد تا با انجام حرکاتی از این قبیل یاد و خاطره کربلا و عاشورائیان را زنده و پاس داریم.
وی افزود: استقبال پرشور و حماسی مردم آبادان از ضریح مطهر نشان از ارادت خالصانه آنان به خاندان عصمت و طهارت دارد .
موسوی با قدردانی از استقبال باشکوه مردم از کاروان سفینه النجاه اظهار کرد: نصب یاد بود ضریح اباعبدالله الحسین(ع) به جهت ماندگار شدن خاطره ورود و استقرار ضریح انجام می شود.


نوشته شده در   شنبه 25 آذر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode