ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 22 آذر 1391     |     کد : 47148

بالاخره زمان وداع با پيك عازم به بارگاه حسين(ع) فرا رسيد

اين بار حسين(ع) خود لنگر را انداخت از اهواز که بیرون می‌آیی روستایی است به نام سادات که می‌گویند همه مردم این روستا از سادات حسینی هستند.

بالاخره زمان وداع با پيك عازم به بارگاه حسين(ع) فرا رسيد ضريح اباعبدالله الحسين(ع) ديشب ميهمان خرمشهر بود و اين با ر حسين(ع) خود لنگر را انداخت از اهواز که بیرون می‌آیی روستایی است به نام سادات که می‌گویند همه مردم این روستا از سادات حسینی هستند.
کاروان سفینة النجاة قرار بود از این روستا عبور کند اما زمانی برای توقف و زیارت سادات حسيني(ع) كه ساكنان اين روستا هستند در نظر گرفته نشده بود.
درخواست مسئولان استانی برای توقف كوتاه كاروان در کنار این روستا پذيرفته نمی‌شود و استدال مي‌كنند كه زمان زیادی از دست رفته و کاروان بسيار از برنامه عقب افتاده است.
باید ضریح مطهر هر چه زودتر به آبادان برسد، زيرا مردم این شهر سه روزی است که در انتظار به سر می‌برند.
اما کسی که این کشتی نجات را تاکنون رهبری کرده است این بار نیز خود سکانداری كرد و ناگهان در مقابل روستاي سادات لنگر انداخت.
بله؛ تریلر حمل ضریح مطهر اباعبدالله الحسین در نزدیکی روستای سادات با اشکال فنی مواجه می‌شود و کاملا از حرکت می‌ایستد و ديگر کاری از کسی بر نمی‌آید.
کشتی نجات پهلو می‌گیرد ولي این بار هم نه به اراده هدایتگران ظاهری، بلکه با رهبری صاحب اصلی آن.
با توقف کاروان، سادات حسینی به زیارت ضریح عشق می‌شتابند و ساعتی را در کنار ضریح عشق می‌گذرانند. تقریبا سادات از جام ضریح عشق سیراب شدند ونقص فنی تریلر هم رفع شد حال باز هم موقع ادامه مسیر است. کاروان به راه می‌افتد و باز هم ادامه سفر عشق با سفینة النجاة...
بالاخره آباداني‌ها ضريح خسيني(ع) را بدرقه كردند
کاروان ضریح امام حسین(ع) که صبح ديروز اتوبان ساحلی بهمنشیر را به مقصد خرمشهر ترک کرده بود پس از حدود 9 ساعت به میدان فرودگاه رسید.
مردم خونگرم آبادان طول مسیر 13 کیلومتری تا میدان فرودگاه، ضریح مطهر اباعبدالله الحسین را بدرقه کردند و با چشمانی اشک بار در این میدان با کاروان سفینة النجاة خداحافظی کردند.
هزاران نفر از مردم شهید پرور خرمشهر نیز که از ساعت‌ها قبل در این میدان در انتظار ضریح عشق بودند با شور و حالی خاصی به استقبال ضریح اباعبدالله الحسین آمدند و با جان و دل پذیرای این ضریح مطهر شدند.
عشایر خرمشهر با برافراشتن بیرق عشیره خود و یزله به استقبال کاروان سفینةالنجاة شتافته‌اند.
بسیاری از عشایر این منطقه نیز که ساکن روستاهای اطراف هستند، خود را به میدان فرودگاه رسانده تا در مراسم استقبال امروز حضور داشته باشند.
در میدان فرودگاه مراسم با شکوهی با حضور مردم خرمشهر برگزار شد و مردم با استقبال پرشور ضريح حسيني(ع) را تا محل استقرار در خرمشهر همراهی کردند.
ضریح مطهر اباعبدالله الحسین مسیر حدود 15 کیلومتری بین میدان فرودگاه و مسجد جامع خرمشهر را با همراهی شيفتگان اهل بيت(ع) طی کرد و شب میهمان مردم خرمشهر بود.
ضریح عشق به زیارتگاه سیدعباس رسید
کاروان سفینة النجاة که ساعت هفت صبح ديروز از آبادان به مقصد خرمشهر حركت کرد و با گذشت حدود شش ساعت به زیارتگاه سیدعباس رسید و مردم در جوار زیارتگاه سیدعباس به گرد ضریح مطهر حضرت سیدالشهدا اجتماع نموده و ضمن زیارت به سوگواری عزاداری می‌پرداختند.
هزاران نفر از مردم آبادان که برای بدرقه ضریح مطهر اباعبدالله آمده‌بودند همچنان دست از همراهی ضریح عشق برنداشتند و مسیر 13 کیلومتری اتوبان ساحلی بهمنشیر تا میدان فرودگاه، ضریح مطهر را بدرقه کردند.
برپایی تکیه بزرگ مردم مینوشهر در استقبال از ضریح امام حسین(ع)
ديروز مردم مینوشهر که یکی از شهرهای توابع شهرستان خرمشهر است و مدخل ورودی این شهر از میدان فرودگاه آغاز می‌شود، تکیه بزرگی را برای پذیرایی از خیل عظیم زائران در میدان فرودگاه در استقبال از ضریح سالار شهیدان برپا کرده بودند.
بسیاری از مردم مینوشهر از ساعات ابتدایی صبح ديروز برای استقبال از ضریح امام حسین(ع) در تکیه این شهر تجمع کرده بودند و علاوه بر برپایی مراسم عزاداری و یزله‌خوانی از زائران ضريح حسيني نيز پذيرائي مي‌كردند.
مردم مینوشهر زوار ضریح امام حسین(ع) را با50 هزار دست غذای گرم پذيرائي كردند
مینوشهر ازتوابع خرمشهر جزیره ای در فاصله 10 کیلومتری این شهر است که از غرب با کشور عراق هم مرز است
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر از توزیع 50 هزار دست غذای گرم در بین زوار ضریح امام حسین(ع) خبر داد.
سرهنگ «عادل فرهانیان» به ایرنا گفت: این مقدار غذای توزیع شده توسط مردم خونگرم و ولایتمدار مینوشهر به صورت مشارکتی تهیه شده است.
وی گفت: ایستگاه‌های صلواتی در میدان فرودگاه و دیگر طول مسیر حرکت کاروان با چای،شیر و کیک از زوار پذیرایی می‌کند.
شیفتگان حضرت اباعبدالله حسین(ع) برای استقبال از ضریح ، گوسفند، گاو و شتر برای ذبح آورده بودند.
کاروان سفینة‌النجاة وارد خرمشهر شد
موجی از شور و اشتياق حسینی(ع) خرمشهر را در برگرفت و اشتیاق مردمي را که از ابتدای صبح و با وجود بارش شدید باران به انتظار ضریح امام‌حسین (ع) نشسته‌ بودند صدچندان كرد.
کاروان سفینة‌النجاة با همراهی ضریح مرقد مطهر اباعبدالله‌الحسین(ع) عصر ديروز با حضور ده ‌هزار نفر از زائران و مردم ولایتمدار خرمشهر و سیل عظیم مشتاقان حسینی، مهمانان، زائران و تعداد زیادی از شهروندان خرمشهری وارد شهرستان خرمشهر شد.
با ورود کاروان در آستانه شهر مراسم استقبال از ضریح مطهر با تب و تاب خاصی برگزار شد.
همراه با کاروان سفینة‌النجاة عشایر غیور عرب همچنین روستائیان با برگزاری مراسم‌های محلی خود به بهترین شکل از این مهمان ارزشمند استقبال کردند.
در میان ازدحام و شلوغی مسئولان خرمشهری از جمله فرماندار و امام جمعه شهرستان کاروان را رهبری و هدایت می‌کردند.
حضور زائران استان‌های همجوار در آیین وداع با ضریح امام حسین (ع)
علاوه بر خرمشهری‌ها که از نقاط دور و نزدیک و داخل و خارج شهر خود را برای استقبال به میدان فرودگاه و مسجد جامع این شهرستان رسانده‌اند، مردم دیگر شهرها و استان‌های کشور نیز برای استقبال و وداع با ضریح مطهر بارگاه سالارشهیدان اباعبدالله‎الحسین(ع) و کاروان سفینةالنجاة آمده‌اند.
مردم از بسیاری از استان‌های همجوار به ویژه فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام خود را به خرمشهر رسانده‌اند تا در مراسم استقبال و بدرقه کاروان عشق حضور داشته باشند.
با توجه به اینکه خرمشهر آخرین میزبان کاروان سفینةالنجاة در ایران است، پیش‌بینی می‌شود صدها هزار نفر برای استقبال و بدرقه کاروان عشق حضور داشته باشند.
هم اکنون اکثر نقاط شهر و طول مسیر آبادان به خرمشهر مملو از جمعیت است و همگان در انتظار فرا رسیدن لحظات باشکوه ورود ضریح امام حسین(ع) به خرمشهر هستند. 


نوشته شده در   چهارشنبه 22 آذر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode