ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 21 آذر 1391     |     کد : 47101

جاذبة ضريح امام حسين(ع) موضع انگليس را تغيير داد

شبكه حكومت سلطنتي انگليس (BBC) با عقب نشيني از دروغ پراكني‌هاي ممتد خود اعتراف كرد، آنچه در اجتماعات بي‌نظير مردم شهرهاي مختلف ايران در استقبال و بدرقه ضريح جديد امام حسين(ع) ديده شد...


يُرِيدُونَ أَنْ يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ

شبكه حكومت سلطنتي انگليس (BBC) با عقب نشيني از دروغ پراكني‌هاي ممتد خود اعتراف كرد، آنچه در اجتماعات بي‌نظير مردم شهرهاي مختلف ايران در استقبال و بدرقه ضريح جديد امام حسين(ع) ديده شد بيانگر اين است كه رويكرد به مذهب در ايران رو به فزوني است و بنابراين اپوزيسيون و جريان‌هاي سكولار بايد از درگيري علني با مذهب پرهيز كنند.
گروه‌هاي ضد انقلاب كه با هدايت شبكه‌هايي نظير بي بي سي، در فتنه و آشوب سال 88 و بعد از آن نقاب از چهره برداشته و علناً به هتاكي عليه مقدسات اسلامي پرداختند. و بارها و بارها مدعي ضعيف شدن و پائين آمدن سطح اعتقادات ملت و بويژه جوانان ايران شدند و طي سال‌هاي گذشته بارها و بارها در اين بوق شيطاني دميدند كه «حكومت ايران موجب خدشه دارشدن اعتقادات مردم و جوانان ايراني شده است و ...»
اما اكنون، پس از حماسه‌ي عاشقانه‌اي كه ملت ايران در بسياري از شهرها و روستاها در تكريم ضريحي كه به سرور و سالار شهيدان منتسب است. بي بي سي در تحليلي با اشاره به استقبال بي نظير مردم شهرهاي مختلف ايران از ضريح مطهر حضرت امام حسين عليه السلام نوشت:
بهانه نگارش اين تحليل، نه فقط مشاركت بخش‌هاي مهمي از جامعه ايران در آيين‌هاي عزاداري دهه نخست محرم و عاشورا كه همچنين حضور معنادار و تأمل برانگيز درصد قابل توجهي از شهروندان ايران در شهرهاي مختلف و در مراسم استقبال از «ضريح امام حسين(ع)» در مسير انتقال آن به كربلاست.
گزارش‌هاي تصويري و خبري كه برخي مطبوعات و خبرگزاري‌هاي مختلف داخل ايران از اين رخداد (استقبال از ضريح در مسير) منتشر كرده‌اند، بسيار قابل تأمل و نشان دهنده واقعيت‌هايي غيرقابل انكار در كشور است. اين همان نكته‌اي است كه نگارنده مايل است توجه مخاطبان سكولار خود، به ويژه كنشگران سياسي عرفي را به آن جلب كند.
تحليلگر بي بي سي مي‌افزايد: بركنار از نسبت لايه‌هاي اجتماعي با حكومت ديني مستقر در ايران، و نيز مستقل از حاكميت اقتدارگرايان، شواهد مهمي از تداوم رويكردهاي مذهبي و زندگي مبتني بر نقطه عزيمت‌هاي ديني در بخش مهمي از جامعه ايران وجود دارد. برخي نظرسنجي‌هاي معتبر كه در سال‌هاي گذشته در كشور انجام شد (از جمله دو پيمايش ارزش‌ها و نگرش‌هاي ايرانيان) چنين مدعايي را تأييد مي‌كنند. بنابراين كنشگران سكولار ناگزير به مواجهه واقع بينانه و مدبرانه با اين واقعيت اجتماعي در ايران هستند.
شبكه دولتي انگليس تأكيد كرد: اگر اين وضع به دقت چنان كه هست، مورد ارزيابي قرار نگيرد، خط مشي گذاري و طراحي راهبرد سياسي مي‌تواند با نواقص و اختلال‌هاي جدي توام شود و در مسير اجرا و تحقق، كاميابي كمتر و كمتر شود. به تعبيري، در برآورد «نقاط قوت و ضعف، و تهديدها و فرصت‌ها» به قصد سياست گذاري استراتژيك، بي توجهي به باورهاي مذهبي جامعه، و علائق ديني لايه‌هاي اجتماعي گوناگون، و نيز منابع و مراجع بازتوليد و تهييج و مديريت اين اعتقادات، مي‌تواند نيل به چشم‌اندازهاي مطلوب و مورد نظر را به شدت متأثر، و حتي منتفي سازد.
به گزارش کیهان، بي بي سي خواستار توجه گروهك‌هاي ضد انقلاب به «حساسيت‌ها و درك تعصب‌ها و رعايت حوزه‌هاي مقدس باورهاي مذهبي اقشار متدين» شد و افزود: بي توجهي به اين عرصه‌ها و مفاهيم، مي‌تواند آسيب‌هاي معنادار و هزينه‌هاي سنگين براي نيروهاي سكولار در برداشته باشد. اين، نكته‌اي است كه متأسفانه از سوي برخي كنشگران سياسي سكولار و فعالان رسانه‌اي عرفي ناديده گرفته مي‌شود، و همزمان موجب ريزش بخش‌هايي از حاميان و همراهان جنبش تغييرخواهي مي‌گردد. رويكردهاي مذهبي در ايران ضعيف نشده يا به حاشيه نرفته است.
آري؛ سال‌ها است كه دشمنان دين خدا و عَمَله‌هاي صهيونيست در شهرها و روستاهاي گوناگون از جمله در خوزستان به سمپاشي عليه تشيع و مقدسات آن هستند ولي اين روزها خوزستان از عرب و عجم ثابت كردند ... يُرِيدُونَ أَنْ يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ
آنها می‏خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند؛ ولی خدا جز این نمی‏خواهد که نور خود را کامل کند، هر چند کافران ناخشنود باشند! { سوره : التوبة / آيه : 32}
يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ
آنان می‏خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش سازند؛ ولی خدا نور خود را کامل می‏کند هر چند کافران خوش نداشته باشند!
{سوره : الصف / آيه : 8}
مردم شادگان با ضریح امام حسین(ع) وداع کردند
مردم ولایت مدار و انقلابی شادگان پس از طی مسافتهای طولانی و همراهی ضریح امام حسین (ع) در 15 کیلومتری آبادان با کاروان حامل این ضریح وداع کردند.
«عبدالزهرا سنواتی» معاون فرماندار شادگان روز دوشنبه به ایرناگفت: مؤمنان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) شادگانی که از ساعات نخستین بامداد امروز میزبان کاروان سفینه النجاه بودند با دلی سرشار از محبت و عشق به اهل بیت (ع) و سرور و سالار شهیدان، با ضریح جدید امام حسین (ع) وداع کردند.
وی اظهار داشت: عشایر شادگان از صبح روز یکشنبه با پای پیاده مسیر 25 کیلومتری شهر تا سه راه دارخوین را طی کرده بودند تا پاسی از شب را در هوایی نسبتا سرد به عشق امام حسین (ع) در این مکان گذراندند تا ضریح جدید حضرت را زیارت کنند و با نوحه خوانی و سینه زنی به استقبال ضریح رفتند و تا 15 کیلومتری شهر آبادان ضریح را همراهی کردند.
درحاليكه سیل عظیم مشتاقان حسینی حاضر در آبادان بی‌صبرانه منتظر ورود ضریح بودند. کاروان سفینه النجاه ديروز وارد شهرآبادان شد.
رئیس ستاد عتبات عالیات آبادان خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ضریح مطهر به مدت 24 ساعت در منطقه متوقف شده و اگر شهروندان همت کنند و استقبال به بهترین شکل انجام شود 48 ساعت نیز در بین شهروندان، زائران و میهمانان می‌ماند.
استقبال پرشورعشاير خوزستان از ضريح مطهر اباعبدالله الحسين (ع) روستاییان و عشایر ولایتمدارخوزستانی با استقبال پرشور ازضریح جدید مطهر ابا عبدالله ‌الحسین(ع) این کاروان را همراهی کردند .
سد کردن مسیر حرکت کاروان
سفینه النجاه با تراکتور
اهالی روستای دابویه در مسیر اهواز ـ آبادان هم با سد کردن مسیر حرکت کاروان سفینه النجاه با تراکتور، مانع از ادامه مسیر آن شدند و با چای و قهوه از زائران و مهمانان همراه کاروان سفینة‌النجاة پذیرایی می‌کردند و درب منازلشان را به روی مسافران باز گذاشته‌اند.
کفن‌پوشان شادگانی نیز در مسیر حرکت ضریح با کاروان همراه شدند و فریاد لبیک یا حسین را یک صدا فریاد می‌زنند.
کاروان سفینه النجاه پس از ترک شهر اهواز و توقف چند ساعته در کوت عبدالله و دارخوین به آبادان رسيد.
عاشقان سید و سالار شهیدان نیز با همراهی ضریح مطهر امام حسین(ع) در مسیر چهل و پنج کیلومتری کوت عبدالله، دارخوین تا آبادان را با پای پیاده طی می‌کنند.
به علت ازدحام جمعیت حرکت کاروان سفینه النجاه به کندی انجام می‌شد.
ادارات و واحد های آموزشی شهرستان آبادان به منظور بهره‌مندی از برکات معنوی زیارت ضریح مطهر امام حسین (ع) حضور مردم برای زیارت آن ديروز تعطیل اعلام شد.
فرماندار آبادان گفت : مدارس همه مقاطع، دانشگاهها و ادارات تعطیل است و این تعطیلی شامل مراکز درمانی و بانک‌ها نمی‌شود.
آقای ایلخاص زاده با اشاره به استقبال حضور گسترده مردم شهرستان آبادان در محل استقرار ضریح امام حسین(ع) افزود: با وجود تأخیر در زمان ورود کاروان حامل ضریح شیفتگان حضرت همچنان در این مکان اجتماع کرده‌اند و درحال نوحه خوانی و سینه زنی هستند.
طبق برنامه قرار بود روز شنبه مردم آبادان میزبان کاروان سفینه النجاه باشند اما به علت خیل عظیم زائران و شیفتگان حضرت اباعبدالله (ع) در زیارت ضریح حضرت در طول مسیر، حرکت کاروان با توقف و کندی صورت گرفت ونتوانست در موعد مقرر به آبادان برسد.
پیاده‌روی زوار حسینی از اهواز به آبادان در مسیر ضریح
پیاده‌روی زوار حسینی از اهواز به آبادان در مسیر حركت ضریح بارگاه ملکوتی اباعبدالله‌الحسین(ع) با همراهی مردم شادگان و دارخوین همچنین عشایر و روستاهای اطراف این مناطق تجدید میثاقی دوباره با آرمان‌های کربلاست.
جمعیتی عظیمی از دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همچنین زائران گوشه و کنار و اقصی نقاط کشور که در مسیر اهواز به آبادان با پای پیاده در حرکت بودند در پوست خود نگنجیده و بدون در نظر گرفتن سرمای هوا و طولانی بودن مسیر به عشق کربلا و سید و سالار شهیدان، اباعبدالله‌الحسین(ع) را به جان می‌خرند.
ضريح مطهر حسيني وارد آبادان شد
خودروی حمل ضریح مرقد مطهر امام حسین (ع) و کاروان سفینة‌النجاة پيش از ظهر ديروز ر میان استقبال باشکوه مردم ولایتمدار آبادان وارد اين شهرستان شد ولي به دلیل خیل عظیم جمعیت و مشتاقان حسینی(ع) در هنگام ورود به شهرستان طبق برنامه قبلی و تعیین شده به ایستگاه 12 و زیارتگاه سیدعباس (ع) نرفت و مسیرش را به سمت ایستگاه هفت کوی قدس تغییر داد.
ضریح مطهر با همراهی زائران، میهمانان و شهروندان به سوی بلوار بهمنشیر میعادگاه زیارت عاشقان حسینی حرکت كرد.
گلاب پاشي فرماندار آبادان
در حاليكه ديروز و با ورود کاروان سفینه‌النجاه، آبادان فضایی سرشار از معنویت، عشق و دلدادگی به سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش را به خود گرفته بود. در میان جمعیت عزاداران حسینی، فرماندار ویژه آبادان با حضور در میان سیل عظیم جمعیت بر روی سوگواران محرمی و کربلایی حاضر در بلوار ساحلی بهمنشیر گلاب می‌پاشد و همپای آنان همراه با کاروان سفینة‌النجاة است.
برپایی بیش از 70 دیگ غذا
یش از 40 علم با نصب پرچم‌های بزرگ در ابعاد مختلف از جمله پرچمی با ابعاد هشت در 16 توسط هئیت‌های مذهبی مختلف در بلوار ساحلی شهرستان برفراشته شده است.
در همین راستا نیز بیش از 500 پرچم کوچک در رنگ‌های سبز، مشکی و قرمز توسط کودکان و نوجوانان هئیت در منطقه برفراشته شده و لبیک گویان گروه‌های عزاداری را همراهی می‌کند.
همچنین دسته‌های عزاداری و گروه‌های خود جوش مردمی امروز با برپایی بیش از 70 دیگ غذا در مسیر حرکت کاروان و زائران آقا عبدالله الحسین (ع) از زوار پذیرایی می‌کنند. 


نوشته شده در   سه شنبه 21 آذر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode