ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 13 آذر 1391     |     کد : 46686

مردم عراق آماده استقبال از ضريح سید الشهداء

با ورود ضریح جدید امام حسین به استان لرستان موجی از شور و دلدادگی حسینی استان لرستان را فرا گرفت.

با ورود ضریح جدید امام حسین به استان لرستان موجی از شور و دلدادگی حسینی استان لرستان را فرا گرفت.
ضریح جدید سیدالشهدا(ع) بعد از عبور و توقف در شهرهای ساوه و اراک روز شنبه 11 آذرماه به سمت بروجرد حرکت و با استقبال بی نظیر مردم وارد این شهر شد.
به گزارش خبرنگار اعزامی روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات با این که طبق پیش بینی های به عمل آمده قرار بود مسافت بین اراک و بروجرد حداکثر چهارساعته طی شود اما به دلیل استقبال بی نظیر مردم بخش ها و روستاهای در مسیر که موجب توقف های طولانی می شدند بیش از 8 ساعت به طول انجامید.
مردم روستاها با ذبح گوسفند با چشمانی اشکبار در مسیر توره به بروجرد با ابراز احساسات به این اثر ارزشمند به ساحت قدسی ابا عبدالله الحسین (ع) پرداختند.
استقبال چشمگیر محبان اهل بیت به حدی بوده است که فاصله 27 کیلومتری منطقه پل سفید تا ورودی شهر بروجرد بیش از 5 ساعت طول کشید. در بروجرد نیز میدان سپاه از ساعات اولیه بامداد میعادگاه منتظران دیدار با ضریح که می رفت تا پیام رسان آنان به امام حسین(ع) باشد مملو از جمعیت بود ؛سرانجام حدود ساعت 17عصر روز شنبه در حالی که همه ی شهر را بانگ یا حسین پر کرده بود ضریح جدید به مقابل جایگاه رسید و مستقر شد.
این سازه ی زیبا که به وسیله کفی تریلی حمل می شود بسیار چشم نواز و در محفظه ای شیشه ای قرار داده شده است.
میدان سپاه بروجرد با حضور هیئت های مذهبی شور و حال خاصی داشت و قرائت زیارت عاشورا جلوه ای دوچندان به این مراسم بخشیده بود.
گودرزی معاون اجرائی ، قطب الدینی معاون امور استان ها و عباسی فر معاون فرهنگی که از طرف مهندس پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات مأموریت یافته که در مسیر حرکت ضریح جدید از تهران این اثر ماندگار را همراهی کنند با تشکیل جلسات با مسئولین ستادهای استان ها آخرین وضعیت را بررسی و هماهنگی های لازم را جهت هرچه بهتر برگزار نمودن مراسمات بویژه در توقفگاه ها به عمل می آورند.
ان شاء الله با برگزاری مراسم زیارت عاشورا در خرم آباد و انجام سینه زنی توسط هیئات مذهبی ضریح امروز دوشنبه 13آذر به سمت اندیمشک حرکت و وارد استان خوزستان خواهد شد.
و با طی مسیر از شهرهائی که اسامی آنها از طریق صدا و سیمای مرکز خوزستان اعلام می شود در مرز شلمچه با اجرای مراسمی خاص با حضور رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات و جمعی از مسئولین بدرقه و وارد کشور عراق خواهد گردید.


نوشته شده در   دوشنبه 13 آذر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode