ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 8 مرداد 1403
دوشنبه 8 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 9 آبان 1391     |     کد : 45044

رئيس جمهوري: ملت ايران بزودي از مشكلات عبور مي‌كند

رئيس‌جمهوري با اشاره به مشكلات عمومي كشور اظهار داشت: بزودي از اين مشكلات پيش رو عبور خواهيم كرد.

 رئيس‌جمهوري با اشاره به مشكلات عمومي كشور اظهار داشت: بزودي از اين مشكلات پيش رو عبور خواهيم كرد.

دكتر احمدي‌نژاد كه در مراسم بهره‌برداري از پروژه‌هاي شاخص استان هرمزگان در بندرعباس سخن مي‌گفت، افزود: اگر ملتي خودش را در دنيا دست پائين بگيرد، در همان سطح خواهد ماند، اما اگر خودش را در بالاترين قله‌ها باور كند، به آنجا خواهد رسيد. وي با اشاره به اين كه ملت ايران در دنيا در همه بخش‌ها به خودباوري رسيده است، افزود: يك زماني اگر ايران مي‌خواست كارخانه فولاد راه‌اندازي كند بايد از تمامي مشاوران و كارشناسان و همچنين پيمانكاران خارجي استفاده مي‌كرد؛ اما هم‌اكنون در مدت زمان كوتاه و با استفاده از جوانان و متخصصان ايراني مجهزترين كارخانه‌ها در حال راه‌اندازي است.

رئيس‌جمهوري همچنين گفت: كساني كه در داخل و خارج از كشور فكر مي‌كنند با دغلكاري مي‌توانند مانعي براي ملت ايران براي رسيدن به قله‌هاي پيشرفت و تعالي درست كنند، اشتباه مي‌كنند.

دكتر احمدي‌نژاد بخش ديگري از سخنان خود را به ويژگي‌هاي استان هرمزگان و اقدامات دولت در اين استان اختصاص داد و گفت: هرمزگان در بخش‌هاي صنعتي، تجاري، بندري، پالايشگاهي به سرعت در حال پيشرفت و توسعه است كه بزودي شاهد تحوّلات عظيمي در اين استان خواهيم بود.

وي با اشاره به اين كه مردم هرمزگان در طول تاريخ در صيانت از استقلال و عظمت ايران جانفشاني كرده‌اند، ادامه داد: خدمات دولت بايد به گونه‌اي باشد كه در شأن و مقام اين مردم عزيز باشد.

رئيس‌جمهوري ساخت 130 هزار واحد مسكوني مهر را يكي از خدمات دولت در اين استان اعلام كرد و ادامه داد: پروژه مسكن از نيازهاي پايه و مستمر جامعه است كه بايد به سرعت در اين بخش به نقطه‌اي برسيم كه تقاضا و عرضه برابر شود.وي به بهره‌برداري از دو خطه شدن راه‌آهن بافق ـ بندرعباس اشاره كرد و افزود: اين خط از محورهاي اصلي و ترانزيتي كشور است كه از روسيه به آسياي ميانه متصل مي‌شود.

احمدي‌نژاد در ادامه از ساخت خط آهن از گرگان به تركمنستان و از تركمنستان به قزاقستان و روسيه در آينده نزديك خبر داد و اضافه كرد: اميد است با بهره‌برداري از اين خط شكل حمل و نقل منطقه تغيير يابد و بخش مهمي از رفت‌وآمدهاي ريلي به سمت درياي خزر در شمال كشور تغيير مسير دهد.

تأمين امنيت خليج فارس

رئيس‌جمهوري با بيان اين كه نيروي دريايي جمهوري اسلامي ايران مسئوليت صيانت از تماميت و موجوديت ملت ايران را برعهده دارد؛ اظهار داشت: ملت ايران هيچگاه ملتي مهاجم نبوده اما تاريخ ثابت كرده است كه مدافعان بسيار خوبي هستند و اگر كساني بخواهند به تماميت اراضي ملت ايران تجاوز كنند؛ اين ملت به گونه‌اي به مقابله با آنها برخواهد خاست كه فقط پشيماني و ننگ در تاريخ براي آنها باقي بماند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري؛ دكتر محمود احمدي‌نژاد شامگاه شنبه در مراسم تجليل از دست‌اندركاران ناوشكن جماران و كاركنان اعزامي به درياهاي آزاد و آبهاي بين‌المللي با قدرداني از رشادت‌هاي آنان افزود: فرزندان شجاع؛ هوشمند و دلاورمردان نيروي دريايي تحت فرماندهي فرمانده معظم كل قوا از عزت؛ شرف و موجوديت ملت صيانت مي‌كنند و پيام‌آور صلح و امنيت براي منطقه و جامعه بشري هستند.

رئيس‌جمهوري با بيان اين كه ملت ايران هيچگاه در طول تاريخ چشم‌داشتي به سرزمين اموال و حاكميت ملي ديگران نداشته و به همه ملت‌ها احترام مي‌گذارد، افزود: امنيت خليج‌فارس فقط در مقاطعي مخدوش شده است كه بيگانگان در آن حضور پيدا كرده‌اند و در غير اين مقاطع؛ خليج‌فارس در امنيت كامل بوده و اين امنيت هم توسط ايران ايجاد

شده است.

دكتر احمدي‌نژاد با اشاره به توانمندي جمهوري اسلامي ايران در ايجاد امنيت خليج‌فارس اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران با بكارگيري توان و نيروهاي منطقه‌اي قدرت ايجاد و تثبيت امنيت در اين منطقه را دارد و بيگانگان با هر انگيزه و ظاهري مدعي ايجاد امنيت در خليج‌فارس باشند؛ نمي‌توانند به موفقيت برسند.

وي با تأكيد بر اين كه ملت ايران هميشه كمال‌جو و به دنبال پيشرفت و آباداني بوده است؛ گفت: هزاران سال قبل؛ ملت ايران در اين سرزمين تمدني را برپا كرد كه به لحاظ شكوه و نوع مديريت هنوز رقيبي براي آن پيدا

نشده است.

رئيس‌جمهوري گفت: ملت ايران هميشه خوبي‌ها را براي همه ملت‌ها مطالبه كرده و در تقسيم فرهنگ؛ تمدن؛ صلح و امنيت با ساير ملت‌ها هيچ ترديدي نداشته

است.

وي با بيان اين كه در آداب و رسوم ايراني نشانه‌اي از خودخواهي وجود ندارد؛ گفت: آداب و رسوم ايراني؛ جهاني بوده و متعلق به همه بشريت است.

احمدي‌نژاد با اشاره به فداكاري‌هاي دلاورمردان نيروي دريايي ارتش در ايام دفاع مقدس و پس از آن و نثار شهداي فراواني در راه انقلاب خاطرنشان كرد: امروز نيروي دريايي ارتش در منطقه‌اي وسيع استقرار يافته و امنيت را برقرار مي‌كند كه اين موجب افتخار و آرامش است.

پيش از سخنان رئيس‌جمهوري؛ امير دريادار حبيب‌الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش گزارشي در خصوص اجراي برنامه‌هاي راهبردي و حضور مقتدرانه اين نيرو در آبهاي آزاد ارائه كرد؛ همچنين تنديس زيردريايي از سوي پرسنل نيروي دريايي ارتش توسط فرماندهي اين نيرو به دكتر احمدي‌نژاد

اعطا شد.

سخنان فرمانده نيروي دريايي ارتش

فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي گفت: ناوگروه‌هاي اعزامي ايران به مأموريت‌هاي بين‌المللي و آب‌هاي دور تاكنون 1400 فروند كشتي را اسكورت و همراهي كرده‌اند.

امير دريادار دكتر حبيب‌الله سياري افزود: نيروي دريايي اين اطمينان را مي‌دهد كه از منابع و منافع ايران در خليج‌فارس؛ درياي عمان و تنگه هرمز به خوبي حفاظت كند.

وي تصريح كرد: نيروي دريايي ارتش ضمن تعامل سازنده با نيروي دريايي سپاه در برابر هرگونه زياده‌خواهي بيگانگان با قدرت از منافع ايران دفاع مي‌كند.

اين مقام ارشد نظامي خاطرنشان كرد: تقويت زيرساخت‌ها در مناطق ساحلي و توسعه امكانات در محل‌هاي مورد استقرار نيروي دريايي در نوار مرزي ساحلي موجب ارتقاي كيفيت مأموريت‌هاي محوله اين نيرو خواهد شد.

در پايان اين مراسم نمونه زيردريايي ساخت ايران به رئيس‌جمهوري اهدا شد و فرمانده نيروي دريايي ارتش نيز نشان دولتي مديريت و لياقت را از رئيس‌جمهوري دريافت كرد.

همچنين 14 نفر از فرماندهان نيروي دريايي نيز لوح زرين سپاس گرفتند و 35 نفر از پرسنل نيز به نمايندگي از 5300 نفر از كاركنان و افسران اين نيرو از سوي رئيس‌جمهوري مورد تقدير قرار گرفتند.گفتني است، در پانزدهمين سفر رئيس‌جمهوري به استان هرمزگان بهره‌برداري از چهار پروژه بزرگ ملي آغاز شد.

اين پروژه‌ها شامل كارخانه فولاد كاوه جنوب؛ 10 هزار مسكن مهر؛

دو خطه شدن راه‌آهن تزرج ـ بندرعباس و باند دوم بزرگراه بندرعباس ـ سيرجان است.


نوشته شده در   سه شنبه 9 آبان 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode