ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 8 مرداد 1403
دوشنبه 8 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 1 آبان 1391     |     کد : 44525

ايران هرگز به دنبال دشمني با ديگران نيست

ايران حافظ امنيت خليج‌فارس و خواهان سلامت و پيشرفت ملت‌هاي منطقه است ...

رئيس جمهوري در گفتگو با تلويزيون كويت:
ايران هرگز به دنبال دشمني با ديگران نيست
ايران حافظ امنيت خليج‌فارس و خواهان سلامت و پيشرفت ملت‌هاي منطقه است.

رئيس‌جمهوري با بيان اين كه جمهوري اسلامي ايران هر چه را براي ملت خود مي خواهد، براي ساير ملت ها به ويژه كشورها و ملت‌هاي همسايه نيز آن را طلب مي‌كند، اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران حافظ امنيت خليج فارس و كشورهاي همسايه و خواهان سلامت و پيشرفت ملت‌هاي منطقه است.

دكتر محمود احمدي‌نژاد در مصاحبه با شبكه تلويزيوني كويت در پاسخ به اين سوال كه آيا آسيا و كشورهاي آسيايي مي توانند در اداره جهان نقشي داشته باشند، گفت: ترديدي نيست كه جهان نيازمند نظم جديدي است، چرا كه امروز نظام مادي كه دوره اي برده داري و استعمار و امروز نظام سرمايه داري را اداره مي كند، شكست خورده و نتوانسته سعادت را براي بشريت به همراه داشته باشد.

رئيس‌جمهوري با بيان اين كه مباني فكري نظام حاكم بر جهان از اساس اشتباه بوده است، گفت: تعريفي كه اين نظام از انسان و جامعه انساني دارد، صحيح نيست در حالي كه مشكلات جامعه بشري تنها با روش ها و نگاه انساني حل شده و سعادت انسان ها از روش هاي انساني تامين مي شود.

احمدي‌نژاد با اشاره به اين كه در آسيا فرهنگ و انديشه اي ميان مردم حاكم است كه مي تواند به اصلاح وضع جهان كمك كند، تصريح كرد:

انسان ها بايد يار و دوستار يكديگر بوده و در تعاون زندگي كنند و نبايد در بهره برداري از دنيا رقيب هم باشند.

رئيس‌جمهوري با بيان اين كه انسان ها بايد همواره به دنبال عدالت باشند، تصريح كرد: در آسيا گرايش به عدالت ، دوستي ، محبت و خدمت به انسان ها بسيار قوي است كه البته اين خصوصيات در ميان ساير ملت ها نيز وجود دارد.

احمدي‌نژاد اظهار داشت: آسيا هم به لحاظ فرهنگي و هم به لحاظ مادي غنا و توانمندي آن را دارد كه بتواند به سعادت جامعه بشري كمك كند و اين اتفاق به فضل الهي و با همكاري تمامي ملت ها در ساير قاره ها هم خواهد افتاد.

رئيس‌جمهوري در پاسخ به سوالي در باره وجود اختلاف انديشه ميان فرهنگ شرق و غرب و اين كه آيا مي شود از گفتگو به جاي اختلاف بهره برد، خاطر نشان كرد: هنگامي كه سخن از اختلاف به ميان مي آيد منظور بيشتر حاكماني هستند كه ديدگاه خود را به مردم تحميل

مي كنند و اين در حالي است كه ملت ها با يكديگر اختلافي ندارند بلكه اين مدعيان هستند كه ايجاد اختلاف مي كنند.

احمدي‌نژاد با بيان اين كه به مرور ملت ها در حال نزديك شدن به يكديگر هستند، گفت: عدالت موضوعي فطري بوده و همه انسان ها دوستار آن هستند.

وي افزود: همه انسان ها به خدا پرستي و عزت علاقه دارند و در اين نگاه ملت ها به سرعت در حال نزديكي به يكديگر هستند رئيس‌جمهوري با تاكيد بر اين كه راهي جز اتحاد بشر حول عدالت و انسانيت وجود ندارد و جهان به سرعت به آن سمت حركت مي كند، تصريح كرد: مشكلات را بايد با دوستي و منطق حل كرد و راه آن گفتگو و تعامل است.

احمدي‌نژاد با اشاره به اين كه اجلاس سران آسيايي شروع بسيار خوبي در مسير گفتگو و تعامل ميان كشورها و ملت هاست، گفت: البته انتظار نداريم كه در يك نشست تمامي مسائل حل و فصل شود، مهم اين است كه در مسير مودت و دوستي حركت كنيم.

رئيس‌جمهوري ادامه داد: برگزاري اجلاس سران كشورهاي عضو سازمان همكاري آسيايي در كويت گام بسيار مهم و ارزشمندي است و بايد در اين مسير گام به گام به جلو حركت كنيم.

احمدي‌نژاد در پاسخ به اين سوال كه برخي نگراني ها در باره نيروگاه بوشهر در ميان مردم منطقه و كويت وجود دارد، گفت: موضوع هسته اي كه غربي ها آن را مطرح مي كنند مربوط به نيروگاه بوشهر نمي شود؛ چرا كه بيش از 500 نيروگاه شبيه به آن در سراسر دنيا وجود دارد و هيچ خطري هم ايجاد نكرده است.

رئيس‌جمهوري با بيان اين كه نزديك به 12 ميليون نفر از مردم ايران در استان بوشهر و استان هاي همجوار آن به خوبي زندگي مي كنند، تصريح كرد: ما همانطور كه به ملت ايران علاقه داريم نسبت به ساير ملت ها نيز اين چنين هستيم.

احمدي‌نژاد با اشاره به اين كه آنچه غربي ها آن را مطرح كرده و تبليغ مي كنند موضوع سلاح هسته اي است كه آن نيز از پايه و اساس دروغ است، اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران همانگونه كه بارها اعلام كرده هيچ اعتقاد و نيازي به سلاح اتمي ندارد چرا كه معتقد است آن كساني كه بمب اتم در اختيار دارند نيز نمي توانند از آن استفاده كنند؛ ما سلاح اتمي را خلاف منطق و عقل مي دانيم.

رئيس‌جمهوري با بيان اين كه موضوع هسته‌اي تنها بهانه اي براي مخالفت با ملت ايران است، گفت: 30 سال پيش كه صدام به ايران حمله كرد، موضوع هسته اي در ميان نبود كه كشورهاي غربي بخواهند به بهانه آن از صدام حمايت كنند..

وي افزود: غربي ها عادت كرده اند كه با ملت ايران مخالفت كنند، آنها تصور مي كنند ايران جاي آنها را در جهان تنگ كرده است.

احمدي‌نژاد با اشاره به اين كه آمريكايي ها و غربي ها نمي خواهند هيچ كشوري بزرگ بوده و پيشرفت كند، گفت: آنها همه را تسليم خود مي خواهند و اين اخلاق بسيار زشتي است در حالي كه منطقي كه جمهوري اسلامي ايران مطرح مي كند به نفع آنها نيز هست.

رئيس‌جمهوري با بيان اين كه جمهوري اسلامي ايران معتقد به عدالت و دوستي بوده و آن را حتي به نفع آمريكايي ها و غربي ها مي داند، خاطر نشان كرد: صلح ، امنيت و سعادت در سايه دوستي و عدالت امكان تحقق دارد و اين به نفع همگان است .

احمدي‌نژاد با اشاره به اين كه اگر امروز از مردم كويت نيز نظرخواهي انجام شود، مي بينيم كه آنها نيز از دولتمردان آمريكاو غرب دل خوشي ندارند، گفت: همه اين نارضايتي ها به خاطر رفتار آنان است در حالي كه اگر به عدالت و دوستي پايبند باشند مردم نيز دوستد ار آنان خواهند بود.

رئيس‌جمهوري با بيان اين كه تجارت نيز براساس عدالت بهتراز تجارت بر اساس ظلم و تبعيض است، تصريح كرد: منطقي كه جمهوري اسلامي ايران بر آن پافشاري دارد مطمئناً به نفع همگان است.

احمدي‌نژاد اظهار داشت: ايران و كويت با يكديگر دوست هستند و ما هر چه را براي مردم خود مي خواهيم براي ساير ملت ها بخصوص كشورها و ملت هاي همسايه نيز طلب خواهيم كرد.

رئيس‌جمهوري تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران حافظ امنيت خليج فارس ، كشورهاي همسايه و سلامت مردم منطقه است.

احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي درباره تحريم هاي غرب عليه ملت ايران گفت: ايران هفت هزار سال تمدن دارد و با تحريم و اين گونه مسائل ساقط نخواهد شد و كساني كه فكر مي كننند مي توانند به واسطه تحريم ها ملت ايران را ساقط كنند، مطمئناً تاريخ را نمي شناسند.

رئيس‌جمهوري با بيان اين كه كساني كه ايران را تحريم كرده اند اگر به دوستي و همكاري روي بياورند بيشتر سود خواهند برد ، گفت: جمهوري اسلامي ايران هيچگاه به دنبال دشمني با ديگران نبوده است.

احمدي‌نژاد با اشاره به اين كه در اقتصاد ايران هياهو و تبليغات بيشتر از واقعيت است ، تصريح كرد: ايران اقتصاد بزرگي دارد كه حجم آن سالانه 1100 ميليارد دلار بوده و مبادلات خارجي بخش كوچكي از آن را تشكيل مي دهد البته اين به معناي آن نيست كه هيچ مشكلي وجود ندارد چرا كه تحريم به هر حال مشكلاتي ايجاد مي كند اما اين موضوع هرگز باعث از ميان رفتن استقلال و تعطيل شدن برنامه هاي صحيح ملت ايران نمي شود.

رئيس‌جمهوري با بيان اين كه غربي ها موضوع هسته اي را به بهانه اي براي اعمال فشار به ملت ايران تبديل كرده اند، گفت: آنها ترسي از بمب اتم ندارند و به خوبي مي دانند كه ايران به دنبال دستيابي و ساخت سلاح هسته اي نيست. اگر آنها مخالف بمب بودند در ابتدا بمب هاي خود را از ميان مي بردند و اين در حالي است كه آنها روز به روز به تعداد بمب هاي خود اضافه كرده و صهيونيست ها را نيز به آن مجهز كرده اند.

احمدي‌نژاد افزود: آنها خودشان ملت ها را از بمب مي ترسانند و با استفاده از اين ترس، مخالفان خود را متهم مي كنند چرا كه فقط مي خواهند خودشان بمب اتم در اختيار داشته باشند.

رئيس‌جمهوري با بيان اين كه جمهوري اسلامي ايران سياست هاي غرب را قبول نداشته و آنها را ظالمانه مي داند و آن را به صراحت اعلام كرده و نمي پذيرد، اظهار داشت: اگر آنها نيز سياست هاي ما را قبول ندارند بايد به صراحت اعلام كنند يا اين كه براي سياست هاي خود دليل بياورند اما اين كه بخواهند ما را به داشتن سلاح اتمي متهم كنند دروغي آشكار و ضعف آنان در دفاع از سياست هايشان است.

احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي در باره تحولات منطقه و جهان و ايجاد خاورميانه اي جديد و آنچه از آن به عنوان بهار عربي ياد

مي شود و نيز اتهاماتي در باره دخالت ايران در امور كشورها، خاطر نشان كرد: اينطور نيست كه هر چه غربي ها بگويند درست باشد، سوال اينجاست كه آيا غربي ها مجاز به دخالت در كشورها هستند و ما به عنوان كشوري تاثير گذار در منطقه، حتي نبايد اظهار نظر کنيم؟

رئيس‌جمهوري با بيان اين كه ديدگاه جمهوري اسلامي ايران

درباره تحولات منطقه كاملا روشن است، گفت: معتقديم برخورداري مردم از آزادي ، عدالت و احترام و انتخاب دولت ها، حق آنان بوده و آنها بايد دولت هاي خود را خودشان انتخاب كنند و همه نيز بايد اين حق را محترم بشمارند.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: اين موضوع تنها به خاورميانه منحصر نيست بلكه در همه دنيا به اين شكل است و در حقيقت اين بهاري كه از آن به عنوان بهار عربي ياد مي شود در واقع بهار بشري است كه هنوز مقدمه و جزيي از راه است.

رئيس‌جمهوري با تاكيد بر اين كه بايد بهار انساني در جهان ايجاد شود كه در آن همه ملت ها آزاد بوده و با پيشرفت، عزت، دوستي و احترام اداره شوند، گفت: ملت ها بايد دنيا را اداره كنند و اين بهاري انساني، سرشار از زيبايي و دوستي است كه هرگز با جنگ به دست نيامده و تنها با تفاهم و دوستي ايجاد خواهد شد.

احمدي‌نژاد با بيان اين كه اگر گروهي با جنگ بر گروه ديگر غلبه كرده و حاكم شوند اين در حقيقت ادامه همان وضع فعلي خواهد بود، خاطر نشان كرد: ما طرفدار تغيير محتوا هستيم و در حالي كه همه ملت ها را دوست داشته و آ‌نها را برابر مي دانيم معتقديم كه ملت ها بايد تصميم بگيرند و هيچكس حق ندارد موضوعي را بر ملت ها تحميل كند.

رئيس‌جمهوري با بيان اين كه در موضوع سوريه نيز ديدگاه ايران كاملاً روشن است، گفت: ما ملت سوريه را دوست داشته و به آنها احترام مي گذاريم و معتقديم اين حق ملت سوريه است كه حاكمان خود را بدون دخالت ديگران انتخاب كنند.

احمدي‌نژاد با بيان اين كه جمهوري اسلامي ايران معتقد است جنگ هرگز روش خوبي براي حل مسائل در سوريه نيست و كسي كه با جنگ به قدرت برسد و يا بخواهد قدرت خود را تثبيت كند موفق نخواهد بود، اظهار داشت: همه بايد در سوريه به تفاهم ملي كه منجر به برگزاري انتخاباتي آزاد شود، رسيده و هر كسي را كه مردم انتخاب كردند، مورد احترام همگان باشد.

رئيس‌جمهوري با تاكيد براين كه هيچكس حق ندارد به طرفين درگيري در سوريه كمك كند، تصريح كرد: همگان بايد طرفين را به ايجاد تفاهم تشويق كنند چرا كه كشته شدن مردم سوريه از هر طرف كه باشند، موجب ايجاد كينه و از ميان رفتن سوريه خواهد بود.

احمدي‌نژاد تاكيد كرد: تشويق به گفتگو و تفاهم روش روشن جمهوري اسلامي ايران است.

رئيس‌جمهوري تصريح كرد: در بحرين نيز اوضاع به همين شكل است؛ خليفه جاي خود را دارد اما مردم نيز بايد دولت را خودشان انتخاب كنند كه بايد در اين چارچوب با يكديگر گفتگو و تفاهم كنند.

احمدي‌نژاد ،گفت: كشتار و جنگ هرگز با مسلمانان مرتبط نبوده و تحميل ديگران است در حالي كه همه بايد دولت ها و ملت ها را به آرامش تشويق كنند.

رئيس‌جمهوري با اشاره به نزديك بودن عيد قربان، اظهار داشت: طرفين درگير در سوريه مي توانند در عيد قربان اعلام آتش بس كنند و هيچ كس نبايد از آن سوءاستفاده و يا آن را نقض كند بلكه همه بايد با كمك يكديگر روند برگزاري انتخابات آزاد در سوريه را اداره كنند.

احمدي‌نژاد گفت: غربي ها علاقه دارند تا همه كشورهاي منطقه را به هم ريخته و ميان كشورهاي منطقه دعوا و اختلاف ايجاد كنند و اين در حالي است كه قدرت طلبي در فرهنگ ملت ما وجود نداشته و معتقديم بايد به دنبال عدالت و خدمت به مردم باشيم و اين دستور اسلام و انسانيت است.

رئيس‌جمهوري همچنين با بيان اين كه دولت و ملت ايران و كويت روابط خوبي با يكديگر دارند و هيچ عاملي نمي تواند آن را تضعيف كند، اظهار اميدواري كرد؛ روابط ميان دو كشور روز به روز بهتر از گذشته شود چرا كه ايران پيشرفت، عزت و استقلال كويت را پيشرفت ، عزت و استقلال خود مي داند.



نوشته شده در   دوشنبه 1 آبان 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode