ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 8 مرداد 1403
دوشنبه 8 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 30 مهر 1391     |     کد : 44482

روسيه: تحريم‌هاي اروپا عليه ايران غيرقانوني است

وزارت امور خارجه روسيه با انتشار بيانيه‌اي ضمن مخالفت با اعمال تحريم‌هاي يكجانبه از سوي كشورها يا مجموعه‌هاي سياسي تصريح كرد: در اين راستا تحريم‌هاي يكجانبه عليه ايران را غيرقانوني مي‌دانيم و معتقديم اين اقدامات به روند مذاكرات گروه 1+5 با تهران خدشه وارد مي‌كند.

وزارت امور خارجه روسيه با انتشار بيانيه‌اي ضمن مخالفت با اعمال تحريم‌هاي يكجانبه از سوي كشورها يا مجموعه‌هاي سياسي تصريح كرد: در اين راستا تحريم‌هاي يكجانبه عليه ايران را غيرقانوني مي‌دانيم و معتقديم اين اقدامات به روند مذاكرات گروه 1+5 با تهران خدشه وارد مي‌كند.

به گزارش ايرنا، در بيانيه وزارت خارجه روسيه درباره تحريم‌ اخير اتحاديه اروپا درباره ايران گفته شده است: بار ديگر تأكيد مي‌كنيم كه تحريم‌هاي يكجانبه از سوي كشورها يا مجموعه‌هاي سياسي بدون كسب موافقت شوراي امنيت سازمان ملل را ابزار سياسي قانوني و مشروع در سطح بين‌المللي نمي‌دانيم.

بيانيه مي‌افزايد: تجربه نشان مي‌دهد به كارگيري اين‌گونه تدابير به حل مسائل مهم بين‌المللي هيچ كمكي نمي‌كند و برعكس وضع را وخيم‌تر مي‌كند.

وزارت خارجه روسيه خاطرنشان كرده است: بر اثر اقدامات اتحاديه اروپا، روند مذاكرات با ايران كه به باور ما پيشرفت‌هايي در آن حاصل شده است، مختل مي‌شود.

در بيانيه روسيه تأكيد شده است: تلاش براي استفاده فرا ملي از تحريم‌ها غيرمجاز و غيرقابل قبول است و متذكر مي‌شويم بر اثر اقدامات نسنجيده اتحاديه اروپا، ضربه قابل‌توجهي به يكپارچگي گروه 1+5 وارد مي‌آيد.

روسيه در اين بيانيه‌ گفته است كه مسكو براي برگزاري دور جديدي از مذاكرات ميان ايران و گروه 1+5 تلاش خواهد كرد.

معاون وزير روسيه هم اعلام كرد كه انجام گفتگوهاي مستقيم ميان سعيد جليلي و كاترين اشتون درباره برنامه هسته‌اي ايران واقع‌گرايانه خواهد بود.

به گزارش ايسنا، خبرگزاري فرانسه با اشاره به اين خبر به نقل از «سرگئي ريابكوف» گزارش داد: صحبت از برگزاري يك (گفتگو) در ماه نوامبر واقع‌گرايانه خواهد بود.

وي از گمانه‌زني درباره اين كه اين نشست در كجا ممكن است برگزار شود خودداري كرد، اما برگزاري آن در پايتخت روسيه را منتفي دانست.

اينترفكس به نقل از ريابكوف نوشت: در هر حال (اين نشست) در مسكو نخواهد بود.

ادعاي آمانو درباره ايران

يوکيا آمانو مدعي شد که بازرسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در انتقال اطلاعات مربوط به برنامه هسته‌‌اي ايران به آژانس‌هاي اطلاعاتي غربي دخالتي نداشته‌اند.

به گزارش ايسنا به نقل از رويترز، مديرکل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در پاسخ به سوالي در اين باره كه بازرسان آژانس بين‌‌‌المللي انرژي اتمي يافته‌هايشان را در مورد برنامه‌ هسته‌‌اي ايران را در اختيار آژانس‌هاي اطلاعاتي غربي قرار مي‌دهند، در اظهاراتي بي‌اساس گفت: گاهي اوقات اين که با ارائه پاسخ رسمي به اين ادعاها اعتبار بخشيده شود کار سودمندي نيست.

اين ديپلمات سابق ژاپني مدعي شد که اظهارات ايران در اين رابطه «بي‌اساس» است و افزود: ما در اين فعاليتها دخالتي نداريم.

آمانو همچنين مدعي شد که ايران همچنان به جمع‌آوري در سايت پارچين ادامه مي‌دهد.

وي کمي بعد در موسسه چتم‌هاوس لندن ادعا کرد: آنها فعاليت‌هايي کاملا فشرده در پارچين انجام مي‌دهند.

ايران ادعاها درباره انجام فعاليت‌ها در پارچين را تکذيب مي‌کند.

بنا بر اين گزارش، آمانو همچنين گفت که آژانس به گفتگو با جمهوري اسلامي ايران متعهد است.

وي افزود: ما پيشنهاد کرده‌ايم و قصد داريم با آنها در آينده بسيار نزديک ملاقات کنيم. اين نشستي در سطح عالي رتبه خواهد بود.

آمانو با ذکر اين که آژانس نگفته است ايران تسليحات هسته‌اي دارد، ادعا کرد: آنچه ما گفته‌ايم اين بوده که اطلاعات گسترده، معتبر و هماهنگي وجود دارد که نشان مي‌دهد ايران به فعاليت‌هايي مرتبط با توسعه آنها وارد شده است.

در عين حال پايگاه اينترنتي «نيوز» پاکستان به نقل از آمانو نوشت که آژانس برنامه‌اي احتمالي براي خروج پرسنلش از ايران در صورت اقدام نظامي رژيم صهيونيستي يا آمريکا ندارد.

ادعاي رويترز درباره فردو

رويترز هم به نقل از ديپلمات‌هاي غربي مدعي شد كه ايران ظرفيت‌ غني‌سازي اورانيوم در تأسيسات فردو را افزايش داده است.

اين منبع خبري مدعي شد كه با اين حال هنوز به نظر نمي‌رسد كه ايران كار سانتريفيوژهاي تازه نصب شده را آغاز كرده باشد.

رويترز به نقل از يك ديپلمات غربي مدعي شد: ايران به تقويت ظرفيت غني‌سازي ادامه مي‌دهد. ما فكر مي‌كنيم آن‌ها به نصب سانتريفيوژ‌ در فردو ادامه داده‌اند. ما فكر مي‌كنيم كه آهنگ اين كار مانند گذشته ادامه داشته كه خيلي سريع بوده است.

اين گزارش حاكي است: اگر در گزارش بعدي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي كه انتظار مي‌رود اواسط نوامبر منتشر شود، اين موضوع تأييد شود، نشان خواهد داد كه ايران به سوي تكميل نصب سانتريفيوژها در سايت فردو نزديك شده است.

درخواست پرز از غرب

در اين ميان رئيس رژيم صهيونيستي در اظهاراتي كه نشاندهنده وحشت اشغالگران قدس از اقتدار روزافزون ايران در منطقه است، از دولت‌هاي غربي خواست با حمايت از معاندان به تضعيف نظام كمك كنند.

به گزارش مهر به نقل از جروزالم پست، «شيمون پرز» بار ديگر از نگراني اين رژيم از وجود ايراني مقتدر در منطقه پرده برداشت و در گفت‌وگو با راديو اسرائيل از اين كه تلاش‌هاي دشمنان ايران به تضعيف و شكست نظام منجر شود، ابراز خرسندي كرد.

اين مقام رژيم صهيونيستي در بخش ديگري از سخنان خود از همپيمانان غربي رژيم اشغالگر قدس خواست ضمن حمايت از معاندان و دشمنان ايران، به خيال واهي خود، زمينه تضعيف نظام در ايران را فراهم كنند.



نوشته شده در   يکشنبه 30 مهر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode