ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 8 مرداد 1403
دوشنبه 8 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 29 مهر 1391     |     کد : 44436

شوراي ملي مخالفان سوريه آتش‌بس با دولت را پذيرفت

رئيس کميته موسوم به «شوراي ملي» معارضان سوريه از طرح آتش‌بس و توقف خشونت‌ها در سوريه که توسط اخضر ابراهيمي به مناسبت عيد قربان پيشنهاد شده بود، استقبال کرد.

رئيس کميته موسوم به «شوراي ملي» معارضان سوريه از طرح آتش‌بس و توقف خشونت‌ها در سوريه که توسط اخضر ابراهيمي به مناسبت عيد قربان پيشنهاد شده بود، استقبال کرد.«عبدالباسط سيدا» در حالي اين سخنان را ايراد کرد که «رياض الاسعد» فرمانده گروهک تروريستي موسوم به «ارتش آزاد»‌ از عدم پذيرش اين طرح سخن گفته بود.سيدا که در دوحه براي شرکت در نشست معارضان سوريه حضور دارد، ادامه داد: ما از هرگونه توقف کشتار و خونريزي استقبال مي‌کنيم و مدعي شد، اين پيشنهاد ابراهيمي بيش از همه حکومت سوريه را مورد خطاب قرار مي‌دهد.از سويي گروه هاي مختلف و جدا از هم سوري براي ادامه فعاليت هاي تروريستي خود تحت يک رهبري واحد به توافق رسيدند. رويترز گزارش داد، گروه هاي شورشي سوري بواسطه فشارهاي غرب قبول کرده اند تحت يک رهبري واحد فعاليت کنند.برهمين اساس رهبري جديد شامل «رياض الاسعد»فرمانده ارتش آزاد سوريه و «مصطفي شيخ»که در ترکيه حضور دارد و همچنين ژنرال «محمد حاج علي» خواهد بود.در اين حال، وزير امور خارجه فرانسه در ديدار با نمايندگان مخالفان سوري بر حمايت کشورش از شوراي ملي مخالفان سوريه و همچنين ضرورت اتحاد آنها با يکديگر تاکيد کرد.لوران فابيوس افزود: فرانسه مخالفان سوري را به رسميت مي‌شناسد و خود را به حمايت از مردم سوريه و مخالفان متعهد مي‌داند.

طرح اردوغان

نخست وزير ترکيه بر حضور ايران در گفتگوهاي سه‌جانبه براي حل مسائل سوريه تأکيد کرد.به گزارش فارس، رجب طيب اردوغان گفت به رئيس جمهوري ايران پيشنهاد داده است همراه با مصر مذاکرات سه‌جانبه‌اي درباره مسائل سوريه داشته باشند.نخست وزير ترکيه گفت اين پيشنهاد را با توجه به مخالفت عربستان با حضور ايران در مذاکرات چهارجانبه مطرح کره است.

پيشنهاد مذاکرات چهارجانبه درباره اوضاع سوريه را کشور مصر مطرح کرد که خواستار حضور ايران، ترکيه، عربستان و مصر براي گفتگو در اين خصوص شده بود، اما عربستان از حضور در اين نشست که ماه گذشته در قاهره برگزار شد، امتناع کرد.اردوغان پس از بازگشت از باکو و گفتگو با محمود احمدي‌نژاد در نشست سازمان همکاري‌هاي اقتصادي، به خبرنگاران گفت وي پيشنهادهاي مختلفي براي وارد کردن کشورها به مذاکرات آينده در خصوص سوريه داده است.خبر ديگر اينکه معاون وزير خارجه و نماينده ويژه رئيس‌جمهوري روسيه در مسائل خاورميانه اعلام کرد اين کشور حاضر است طرح خود براي برون‌رفت از بحران سوريه را در اختيار نماينده سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه قرار دهد. گفتني است ابراهيمي که براي حل بحران سوريه سفر به کشورهاي منطقه را آغاز کرده است پس از تهران، بغداد و قاهره راهي بيروت شد.

مسدود شدن حساب اسد

وزارت خارجه سوييس از مسدود کردن يک ميليارد فرانک از دارائي هاي حسني مبارک، بشار اسد، قذافي و بن علي خبر داد. بر اساس اين گزارش، از يک ميليارد فرانک مسدود شده 600 ميليون متعلق به مبارک و 60 ميليون متعلق به

بن علي است.به گفته وزير خارجه سوئيس، 100ميليون فرانک از دارئي هاي معمر قذافي و 100 ميليون فرانک از دارئي هاي بشاراسد نيز در بانک هاي سوئيس مسدود شده اند.


نوشته شده در   شنبه 29 مهر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode