ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 8 مرداد 1403
دوشنبه 8 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 26 مهر 1391     |     کد : 44321

گام ديگري از جنگ رواني غرب عليه ايران

نايب رئيس کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي با تشريح 2 سناريوي روي ميز جمهوري اسلامي براي مقابله با تحريم گازتوسط اتحاديه اروپا از برنامه تصويب طرح تحريم گاز اروپا در مجلس خبر داد و اعلام کرد: ايران پس از نفت، شيرهاي گاز را هم بر روي اتحاديه اروپا مي‌بندد.

نايب رئيس کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي با تشريح 2 سناريوي روي ميز جمهوري اسلامي براي مقابله با تحريم گازتوسط اتحاديه اروپا از برنامه تصويب طرح تحريم گاز اروپا در مجلس خبر داد و اعلام کرد: ايران پس از نفت، شيرهاي گاز را هم بر روي اتحاديه اروپا مي‌بندد.

به گزارش مهر، ناصر سوداني ديروز در واکنش به اقدام اتحاديه اروپا مبني بر تصويب پيش نويس تحريم خريد گاز طبيعي از ايران، گفت: طرح تحريم گاز ايران توسط اروپا نشان مي‌دهد که پروژه تحريم نفت خام به طور کامل شکست خورده است.

نائب رئيس کميسيون انرژي مجلس با اعلام اين‌كه در يک‌سال گذشته و با وجود تصويب طرح تحريم نفت و اعمال محدوديت‌هاي متعدد مانند بيمه کشتي‌هاي نفتکش و انتقال منابع مالي حاصل از فروش نفت به داخل کشور، اما ايران بازارهاي جديدي براي صادرات نفت شناسايي کرده است، تصريح کرد: همزمان با کشف بازارهاي جديد و افزايش صادرات نفت، تحريم‌ها منجر به کاهش وابستگي بودجه به درآمدهاي نفتي شده است.

وي از تصويب پيش‌نويس طرحي در مجلس به منظور تحريم صادرات گاز به اروپا خبر داد و افزود: با تصويب نهايي اين طرح، قطعاً شيرهاي گاز ايران بر روي کشورهاي تحريم کننده نفت و گاز ايران بسته خواهد شد.

وي از تزريق گاز به مخازن نفت و توليد محصولات پتروشيمي به عنوان دو سناريوي روي ميز ايران براي مقابله با تحريم جديد گازي اروپا ياد کرد و افزود: مهمترين بازارهاي گاز ايران کشورهاي آسيايي مانند پاکستان، لبنان، عراق، سوريه، آسياي مركزي، هند و برخي از کشورهاي عربي هستند.

سوداني با بيان اين‌كه هدف اتحاديه اروپا از تصويب طرح تحريم گاز ايران تحميل يک شوک و جنگ رواني و تبليغاتي عليه صنعت نفت و گاز کشور است، اظهارداشت: با تزريق گاز به صنايع پتروشيمي علاوه بر ايجاد اشتغالي پايدار، صادرات خام گاز متوقف مي‌شود.

نائب رئيس کميسيون انرژي مجلس با اعلام اين‌كه صادرات محصولات با ارزش افزوده پتروشيمي به بازارهاي جهاني منجر به ايجاد درآمد ارزي به مراتب بالاتر از صادرات گاز خام مي‌شود، گفت: محصولات پتروشيمي ايران به اکثر بازارهاي جهاني صادر مي‌شود و داراي خريداران متعددي است.

سوداني با اشاره به اين‌كه گاز ايران با تبديل به محموله‌هاي «ال.ان.جي» حتي تا شرقي‌ترين منطقه آسيا، آفريقا و آمريکاي جنوبي هم قابل انتقال است، تصريح کرد: بر اين اساس، ايران راهکارهاي متعدد و متنوعي براي مصرف گاز خود دارد و گاز ايران هيچگاه زيرزمين و بدون استفاده باقي نخواهد ماند.

وي با تأكيد بر اين‌كه نگراني از بابت فروش يا استفاده داخلي از گاز وجود ندارد، با يادآوري اين‌ موضوع كه براي مقابله با دشمنان بي انصاف نيازي به سلاح هسته‌اي نداريم، اظهار داشت: جمهوري اسلامي با هزاران هوادار در سراسر جهان، قدرت نظامي و نيروي انساني برجسته، ابزارهاي لازم براي دفاع از خود را در اختيار دارد.

اتحاديه اروپا تحريم‌هاي جديد عليه ايران را تصويب کرد

اتحاديه اروپا ديروز در راستاي تشديد فشارها بر برنامه هسته‌اي ايران، با اعمال تحريم‌هاي جديد عليه اين کشور موافقت کرد.

به گزارش فارس به نقل از شبکه «يوروپ 1»، اتحاديه اروپا با گرفتن اسلحه تحريم‌هاي خود عليه ايران به سوي معاملات و مراودات مالي، بخش مخابرات و بخش انرژي ايران، تحريم‌هاي جديدي را عليه اين کشور تصويب کرد.

بر اساس اين گزارش، دور جديد تحريم‌ها در جريان نشست وزراي امور خارجه اروپا در لوکزامبورگ به تصويب رسيد.

دور جديد تحريم‌ها را سفرا و نمايندگان اين کشورها در اتحاديه اروپا روز جمعه ارائه کردند.

وزير خارجه آلمان هم از تصويب تحريم خريد گاز طبيعي ايران در نشست وزراي خارجه اتحاديه اروپا خبر داد.

به گزارش شبكه خبري «راشاتودي»، «گيدو وستروله» اعلام كرد كه اتحاديه اروپا واردات گاز طبيعي از ايران را تحريم كرده است.

در همين حال تلاش‌هاي وزيران خارجه اتحاديه اروپا براي جلب حمايت روسيه با سياست‌هاي تحريمي اين اتحاديه قبل از برگزاري جلسه تصميم‌گيري در مورد تشديد تحريم‌ها عليه ايران و سوريه با مخالفت مسكو مواجه شد و ناكام ماند.

گاردين: غرب مردم ايران را نشانه رفته است

يک روزنامه انگليسي تحريم‌هاي غرب عليه ايران را غيرانساني دانست و هدف اصلي آن را اثرگذاري بر مردم ايران، علي‌رغم ادعاهاي مقامات غربي، دانست.

به گزارش فارس، «گلن گرينوالد»، در مقاله‌اي رويکرد دوگانه غرب در اعمال تحريم‌ها عليه ايران را به چالش کشيد و استدلال کرد كه غربي‌ها علي‌رغم نقاب‌هايي که پشت آن پنهان مي‌شوند، هدف تحريم‌ها را دقيقاً مردم ايران قرار داده‌اند.

اين گزارش به نقل عبارتي از مجله «اکونوميست» مي‌پردازد و مي‌نويسد: «شش سال پيش هنگامي که آمريکا و اروپا اولين دور تحريم‌ها را عليه ايران اعمال مي‌کردند تا اين کشور را وادار کنند در برنامه هسته‌ايش شفاف عمل کند، صحبت از «تحريم‌هاي هوشمند» بود. در آن زمان تأکيد شد که غرب با مردم ايران سر عناد ندارد ـ بلکه فقط با نظامي درافتاده است که ظاهراً براي دستيابي به بمب اتمي يا توانمندي ساخت آن مصمم به نظر مي‌رسيد. با اين حال، اکنون به نظر مي‌رسد اين مردم عادي هستند که بهاي اين اقدامات تنبيهي را مي‌پردازند».


نوشته شده در   چهارشنبه 26 مهر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode