ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 8 مرداد 1403
دوشنبه 8 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 22 مهر 1391     |     کد : 44086

تشديد تنش در صحنه سياسي اسرائيل

با بالا گرفتن بحران داخلي و اختلاف در كابينه رژيم صهيونيستي، نخست‌وزير اين رژيم رسماً خبر برگزاري انتخابات زودرس را اعلام كرد.

با بالا گرفتن بحران داخلي و اختلاف در كابينه رژيم صهيونيستي، نخست‌وزير اين رژيم رسماً خبر برگزاري انتخابات زودرس را اعلام كرد.

به گزارش فارس، بنيامين نتانياهو گفت: اين انتخابات بايد هرچه سريعتر برگزار شود. به گفته وي اين انتخابات در سه ماه آينده برگزار خواهد شد.پيش از اين هم اخباري مبني بر تصميم نتانياهو براي اعلام انتخابات زودهنگام منتشر شده بود.

اختلافات داخلي كابينه رژيم صهيونيستي و بن‌بست در مسير تصويب بودجه، نتانياهو را به برگزاري انتخابات زودتر از موعد وادار كرده است. نخست‌وزير رژيم صهيونيستي اميدوار است با اين كار بتواند اكثريت بالاتري در كابينه به دست آورد و از اين طريق سياست‌هاي مورد نظر خود را بدون روبرو شدن با مخالفت‌هاي كنوني، اعمال كند.از سويي نخست‌وزير اسبق رژيم صهيونيستي در نظر دارد به حيات سياسي بازگشته و در انتخابات آينده كنست (پارلمان) اين رژيم شركت كند.

به گزارش روزنامه صهيونيستي معاريو، «ايهود اولمرت» تا چند روز آينده موضع نهايي خود درخصوص انتخابات را اعلام خواهد كرد.

نزديكان اولمرت گفتند وي به طور جدي به رقابت با نتانياهو براي دستيابي به نخست‌وزيري آينده اسرائيل فكر مي‌كند و ظرف چند روز آينده موضع نهايي خود را اعلام خواهد كرد، بويژه اينكه دادگاه مركزي اسرائيل در شهر قدس وي را از اتهامات وارده تبرئه كرده و مي‌تواند به حيات سياسي بازگردد.

بمباران غزه

جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي در ادامه تشديد حملات اين رژيم عليه نوار غزه، يك پايگاه وابسته به گردان‌هاي القسام شاخه نظامي جنبش حماس را در شمال نوار غزه بمباران كردند.از سويي گروه‌هاي تندرو صهيونيست به صورت پراكنده و در شكل گروه‌هاي كوچك در حالي كه از سوي پليس رژيم صهيونيستي حمايت مي‌شدند صحن مسجد الاقصي را مورد حمله قرار دادند.

ورود اين افراد تندرو به حريم شريف مسجد الاقصي، موجي از خشم و نفرت را در ميان ساكنان عرب و محيط پيرامون مسجد الاقصي به ويژه نزد ساكنان شهر قدس بوجود آورد و تعدادي از فلسطينيان ساكنان بيت‌المقدس ضمن اعتراض به يورش صهيونيست‌ها، با درگير شدن با نيروهاي پليس توانستند دهها نفر از افراطيون را از صحن اين مسجد

بيرون كنند.

در تحولي ديگر به دنبال اقدامات خشونت‌آميز و غيرانساني رژيم صهيونيستي، مسئولان اين رژيم اين‌بار به بهانه اين‌كه فلسطيني‌ها ماليات مربوط به شبكه تلويزيون اسرائيل را پرداخت نكرده‌اند مانع از سفر تعدادي از فلسطيني‌ها به عربستان براي اداي مناسك حج شدند.

شيء ناشناس

ورود يك شيء ناشناس به آسمان اسرائيل، صهيونيست‌ها را را به توقف پروازهاي فرودگاه «بن‌گوريون» و اعزام جنگنده به محل مجبور كرد.

به گزارش فارس، پروازهاي ورودي و خروجي فرودگاه بن‌گوريون اسرائيل ديروز براي مدتي متوقف شد. دليل اين امر هشدار ارتش به اين فرودگاه مبني بر ورود يك شيء ناشناس به آسمان اسرائيل بود.

اعتراض به مصر

به دنبال ادامه محاصره نوار غزه و عدم بازگشايي گذرگاه رفح به بهانه به خطر افتادن امنيت ملي مصر، تصاوير محمدمرسي رئيس جمهوري اين كشور، از خيابان‌هاي غزه جمع‌آوري شد.العرب چاپ لندن به نقل از منابع نزديك به دولت اسماعيل هنيه نخست‌وزير دولت منتخب غزه از خشم رهبران حماس نسبت به مواضع محمد مرسي در قبال نوار غزه و مخالفت صريح وي با بازگشايي گذرگاه رفح و ايده تشكيل يك منطقه آزاد خشمگين هستند.

اين منابع گفتند يكي از رهبران بانفوذ حماس مرسي را با حسني مبارك رئيس جمهوري مخلوع مصر مقايسه كرده كه در زمان وي نيز فلسطيني‌ها تحت محاصره بودند.


نوشته شده در   شنبه 22 مهر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode