ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 8 مرداد 1403
دوشنبه 8 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 20 مهر 1391     |     کد : 44013

رهبر معظم انقلاب در اجتماع پرشور مردم خراسان شمالي: دشمنان در جنگ تحريم‌ها هم مغلوب ملت ايران خواهند شد

بجنورد، مرکز استان خراسان شمالي ديروز قلب تپنده ايران اسلامي بود. ديروز سرانجام انتظار چند هفته‌اي مردم خراسان شمالي به پايان رسيد و رهبر معظم انقلاب اسلامي سفر خود به اين استان را آغاز کردند.

 بجنورد، مرکز استان خراسان شمالي ديروز قلب تپنده ايران اسلامي بود. ديروز سرانجام انتظار چند هفته‌اي مردم خراسان شمالي به پايان رسيد و رهبر معظم انقلاب اسلامي سفر خود به اين استان را آغاز کردند.

حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي ساعت 9 و 30دقيقه صبح ديروز وارد فرودگاه بجنورد مرکز استان خراسان شمالي شدند. انبوه مردم که از ساعت‌ها منتظر ورود رهبر معظم انقلاب بودند با خروج خودرو حامل حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي از فرودگاه بجنورد، ديگر سر از پا نشناختند و يکپارچه غرق در شور و شعف و شادي شدند و از همان ابتدا خودرو حامل ايشان در ميان انبوه جمعيت قرار گرفت.

استقبالي که مردم باب الرضا(ع) به ويژه جوانان و نسل سومي‌ها از رهبر معظم انقلاب اسلامي کردند، صحنه‌هاي کم نظير و نابي را از عشق و دلدادگي مردم و نسل جوان به نظام اسلامي و ولايت را رقم زد، صحنه‌هايي که دوربين‌هاي تصوير برداري، هيچگاه نمي‌توانند عمق و عظمت آن را به تصوير بکشند.

آنچه ديروز در خيابان‌هاي بجنورد به چشم مي‌خورد، حضور گسترده و پرشور و نشاط همه قشرها و قوميت‌هاي مختلف مرزنشينان غيور خراسان شمالي بود. ترک و کرد و ترکمن، فارس و تات و شيعه و سني، همه آمده بودند.

جمعيت انبوه استقبال کننده از حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، در طول مسير فرودگاه بجنورد تا ورزشگاه تختي به حدي بود که خودرو حامل رهبر معظم انقلاب اسلامي بارها از حرکت ايستاد به گونه‌اي که در برخي مسيرها، تا دقايقي، به هيچ وجه امکان حرکت وجود نداشت.

حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي پس از استقبال پرشکوه مردم که حدود 2ساعت به طول انجاميد، وارد ورزشگاه تختي بجنورد شدند و مورد استقبال جمع ديگري از مردم قرار گرفتند که از ساعت‌ها قبل، در اين ورزشگاه منتظر ورود رهبر معظم انقلاب اسلامي بودند.

حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي در جمع پُرشور ده‌ها هزار نفر از مردم بجنورد در ورزشگاه تختي، با ارائه تحليل جامعي از حرکت صعودي ملت ايران به سمت قله پيشرفت همه جانبه مادي و معنوي، مواردي همچون وظيفه شناسي، هوشياري، آماده بکار بودن، نشاط و اميد، کار و تلاش پيگير، وحدت و همدلي، و موقع شناسي به لحظه ملت و مسئولان را ساز و برگ ادامه حرکت پرشتاب دانستند و تأکيد کردند: به فضل و توفيق الهي ملت ايران با تجربه و توانايي‌هاي روزافزون خود، از مشکلات عبور خواهد کرد و بار ديگر جبهه استکبار را در حسرت شکست دادن اين ملت خواهد گذاشت.

رهبر معظم انقلاب اسلامي هدف اصلي و کليدي ملت ايران را، از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تا کنون، پيشرفت همه جانبه مادي و معنوي دانستند و افزودند: اين پيشرفت الهام گرفته از منطق اسلام و متفاوت از پيشرفت تمدن مادي غرب است.

حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي با تأکيد بر اينکه پيشرفت مورد نظر غرب، تک بعدي و فقط در جهت مسائل مادي است، خاطر نشان کردند: پيشرفت در منطق اسلامي، داراي ابعاد مختلف مادي و معنوي است و شامل پيشرفت در علم، اخلاق، عدالت، رفاه عمومي، اقتصاد، عزّت و اعتبار بين المللي، استقلال سياسي و تقرّب به خدا مي‌شود.

پيشرفت همه جانبه با منطق اسلام

ايشان يکي ديگر از ويژگي‌هاي پيشرفت اسلامي را، همه جانبه بودن آن ارزيابي و تأکيد کردند: در منطق اسلام بايد در دنيا، به گونه‌اي برنامه ريزي کرد که افق آن، نسل‌ها و ده‌ها سال آينده را در بر بگيرد و در عين حال براي آخرت نيز بايد به گونه‌اي آماده بود که گويا فرصت بسيار اندکي تا سفر آخرت باقي مانده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامي لازمه رسيدن به پيشرفت اسلامي را شناخت نقاط قوت و ضعف، داشتن برنامه ريزي متناسب با شرايط، رصد مرحله به مرحله حرکت به سمت هدف مورد نظر، و آگاه سازي مردم از نقشه راه و مشکلات و خطرهاي پيش رو دانستند و افزودند: اين وظايف به عهده نخبگان جامعه اعم از نخبگان سياسي، علمي و ديني است.

حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي بعد از تبيين مفهوم پيشرفت اسلامي و لوازم مورد نياز رسيدن به آن، به بررسي حرکت نظام اسلامي در مسير رسيدن به پيشرفت همه جانبه اسلامي پرداختند.ايشان در يک جمع بندي و قضاوت کلي از اين حرکت، خاطرنشان کردند: نظام اسلامي در طول 33 سال گذشته، به طور مستمر حرکت پيش رونده و صعودي داشته که البته اين حرکت با فراز و فرودهايي نيز همراه بوده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامي سپس به بيان ساز و برگ مورد نياز براي ادامه حرکت پرشتاب‌تر به سمت قله پيشرفت پرداختند و تأکيد کردند: عزم راسخ، اميد و نشاط، کار و تلاش پيگير و هوشياري از لوازم اصلي ادامه حرکت در مسير پيشرفت است که اگر ملتي اين ساز و برگ را در اختيار داشته باشد، بر همه مشکلات فائق خواهد آمد و دشمنان خود را به زانو در خواهد آورد.

حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي يکي از ضروريات بسيار مهم براي رسيدن به پيشرفت را داشتن ارزيابي دقيق و منطقي و به دور از شعار زدگي از شرايط کشور دانستند و افزودند: ملت ايران از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي در يک عرصه رويارويي با شبکه خبيث صهيونيستي قرار دارد که برخي کشورهاي غربي و در رأس آن آمريکا در اين شبکه قرار دارند و از هيچ دشمني و کينه ورزي با اين ملت دريغ نمي‌کنند.

ايشان توانايي‌ها و فرصت ‌هاي ملت ايران در اين عرصه رويارويي را برجسته خواندند و خاطرنشان کردند: نسل جوان پر انگيزه و با نشاط و داراي استعداد برتر، عزم و اميد، منابع طبيعي ارزشمند و اساسي که ميزان آن از متوسط جهاني بالاتر است، اقليم متنوع، مسئولان دلسوز، نيروهاي مسلح آماده و شجاع، روحانيت فاضل و دلسوز، دانشگاههاي پر جمعيت، ميليون‌ها دانش آموز و چشم انداز بيست ساله، امکانات و توانايي‌هاي برجسته ملت ايران است که زمينه ساز غلبه بر همه مشکلات و حرکت پرشتاب براي رسيدن به پيشرفت همه جانبه است.

رهبر معظم انقلاب اسلامي پيشرفت‌هاي زيربنايي کشور از جمله در زمينه خدمات مردمي، دانش و فناوري و معنويات را ممتاز خواندند و افزودند: ثبات سياسي جمهوري اسلامي ايران يکي ديگر از مهمترين زيربناهاي اساسي کشور است که با وجود روي کار آمدن دولت‌هاي گوناگون و داراي سلائق مختلف سياسي و جناحي، اين ثبات از بين نرفته است.

حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي به زيربناهاي قانوني و عملي اقتصادي نيز اشاره کردند و افزودند: سياست‌هاي کلي اصل 44 و پيشرفت‌هاي زيربنايي اقتصادي بويژه در سد سازي، ساخت نيروگاه‌ها،گسترش شبکه فيبر نوري، حمل و نقل، و راههاي ارتباطي و مواصلاتي که بدست متخصصان و زبدگان جوان کشور بدست آمده، از زيربناهاي مهم اقتصادي هستند.

ثروت‌هاي زيربنايي ملت

ايشان نسل جوان پرنشاط، تحصيلکرده و شجاع را يکي ديگر از ثروت‌هاي زيربنايي ملت ايران برشمردند وبار ديگر تأکيد کردند يکي از خطاهايي که در اواسط دهه هفتاد انجام شد، ادامه سياست کنترل جمعيت بود که اين اشتباه بايد جبران شود زيرا نسل جوان، عامل اصلي پيش روندگي کشور است.

رهبر معظم انقلاب اسلامي خاطرنشان کردند: البته اجراي سياست کنترل جمعيت در اوايل دهه هفتاد کار صحيحي بود، اما ادامه آن از اواسط دهه هفتاد اشتباه بود و مسئولين کشور و از جمله رهبري در اين اشتباه سهيم هستند و بايد از خداوند طلب عفو کنند.

حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي بعد از برشمردن نقاط قوت و توانايي‌هاي کشور، به برخي مشکلات و در رأس آن، بالا رفتن قيمت‌ها و بيکاري اشاره کردند و افزودند: اين مشکلات، مشکلاتي است که همه مردم با آن دست به گريبان هستند، اما مشکلات غير قابل حلي نيستند زيرا انقلاب اسلامي در طول 33 سال گذشته، مشکلات بزرگتر از اين مسائل را پشت سر گذاشته است.

ايشان به برخي مشکلات بزرگ و پيچيده بعد از پيروزي انقلاب اسلامي از جمله تلاش براي ايجاد درگيري‌هاي قومي در کشور، راه اندازي جنگ تحميلي 8 ساله، و اِعمال تحريم‌ها اشاره و تأکيد کردند: ملت ايران با ايستادگي و هوشياري از همه اين مشکلات عبور کرد.

رهبرمعظم انقلاب اسلامي در خصوص تحريم‌ها خاطر نشان کردند: مسئله تحريم‌ها، مسئله جديدي نيست و از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي وجود داشته است، اما دشمنان تلاش دارند تا موضوع تحريم‌ها را بزرگنمايي کنند و متأسفانه برخي هم در داخل با آنها همزبان مي‌شوند.

حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي تشديد تحريم‌ها بر ضد ملت ايران را در چند مرحله، دليل بي نتيجه بودن آنها خواندند و افزودند: آمريکا و برخي کشورهاي اروپايي، تلاش دارند تا اين تحريم‌ها را به دروغ به موضوع انرژي هسته‌اي مرتبط کنند در حاليکه در ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي که تحريم‌ها شروع شد، موضوع انرژي هسته‌اي به هيچ وجه وجود نداشت.

ايشان علت اصلي عصانيت جبهه استکبار را، تسليم نشدن ملت ايران به برکت اسلام و قرآن دانستند و خاطر نشان کردند: به همين دليل است که آنها با اسلام دشمني و به پيامبر اسلام (ص) توهين مي‌کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامي افزودند: آنها به دروغ مي‌گويند که اگر ملت ايران از انرژي هسته‌اي صرفنظر کند، تحريم‌ها برداشته مي‌شود درحاليکه علت اصلي اِعمال اين تحريم‌هاي غير منطقي که نوعي وحشيگري نيز به حساب مي‌آيد، بغض و کينه آنها از ملت ايران است.

حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي تأکيد کردند: اين تحريم‌ها در واقع جنگ با يک ملت است اما به توفيق الهي، دشمنان در اين جنگ هم مغلوب ملت ايران خواهند شد.

ايشان افزودند: البته تحريم‌ها مشکلاتي را بوجود مي‌آورند و برخي بي تدبيري‌ها هم ممکن است اين مشکلات را افزايش دهد، اما اين مشکلات، مسائلي نيستند که جمهوري اسلامي ايران نتواند آنها را حل کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره به نوسانات اخير ارز و ريال و خوشحالي دشمنان ملت ايران، خاطر نشان کردند: حدود دو يا سه ساعت عده‌اي در دو خيابان تهران چند سطل زباله را به آتش کشيدند، و بلافاصله مسئولان برخي کشورهاي غربي با کنار گذاشتن متانت ديپلماسي، به ابراز خوشحالي کودکانه پرداختند اما بايد از آنان پرسيد که وضع اقتصادي ايران بدتر است يا کشورهاي اروپايي که از حدود يکسال پيش درگير تظاهرات خياباني هستند؟

مشكلات پيچيده غربِي‌‌ها

حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي خطاب به کشورهاي غربي تأکيد کردند: مشکلات شما به مراتب پيچيده‌تر از مشکلات ايران است، زيرا اقتصاد شما قفل شده است.

ايشان افزودند: امروز يکي از مسائل مهم در انتخابات رياست جمهوري آمريکا، مشکلات اقتصادي مردم گرفتار آن و جنبش 99 درصدي است.

رهبر معظم انقلاب اسلامي تأکيد کردند: بدانيد جمهوري اسلامي ايران با اين مشکلات از پا در نمي‌آيد و به فضل الهي بر مشکلات غلبه خواهد کرد و بار ديگر دشمنان را در حسرت شکست دادن ملت ايران خواهد گذاشت.

حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي عمل به وظيفه از جانب مردم و مسئولان را لازمه غلبه بر مشکلات دانستند و تأکيد کردند: يکي از وظايف مهم مردم حفظ هوشياري و موقع سنجي به لحظه است.

ايشان افزودند: در تهران عده‌اي به نام بازاري به خيابان آمدند و اغتشاش کردند اما بازاريان محترم سريعا اعلاميه دادند و از آنها اعلام برائت کردند که اين، کار درست و نشانگر هوشياري بازاريان بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامي با يادآوري قضاياي فتنه سال 88، خاطر نشان کردند: بعد از انتخابات با عظمت سال 88، عده‌اي اظهار مخالفت کردند و عده‌اي هم به‌نام آنها و با سوء استفاده از اين فرصت، آشوب و تشنج ايجاد کردند. آن عده‌اي که به اسم آنها آشوب شد، بايد همان موقع اعلاميه مي‌دادند و اعلام برائت مي‌کردند، اما اين کار را انجام ندادند.

حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي تأکيد کردند: «هوشياري و موقع سنجي لحظه اي» خصوصيت برجسته‌اي است که مردم همواره بايد به آن توجه داشته باشند و به محض توطئه دشمن، به صورت لحظه‌اي واکنش نشان دهند.

ايشان وظيفه مسئولان را نيز حفظ اتحاد و همدلي، برنامه ريزي، رعايت حدود قانوني، مسئوليت شناسي و تقصيرها را به گردن هم نينداختن، دانستند و تأکيد کردند: در قانون اساسي نقش مجلس، دولت، رئيس‌جمهور و قوه قضائيه مشخص شده است، بنابراين همه مسئولان بايد به وظايف قانوني خود عمل کنند و با يکديگر همدل، همراه و همزبان باشند.

رهبر معظم انقلاب اسلامي خاطر نشان کردند: به لطف خداوند کشور در اين خصوص مشکلي ندارد زيرا مسئولان کشور اعم از روساي قوا و بدنه سه قوه، دلسوز و علاقمند به سرنوشت کشور هستند.

حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي افزودند: البته ممکن است اشتباهات يا خطاهايي هم وجود داشته باشد ولي همه اين اشتباهات قابل جبران هستند.ايشان تأکيد کردند: مسير ملت ايران، مسير مهمي است که مي‌تواند تاريخ جهان را متحول کند، همانگونه که اکنون تاريخ منطقه را متحول کرده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامي حوادث منطقه را به زيان غرب بويژه آمريکا و تهديدي براي رژيم صهيونيستي خواندند و با اشاره به ياوه گويي‌هاي مسئولان رژيم صهيونيستي افزودند: البته اين ياوه گويي‌ها ارزش جواب دادن را ندارد ولي کشورهاي اروپايي که به دنبال آمريکا به راه افتاده اند، بدانند که اين همراهي عاقلانه و خردمندانه نيست و يک نوع حماقت است.

حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي با اشاره به خاطره ي نه چندان بد ملت ايران از بيشتر کشورهاي اروپايي تأکيد کردند: البته ملت ايران از انگليس ذهنيت بسيار بدي دارد و به همين علت، به آن، انگليس خبيث گفته مي‌شود.ايشان افزودند: کشورهاي اروپايي بدانند که همراهي با آمريکا نتيجه‌اي جز منفور شدن نزد ملت ايران ندارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ادامه، علاج اصلي و بنياني مشکلات اقتصادي کشور را حمايت از توليد ملي و کار و سرمايه ايراني دانستند وخاطر نشان کردند: توجه به توليد ملي موجب از بين رفتن گراني، ايجاد اشتغال، و تقويت روحيه استغناء ملت ايران خواهد شد، بنابراين مسئولان بايد به موضوع توليد ملي توجه جدي کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود، با ابراز خرسندي فراوان از سفر به استان خراسان شمالي به عنوان باب الرضا(ع)، در روز زيارتي آن حضرت، به بيان ويژگي‌ها و خصلت‌هاي برجسته مردم اين منطقه و ظرفيت‌هاي طبيعي و جغرافيايي خراسان شمالي پرداختند.حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي طبيعت زيبا و جاذبه‌هاي فراوان گردشگري، منابع طبيعي غني و زمينه مستعد کشاورزي و دامي را از ويژگي‌هاي طبيعي استان خراسان شمالي برشمردند و افزودند: ديانت، سرزندگي و شور و نشاط، آماده بکار بودن، غيرت مرزباني، استعدادهاي برتر و درخشان، شجاعت، و همزيستي مهربانانه و برادرانه قوميت‌هاي مختلف، از امتيازات برجسته مردم استان خراسان شمالي است.

پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي حجت الاسلام و المسلمين يعقوبي امام جمعه بجنورد به حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي خير مقدم گفت.



نوشته شده در   پنجشنبه 20 مهر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode