ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 12 مهر 1391     |     کد : 43636

زيارت مراجع تقليد از ضریح جديد امام حسین(ع)

ظهر دوشنبه آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی در بازدید از ضریح جدید امام حسین (ع) در محل کارگاه ساخت ضریح در مدرسه علمیه معصومیه قم در سخنانی اظهار داشت...

زيارت مراجع تقليد از ضریح جديد امام حسین(ع) 

ظهر دوشنبه آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی در بازدید از ضریح جدید امام حسین (ع) در محل کارگاه ساخت ضریح در مدرسه علمیه معصومیه قم در سخنانی اظهار داشت: این ضریح با همه عظمتش و برنامه‌هایی همانند آن حکایت از بزرگی مقام امام حسین(ع) دارد.
آیت الله صافی ابراز داشت: هنرمندی‌های به کار رفته در ساخت ضریح مطهر امام حسین (ع) و همچنین همکاری، مشارکت و کمک‌های مردم امری ارزشمند و باعث افتخار است و کسانی که اهل هنر و ذوق هستند می‌توانند زیبایی‌های به کار رفته در این ضریح مطهر را درک کنند.
آیت الله سبحانی
آیت الله العظمی جعفر سبحانی نيز ظهر ديروز دوشنبه ضریح جدید امام حسین(ع) را در محل کارگاه ساخت ضریح در مدرسه علمیه معصومیه قم زيارت كرد و در سخنانی با بیان ایکه اهل بیت(ع) در قرآن کریم دارای جایگاه و مقام عصمت هستند، ابراز داشت: ابراز محبت و ارادت به خاندان پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) به عنوان بخشی از اجر رسالت عنوان شده است.
************ آیات الله موسوی اردبیلی از ضریح امام حسین(ع) بازدید کردند
آیت الله العظمی سید عبدالکریم موسوی اردبیلی نيز شامگاه یکشنبه از ضریح امام حسین(ع) در محل کارگاه ساخت ضریح در مدرسه علمیه معصومیه قم بازدید کردند و در سخنانی اظهار داشت: بسیار خوشحال و خرسند هستیم که ضریح جدید مطهر امام حسین(ع) در شهر مقدس قم ساخته و آماده شده است.
وی از تلاش‌های همه دست اندرکاران ساخت ضریح مطهر به خصوص هیئت امناء ساخت ضریح امام حسین(ع) تقدیرکرد و افزود: اجر همه کسانی که در این امر مهم که از افتخارات شیعه به حساب می‌رود در نزد پروردگار مأجور خواهد ماند.
آیات الله علوی گرگانی
آیت الله العظمی علوی گرگانی نیز در بازدید خود از ضریح مطهر امام حسین(ع) با بیان اینکه ارادت ما به اباعبدالله الحسین(ع) از عنایات و به برکت هدایت‌های اهل بیت(ع) است، افزود: امیدواریم این حرکت بزرگی که صورت گرفته به عنوان نمونه و الگو برای رسیدن اهداف بزرگ‌تر باشد.
وی با تقدیر از همه کسانی که در راستای اجرای این امر مهم تلاش کردند، افزود: امیدواریم به برکت وجود سیدالشهداء نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره پا بر جا و برقرار و شاهد ذلت دنیای کفر باشیم.
عصر روز يكشنبه همچنین آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور و همچنین آیت الله مرتضی مقتدایی عضو شورای عالی حوزه، حجت الاسلام سید محمد سعیدی امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) با حضور در مدرسه معصومیه، ضریح جدید مطهر امام حسین(ع) را زیارت کردند.
طواف آیت الله مصباح به دور ضریح امام حسین (ع)
آیت الله محمد تقی مصباح یزدی نیز شامگاه روز گذشته به علت کسالت با ویلچر در محل کارگاه ساخت ضریح حاضر شد و بعد از اینکه کنار ضریح قرار گرفت از همراهان خواستند تا ایشان را به دور ضریح مطهر امام حسین (ع) طواف دهند.
خلوت آیت الله مصباح و گریه‌های ایشان در گوشه‌ای از کارگاه ساخت ضریح همه حضار را تحت تاثیر قرار داده بود که ایشان به مدت ۲۰ دقیقه در این حال و هوا بودند.
در ادامه آیت الله مصباح در سخنان کوتاهی گفت: من خدا را شاکرم که این حیات را به ما عنایت کرده تا در برابر ضریح جدید امام حسین (ع) حضور یابیم.
وی از تلاش‌های دست اندرکاران ساخت ضریح تقدیر و ابراز امیدواری کرد تا مسئولین امر، با نیت خالص و مهارت لازم این ضریح را به کربلا و حرم امام حسین (ع) انتقال دهند.
استفاده از بهترین امکانات در ساخت ضریح
سخنگوی هیئت امنای ساخت ضریح مطهر امام حسین‌(ع) در ابتدای این دیدار‌ها با اشاره به مشخصات ضریح مطهر و چگونگی ساخت آن ابراز داشت: مراجع تقلید در این راستا تاکید داشتند که در ساخت ضریح صرفه جویی نباید کرد و بهترین و سایل و امکانات را باید به کار برد.
حجت الاسلام سید علیرضا تکیه‌ای عنوان کرد: هنرمندان برجسته کشور تحت سر پرستی استاد فرشچیان این اثر منحصر به فرد را خلق کردند و خطوط به کار رفته در ضریح نیز اثر استاد موحد از خطاطان بنام جهان اسلام است.
تکیه‌ای، هزینه ساخت ضریح مطهر امام حسین(ع) را 14 میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: از این مبلغ پنج میلیارد و 800 میلیون تومان پول نقد و ما بقی نیز طلا‌ها و جواهرات اهدایی بوده است.


نوشته شده در   چهارشنبه 12 مهر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode