ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 9 مهر 1391     |     کد : 43460

اشاعه سيره اهل بيت(ع) در ميان دانشجويان با ترويج مبانی قرآن ميسر می‌شود

رئيس جهاد دانشگاهی با بيان اينكه ائمه معصومين(ع) عاملان به مبانی و رهنمودهای قرآن كريم بوده‌اند، گفت: اشاعه سيره اهل بيت(ع) در ميان دانشجويان با ترويج مبانی قرآن ميسر می‌شود.

رئيس جهاد دانشگاهی با بيان اينكه ائمه معصومين(ع) عاملان به مبانی و رهنمودهای قرآن كريم بوده‌اند، گفت: اشاعه سيره اهل بيت(ع) در ميان دانشجويان با ترويج مبانی قرآن ميسر می‌شود.
محمدحسين يادگاری، رئيس جهاد دانشگاهی در گفت وگو با ايكنا به تشريح اقدامات اين نهاد به منظور ترويج سيره اهل بيت(ع) در ميان دانشجويان پرداخت و گفت: يكی از وظايف سازمان فعاليت‌های قرآنی دانشگاهيان كشور كه زير مجموعه جهاد دانشگاهی فعاليت دارد ترويج سيره ائمه معصومين(ع) است.
وی با بيان اينكه ائمه معصومين(ع) پياده كننده قوانين و مقررات خداوند بوده‌اند، اظهار كرد: ائمه اطهار(ع) با نوع زندگی خود مبانی قرآن كريم را پياده كرده‌اند و چگونگی اداره كردن يك امت، برخورد با ديگران، زندگی، منش و روش ائمه(ع) همگی دستوراتی است كه در قرآن بيان شده است، بنابراين می‌توان با تفسير غنی قرآن كريم سيره ائمه(ع) را در ميان دانشجويان ترويج كرد.
يادگاری به برنامه‌های سازمان فعاليت‌های قرآنی دانشگاهيان كشور در اين زمينه اشاره و عنوان كرد: كارهای پژوهشی، اشاعه فرهنگ جهادی، هدايت و هماهنگی كارهای تحقيقاتی از جمله برنامه‌های صورت گرفته است كه نياز به تقويت دارد.
وی يكی از علل برپايی سومين دوره مسابقات دانشجويان كشور در مشهد را آشنايی دانشجويان جهان با سيره و منش امام رضا(ع) دانست و گفت: چهارمين دوره نيز همزمان با شهادت حضرت امام صادق(ع) آغاز شد تا نوع زندگی، نوع تربيت شاگردان امام صادق(ع) و سيره آن حضرت موضوع سخنرانی و بحث و گفت‌و‌گوهای اين مجلس قرار گيرد.
يادگاری در پايان يادآور شد: جهاد دانشگاهی نيز بايد در اين زمينه ورود جدی‌تری پيدا كند كه در اين راستا نياز به يك پيشنهاد از سوی معاونت فرهنگی يا رئيس سازمان فعاليت‌های قرآنی دانشگاهيان كشور داريم تا در داخل دانشگاه‌ها اين مسائل نمود پيدا كند و در قالب پايگاه اطلاع رسانی، نشريه، كتاب و .... اشاعه پيدا كند. 


نوشته شده در   يکشنبه 9 مهر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode